1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aeroterma / Ventilator habitaclu - Directionare aer in bord - la B3 sau B4 (80 - 90) -

Discuție în 'Modele clasice' creată de MariusSS, 8 Apr 2009.

  1. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    fratilor cum scot grilele de aer din bord...vreau sa le curat..!!!
     
  2. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Le tragi spre tine . Trebuie tras mai tare , te poti ajuta de o surubelnita dreapta !
     
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Nu baga surubelnita ca le rupi ! Foloseste un cleste cu cioc lung si baga o carpa in cioc sa nu zgarii plasticurile ; treage intai din partea dreapta si apoi din stanga sau invers ; trage cu simtul raspunderii :)
     
  4. Bejan Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2014
    Locație:
    Suseni, Jud Mures
    Masina:
    VW Golf IV 1.9 TDI ALH '98
    Salutare! Am si eu o problema cu ventilatia aerului cald/rece... imi baga aer cald chiar daca e comutat pe rece...
    Cand pornesc ventilatia pana in treapta a 2-a baga rece, daca ii dau treapta a 3-a se aude un pocnet si baga aer cald...
    As vrea sa stiu ce ar trebui sa verific. :blink:
     
  5. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Va trebui sa desfaci panoul cu butoanele de comanda aeroterma pentru ca in spatele lor sunt agatate de parghii sistemul de control si probabil undeva sunt incalecate/uzate iar actionarea uneia influenteaza pozitia celeilalte .
     
  6. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Ventilatie audi 80-recapitulare si intrebari

    Va salut
    Am un audi 80 b4 1.9tdi, l-am cumparat cu mici probleme comune pentru audi 80 b4.
    Sistemul de ventilatie la audi 80 este extrem de simplu.
    Avem comutatorul de trepte de ventilatie- 1,2,3,4, mai avem rezistenta si ventilatorul aeroterma- ultimelele 2 sunt situate sub torpedou.
    Problema cea mai comuna este cand treptele de ventilatie nu mai functioneaza corect, fie merge doar treapta a 4-a, fie functioneaza la aceiasi turatie pe toate treptele, fie treapta 1,2 au aceiasi turatie iar 3 si 4 -la fel aceiasi turatie.
    Cum rezolvam : primul lucr si cel mai simplu este sa verifici rezistenta. demontezi torpedou si apoi ai acces extrem de usor atat la aeroterma-4 suruburi si acces la rezistenta care este prinsa doar intr-un surub. REzistenta din fotografia atasata are o mufa pe care o indepartam prima data. Luam un aparat de masura si vom masura rezistenta termica care este ry216 thermal fuse daca nu este intrerupta inseamna ca este buna, punem pe ohmetru si o masuram, trebuie sa dea continua, o valoare in ohmi. Daca e buna o montam la loc, daca nu- o schimbam costa cam 40 lei.
    Atunci e o problema mecanica.
    scoatem butoanele, scoatem casetofonul si incercam sa scoatem si blocul de ventilatie sau sa-l tragem in lateral cat sa avem acest la comutatorul treptelor de ventilatie. acest comutator are in spate cam 6 pini tata pe care vine o mufa mama- scoatem mufa din spate. apoi sunt doua suruburi care fixeaza blocul lamelar. ce am vazut eu si de unde cred ca ar fi problema.
    Sunt 4 lamele in total 2 sus si 2 jos suprapuse la mica distanta fara sa faca contact intre ele, in capte aceste lamele sunt indoite la 90 grade. comutatorul are un ax clindric in pozitie orizontala, acesta este un fel de ax melcat care are niste profile melcate in spirala. Cand invartim de ax acesta incepe sa atinga lamele si le ridica sau le coboara iar lamelel fac contact asfel intre ele si comanda treptele de ventilatie .
    Eu am cumparat o siguranta si un ventilator si tot degaba, deci am ajns la concluzia ca e o chestie mecanica.
    Posibil ca axul melcat are uzura in timp si atunci el nu mai are profilul care sa permita ridicare a lamelelor.
    Stie cineva alt mod de reparatie a treptelor de ventilatie?
    va multumesc
     
  7. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    problema cu turatia ventilatorului in opinia mea este una mecanica, nu are treaba cu lamelele. atasez fotografii cu mecanismul care ridica si coboara lamelele.
    Incerc sa inlocuiesc acest mecanism cu unul rotativ cu lamele electrice ca un potentiometru. pe gaura din ultima fotografie incerc sa bag alt mecanism, un potentiometru care prin rotire sa mareasca turatia. ma voi lega cu papuci electrici de mufa din fotografie care este de tip mama.

    am probat pe mufa cu 6 mame, printr-un jumper, daca merg turatiile. si merg toate cele 4 turatii.deci acum trebuie sa gasesc o chestie electrica care sa modifice turatia ventilatorului.
    Cu bine
     
  8. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ai inlocuit rezistorul cu unul specific pt modelul tau ? Aceeasi pbl am avut-o si eu , am schimbat rezistorul si functioneaza perfect acum . Sunt mai multe tipuri de rezistoare ( pt auto cu AC si fara AC ) .
     
  9. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Rezistenta pe care o am este buna. De altfel se poate izola si identifica defectul in felul următor: Pe mufa mama din fotografie de pune punte si se verifica toate treptele. Daca se observa ca functioneaza toate treptele atunci defectul este unul mecanic din buton. Daca nu functioneaza at e clar ca rezistenta este defecta. La mine cu punte cuplata pe rând pt fiecare treapta toate treptele merg perfect.
     
  10. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    am rezolvat

    Va salut
    Asa cum va spuneam , urma sa fac o modificare astfel incat sa imi functioneze treptele de ventilatie. Decat sa cumpar second hand un bloc de ventilatie la care nu am garantia ca imi functioneaza am preferat sa cumpar un comutator trepte aeroterma de Dacia 1310 cu bord CN pe care am dat 20 lei si inca 5 lei cablurile si papucii de tip mama si tata pentru cablu de 1 mm.
    Asa cum se vede in fotografie am pus comutatorul la mijloc langa frana de mana. Legaturile sunt simplu de facut se vede in fotografie, daca studiati fotografiile anterioare veti observa ce simplu e de facut.
    Cu stima
     
  11. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Ce valoare are rezistenta

    Va salut
    Stie cineva ce valoare are rezistenta care se defecteaza? valoarea ei in ohmi, ma gandesc ca poate merge inlocuita, multumesc

    Pentru ca a mea s-a ars, s-a dus cum s-ar spune, multumesc
     
  12. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Am rezolvat , intrebati la magazinele de electronice de siguranta termica de 216 grade celsius, 10 amperi. Nu e nevoie de fludor pentru liprire ca nu se face asa, se cauta o modalitate de prindere mecanica a sigurantei termice pe pini. functioneaza.
     
    MARIJAN apreciază asta.
  13. MARIJAN

    MARIJAN 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2015
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    audi 80, b4, 1994
    Buna seara domnilor. Am acitit toate discutiile referitoare la nefunctionarea aerotermei pentru caldura insa nu am gasit o rezolvare la defectiunea masinii mele. Am un audi 80 B4 tdi 1Z si azi dintr-o dat am observat ca nu mai functioneaza nicio treapta a ventilatorului. Ventilatorul are vreo siguranta in blocul de sigurante de sub capota? Sau are legatura tot cu (rezistorul) rezistenta de pe ventilator? Va rog frumos sa-mi dati un sfat, un ajutor
     
  14. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Incearca prima data de la butonul din bord,il desfaci si vezi contactele din spate,daca fac contact,ce stiu eu ca daca e rezistoru tot ar trebui sa mearga macar una din pozitile 1-4
     
  15. adrian b

    adrian b 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 80 1.9 tdi , 1994
    Salut,
    Am un audi 80 B4 1.9 tdi , cod motor 1z de ceva timp..si pana acum..numai de bine despre masina asta . De curand m-a mancat undeva sa desfac consola centrala pentru ca nu mai venea caldura cum trebuie (stiam ca este termostatul, pentru ca motorul nu depasea niciodata 50 grade nici la viteza mare mers constant) dar am zis sa vad ce este acolo plus ca imi ieseau ceva urme de burete prin grilele de aerisire pe treapta a 4 -a. Am demontat ventilatorului, pus la loc, schimbat in service termostat. Acum caldura am cum trebuie dar doar pe consola centrala (grilele centrale) pe cele laterale nu. Nu inteleg cum cu caldura data drumul, ventilator pe treapta 2, motorul cald pe centru vine caldura pe grilele laterale nu vine aer cald doar rece de afara sau din habitaclu. Stie cineva din ce cauza ?
     
  16. DEnis21

    DEnis21 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2015
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi 80, B2, 1.6 D, 1981
    Salut baieti,
    Am o mica problema: cand dau drumul la aerul cald, imi baga la picioare, sofer, pasager, parbriz dar nu imi bag la iesirile din centrul bordului. Precizez ca aer rece baga prin acele doua iesiri, dar cald nu. Ce poate sa fie ?
     
  17. adrian b

    adrian b 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 80 1.9 tdi , 1994
    Salut,
    Si eu am avut o problema similara, doar ca imi baga pe centru si pe restul nu. S-a rezolvat numai dupa ce am dat bordul jos , se pare ca este o problema a clapetei aerotermei.Buretele dezlipit, am lipit pe clapeta o bucata de pile , am montat la loc tot si functioneaza perfect acum sistemul de incalzire. Cauta cu atentie pe forum, o sa gasesti un tutorial postat de cineva despre cum sa dai bordul jos. demontarea dureaza maxim 2 ore , reparatia 5 minute , montatul la loc, mi-a luat aproape o zi, dar a meritat.
    Succes !
     
  18. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Si eu am probleme cu aeroterma si nu-i pot da de capat.
    - Mi s-a ars acea siguranta termica. Am cumparat-o (2 lei a costat), am lipit-o, am verificat acea rezistenta de putere (care da turatiile ventilatorului) si merge pe toate treptele, dar cand o pun pe masina, nu merge.
    - Am gasit o siguranta topita prin tabloul central, am inlocuit-o, dar tot nu merge.
    - Am dat cu spray de contact si pe la siguranta, si pe la contactele de la buton, am verificat cu aparatul de masura si este continuitate de la contactele butonului la rezistenta de putere, dar nu vrea sa mearga. Ar trebui sa mai verific continuitatea de la tabloul de sigurante la mufa care intra la butonul de comanda, dar nu stiu exact cum... Poate are careva vreo idee...
     
  19. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Siguranțele alea nu prea au voie să se ardă așa când au ele chef. Mai mult ca sigur ceva s-a întâmplat cu ventilatorul și s-a produs vreun scurtcircuit pe undeva. La panoul de ventilație e mufa aia cu 6 pini sau ceva de genul, și lângă ea pe undeva pe acolo este una mai mare rotundă cu 3 pini (e prinsă cu o tabliță de carcasa aerotermei). Acolo există un +12V pe contact (care la rândul lui vine de la o siguranță de 30A (verde) din panoul de siguranțe), un +12V de la iluminare bord și o masă. Dacă există plusul pe contact, atunci problema e în altă parte. Eu zic să verifici ventilatorul întâi, că dacă e din cauza lui, vei arde în continuare siguranțe.
     
  20. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Asta era problema: siguranta era arsa. Siguranta nr. 17 ii de la ventilator, dar eu am gasit pe net un document cu traducerile in romaneste ale sigurantelor si ca siguranta de la ventilator e la numarul 25! Si am mai gasit o siguranta topita (dar nu arsa) la nr. 29. Amandoua erau de 10A si am fost indus in eroare de un prieten cum ca siguranta de la ventilator nu are mai mult de 10A. Si asa am circulat cu masina desfacuta doua saptamani, indus in erare de un document word... Noroc cu ceva documente copiate de aici, de pe forum, cu scheme electrice, date tehnice, etc... m-am pus sa caut si am gasit ca siguranta nr. 17 este vinovata! Acum totul merge bine!
     

Distribuie pagina asta