1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aeroterma / Ventilator habitaclu - Directionare aer in bord - la B3 sau B4 (80 - 90) -

Discuție în 'Modele clasice' creată de MariusSS, 8 Apr 2009.

  1. neaghi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Alba
    Masina:
    AUDI 100, 1600cm, 1977
    Scarabeux Salutare,

    Poate intre timp ti-ai rezolvat problema dar vreau sa-ti spun ce am patit eu la un buton de selectare a vitezelor ventilatorului la un Passat. Banuiesc ca e cam acelasi lucru la toate contactoarele astea.

    Nu mai mergea deloc ventilatorul, nici o treapta. L-am dat jos si contactul fix era o tabla incastrata intr-un suport de plastic. Ei bine fiind cald afara, si ventilatorul fiind folosit din plin probabil caldura generata in contacte de consumul motorasului, impreuna cu cea de afara au topit plasticul si contactul fix s-a "adancit" in plastic si bineinteles ca n-a mai facut deloc contact electric cu partea mobila.

    Cum pe vremea aia nu erau posibilitati de altul nou sau sh am recurs la o metoda "mioritica". Am desprins contactul adancit in plastic, am compensat gaura facuta cu o bucata de material plastic/textolit

    Practic am "ingrosat" contactul fix. Bineinteles ca la topire, plasticul a facut "buze", care se simteau la miscarea butonului (probabil aceeasi cauza si la tine..) pe care le-am nivelat frumos cu smirghel.

    In principiu, efectul, cred ca a fost in "cascada". Adica a fost poate un contact imperfect la inceput de la mizerie/vaselina si s-a generat un surplus de caldura, care a inceput sa topeasca plasticul, implicit sa inrautateasca contactul care pina la urma nu s-a mai facut deloc.

    Aceeasi chestie am vazut-o si la un contact (partea pentru demaror) la o Solenza.


    ManiAcuV6 Am patit-o si eu. :) La cablul ce deschide capota a trebuit demontat din ambele parti si nu cred ca era ruginit, mai degraba s-a depus ca o piatra pe el. Avea si zgomot specific cind trageam/impingeam de el.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Dec 2014
  2. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Neaghi, si eu banuiesc acelasi lucru, tinand cont si de varsta masinii, problema e ca nu ajung la butonul in cauza, fara sa desfac bordul sau cablurile ce comanda directionarea aerului.

    Oricum, pe caldurile astea treapta 3 e OK, si nu mai e nici zgomotul atat de mare dupa ce am schimbat filtrul de polen.
     
  3. neaghi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Alba
    Masina:
    AUDI 100, 1600cm, 1977
    @Scarabeux - Inteleg ca e greu de demontat, oricum o data si odata tot va trebui s-o faci..eu cind ajungeam la o situatie deasta unde vedeam ca e cam imposibil de continuat, ziceam .."trebuie sa se poata, ca doar tot om a facut-o si pe asta..si sa stii ca ajuta :D.Stai si analizeaza, in mod sigur nu e atit de complicat cum pare..Daca deja iti face figurile astea, e doar o chestie de timp pina cind va ceda de tot..
    Cit despre reducerea zgomotului, cred ca e o autosugestie fiindca zgomotul il poate produce doar/ motorasul (joc axial, turbina necentrata, corpuri straine), sau elemente de/din tubulatura ce nu stau bine prinse si vibreaza la "presiunea" aerului, si nu vad ce rol ar putea sa joace filtrul de polen in toata treaba asta..

    Toate bune
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Dec 2014
  4. george1962 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi b4, motor abt
    Nemtii e baieti destepti. Am trecut la octavia 1 dar imi aduc aminte ...se scot butoanele de la ventilatie...alea trei..caldura, viteza ventilator si directionare. Se scot cu o carpa si un patent.Pui carpa pe buton si fara mare forta, tragi cu patentul de buton. Butoanele ca si axul pe care intra au o randalinare ...e cu zimti pe verticala...dupa aia se scoate masca...asa se schimba si becurile. Cat despre voleti sau cum le mai spune lumea...sunt miscati de un cablu de otel...o sarma bagata in spirala , tub..ca la dus sa zicem. Cat despre viteze ventilator...e o rezistenta bobinata..care reduce tensiunea:))
     
  5. neaghi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Alba
    Masina:
    AUDI 100, 1600cm, 1977
    @Scarabeux - Nu stiu concret cum o fi la masina ta, dar din ce am mai vazut "capacele" gurilor de ventilatie contin de fapt si comanda clapetei de admisie aer, si de directionare, respectiv acele palete/voleti..sunt prinse impreuna cu o sirma si se misca simultan la actionarea reglajului.

    Vreau sa spun ca scoaterea lor nu reprezinta o problema, nu sunt cabluri legate de ele, si nici nu se pot bloca decit daca sare cumva acea sirma care uneste voletii.

    In schimb dupa ce scoti butoanele de actionare, se scoate masca, si subansamblul in care sunt prinse comenzile propriu-zise, si acolo e beleaua, ca vine cu tot cu cablurile (3) ce duc la corpul aerotermei.Dar nemtii e "baieti destepti" :D , si subansamblul iese din bord suficient cit sa poti desprinde relativ usor cablurile, cu un patent cu cioc ingust.

    Oricum operatia asta trebuie facuta si daca ai de umblat la calorifer, nu numai la comenzile din bord, fiindca altfel nu-l poti demonta.

    Atentia mare trebuie sa fie la remontare sa nu incurci cablurile, cald-rece cu dirijare aer...sau reglaj temperatura, ele au aceeasi culoare si cam aceleasi dimensiuni, eventual le faci un semn la 2 din ele cu banda/marker.

    Eu zic sa ne pui ceva poze cu capacul la care ai ajuns tu..sa vedem daca nu intuim cum se demonteaza mai departe..de regula sunt gheare de plastic, doar ca trebuie sa te uiti foarte atent dupa ele :D
     
  6. Bogdan205 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.8T AEB / Audi A2 1.4 TDI AMF
    problema caldura

    Buna ziua,

    Vin si eu cu o problema la audi-ul meu 100 (climatronic).

    Nu stiu exact cum functioneaza "robinetul de caldura " la sistemul climatronic, dar se pare ca in sezonul cald gurile de ventilatie sunt foarte fierbinti si binenteles ca se simte si in masina caldura degajata de acestea.

    Nu am erori la sistemul de clima, dar totusi baga aer fierbinte cu clima oprita.
    (Nu doresc sa merg toata ziua cu aerul conditionat pornit )

    Daca stie cineva care este cauza acestei probleme, rog sa ma lumineze :)

    Multumesc !!!
     
  7. neaghi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Alba
    Masina:
    AUDI 100, 1600cm, 1977
    Nu cunosc sistemul la masina ta, insa ai putea face un test.Dupa ce sesizezi ca incepe sa incalzeasca, opresti motorul, pui contactul si asculti.

    E posibil sa se auda ventilatorul, caz in care "ramine cumva pe cuplat" pe turatie mica, sau daca nu pare sa functioneze motorasul, posibil sa fie paletele ce dirijeaza aerul in aeroterma blocate, aka "robinetul de caldura" , daca asa o fi sistemul si la tine..
     
  8. neaghi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Alba
    Masina:
    AUDI 100, 1600cm, 1977
    Salutare,

    Cautind pe YT dupa ceva..am dat - cum se intimpla de cele mai multe ori- peste altceva. Din pacate in film nu apar si momentele cheie, respectiv demontarea comenzilor si a bordului…doar lamentarile individului, ca ce treaba grea e asta..:)

    In principiu caloriferul, cit si incinta (aeroterma) din A6 par sa fie identice cu ce am eu pe masina, ma intreb insa, care o fi mai idiot…ala de a facut filmul ca a demontat juma' de masina sa scoata caloriferul, sau nemtii care au facut masina de asa natura…

    Inclin spre prima varianta :D

    http://www.youtube.com/watch?v=4ayciT30vjQ
     
  9. zoliurmosi 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80, B4, 2.0 L, 1994
    Salut!
    Ai reusit sa-ti rezolvi problema? (mesaj postat pe 9 februarie)
    E greu sa demontezi bordul ?
    Ms
     
  10. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    De dat bordul jos nu e greu, trebue sa ai rabdare si sa notezi ce si deunde ai desfacut. Pentru cablurile de directionare a aerului e simpla treaba, iei fiecare cablu si tragi sau impingi de el si vezi ce functie are. Si il montezi in locul respectiv. Daca nu iti comuta directionarea aerului atunce e ceva mai grav ca trebue sa desfaci unitatea de climatizare si e putin mai complicat dar si aici tine de rabdare.
     
  11. pedros_p27 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2010
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6 TD '90
    Am dat jos bordul, de fapt l-a dat un prieten mecanic. Iti trebuie aprox. o zi. Problema mea era ca nu mai aveam aproape deloc caldura. Am cumparat un radiator de caldura nou(Hans-Pries 91,21 lei),dar dupa ce bordul a fost dat jos am descoperit ca defapt nu radiatorul era de vina, ci clapeta de directionare a aerului prin galeriile respective. Pe acele clapete care dirijeaza aerul este prins un fel de burete,care acopera intreaga clapeta,dar clapetele respective au gauri in ele(nu inteleg rostul lor). De atatia ani buretele s-a copt,s-a invechit si s-au tot desprins bucati din el, pana n-a mai ramas nimic pe respectivele clapete,asa ca aerul trecea lejer prin acele gauri,nu prin radiatorul de caldura atunci cand butonul era rotit pe rosu(pe caldura).
    Remediul a constat in prinderea prin nituire a unei tablite de clapeta, care sa acopere gaurile respective. Am tot schimbat si radiatorul,daca l-am cumparat . Recomand intai desfacerea bordului , pt ca e posibil sa nu fie chiar radiatorul de incalzire de vina, ca si in cazul meu.
     
    Ultima editare: 6 Iul 2011
  12. pedros_p27 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2010
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6 TD '90
    Legat de pozitia cablurilor de directionare a aerului din respectivul panou atasez o poza cu locul fiecaruia in caz ca-i va folosi la cineva.

    La gaurile respective ma refeream cand spuneam ca trebuiesc astupate ,de exemplu cu o bucata de tabla, pentru a nu mai trece aerul prin ele si astfel sa poata fi dirijat pe unde trebuie.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Dec 2014
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    In primul rind felicitari. Nu cu tabla se acopera "voaletii" asa e numesc clapele alea de dirijare a aerului, ci cu burete lipit cu silicon sanitar sau alt adeziv care nu ataca buretele. Operatiunea asta am facuto eu ieri si nu mia luat o zi ci vro 3 ore cu tot cu demontat de vaporizator (eu am aer conditionat) si lipit de burete pe voaleti si etansat toate conexiunile tubulaturi de la climatizare. P.S Daca doreste cineva indicatii il ajut cu placere. Da o bere si se rezolva:p
     
  14. pedros_p27 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2010
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6 TD '90
    Parerea mea personala este ca mai bine astupi acele gauri cu altceva decat buretele,deoarece nu cred ca cineva are chef sa tot dea jos bordul o data la cativa ani sa tot lipeasca bureti,pt ca si cei noi cu siguranta se vor desprinde cu timpul,in fine..fiecare face cum crede ca-i mai bine.
     
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Pai daca un burete a tinut vreo 15 ani pe voaletul respectiv un cred ca va ceda asa repede in vreo 2 ani. Eu din intimplare am lucrat la firma care producea toata instalatia de climatizare la dacia nova si berlina pe voaletii carora se puneau tot burete . Si nu am vazut vreo dacie (bord tip CN suu nova)care sa nu dea caldura. Buretele se pune pentru ca etansaza si iti comuta mai bine directionarea aerului. Ve vedea la iarna diferenta. Eu am optat pentru burete lipit cu silicon sanitar pentru ca siliconul ala nu imbatrineste asa usor tot va tine 5-7 ani iar buretele e nou si ala e garantat vro 5 ani asa ca se merita la vreo 5 ani sa dai bordul jos si sa repeti operatia, asta in cazul in care mai ai masina in timpul asta. Dar cum ai spus si tu fiecare face cum vrea.
     
  16. druganelu Guest

    Daca mai aveti probleme cu caldura, adica nu se inchide rezolvarea este urmatoarea:

    In corpul aerotermei sant niste clapete pentru dirijarea aerului. Sunt din tabla cu niste gauri mari si sunt capitonate pentru etansare cu un material buretat. Materialul se degradeaza, se macina iar aerul trece prin acele gauri si nu mai poti controla directia si temperatura.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Aug 2011
  17. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza. AM SA CER DREPTURI DE AUTOR PENTRU FAZA CU UNITATEA DE CLIMATIZARE. :)

    Uitati-va pe posturi inainte sa scrieti ceva aceasta operatiune e descrisa si mai sus.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Dec 2014
  18. DKBV

    DKBV 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2012
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi A4 B8.5 Avant 2014
    puterea aerului dirijat prin bord este slaba

    Salutare tuturor,
    Postez aici deoarece am o problema la masina mea un audi 80 b4 1.9 tdi 1z '94. Puterea aerului eliminat prin bord este cam la jumate fata de alte masini identice. As dori sa stiu daca se poate face ceva in privinta asta. Care ar fi cauza si daca as putea sa remedies problema fara dau bordul jos. Iar daca va trebui sa bordul jos ar fi super daca e cineva care a mai dat jos bordul sa imi explice si mie. Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2012
  19. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    Aceeasi problema am avut si eu si am schimbat filtru de polen care nu era schimbat de 15 ani. Incearca prima data asta. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2012
  20. DKBV

    DKBV 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2012
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi A4 B8.5 Avant 2014
    Filtru de polen nu am avut pe masina. Initial am cumparat unul dar l-am dat jos crezand ca din cauza lui nu baga suficient aer dar tot acelasi simtom il am: baga la jumatate din putere.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2012

Distribuie pagina asta