1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Apa in masina la A4 B6 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de alinalin, 22 Iul 2008.

  1. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    @valghost, poate e utila altora daca ai rezolvat ...
     
  2. GM-RV-2020

    GM-RV-2020 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2018
    Locație:
    Gummersbach
    Masina:
    Audi A4 b6 Sline ,1.9/131cp,2003
    Salut,
    Am pățit și eu ca și ceilalți. După ploaie sau spălarea mașinii se aduna / depozita apa in compartimentul bateriei. Soluția este demontarea bateriei și curățarea celor doua scurgeri din cauciuc. Am atasat câteva poze, poate ajuta. Mulțumesc
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauciucurile alea nu se curata ci se arunca direct la gunoi. Peste maxim 1 luna o sa le gasesti la fel de infundate.
     
  4. Danutzaharie 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2018
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    Audi A4 b6 18t
    Salut,
    Am și eu problema cu condensul de la clima la un audi A4 B6. Am curățat scurgerea de la clima și tot îmi picura apa pe lângă stâlpul din drepta fata. Am citit topucul dar nu am găsit nimic ajutator. Puteți sa ma ajutați cu un sfat ? Multumesc
     
  5. Vali Jipa 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2016
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi A4 B6 TDI 1.9 2002
    Probabil că trebuie să etanșezi cu silicon toate tuburile, cablurile care intră în habitaclu.
     
  6. Alexandru Ilea

    Alexandru Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4 1.9 TDI quattro 2004
    Salut,
    Am mers la mare si apa mi-a intrat suvoaie in partea dreapta la picioare s-a inundat toata partea pana in spate. Cum se procedeaza cu acel furtun de la clima ? Sunt sigur ca el este problema. Am citit tot topicul dar nu gasesc nimic concret.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa demontezi interiorul in fata pentru a ajunge la acel furtun aflat sub mocheta. Sau demontezi pe sub masina panoul de foc si o sa-l vezi, asta pentru a putea sa-l desfunzi. S-a tot explicat ce trebuie facut si in plus exista si tutoriale pe youtube.
     
    cosmin.ignea apreciază asta.
  8. Alexandru Ilea

    Alexandru Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4 1.9 TDI quattro 2004
    Nu merge sa demontez torpedoul si sa ii dau cu aer comprimat ? Am cautat tutoriale dar tot de alte modele gasesc.

    La mine apa picura pe sub motoras si pe la un senzor. Cred ca e plin de apa inauntru. Am incercat sa fac niste poze
     
  9. Alexandru Ilea

    Alexandru Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4 1.9 TDI quattro 2004
    Am rezolvat problema destul de usor. Torpedoul demontat, cotul de cauciuc care uneste cutia racitorului cu conducta de scurgere scoasa cu grija cu o surubelnita dreapta de pe conducta de plastic, apoi aer comprimat cu pistolul de suflat aer pe conducta in jos si a iesit toata mizeria sub masina. Apoi cu un furtun legat la conducta, turnata apa pe el in jos si iarasi aer sub presiune, urmat de proba cu turnarea apei prin cadere. Eu am demontat doar torpedoul si nimic altceva. De mentionat a-r fi ca atunci cand am scos cotul a curs apa cu niste frunzulite marunte, cauza clara fiind ca acestea au ajuns acolo este ca anul trecut am luat un filtru de polen/habitaclu marca QWP ce nu s-a potrivit 100% la fix si a facut o cută la margine, pe acolo putand sa intre frunzulite, de aici scurgerea infundata si masina inundata pe partea dreapta. Cumparati doar filtre de calitate. Sper sa va fie de folos celor care ati mai intrebat legat de aceasta problema si nu ati primit raspuns concret. Nu va trebuie nici un elevator pentru aceasta operatiune.
     
    ovidiutm, F33lings și TalosCosmin apreciază asta.
  10. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Salut baieti,
    Am si eu nevoie de ajutorul vostru: dupa un drum de 3.500 de km la care AC-ul a functionat tot timpul si trecut printr-o mega ploaie m-am trezit cu apa in partea dreapta fata.
    Posibile cauze pe care le-am luat in considerare au fost:
    - trapa (scurgere infundata)
    - filtru habitaclu
    - evacuare scurgere condens.

    Am eliminat varianta scurgerilor infundate la baterie deoarece acele dopuri de cauciuc sunt scoase, totul e curat iar dupa acea ploaie zdravana, dupa cativa km am oprit intr-o benzinarie si nu aveam deloc apa la baterie.

    Trapa:
    Am inceput cu a turna apa pe trapa, nu am observat nimic suspect. Mai ales ca daca a fi fost trapa, trebuia sa am apa pe stalpul fata stanga (pe unde stiu ca trec conductele de scurgere a trapei).

    Filtru habitaclu:
    Am turnat apa cu galeata in partea dreapta a masinii (parbriz, grila, capota..etc) ca sa verific filtru de habitaclul. Fiind foarte, foarte multa apa am observat cateva picaturi in masina, cel mai probabil datorita faptului ca acel burete de la suportul de filtru nu a facut fata sa absoarba toata apa. Cand am facut acest test, masina a fost dezechipata: fara mocheta, fara ventilator..etc.
    Bun, am zis ca de acolo ar fi problema avand in vedere ca ploaia prin care a trecut a fost extrema si a faptului ca am gasit apa in ventilator. Am sigilat de jur imprejurul carcasei filtrului de habitaclu cu un mastic / silicon si s-a facut proba cu furtunul de apa. Rezultatul: nicio picatura nu a mai intrat iar ventilatorul e uscat.

    Evacuare scurgere condens:
    Crezand ca aici era problema am montat tot interiorul. Ieri am mers cu masina aprox aproximativ 450 km, fara ploaie dar cu AC-ul mergand 100%. Surpriza, mocheta din nou uda.
    Nu reusesc sa depistez de unde provine problema. Am ridicat mocheta in partea dreapta crezand ca o sa gasesc apa in jurul conductei de scurgere (am marcat-o in poza - sper ca aceasta sa fie scurgerea), insa era uscat. Sub masina sunt momente cand se observa ca se elimina condensul insa nu tot timpul (ieri nu am mai vazut sa se scurga apa sub masina).
    Se pare ca apa vine de undeva de sus. De ce zic asta ? pentru ca am observat ca a inceput sa curga apa in momentul in care eram pe serpentine si se uda inclusiv presul de cauciuc.
    Iar daca nu vine de sus, vine din zona centrala si se elimina la viraje. Dar nu stiu de unde.
    Am banuit ca ar veni de pe conducta care raceste torpedoul, insa nici de acolo nu vine (am mers fara torpedou si nu iese apa de acolo - nici n-ar avea motiv sa iasa).

    Ce am observat cand a fost acea ploaie torentiala a fost ca pe curbe se auzea cu se plimba apa. Are cineva alte piste pe care ar trebui sa merg ?
     
    Sergiu_Bogdan apreciază asta.
  11. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Apa in interior

    Partea dreapta

    Am gasit covorasul spate dreapta imbinat in apa.. apa venea din partea de jos, adica dinspre podea. Am verificat chedere usi, luneta, bancheta..

    Mocheta fata dreapta era umeda in doua zone mici (la suprafata).

    Am tras putin mocheta si am gasit-o imbinata in apa.

    Am verificat scurgerile din compartimentul bateriei, perfect in regula.

    Sub baterie mai exista un dop dreptunghiular de aproximativ 6x2 cm.. l-am scos. (vezi poza 4)

    Am turnat aproximativ 3 litri apa in compartiment iar aceasta s-a scurs destul de rapid, fara probleme.

    Am scos conducta de scurgere AC (nu era umeda) (vezi poza 1), am suflat-o.. nimic mizerie. Am suflat si continuarea conductei, acelasi lucru, perfect ok.

    Am scos filtrul de polen si parca am vazut in gaura de sub ceva ca "straluceste". Erau mici stropi.. ma gandeam ca pe aici intra.

    Am scos carcasa filtrului, are o garnitura de cauciuc.. am degresat bine atat garnitura cat si locul in care aceasta etanseaza.
    Am cumparat ceva cheder pentru izolatii cu lipici. L-am aplicat in exact unde trebuia (vezi poza 8).
    Peste garnitura am aplicat silicon negru pentru garnituri FAI. Am montat carcasa inapoi si am fixat-o cu piulitele.

    Acum ramane sa fac verificari.. demontez stalpul A din partea dreapta.. daca vad apa acolo, e clar, pe langa parbriz intra.

    Mocheta am uscat-o cat de cat cu ajutorul unui pistol cu aer cald, dar e de munca.. macar la suprafata. In partea din fata am lasat-o ridicata, am lasat caldura sa mearga doar in zona de jos. S-a uscat cat de cat.. dar buretele acela e foarte gros si absoarbe foarte foarte mult lichid..

    Daca pe fata e imbibat atat de mult si nu a iesit la suprafata, imi imaginez ce e in spate.

    Din pacate nu pot scoate momentan mocheta afara.

    Daca vad ca se misca totul greu, fac cumva si o scot. Dar trebuie sa ma asigur ca nu mai patrunde nici un strop de apa in interior.

    PS: Ca fapt divers, degeaba e montata acoperirea bateriei, deoarece apa se scurge de pe parbriz in partea in dreapta (pasager, pe aripa, intra pe langa carcasa filtrului de polen apoi ajunge in locasul bateriei). Acel ornament ce acopera bateria nu vine pana in capat.. Daca ar veni, nu ar permite apei sa se scurga si ar veni pe aripa inspre far.

    @waf acelasi lucru l-am facut si eu. Citeste ceea ce am scris.

    Ieri a plouat marunt dar destul de mult timp. Nu am vazut sa se scurga apa pe tabla de la picioare inspre mocheta.. protectiile acelea de cauciuc au sub un burete.. si acela trebuie uscat bine deoarece absoarbe destul de multa apa.

    Aseara mergand cu 25* si ventilatia data doar jos, au inceput sa se abureasca geamurile pe interior, semn ca se usuca ceva.. e umezeala oricum. In cealalta seara am facut aproximativ 60 km cu ventilatia la maxim, pe high (si cu geamul deschis) :)

    Degeaba scot tot afara, las la uscat (sau iau alta mocheta) si-o pun inapoi. Trebuie sa ma asigur ca nu mai intra nimic..
     
    Ultima editare: 29 Noi 2019
  12. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am verificat partea dreapta, nu se vede absolut nici o urma de apa (cum ca ar intra pe la parbriz si s-ar prelinge pe stalpul A). E un burete in partea dreapta, l-am atins, l-am apasat, perfect uscat.

    Am ridicat buretele acela aplicat pe cauciuc deoarece nu am reusit sa-l usuc asa (buretele e intre cauciuc si podea), bineinteles ca era imbinat cu apa, l-am stors cu ajutor unor carpe, am facut cateva gauri si l-am ridicat pentru a-l putea usca. L-am uscat si l-am lasat asa "agatat". Podeaua pana la locul in care e mocheta lipita de ea este uscata. Maine fac testul cu apa turnata pe parbriz si plafon si-l voi repeta cateva zile pana ma asigur ca nu mai patrunde nici un strop.

    Revin cu update..
     
  13. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
  14. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    In urma cu mai bine de o saptamana iarasi am gasit mocheta uda... :banghead:

    Acelasi loc, deasupra locului in care sta pasagerul cu picioarele. Nu din stanga, nu din dreapta. Nu prin aeroterma.. de sus de undeva..

    Am inlocuit parbrizul, baiatul a spus ca se vedea pe alocuri siliconul ca nu e ok si ca e umed. Din pacate nu am putut sta langa masina deoarece am vrut neaparat sa-l schimb deoarece s-au anuntat ploi, l-am schimbat joi. Am facut verificari in detaliu pe caroserie de B6 dezmembrat si am facut cateva poze. Nu exista pe unde sa intre apa inauntru prin alt loc: ori pe la parbriz ori pe la carcasa de filtru (cu mentiunea ca doapele de sub baterie si tulumba sa fie indeparatate, sa nu se adune acolo apa). Restul de protectii de cauciuc n-au nici o treaba daca scurgerile acelea sunt curate si nu aveti 10L apa in compartimentul bateriei.

    Am rearanjat si grilajul de sub stergatoare, m-am asigurat ca e clipsat bine.. ramane de vazut.

    Am dat cu 10L apa pe parbriz si am urmarit iar traseul apei, cu bateria demontata. Am vazut pe unde se scurge. Am verificat buretele de sub carcasa filtrului de polen (am pus silicon acolo si mai demontez carcasa doar daca iau alta.. e foarte bine lipita) iar acesta era perfect uscat..
     
    Ultima editare: 2 Mar 2020
  15. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Au trecut cam 10 zile de cand am schimbat parbrizul.

    Intre timp am prins niste zile ploioase.. mocheta s-a uscat, nu am simtit-o umeda. Nu s-a mai infiltrat apa.

    Baiatul care mi-a schimbat parbrizul a spus ca pe alocuri firul scapa, semn ca adezivul folosit initial (pt parbrizul vechi, schimbat in alta parte) nu era lipit perfect. Am si spalat masina si am verificat dimineata mocheta, e uscata.

    Se pare ca am rezolvat problema. In sfarsit. Sper sa ramana asa.
     
  16. cosmin.ignea

    cosmin.ignea 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2019
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2004 - 1.6MPI ( ALZ ) 102 CP
    Salutare, forum!
    Revin cu o situatie ciudata...
    Banuiec ca e conducta de condens de la AC, dar daca aveti alte sugestii sunt bine-venite.
    @AlexPTB Imi poti spune, te rog, unde e acea conducta pt scurgere de condens AC? Sau oricine ma poate ajuta, el a zis ultimul de ea. :)

    Problema sta in felul urmator: A4 B6 2005 - am mocheta imbibata bine cu apa in partea pasagerului dreapta si putin si in partea dreapta spate. Daca in spate este foarte putin, asa se simte la mana pe mocheta, in fata problema e destul de grava. Firele din poza 3 balteau in apa. Cablurile sunt in dreapta, sub mocheta din dreptul pasagerului - poza 1 si 2. Cred ca am scos cam 2-3 litri si in buretele din mocheta mai am 2-4 litri la cum se simte la stoarcere si cat de gros este.
    La ce trebuie sa fiu acum atent avand in vedere ca acele cabluri au stat in apa, acoperite total de apa?

    Din ce am citit pana acum pe forum:
    - problema nu e de la scurgerile de sub baterie / servo - verificate periodic, cea de sub baterie este aruncata deja, totul ok
    - banuiesc conducta de condens AC. Zic ca banuiesc, pt ca in ultimele 7-8 zile, fara sa exagerez, in fiecare zi a plouat mult, dupa care au fost temperaturi de am mers cu clima pornita. Nu am reusit sa localizez conducta de condens AC, nu am gasit undeva o fotografie / descriere cu localizarea ei. Am cautat pe forum Audi, Vw, Audizine... Am 2-3 fotografii si voi incerca maine, pe lumina, sa o localizez, dar nu sunt foarte clare.

    Orice fotografie, sugestie cu unde e acea conducta sau orice alta parere despre care ar putea fi cauza, sunt bine-venite. Sub masina, daca las clima 10 minute pornita, am foarte putina apa, doar in spatele rotilor fata, nu si sub locul unde sta pasagerul cu picioarele (pozele 4 si 5).

    Apa pe care am strans-o din masina pare sa fie curata, de aici iarasi gandul ca e condens.

    Multumesc frumos pt orice ajutor!
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Si eu banuiesc acelasi suspect.
    Daca dai jos torpedoul si scaunul dreapta fata, o sa poti sa ridici mocheta suficient cat sa vezi conducta de condens de la AC. Conducta o gasesti sub corpul aeroterma in apropierea radiatorului de AC - logic, nu-i asa? Evident asta inseamna inspre partea centrala dreapta si sub torpedou.
    Cat despre la ce sa fi atent daca firele au stat in apa, raspunsul e: la nimic! Nu te intereseaza daca au stat in apa atata timp cat izolatia nu era compromisa.
    Tu sa fii doar rabdator sa se usuce mocheta pana sa o lasi pe podea. Altfel, mucegaiul te paste.
     
    cosmin.ignea apreciază asta.
  18. Tirpitz

    Tirpitz 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A4 Avant 1.9 t.d.i awx 2002
    Dacă te ajută

    20200515_154047.jpg
     
    cosmin.ignea apreciază asta.
  19. cosmin.ignea

    cosmin.ignea 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2019
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2004 - 1.6MPI ( ALZ ) 102 CP
    Multumesc pentru raspunsuri, guys!
    L-am gasit. :beerchug:
    L-am miscat putin din acel cot si deja cand dau drumul la clima curge condens sub masina cam pe sub unde e acel furtun. Ieri nu curgea deloc. Ma voi duce sa dau cu aer cu presiune pe acel furtun in jos, sper ca asta sa fi fost cauza. Apropo, la cat timp se curata, ca sa nu fiu iar luat prin surprindere ? :)

    Mic tutorial pentru cine mai cauta - A4 B6 furtun scurgere condens : (posibil sa fie mai usor, eu am avut nevoie sa ridic destul de mult mocheta pentru a strange apa)

    1. Demontati torpedoul, unele modele au 5 suruburi, 3 sus si 2 jos



    2. Am scos plasticele de la pragul pasagerului dreapta, sunt cateva fotografii si pe forum



    3. Am desfacut un surub de pe consola dentrala, sub torpedou. Veti vedea ca are o protectie de plastic. E acelasi tip de surub ca la torpedou. Asta m-a ajutat sa ajung la un surub in care era prinsa mocheta.

    4. Ridici mocheta cat ai nevoie si sub torpedou, in partea stanga - jos, veti vedea acea conducta care intra intr-o garnitura de cauciuc si se duce sub masina.
     
  20. cosmin.ignea

    cosmin.ignea 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2019
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2004 - 1.6MPI ( ALZ ) 102 CP
    Update:
    Stie cineva ce e buretele ala din foto 1? Merci!
    Am desfundat furtunul / teava de la condens, de unde intra in podea, cu un pistol cu aer cu presiune. Condensul iese afara, all good pana aici.
    Am facut testul la spalatorie si am avut o surpriza neplacuta.
    3 fise, deci undeva la 7 minute de apa cu presiune pt toata masina, insistat cam 4 minute pe plafon + parbriz si 30 secunde pe dedesubt, pe partea dreapta, sa vad daca intra apa.
    Intra apa pe la buretele ala din poza 1. In poza 2 e fotografiat exact cand am terminat de spalat, iar in poza 3 e cat s-a prelins in decurs de 20-30 minute.
    Se prelinge prin partea marcata cu rosu din poza 3.
    Aveti vreo idee ce poate fi ?
    Mentionez ca nu am trapa, locurile de la baterie si sub servo sunt curate, toata apa s-a scurs de acolo. E posibil sa se fi scurs in masina ? Maine voi face un test cu o sticla de 2 litri de apa sa vad daca se duce jos sau inauntru. Ideea asta mi-a venit in timp ce scriam :) Acum e tarziu si nu se mai vede nimic.

    Edit 1: mai sunt undeva scurgeri ale apei de pe caroserie ? Pe langa cele 2 de sub baterie si servo ?
    Edit 2: ma gandeam acum, facand ceva research... are treaba cu filtru de polen? Sau cu carcasa acestuia ?
     

Distribuie pagina asta