Alternator - Baterie - Electromotor la A6 C5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de rufusz, 13 Aug 2008.

  1. rociprian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi 1994
    Sal! Din greseala am pus bateria invers, si a cam iesit fum, desi a fost doar pt cateva secunde! Acum alternatorul nu mai incarca deloc, nu ca pana acuma incarca mai mult de 13v , acuma am 11 v pe borna, iar la un moment se aprind martorii abs, si inca vreo 2, ca dovada ca scase tensiunea prea tare! Cam cat ajung piesele daca e de reparat, sau daca nu, aveti idee cam cat ajunge unul sh? Sa stiu la ce sa ma astept! Merci mult!
     
  2. MariusQMP

    MariusQMP 4th Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Salut!

    Si eu am o problema cu alternatorul si anume:

    In urma cu o luna mi s-a aprins si mie martorul de la baterie. Ma duc la electrician si zice ca e alternatorul dus, trebuie schimbat etc. Noroc sau nu avea el un alternator exact ca al meu in stare buna. Il cumpar de la el, il monteaza, toate bune si frumoase pana azi dimineatza: pornesc sa ma duc la servici si dupa vreo 300 m incepe sa se aprinda si sa se stinga martorul de la baterie iar dupa inca vreo 300 m ramane aprins tot timpul :(( . Am pus aparatul de masura si nu indica decat 12 V. Deocamdata electricianul meu e plecat din tara si nu m-as duce la altul, nu de alta dar in cazul in care alternatorul e "puscat" sa pot sa i-l dau de cap :keule: .
    Intrebarea mea este: Cum pot sa imi dau seama daca este defect alternatorul sau diode/releu etc? In cazul in care nu e alternatorul sa ma duc sa rezolv problema cu incarcarea sa nu stau fara masina pana se intoarce electricianul.

    :respekt:
     
  3. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    Masina trebuie ridicata pe levator,ptr. a evita demontarea botului masinii.
    Se ajunge la partea din spate a alternatorului,dai jos capacul de plastic si scoti plaaca unde sunt carbunii si releul de incarcare.Se verifica daca carbunii mai sunt in stare sa faca contact cu rotorul sau se masoara releul de incarcare.
    Daca e bulit releul se schimba placa cu totul(asa am gasit la magazin-carbuni inclusi).Se pune la loc si totul bine.Releul a costat 180lei.Totusi dupa ce l-am montat am avut cateva probleme..de vreo4-5 ori nu a vrut sa incarce din prima..a incarcat dupa 2-5minute.Dar de doua zile nu mai face nici o figura.
    Oricum inainte sa te apuci de treaba masoaral.
     
  4. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Salut,
    sunt proaspat propietar de audi B5 , 2.5tdi, avant, quattro. Tocmai am patit si eu aceeasi problema cu martorul de baterie. La mine s-au intamplat cam asa :
    Nu stiu daca e coincidenta sau nu, dar martorul mi s-a aprins la o zi dupa inspectia tehnica din Bulgaria unde am inmatriculat-o am descoperit ca acolo au umblat la baterie (probabil sa caute serie de sasiu ). Martorul l-am vazut aprins in timpul mersului, nu stiu daca s-a aprins inca de la pornire...Am reusit sa ma folosesc totusi toata ziua de masina fara sa folosesc de curent (inafara de faruri seara pret de 5-10min). Azi am dus-o la un service unde mi-au zis ca ma costa 200lei doar montare/demontare si dureaza toata ziua caci trebuie scoasa toata fata (bara, traversa, radiatoare etc. ) . Ulterior am gasit alt service care imi cerea 100lei montare/demontare iar reparatia alternatorulu o rezolva tot ei prin colaborare cu un atelier specializat...ideea e ca nu mai pierzi timp si bani alergand dintr-o parte in alta. Mi-au dat si pretul reparatiei alternatorului 400lei, caci el se pare ca se stricase. Pretul mi s-a parut un pic mare dar e facut de oameni care au lucrat la asa ceva (Electroprecizia) si stiu ce fac. Ce mi s-a parut mie ciudat e ca ieri am turat masina stationata, iar cand m-am dat jos din ea si s-a balansat, s-a stins pentru 1-2secunde martorul...de-aia as fi banuit ca ar putea fi doar senzorul ori vreun cablu desprins...
     
  5. KillerOPS 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 quattro 2.5, 2000, AKE, tiptronic, adaptive air suspension
    cand se termina periile de la alternator ai simptomele astea. E posibil sa le schimbi doar pe ele, Dar daca o lungesti o sa ti se strice si colectorul si aia inseamna inca vreo 2 milioane in plus (tot rotorul - sa schimbi doar colectorul nu e fiabil).
     
  6. szilvasan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2011
    Locație:
    sm
    Masina:
    A6 2,5 TDI Quattro 2002
    Alternator capac diode

    Salut am si eu o intrebare. La masina mea A6 din 2002 quattro AKE 180 hp se poate da jos si cum, capacul cu carbuni de pe alternator fara sa demontez toata fata ?. Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Sep 2011
  7. szilvasan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2011
    Locație:
    sm
    Masina:
    A6 2,5 TDI Quattro 2002
    merci macristian1 pentru edit!, sorry daca nu a fost postat unde trebuie.
     
  8. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Dupa cum zice in ELSA vad ca nu se poate umbla la alternator fara sa dai botul masini jos.
     

    Fișiere atașate:

  9. rem_saint Guest

    Salut tuturor am avut si eu probleme cu alternatorul mai exact mi s.a aprins martorul de baterie in bord. Am schimbat alternatorul cu unul nou si original. 950 de ron m.a costat plus manopera 2 milioane. Asta este cea mai buna solutie nu incercati sa desfaceti alternatorul sa schimbati carbunii sau alte chestii ca sigur veti gasi alte componente defecte in el. Cel mai sigur e sa cumparati unul nou. Succes
     
  10. helisdava 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi a6 2.5 TDI Quattro, berlina, manual, AKN
    Ref: Alternator

    Salut. Cei de sus au dreptate, trebuie scoasa fata. Nu recomand repararea celui vechi pentru ca se poate strica rapid si mai platesti o manopera. Am patit acest lucru. Daca esti intr-un buget, recomand unul din dezmembrari. Am luat unul pe net cu livrare de la Bacau cu 350 ron cu tot cu livrare. Super pret in conditiile in care unul nou trece de 10 mil. Il folosesc fara probleme si dupa 2 ani. Eventual verifici rulmentul si carbunele inainte sa il montezi. Din cate stiu astea au venit cu 2 tipuri de alternatoare: Lucas si Bosch. Ia exact tipul pe care il are masina. Gasesti suficiente pe net. Doar pretul difera.
     
  11. elevul_65 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2012
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6, 2.8 Quattro, '99
    Intrebare: masina poate porni greu din cauza alternatorului atunci cand e CALD afara(de la 10 grade in sus)?
     
  12. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Nu are nici o legatura alternatorul cu pornirea. Alternatorul doar incarca bateria.
     
  13. iulianradu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2012
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a 6 avant motor 2.4 v 6 2000
    nu neaparat sa dai fata jos ca sa schimbi carbunii de la alternator
     
  14. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    eu am schimbat la alternator rotorul si a trebuit sa dau toata fata jos
     
  15. iun3r 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 2.5 TDI 2001
    cum se poate da alternatoru jos 2.5 tdi AKN 2001

    salutare tuturor cum pot sa dau alternatoru jos pentru ca numai incarca , trebuie scutu dat jos si se poate pe acolo dat jos sau trebuie toata bara si trager jos ? care stie va rog sa ma ajute ca sa stiu ca nu am chef sa dau jos bara cu toate alea jos iar , masina este audi a6 2001 2.5 tdi AKN
     
    Ultima editare: 22 Noi 2014
  16. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Toata sandramaua trebuie data jos pentru a scoate alternatorul afara, dar se poate scoate numai placa din spate sa vezi daca mai ai carbuni si nu-i ceva dus drac pe acolo. Daca este blocat, gripat atunci nu scapi... tre' sa dai tot jos.
     
  17. iun3r 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 2.5 TDI 2001
    Mersi marinaru
     
  18. krysty1989

    krysty1989 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2013
    Locație:
    Ilfov, Cornetu
    Masina:
    A6=1800cm3=1999
    Salut
    Va rog mult poate ma ajutati cu un sfat: am demontat alternatorul de pe masina mea cu motor 1,8 AJP si i-am schimbat carbunii si acel regulator cu alte piese noi. Problema sta in felul urmator: martorul baterie mi s-a stins din bord, dar alternatorul tot nu-mi incarca. Ce sa mai fie ? :gun2:
    Multumesc mult
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2014
  19. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,C5,2.4 quattro,1998
    ce tensiune ai la bornele bateriei cu motorul pornit?
    daca ai peste 13,5V inseamna ca incarca dar sunt probleme pe baterie
    daca ai sub aceasta tensiune inseamna ca sunt probleme pe rotor sau pe stator
     
  20. krysty1989

    krysty1989 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2013
    Locație:
    Ilfov, Cornetu
    Masina:
    A6=1800cm3=1999
    12,3 dupa ce am incarcat bateria peredresor o zi
    nu incarca javra
    stie cineva ce costuri implica schimbare rotor,stator?
    se merita sa mai fac operatiunea asta?
    va multumesc!
     

Distribuie pagina asta