1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Antigel - ce fel de antigel folosim la masinile noastre

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Darius-TM, 13 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Darius-TM

    Darius-TM 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1.6 110cp 95
    as fi interesat ce antigel este mai ok eu am gasit ceva prin practiker scria ca rezista pana la -72 voi ce parere aveti ?
     
  2. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    La masina mea a4 2.0 tdi 2006 am pus antigel (Hepu G12+ roz..e facut in germania)La 1 litru de antigel am pus 1 litru apa si nu am avut nici o problema cu el pana acum!!!
     
  3. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    eu mi-am golit tot antigelul si apa din motor , cel de anult trecut , si am pus cam 6 litri(antigel+apa) ... nesatul asta mica a mea :p . nu mai tin minte ce fel de antigel era , doar ca era rosu , atat tin minte , si deocamdata e bun .
     
  4. Cristian S.

    Cristian S. Moderator

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    A4
    Scrie pe vasul de expansiune,probabil tot G12.
     
  5. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    G12 este recomandat pentru grupul VAG, adevarat ca este dublu fata de un antigel autohton, dar eu zic ca merita!
     
  6. mircea_glontzu

    mircea_glontzu Audi Expert

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    tg-mures
    Masina:
    A6 AKE 2003 quattro cu i rosu :)
    exact... G12 HEPU. antigel roz in bidon alb de un litru :p
     
  7. Cristian S.

    Cristian S. Moderator

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    A4
    Am masina de 3 ani si nici nu am deschis macar capacul de la vaszicea cineva undeva pe forum ca il schimba in fiecare an,mi se pare aiurea,daca ingheata la iarna il schimb si eu la primavara:)
     
  8. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    E o tampenie sa-l schimbi in fiecare an, dar daca nu ai ce face cu timpul si banii...atunci inteleg! Eu schimb doar atunci, cand schimb si distributia, cam o data la 3 ani.
     
  9. d_mihai

    d_mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi A4 1,6 1996
    salut

    Eu stiu ca antigelul isi pierde din proprietati odata cu trecerea timpului :
    1 de a nu ingheta
    2 de a lubrifia ( in componenta are si glicerina )
    3 de a nu permite oxidarea radiatoarelor si a altor elemente
    asa ca sa tragem concluziile :
    1 daca ingheata motorul stiti si voi este BROBLEM
    2 daca nu mai lubrifiaza se uzeaza prematur presetupa pompei de apa (astfel incepand sa piarda lichid )si poate alte elemente care au nevoie de ungere
    3 un alt aspect la fel de important ;
    a) daca se oxideaza radiatorul principal de racire al lichidului devine ineficient (celulele de racire se obtureaza) si nu isi mai face treaba cum trebuie adica transferul de energie termica nu se mai face la fel de repede .
    b) daca se oxideaza radiatorul de climatizare a interiorului autovehiculului o sa tremuram si ne miram de ce nu mai "baga caldura" (treaba patita de mine ca am mers doar cu apa , nici macar distilata , la o masina anterioara ):p
    c) daca se oxideaza pompa de apa sunt doua posibilitati ori se fac depuneri pe palele acesteia devenind ineficiente ori se tocesc si la fel nu mai asigura circuitul antigelului prin motor .
    Ca sa vedeti daca mai rezista la inghet sunt niste densimetre (niste pipete cu un plutitor in interior ) care pot masura temperatura la care antigelul ingheata , dar e decizia voastra daca mergeti pe aceasta idee .
    E suficient sa piarda una din proprietati si deja apar consecintele !!!
    Sper ca am ajutat si eu cu ceva , daca am gresit sau am omis ceva imi cer scuze si va rog sa corectati . ;)
     
    Ultima editare: 3 Noi 2009
  10. Cristian S.

    Cristian S. Moderator

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    A4
    Uite maine daca am timp incercam sa facem la lucru prin laboratorul de apa o chestie interesanta,extrag ceva lichid din borcan si cumpar un G12 nou nout,dupa experiment expun;)
    PS:antigelul din masina mea are 3 ani....asta de cand e la mine:)
     
    Ultima editare: 29 Dec 2009
  11. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    Da Mihai, dar ce intelegi tu prin trecerea timpului...1-2-10 ani? 3 ani nu este mult de loc. O sa ma uit in cartea de service, ce interval recomanda Audi, stiu ca este o rubrica unde scrie. Revin
    M-am uitat, scrie doar ca trebuie verificat si completat daca este cazul.
     
    Ultima editare: 3 Noi 2009
  12. d_mihai

    d_mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi A4 1,6 1996
    Din cauza ca antigelul lucreaza la temperaturi inalte isi pierde cu timpul proprietatile (nu stiu exact cat timp, am inteles ca depinde de producator ) precum si faptul ca trece prin acest ciclu de incalzire-racire.
    Orice produs, daca il fierbi mereu, nu mai este ca la inceput .
    Nu vreau sa ne contrazicem, vreau doar sa facem ce este mai bine pentru masinile noastre, stiti si voi ca piesele nu sunt asa ieftine.
    Posteaza si tu te rog pagina unde scrie despre antigel ca trebuie completat la nevoie si nu schimbat, eu chiar nu am manualul audi .
     
  13. daniel50

    daniel50 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2009
    Locație:
    Cv
    Masina:
    audi 80-90 B3 young edition 1595 cmc carburator electronic,sonda,lambda,catalizator
    In caietul service e precizat G11 ,dar l a magazin mi s-a spus ca nu mai aduc asa ceva si ca G12 E SUPERIOR CALITATIV LUI G11 !
     
  14. Cristian S.

    Cristian S. Moderator

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    A4
    Am si uitat de acest topic si de ce am facut,antigelul din borcanul masini mele (vechime 3 ani de cand este la mine) a intrat in procesul de inghetare la -26gradeC.Ceea ce nu sa reusit afla cu exactitate este raportul antigel/apa.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Antigelul nu se schimba, se completeaza. Producatorul recomanda ca antigelul sa fie diluat pentru o temperatura de -35 grade. Cand se cumpara bidonul de antigel scrie pe eticheta lipita proportia diluarii pentru o anumita temperatura.
    Ca sa fim mai siguri se foloseste un densiometru pentru masurarea temperaturii antigelului din borcanul autoturismului. Ca o recomandare folositi antigel de culoare roz de origine sau de la Hepu.
    Atasez 2 poze pentru bidonul original de antigel care se vinde la reprezentanta Porsche. In poza cu bidonul spate se vede proportia diluarii.
    Nu lasati antigel concentrat cu o valoare mai mare de -35 grade in borcanul autoturismului. Producatorul recomanda in mod expres ca aceasta valoare sa se incadreze in minim -35 grade si maxim -40 grade fara a se depasii aceste valori sub nici o forma.

    O noapte cat mai buna
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 27 Apr 2012
  16. felmeridavid 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2009
    Locație:
    Targu-Mures
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 TDI, AWX 131hp, 2001
    Stie cineva care este densitatea optima a lichidului???
    Eu am densiometru (cel folosit la acvarii cu apa sarata) si as putea completa daca este nevoie. Mentionez ca masina am cumparat-o in octombrie, nu stiu ce are in ea.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Producatorul recomanda pentru grupul VAG si implicit Audi temperatura de -35 grade.

    O zi buna
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Denumire
    tip G12 special concentrat 1l rosu

    Descriere
    Protejeaza sitemul de racire impotriva inghetului si supraincalzirii. Contine o solutie tampon care actioneaza asupra pH-ului,intarzie acidifierea lichidului si astfel ii prelungeste viata (3-4 ani).Protejeaza impotriva ruginii si coroziunii, mai ales impotriva electrolizei si corodarii componentelor din aluminiu.

    Mod de utilizare
    Reaspecta standardul Volkswagen G12.In dilutie de 1:1 cu apa rezista la -36 grade celsius,iar in dilutie de 1:2 parti apa la -17 grade celsius.

    Compozitie chimica
    Nu contine silicati,nitriti sau fosfati.Contine etilen glicol. Nociv in caz de inghitire,a nu se lasa la indemana copiilor.In caz de inghitire a se consulta imediat medicul si a i se arata eticheta sau ambalajul.

    Date tehnice
    Previne formarea calcarului.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta