1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Apa - in masina / sub mocheta la A6 C5 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Soto, 15 Feb 2008.

  1. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Salutate. La AC se face condens si cand e dat pe caldura, adica e setat la 25 grade??
     
  2. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Asta nu cred, deoarece la mine doar cand foloseam aerul conditionat baga apa in la pasager.
     
  3. snoop_doggy_oo5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2002
    Salutare! Nu am apucat sa citesc foarte multe din raspunsuri insa, am avut si eu problema cu apa in masina. Am lasat-o o vara intreaga in curte nemiscata si cand am intrat in ea avea cam 20-30 cm apa in partea din dreapta a masinii. Dupa lungi investigatii am observat ca filtru de polen al masinii(cum deschizi capota in coltul stanga sus) era umed. Apoi am observat ca garnitura de sub suportul de filtru e cam veche si mancata si ca ar permite infiltrarea apei pe sub ea. Asa ca i-am dat cu mult silicon pe unde ar trebui sa fie garnitura si de atunci nu am mai avut probleme.
     
    Julianos Rae apreciază asta.
  4. cristian31ccc 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    resita
    Masina:
    a6, motor 1.9 , model 2002
    problema scurgere clima

    Salut! Am si eu o problema la un A6, 1.9, model 2002 . Cand pornesc clima imi intra apa in masina prin partea dreapta fata. Cred ca-i infundata scurgerea de la condens. Problema este ca am urcat-o pe rampa dar habar n-am unde o gasesc, cum sa o desfund. Ma poate ajuta cineva?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Citeste acest topic cap coada si vei gasi rezolvarea.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mai 2015
  6. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Ai curatat vreodata scurgerea de apa de sub baterie ? Daca nu , foarte probabil asta sa fie infundata si la o ploaie sau la spalare , n-are pe unde sa curga apa si ajunge in masina .
     
  7. cristian31ccc 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    resita
    Masina:
    a6, motor 1.9 , model 2002
    am curatat nu-i de la scurgere.
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Apa in masina

    Singurele doua locuri prin care apare apa la mocheta in A6 C5 sunt:
    1. Prin filtrul de polen aflat imediat sub parbriz, in partea dreapta.
    Uitati-va cu atentie la plasticul negru de la baza parbrizului si o sa vedeti ca este dezlipit si sta ridicat. Daca nu e ridicat cat sa se vada spatiu pe sub el, apasati-l cu degetul si o sa vedeti ca se misca jos-sus. Daca se misca, intra si apa pe sub el.
    Acel plastic are rolul de a colecta apa scursa de pe parbriz si sa o dirijeze spre laterale, pentru a ajunge in jgheabul de la baterie prin locuri sigure.
    Odata ce acel plastic se desprinde de parbriz, el nu mai colecteaza apa si se scurge direct in jos.
    Celelelte piese din acel jgheab sunt mai putin expuse (bateria, care are bornele in fata plasticului, pompa de servofrana, care e metalica sau ECU, acesta fiind protejat de propria-i carcasa), insa filtrul de habitaclu, cumva, l-au uitat la modelul asta de A6 si l-au lasat descoperit.
    Toata apa care se scurge de pe parbriz in dreptul lui, ajunge prin filtru direct in instalatia de climatizare si se varsa pe mocheta.
    De aici apare mocheta umeda pe deasupra. Adica uda inspre habitaclu. Avantajul e ca fiind la suprafata, se usuca repede. Nu va faceti griji, ca nu trece prin mocheta in buretele de care aceasta e lipita intrucat sunt separate de niste straturi care izoleaza foarte eficient impotriva apei. In masina nu va mirosi decat daca nu aerisiti bine imediat dupa inundatie.

    Multa lume isi vinde masina vazand ca nu-i da de cap acestei probleme.
    Altii insista aiurea cu desfundatul scurgerii de la clima, fara sa ia in calcul ca apa la picioare apare si cand mergi cu clima oprita, deci cand nu produce acel condens specific, sau ca apare intr-o cantitate cu mult mai mare decat poate produce biata clima.
    Apa la picioare apare doar cand ploua si cand speli masina.
    Puteti desfunda si scurgerea de la clima, dar nu asta a cauza.

    Solutia:
    Mergeti la cineva care lipeste parbrize si rugati-l sa va lipeasca cu silicon din acela negru plasticul de sub parbriz de... parbriz. Sa nu uite sa aplice primerul care se da inainte de silicon, ca altfel nu face priza. Totodata, trebuie curatate cele doua suprafete impecabil.

    Sugestie:
    Plasticul de sub parbriz este gandit a se da jos cand scoateti bateria, pentru ca altfel acumulatorul nu iese usor. De fapt, s-ar putea sa nu iasa deloc daca aveti o baterie mai mare.
    De aici rezulta problema: multora le e lene sa-l dea jos si cand trag bateria la prima inlocuire, agata plasticul acela si-l smulg de la locul lui. D'aia nu mai sta lipit pe parbriz, ca acel cant cu care intra intr-o fanta a parbrizului are forma de ancora si i se tocesc buzele cu care se agata in parbriz. Sigur unul din proprietarii anteriori ai masinii voastre asa a procedat. A se observa atentia cu care pe voi v-am exclus din aceasta categorie.
    Mai mult, si in sevice-urile de cartier se procedeaza asa. Doar la reprezentanta iti demonteaza plasticul respectiv cand iti inlocuieste bateria, dar cine naiba se duce la reprezentata sa-si inlocuiasca bateria cata vreme costa de 5 ori pretul bateriei doar manopera ?
    Cum voi il veti lipi definitiv de parbriz, veti avea probleme cu scosul/montatul bateriei la urmatoarea inlocuire si va trebui sa-l dai jos cu tot cu parbriz.
    Ca sa nu ajungeti in situatia asta, chiar in dreptul bateriei, plasticul are buza de jos (pe care se monteaza celalalt plastic care acopera jgheabul) mai iesita in afara. Intr-o mica zona totusi, acea buza nu este iesita in afara.
    Luati inainte de lipirea definitiva, cu un clestisor si apoi cu o pila, acea buza si taiti-o pe toata lungimea bateriei la nivelul zonei unde ea deja lipseste.
    In felul asta vetii putea schimba lejer bateria (atat cat greutatea si pozitia ei tampita permite), fara sa va mai incurcati in plasticul respectiv pe viitor.

    2. Pe langa santurile care colecteaza apa ce intra pe langa trapa.
    Chederul trapei, contrar crezului multora dintre noi, nu este gandit sa etanseze impotriva apei.
    Rolul lui e sa nu intre vantul si insectele. Atat!
    Apa, dupa ce intra pe langa trapa, este colectata in niste santuri tehnologice care se afla turnate in rama trapei si de acolo este evacuata prin cele patru colturi prin niste furtune verzi -pozitia 1 in poza atasata.
    Furtunele de pe fata ies in stalpii A, intre cele doua balamale, fiind usor vizibile printr-o gaura de evacuare.
    Cele de pe spate ies in partea din fata a contraaripilor spate, avand niste iesiri din cauciuc negru si fiind mascate de aparatorile de noroi (acele arcade din plastic negru montate in causul rotilor).
    Toti dau buzna sa desfunde scurgerile celor patru furtune. Rau nu fac ei, dar nici problema nu o rezolva, pentru ca acelea nu se infunda niciodata complet, sa nu mai treaca apa deloc.

    Problema o constituie acele santuri din rama trapei (imposibil de fotografiat, din pacate), in care apa este colectata initial, pana sa ajunga la furtunele verzi.
    Aici Audi a facut testele impotriva inundatiei doar cu masina pe loc.
    Adica asa cum vedeti ca le testeaza inainte de iesirea pe poarta fabricii, prin filmuletele de pe internet: baga masina intr-o incapere si incep sa o ude din toate directiile.
    Cata vreme masina sta pe loc, nu-i nicio problema, pentru ca atata apa cata intra pe langa chederul trapei incape lejer in santurile tehnologice si, mai departe, prin cele patru furtune de scurgere.
    Problema apare cand masina e udata in mers.
    Mai exact la viraje.
    Apa din santuri este pur si simplu aruncata in lateral din santuri de forta centrifuga ce apare cand masina vireaza.
    E ca si cum v-ati invarti cu viteza in jurul vostru cu farfuria plina cu ciorba in mana.
    Aici solutia ar fi fost sa faca peretii santurilor tehnologice de colectare mai inalti. Asa, apa nu ar mai fi iesit in lateral.
    Cand este aruncata in lateral, ajunge in alte doua santuri care nu sunt etanse, ci sunt practic doua profile "U" asezate unul peste altul si care nu tin apa, ci o lasa sa curga. Imbinarea profilelor "U" apare in pozitia 2 in poza atasata.
    De acolo, apa ajunge pe capitonajul plafonului, care e dintr-un carton bine presat si dat cu ceva adeziv de rigidizare pe deasupra (acesta fiind motivul pentru care nu se imbiba cu apa prea usor).
    De pe capitonajul plafonului se scurge prin capitonajele stalpilor direct sub mocheta, pe margine, imbibandu-se in acel burete pe care nu-l vedeti decat daca ridicati mocheta masinii.
    Fiind ajunsa pe dedesubt, nu prea are pe unde se aerisi si nu se evapora repede.
    De aici ajunge masina sa miroasa a balta.

    Solutia:
    Nu aveti cum sa convingeti apa sa nu mai sara din santurile ei tehnologice la viraje.
    Si nici sa nu mai luati viraje nu aveti cum.
    Totusi, puteti profita de faptul ca celelalte doua santuri in "U" in care ajunge apa ofera doua solutii:
    -sunt destul de mari si late pentru a aduna apa care sare din santurile tehnologice;
    -la capetele din spatele masinii se varsa in aceeasi zona, un plastic colector alb -pozitia 3 in poza atasata-, in care ajung si santurile tehnologice la furtune si in felul acesta o evacueaza.
    Nu trebuie decat sa etansati cu silicon cauciucat imbinarea dintre cele doua profile "U" din stanga si dreapta trapei, chiar in dreptul sagetii albastre din poza, astfel incat apa sa nu se mai scurga in jos, pe capitonaj, dupa ce a sarit din santul ei tehnologic de colectare.

    Tot ce v-am scris mai sus e rezultatul a 4 (patru) ani de teste in care am verificat tot ce s-a scris pe internet despre problema mochetei ude la C5.
    Teste efectuate:
    -mers vara cu climatizarea pusa pe temperatura cea mai scazuta, cu scurgerea ei infundata intentionat cu dop, pe dedesubt. Rezultat test: mocheta nu s-a udat. Totusi, la scoaterea dopului, dupa 1 ora de functionare, se scurge o cantitate oarecare de apa. Intrucat clima nu era pe lista pieselor de inlocuit, nu am riscat sa fac testul pe o perioada mai mare de 1 ora cu scurgerea infundata intrucat m-am temut sa nu aiba traseul de scurgere etans si in loc sa-mi refuleze pe mocheta, asa cum speram, sa imi ajunga in interiorul componentelor electrice si sa imi dau inutil de lucru. Oricum, apa stransa intr-o ora, inmultita cu 10 nu da nici macar pe aproape cantitatea pe care o gaseam pe mocheta. Mai mult, aveam apa la picioare, pe mocheta, chiar si cu scurgerea climei desfundata minutios. Asa am exclus complet posibilitatea ca de vina sa fie scurgerea climei.
    -infundat complet scurgerile de la baterie si umplut jgheabul cu apa. Rezultat test: apa intra in habitaclu tot prin filtrul de polen daca se inclina masina spre drepata sau daca se misca si baltacaie apa. Altfel... pericol mare la ECU, a carui carcasa nu este, contrar asteptarilor, perfect etansa!!! Daca apa curge pe el de deasupra, nu-i problema, dar daca balteste dedesubt, va intra pe la cablaje cand se va baltacai de la miscarea masinii. O alta surpriza, placuta de aceasta data, a fost sa constat ca peretele dintre habitaclu si motor nu are niciun orificiu pe unde apa sa poata intra in interior. Ma asteptam sa intre pe la dopurile de cauciuc ce astupa diferite orificii tehnologice sau pe la vreo imbinare intre piesele de tabla, insa nu s-a intamplat. Testul l-am facut cu torpedourile si consola centrala date jos, stand cu capul in bord si urmarind cu lanterna orice posibila infiltratie pentru ca la nevoie sa drenez apa imediat. Stand pe loc, prezenta apei in acel jgheab nu ridica nicio problema. Abia la punerea masinii in miscare apar problemele mai sus aratate.
    -turnat apa pe parbriz in dreptul bateriei, pe sub plasticul de etansare slabit. Rezultat test: filtru de habitaclu fleasca, apa pe mocheta.
    -bagat apa cu presiune pe sub plasticul parbrizului si pe langa chederul trapei. Rezultat test: imediat apa la picioare in dreapta, fata, uscat sus, la trapa, toate furtunele trapei evacueaza apa. Dupa plecarea cu masina, la primele curbe, cativa stropi de apa ajung pe scaunul din dreapta, fata. Observ scurgeri la imbinarea celor doua profile "U".
    Deschid trapa, urmaresc traseele santurilor tehnologice atat cat acestea permit vizibilitatea si observ ca sunt ude spre margini, dar fara apa in interior, semn ca apa se drena imediat.
    -iau pasager in masina, deschid trapa, il scot jumatate pe geam si il pun sa toarne apa cu sticla in santurile ei tehnologice. Rezultat test: la drum drept nu sunt probleme, dar la curbe apa ajunge in profilele "U" si se prelinge pe la imbinarea din pozitia 2.
    -intrucat doar picura si nu prea intelegeam traseul apei, decid sa infund toate patru scurgerile trapei pentru a retine toata apa in santurile tehnologice si repet testul de mai sus, umpland santurile pana la refuz. Rezultat test: la viraje apa se varsa in cantitati considerabile si prin imbinarile profilelor "U" apa curge in mod continuu. Mai mult, la accelerari si frane, neavand unde se scurge, se revarsa si pe la capetele santurilor, peste piesele albe din pozitia 2, nu doar in lateral.
    -montez provizoriu un plafon de teste pe tavan si, totodata, capitonajele stalpilor. Rezultat: apa ajunge sub mocheta prin cele 4 colturi. Este aproape imposibil de aerisit si ventilat zona de sub mocheta.
    -etansez imbinarea profilelor "U" cu silicon si repet toate testele de apa la trapa. Rezultat test: nu mai curge pe nicaieri.
    -etansez plasticul de sub parbriz cu silicon sanitar. Rezultat test: nu mai intra apa in masina orice i-as face. Durata solutie: 1 an, dupa care siliconul sanitar se transforma in mizerie fara niciun rol de etansare.
    -etansez plasticul de sub parbriz cu silicon de parbriz. Rezultat test: nu mai intra apa in masina orice i-as face. Durata solutie: are 2 ani si inca nu da semne sa se dezlipeasca.
    -decupez limba inferioara a plasticului de sub parbriz pe lungimea bateriei. Rezultat test: bateria intra si iese fara sa agate puternic in plastic. Din cauza greutatii si pozitiei incomode, lovesc totusi plasticul de cateva ori, insa nu iese de pe pozitie.

    Toate testele de mai sus au fost efectuate intrucat modificarile aduse masinii mi-au cerut oricum demontarea interiorului aproape in intregime. Practic aveam acces direct la toate zonele de infiltrare, piese precum plafonul, capitonajele, torpedourile, consolele si in final, chiar si mocheta, fiind scoase din masina pe durata testelor.
    Altfel... probabil ca si astazi inca mai desfundam scurgerea climei.
    :hi:
     
    Max_marius și Julianos Rae apreciază asta.
  9. cristian31ccc 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    resita
    Masina:
    a6, motor 1.9 , model 2002
    Eu nu am probleme când plouă sau când spăl maşina. Problema mea este când pornesc clima, după aproximativ 30 min. se vede pe covoraşul din dreapta cum picură apă. Mulţumesc pentru explicaţiile de mai sus.
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    waw....boresque esti the best
     
  11. don_vinylo

    don_vinylo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Spielberg
    Masina:
    2003 A6 S-Line C5 2.5 V6 TDI 180PS Avant Quattro
    Salutări ,
    Problema mea legată de AC este ca îmi baga apă pe la picioare, dreaptă, fata . ma gândesc ca este furtunul de condens înfundat si tot condensul vine in masina pe conducte dar nu găsesc nicăieri acest furtun. Știe cineva unde il pot gasi pe nemernicul asta mic ca astăzi l-am cautat peste tot. Am dat filtru de aer jos sa vad mai bine compresorul.din el pleaca doua conducte in masina si doua spre radiator dar vreun furtun de scurgere tot nu vad pe nicăieri . m Am uitat și pe la aripa dreaptă, sub bord in mașină inclusiv toata mașina pe dedesubt ... Spuneti-mi va rog cu rezolv problema, ca eu, probabil , nu iau de unde trebuie....
    Mulțumesc
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste integral acest topic unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii. De fapt nu trebuia sa scrii, ci doar sa citesti acest topic.
     
  13. don_vinylo

    don_vinylo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Spielberg
    Masina:
    2003 A6 S-Line C5 2.5 V6 TDI 180PS Avant Quattro
    Ciudat e ca nu am văzut nicăieri topicul ăsta.Mulțumesc de ajutor
     
  14. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    se poate ajunge la el si pe sub masina.deci ai nevoie de o rampa sau un elevator.cum intri sub masina din partea din fata acel furtun se afla exact deasupra surubului de prindere al cadrului motor.ultimul din spate.pe partea cu pasagerul.bagi mana pe sub pasla aceea de protectie si vei da de o palnie cu o clapeta pe ea.daca vrei iti pot lasa nr meu si iti pot explica mai bine.
     
  15. don_vinylo

    don_vinylo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Spielberg
    Masina:
    2003 A6 S-Line C5 2.5 V6 TDI 180PS Avant Quattro
    Multumesc costin . cred ca mi-ar prinde bine numarul tău de telefon si maine cum suspend masina te sun pentru detalii
     
  16. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Salut colegi,am un A6 din 2003 si am obs in ultimul timp cand am facut curat in ea mocheta de la pasager dreapta fata umeda..Am citit si scurgerile au fost de mine curatate anul trecut cand am luat masina(ma refer la cele de sub baterie)...Sa fie de la aerul conditionat?Ce trebuie sa verific sau unde trebuie sa ma uit?Astept raspuns,o zi buna va doresc!
     
  17. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    E infundata scurgerea de la clima.
    Ridica mocheta de la pasager si o sa dai de scurgere acolo.
     
  18. Rares David 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI 2004 , BDG
    Salut ,

    Am avut si eu problema asta. Cand ploua mai puternic afara, ma trezeam cu mocheta uda in masina , pe partea dreapta .
    Problema: gaura de scurgere de sub baterie era infundata
    Solutie : dai jos bateria, suportul de baterie, si acolo o sa vezi gaura de scurgere. O cureti si ai rezolvat problema .
     
  19. CristyX

    CristyX 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 B5 Pro line style, 1.8T AWT, 2001
    Buna, am un Audi A6 C5 Avant din 2002, de 2 zile imi miroase foarte urat in masina, iar in spate la pasager pe dreapta sub covoras e plin de apa, am fost la un service pentru alta problema si am facut aceste poze sub masina. Sa fie solutie de parbriz care ajunge sub mocheta? Mentionez ca la luneta nu folosesc sprituitoarea niciodata. Multumesc.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Topicul asta (si celelalte topicuri de pe forum privind alte modele de Audi) l-ai citit integral inainte de a scrie mesajul anterior ? Cred ca nu.
     

Distribuie pagina asta