1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ambreiaj la A4 B8 - volanta + placa de presiune distrusa - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 6 Iul 2009.

  1. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Spune-le celor de la Porsche ca e foarte curios cum destul de multi posesori de A4 B8 nu stiu sa foloseasca ambreiajul... Parerea mea e ca daca masina a fost fost forjata mult atunci si discul de ambreiaj trebuie sa prezinte o uzura excesiva. Din ce am citit si din experienta descrisa de Valush, se pare ca daca nu intra in viteza 1 decat cu masina aproape oprita atunci vor aparea probleme. Parerea mea ca cei de la Audi AG stiu foarte bine problema dar nu fac nimic; mai schimba poate cate o volanta pe garantie si in rest asteapta sa iasa masina din garantie sau sa spuna povestea cu volanta albastra ca cerul.:) Si la A4 B7 ceda volanta prematur,dar sa persisti in aceleasi greseli e prostie sau rea vointa... Povestea cu cuplu mare pt 2.0tdi care supune la un "stres" mare volanta nu prea o vad plauzibila; asta ar insemna ca la 3.0tdi,M6 sa schimbi volanta la fiecare 10 000km.:)
     
  2. punkkid 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI MT 2008
    La mine au schimbat volanta pe garantie. Mentionez ca nu avea nici un defect si inainte nu aveam probleme cu volanta.. De fapt nu stiau care e problema si s-au apucat sa schimbe :)) La sfarsit au zis ceva in genul "Volanta nu era in limitele de toleranta ale fabricantului"??. Irelevant, masina se simtea la fel si inainte de service si dupa =))/ Ambreiajul l-am platit eu. Totul degeaba totusi --> acelasi scartait persista :)). In ultima vreme totusi se intampla ceva ciudat: scartaie dupa primele 10 minute de mers, persista scartaitul vreo 5-6 km, dupa nu se mai simte nimic ciudat!! Sper ca volanta asta veche de 5000 km nu este si ea pe duca =))))
     
  3. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    La un A5 din 2008 volanta nu era in limitele de toleranta a fabricantului? Asa singura? Pai cine facuse si montase volanta aia? Echipa de patinaj artistic din Atarnatii de Vale sau niste persoane care chiar stiu ce fac? Aiurea chestie sa auzi in legatura cu masina aia faina pe care tocmai ti-ai luat-o...
     
  4. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Daca scartaitul e prezent si cu motorul oprit atunci e ansamblu care vine pe rulment(parghia si furca rulmentului). Dar oare nu se gandesc ca daca volanta aia e facuta prost(material prost, proiectare gresita pt cuplu motor respectiv,etc) nu va fi in asa zisele tolerante date de producator?:uhm:
     
  5. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    Exista 4 buletine service cu privire la volanta si ambreiaj:
    1. zgomote metalice puternice cand se apasa ambreiajul cu motorul pornit. Service-ul trebuie sa constate si sa faca o cerere de asistenta la fabrica.
    2. scartaie pedala si cu motorul oprit. Asa cum a spus glumaretu, se inlocuieste parghia plus inca 2 piese, cu unele modificate ( codurile sunt: Release lever: 0B1 141 719 J, Ball journal: 0B1 141 777 B, Intermediate piece: 0B1 141 751). Se inlocuiesc piesele cu nr 7, 11, 12 din imaginea alaturata
    parghie1.jpg
    parghie2.jpg
    parghie3.jpg
    3. probleme cu ambreiajul (probabil tremurat, etc.). service-ul trebuie sa constate defectul, ori volanta are joc axial si atunci e uzata (ex. volanta uzata, volanta buna), ori in rulment in loc de 16 bile sunt doar 12, ceea ce tine de concept si nu este un defect.
    4. Ambreiajul nu decupleaza, miroase a ambreiaj ars, pedala nu revine la pozitia initiala. Cauzele ar fi mersul cu pedala un pic apasata, schimbarea incorecta a vitezelor etc., ambreiajul in cauza ar trebui sa arate in felul acesta:
    ambreiaj 1.jpg
    ambreiaj 2.jpg
    ambreiaj 3.jpg
    In nici unul din buletine nu se specifica schimbarea ambreiajului sau volantei pe garantie, decat in primul buletin ar putea exista o sansa intru-cat se face cerere de asistenta si atunci fabrica analizeaza si poate trimite un raspuns favorabil. Eu nu as invinui dealerii din Ro pt ca ei nu fac altceva decat sa urmeze ceea ce fabrica le spune, daca nu ar urma cele transmise de fabrica atunci ar trebui sa plateasca de la ei toate piesele pe care le schimba dupa capul lor.
    Pentru a intelege cum functioneaza volanta zf care e una si aceeasi cu sachs uitati-va aici.
     
  6. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Foarte utile informatiile Sabin.:applaus: Eu nu-i invinuiesc neaparat pe dealeri ci mai ales pe cei de la Sachs si apoi pe cei de la Audi AG. Am inteles ca la aparitia DMF-urilor au avut probleme,dar pana acum trebuia sa faca un kit de ambreiaj ca lumea. Daca nu pot face o volanta bimasica ca lumea sa treaca la volanta monomasa chiar daca tehnic ne intoarcem cu 10 ani in trecut...
     
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...mai baieti nu va mai plangeti.:)

    Am lucrat un pic in domeniu sa va explic.
    Volantele Sachs se produc in Franta,cel putin o parte nu stiu daca toate aici ,ei trebuie sa mentina un anumit profit,pentru ca salariile sunt si ele pe masura:) Impreuna cu volantele ,tot ce tine de brate Lemforder ,capete de bara tot in Franta ,cremalierele de directie ZF tot aici.

    ...nu se mai poate sa faci o volanta sa tina 100 de mii de km,daramite 200 de mii km asa cum exista cu masa dubla la motorizari,mai anterioare.
    Asa cum un brat Lemforder nu face 150 e,nici un cremalier de directie nu face 400 e,nici volanta asta nu face pretul .


    ... nu exista optiune pentru ca Sachs,ca si Lemforder, schimba des forma pieselor pentru a nu putea fi copiate pe termen scurt
    stiti voi de cine,de baietii cu ochi oblici.
     
    Ultima editare: 28 Aug 2011
  8. Allin86

    Allin86 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2010
    Locație:
    Dej, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Allroad BiTDI 313cp 2013
    Exista posesori de A4 B8 care sa nu fi avut probleme cu ambreajul?
     
  9. tilu

    tilu Bronze Member

    Înscris:
    23 Oct 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A3 8V 2.0 TDI DSG
    Da, eu, cel putin deocamdata. Masina are 144780 km si vine din Germania.
    Stiu ca asta nu are relevanta.
    Am mai scris undeva, pe vremea cand imi cautam masina, verificasem una care la 160000 km avea volant schimbat de 3 ori.
     
  10. Allin86

    Allin86 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2010
    Locație:
    Dej, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Allroad BiTDI 313cp 2013
    La cele cu motor 2.0TDI 170CP tot la fel sunt probleme cu volanta? sau sunt altfel facute?
     
  11. dotut 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    a4 , 2000 tdi , 2007
    Fratele meu are a4 2008 2000cm3 143 caluti manuala si are 150.000 km si nu stiu sa fi avut inca probleme, in schimb are probleme la clapeta acceleratie admisie.

    Eu am e220 2007 170 cp manuala (cati or mai trai ca sigur au murit cativa) si la 100.000 km a inceput sa patineze ambreiajul.
    Am schimbat disc placa rulment volanta, sa vedem cat or tine , marca sacks toate.

    Sotia are 2007 2000tdi 140 cai si 70.000 km si nu ia cazut nimic la masina pana acum.
     
  12. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    m-a intrebat cineva pe privat cum mai merge treaba cu volanta mea...doar eu am deschis topicul :). Avea 17800 km cand am schimbat-o, acum am putin sub 70.000km si merge perfect, sper sa mai tina :) nu se stie niciodata. Acum se aude ceva in plus la directie la viteza mica, mai ales cand parchez. Un fel de fasait, doar cand trag stanga de volan, nu conteaza daca accelerez sau nu, nu tin niciodata directia la maxim deci nu ma intrebati asta. E asa de vreo 2 sapt., daca se agraveaza ma duc la doctor. Va tin la curent daca e ceva.

    ps. inca ceva...cumnatul meu (va ziceam ca are masina identica) la 80.000km a schimbat rulmentii de pe fata :) imbucurator...
     
    Ultima editare: 9 Oct 2011
  13. Allin86

    Allin86 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2010
    Locație:
    Dej, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Allroad BiTDI 313cp 2013
    nu are nimeni A4 B8 cu 170CP? sunt curios daca a avut probleme cu masina...
    Valush sper sa nu mai ai niciun fel de probleme cu masina pentru urmatorii 6-7 ani! :D
     
  14. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    merci de urare. Da, si eu sper sa nu mai am probleme, nici eu nici cel care o va cumpara :) Referitor la versiunea 2.0 TDI 170 CP nu poti sti niciodata, masini/oameni diferiti au probleme diferite sau deloc. Daca vrei cu adevarat masina (si poti) atunci merita sa incerci (cel putin eu asa as face). Succes.
     
  15. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Eu la a mea am 17000 km acum si deocamdata nu a "picat" nimic.... imi pare rau pentru voi cei care ati avut probleme. Audi ar cam trebui sa isi reevalueze pozitia si sa mai scada nitel preturile... adica nu prea se cuvine sa platim aceleasi echipamente, aceeasi vopsea, aceleasi motorizari ca pentru volkswagen sau seat sau skoda, la niste preturi de "Audi"....

    Later edit:

    Una dintre diferentele dintre 2.0 tdi 143 vs 170 cp este volanta. In etka volanta de pe CAHA are alt cod decat cea de pe CABA (parca asa era nu mai tin exact minte ca am inchis programul). Alte diferente ar mai fi o alta turbina, DPF, ceva pe la EGR, volanta pe care am mentionat-o si 2 tevi diferite pentru boost-ul de la intercooler. Nu ma intrebati ce reprezinta exact ca diferentele le-am gasit pe un alt forum din MB.

    Concluzia: Nu cred ca vor aparea probleme cu volanta sau alte parti din ansamblul ambreiajului...
     
    Ultima editare: 10 Oct 2011
  16. QUATTROINELE 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A6c7 2.0tdi 177cp
    am 67.000 km fara nici o problema la volanta sau la altceva,masina luata din germania la 28.000km,un an vechime.
     
  17. lorandino 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2011
    Locație:
    Voluntari
    Masina:
    A4, 1.8T, 2008
    Ambreaj

    Salut,

    Am un A4 1.8T 160 de cai, cumparata in Germania la 5000 de km in 2008, momentan la 82000 km. Azi pe centura Bucurestiului, mergeam linistit in treapta a 6-a cu vreo 60 la Ora, iar cand am accelerat putin masina a luato razna, computerul de bord imi arata ca masina este in treapta a 3a, turatia sarit aiurea pana peste 4000. Am scos din viteza, am mers vreo 2 kilometrii dupa care la un moment dat am simtit un miros ars si nu mai reuseam sa scot maneta din viteza, eram in treapta a cincea, cu 100 la ora, am franat pentru ca era intersectie in fata, fara sa pot scoate masina din viteza. Cu masina oprita am reusit sa pun din nou in viteza 1, apoi fortat in a doua doar sa nu blochez centura. Eu habar nu am ce-i aia volanta, stiu doar ca Peugeot - ul 206 pe care il am de 9 ani, cu de doua ori mai multi km la bord are un ambreaj ca uns!!!

    La audi am simtit ca ambreajut este un pic mai tare la apasat de pe la 20000 km, dar nu mi-am facut griji, dar cand am cumparat masina nici nu mi-am inchipuit ca vor aparea probleme de genul asta la 3 ani. Sunt foarte dezamagit...

    Aveti idee care o fi problema, maine o duc la Porsche Bucuresti, cred ca o sa ma usuce de bani... Ce sugerati sa fac?
     
  18. alex.laur

    alex.laur 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 3.0 TDI Quattro
    Un prim sfat ar fi sa nu mai mergi in treapta a 6-a la 60 km/h :)
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Noi 2011
  19. lorandino 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2011
    Locație:
    Voluntari
    Masina:
    A4, 1.8T, 2008
    Computerul de bord sugereaza treapta la care sa mergi pentru un consum optim, la peste 60 arata treapta 6, iar la traficul de pe centura...
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Noi 2011
  20. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Mie nu-mi arata treapta a 6-a la 60 iar tie s-ar putea sa iti arate numai la mers constant. Oricum nu este indicat sa mergi dupa ce iti indica el in oras cel putin. S-ar putea sa fie o problema electrica (vreun senzor ceva?!) pentru ca B8 e destul de cunoscut pt problemele de genul. Cealalta varianta ar fi ca s-a desincronizat cutia (doamne fereste sa se fi intamplat ceva pe la coroanele sincron). Din cate stiu eu cutia ar trebui sa fie complet sincronizata, cu exceptia marsarierului car nu se poate sincroniza, insa s-ar putea ca si treapta I sa fie nesincronizata.
    Daca este o problema la sincroane si masina a iesit din garantie.... asteapta-te la peste 1200 de euro de nota de plata...
     

Distribuie pagina asta