1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Airbag si/sau martor airbag aprins in bord la A5 - inlocuire - probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de jaguarxkr, 29 Aug 2013.

  1. jaguarxkr

    jaguarxkr 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Sportback 3.0 TDI 2011
    Va salut, am creat acest thread pentru a ne putea impatrasi evenimentele mai putin placute, soldate cu declansarea airbag-urilor si experientele avute in operatiunile de repozitionare ale acestora, la audi a5.
    Precizez ca, in ciuda eforturilor de a gasi pe cineva care sa execute aceasta operatiune, in conditii optime, nu am reusit pana acum sa identific o astfel de persoana, in Romania.

    Cazul meu este urmatorul:
    Recent am observat, tragand de plafonul din partea dreapta ca ,,airbagul copertina'' este taiat, ceea ce m-a facut sa trec la o verificare mai amanuntita din care au rezultat urmatoarele:
    - centura scaun dreapta prezinta portiuni arse probabil din cazua tensionarii urmare a unui accident.
    - reglajul manual pe inaltime al cenurilor nu functioneaza
    - plafonul in partea drepata pe lungimea airbagului cortina este tocit (ies fire textile).
    Avand invedere cele mai sus expuse, consider ca masina a fost implicata intr-un accident prin lovire lateral dreapta sarind cel putin airbagul cortina.
    Fata de cele prezentate, ma aflu in situatia in care trebuie sa iau o decizie...
    1. vand masina sub rezerva ca cel putin un airbag a fost sarit, cel copertina
    2. repozitionez airbegul copertina facandul perfect functional, aduc la starea initiala si functionala centurile de siguranta si indentific daca au mai fost sarite si alte airbaguri, urmand sa le repozitionez si pe acestea.

    Ma intereseaza foarte mult aspectele anterior relatate cu privire la siguranta, intrucat marea majoritate a timpului, mi-l petrec in masina alaturi de 2 copii.

    Orice ajutor este bine venit in a lua cea mai buna decizie si, promit ca va voi tine la curent cu rezolvarea problemei.
    Totodata, rog sa impartasiti si voi experientele de acest gen.
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 29 Aug 2013
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exista foarte multe persoane care pot aduce orice maina la starea initiala asa cum a iesit pe poarta fabricii. Daca nu ai gasit tu pana acum acea persoana este altceva.
    Ce vrei tu sa faci necesita foarte multi bani investiti pentru ca trebuie sa schimbi absolut tot ce inseamna sisteme de siguranta care sunt legate de airbag-uri adica:
    - inlocuire calculator airbag (poate ai noroc si scapi doar cu o resetare). Nu stiu concret cum este la modelul tau dar sunt modele de Audi care suporta resetarea calculatorului de airbag.
    - inlocuire centurile pretensionate,
    - inlocuire consola completa a bordului pentru airbag-ul pasager (dash-board)
    - inlocuire partea de pe stalpi unde culiseaza centurile, etc. ..

    Toate le gasesti la dezmembrai, e-bay, sau cumparate noi de la reprezentanta dar asta in functie de bugetul tau. Este destul de mult de munca dar se repara fara probleme ulterioare.
     
  3. jaguarxkr

    jaguarxkr 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Sportback 3.0 TDI 2011
    Multumesc pentru raspuns Cristi, iar cu aceasta ocazie mai fac unele precizari.
    Masina a fost cumparata anul acesta, anul de fabricatie este 2011. La momentul cumpararii nu am reusit sa identific aceste probleme, nici eu si nici cei de la reprezentanta.
    Asa cum am spus singura certitudine este cea legata de airbagul cortina fiindca acolo am avut acces si am vazut ca este taiata, desi operatiunea a fost foarte bine mascata prin repozitionarea acestuia. Ceea ce nu stiu este daca impreuna cu acel airbag cortina au mai sarit si altele, mentionez ca cel din scaun este intact si tind sa cred ca nu a sarit intrucat tapiteria scaunului nu prezinta nici o urma de reparatie/inlocuire in zona airbagului. La fel si cel de la pasager, bordul este ca nou si nu am avut motive sa suspectez ca a fost inlocuit intrucat masina avea 40.000km cand am cumparato iar istoricul reviziilor l-am verificat inclusiv telefonand la reprezentanta din Germania.
    Cat despre calculator nu ma pot pronunta insa cert este ca nu are nici un fel de eroare, probabil a fost resetat si mascate problemele de cel de la care am cumparat masina.
    O constatare a unui specialist cu privire la ce airbaguri sunt functionale si care nu, ar fi cea mai buna solutie.
    Daca cunosti/cunoasteti astfel de persoane in Bucuresti va rog sa imi comunicati.
     
  4. jaguarxkr

    jaguarxkr 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Sportback 3.0 TDI 2011
    Am descoperit ca lipseste si cortina de pe partea stanga, practic ambele airbaguri cortina lipsesc. Am incercat sa il verific pe cel din volan insa nu am o surubelnita adecvata.
    Aseara am bagat masina in garaj si am verificato amanuntit, in afara de airbegurile lipsa, nu am gasit absolut niciun alt defect sau macar indiciu ca ar fi fost lovita. Faruruile sunt aliniate la milimetru, nu exista spatii mai mari in stanga fata de dreapta la imbinarea componentelor, absolut toate elementele electrice/electronice sunt perfect functionale, efectiv nu am identificat nimic care sa imi confirme ca masina a fost lovita zdravan. Singura problema pe care a avut-o cand am achizitionat-o a fost legata de articulatia rotii fata dreapta si anume, o bieleta si un rulment pe care le-am inlocuit si o zgarietura ca de bordura pe bratul inferior. Este posibil sa fi luat o bordura si sa sara ambele airbaguri cortine. Se poate ca airbagurile cortina sa sara fara cele frontale ? Multumesc
     
  5. george

    george Gold Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    [quattro] - A4 B8.5 2013 & Q5 8R 2017
    Cunosc pe cineva cu un A4 B8 care in urma iesirii de pe carosabil a luat o denivelare mai mare si apoi s-a oprit in camp ( viteza cu care circula nu era una tocmai regulamentara ). In urma acestui incident s-au declansat airbagul de la volan si cortina de pe partea stanga, masina neavand nici macar un element exterior afectat ...
    E posibil ca asta sa se fi intamplat si in cazul tau dar mai mult ca sigur Cristi te va lamuri mai bine ;)
     
  6. Nicolas

    Nicolas 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI 204cp 8.2013
    Salutare , am și eu o întrebare , am un audia A5 sportback din 9.2013 și nu găsesc de unde sa dezactivez airbag ul de la pasager ca sa pot monta scoica copilului , in torpedou nu am nimica unde sa bag cheia si sa îl opresc , aștept un răspuns ms


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Daca nu ai scaunul pasagerului cu ISO Fix si contact pentru dezactivarea airbag-ului pasagerului in torpedou, nu ar trebui sa montezi scoica copilului pe scaunul pasagerului. Monteaza-l in spate. Daca-l montezi in fata si scaunul nu are ISO Fix si contact de dezactivare airbag, risti ca in caz de impact sa-ti nenorocesti copilul.
     
    Ultima editare: 24 Noi 2018
  8. Nicolas

    Nicolas 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI 204cp 8.2013
    Ok ms frumos


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta