1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A6 C6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de FanAudi2000, 12 Mar 2012.

  1. marutz

    marutz 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 C6 2.0 Tdi 2005 BLB
    Salutare și La mulți ani,
    Am o problemă și caut răspunsuri la cine are cunoștință de cauză: am pe mașină din profil sedan suspensie sport reglabilă FK și amortizoarele spate au"murit". Am căutat doar amortizoarele dar nu am găsit decât tot kit-ul. adica fata-spate Întrebare: dacă pun pe spate suspensie S-line second o să dea bine pe mașină, adică pe față să las ce am acum FK și spatele sa fie S-line ? Aștept și poze care aveți suspensie S-line pe mașină să îmi fac o idee cum arată. Mulțumesc frumos și drumuri bune să aveți.
    Așa arată momentan mașina (prima poza) si asta am găsit ( 2-a poza)
     
    Sterie apreciază asta.
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Scapa de mizeria aia de FK si pune amortizoare noi cu arcuri Eibach.
    La ce vrei tu sa faci o sa ai probleme serioase in a face geometria.
     
  3. clubaudiro 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2017
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A6 3.0 tdi quattro automat 2007, motor ASB, cutie JML
    Am suspensie standard 1BA, amortizoare KYB Excel G si anvelope 225/50/17 si masina mi se pare prea rigida.
    Exista amortizoare mai orientate spre comfort pentru acest model?
    Oare pot face aceasta masina mai comfortabila daca pun alte amortizoare si jante pe 16 sau sa ma orientez spre alta masina?
     
  4. IRaulC

    IRaulC 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2005 4F 2.7 TDI
    Salut! Acceasi problema am avut si eu. Am schimbat amortizoarele pe fata si ma trezesc cu masina ridicata de bot, zici ca e tractor. Am cautat din dezmembrari altele dar erau scurse si nu aratau foarte bine. Primele amortizoare cu care masina e ridicata este pentru suspensie standard si acum am comandat, ce-i drept aproape dublu la pret amortizoare pentru suspensie sport, intre furca si inel sunt mai scurte si sunt identice cu cele care le aveam pe masina. Problema rezolvata! Se pare ca pe 2.7 si 3.0 trebuiesc pentru suspensie sport! Nu am vrut sa umblu la arcuri.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asta din cauza ca nu comandati amortizoare in baza VIN-ului si tinand cont de greutatea pe axa.

    Pe 2.7 si 3.0 nu trebuie obligatoriu amortizoare sport, nu mai vorbiti prostii si dezinformati lumea.
    Amortizoarele se cumpara in baza VIN-ului sau tinand cont de P/N, cod PR al suspensiei si greutatea pe axa.
     
  6. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salut,
    Cred ca a venit vremea sa schimb arcurile pe spate, din cate observ parca pe fata masina sta mai ridicat iar cand pun 2 persoane (100-110Kg cele 2 persoane) masina se lasa binisor. Am fost la un magazin de piese auto sa intreb de arcuri si acestia au mentionat ca doar pe Original pot pune si nu au altceva asemanaator in program. Un arc OEM este aproximativ 800 Ron, voi ce solutii ati gasit?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca citeai macar cu o pagina in urma, vedeai ce arcuri am pus eu, tot pe spate.
     
  8. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    audi66 am citit ce ai pus pe masina, de asta am specificat ca la magazinul de piese regaseste in program doar arc pe original si nu altceva compatibil. Daca pentru seria de sasiu pe de la masina mea functioneaza ce ai pus tu, cu siguranta merg pe varianta ta.
    Multumesc.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, si nu inteleg.
    Vrei sa ghicim VIN-ul, codul arcului sau tipul suspensiei ca sa iti spunem daca exista echivalenta aftermarket ?

    De ce nu ceri codul arcurilor in topicul dedicat (bazat pe VIN-ul masinii tale) si dupa cauti echivalente AM pe site-urile de piese auto ?
     
  10. ady25speed

    ady25speed 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2015
    Locație:
    Amsterdam
    Masina:
    Audi A6 4F Sedan , 2.7 tdi BPP, M6 JMC , 2007 - Audi A6 C6 Allroad , 2.7Tdi , CANC , 2011
    Va salut ,
    As dori sa imi schimb suspensia deoarece este cam imbatranita. Masina mea are suspensia 1BA si as dori sa o cobor deoarece arata aproape ca un Allroad iar suspensia este foarte molatica. La partea de arcuri am ales H&R 29200-1 (versiune ce coboara garda cu 30 mm) iar pentru amortizoare am gasit cateva oferte pe Bilstein B6, Monroe si Sachs. Stiu ca amortizoarele Bilstein este o marca deja consacrata dar cam greu de gasit in zona mea si e posibil sa fie nevoie sa aleg intre Sachs si Monroe. Voi ce ati alege intre cele doua ? Multumesc.
     
  11. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Intre cele doua, eu as alege Sachs. Eu am pus pe spate Bilstein acum vreo 3 ani (fara flanse noi) si inca sunt foarte multumit de comportamentul masinii pe drum. In schimb de vreun an au aparut (aproape concomitent) niste bocanituri identice pe ambele parti, in ritmul rotii, la denivelari mici si dese, bocanituri infundate, roata da doar o data in gropita, dar se aud 2-3 bocanituri consecutive. Toti la care-am fost au tras de tot ce se putea pe-acolo, totul e teapan, nimic nu joaca, inclusiv unul dintre amortizoare a fost demontat si e beton, ca nou, se apasa greu, revine greu, nu misca tija, nu are joc in flansa, chiar flansa arata perfect. Ma jur ca nu mai am idee unde sa caut. Ar putea totusi ansamblul flansa/amortizor sa bocane asa, chiar daca la inspectie pare totul perfect ? Ma gandeam sa ma apuc sa desfac mocheta de pe lateralele portbagajului, poate cine stie, oi gasi pe-acolo ceva dubios. :keule:
     
  12. Kosmyn_aurel89

    Kosmyn_aurel89 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2019
    Locație:
    Medgidia
    Masina:
    Audi a6 c6 4f 2.0 tdi Caha
    Amortizoarele noi ti-au obosit flansele. Chiar daca ele sunt ok vizual si par tepene, pe masina in sarcina s-ar putea sa creeze probleme.
    Sunt ieftine 70-80lei bucata si se schimba repede
     
    Lucian-Arad apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe spate se schimba relativ repede.
    Pe fata ... nu as prea spune acelasi lucru, exista surubul buclucas in fuzeta.

    @Kosmyn_aurel89 E cam greu sa bocane din cauza flanselor din cauza ca este o simpla bucata de metal invelita in cauciuc, fara rulment. Flansele in 90% din cazuri genereaza mai degraba un scartait la denivelari si invartirea volanului pe loc.
     
  14. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    M-am enervat si am pus amortizoare + flanse noi (Sachs) si gata, ce mama dreaq, problem solved. Liniste totala in sfarsit, ca aproape 2 ani mi-au mancat zilele bocaniturile alea! Verdictul: amortizoarele, chiar daca la proba vizuala/manuala nu s-a gasit nimic suspect. Me happy now! :yahoo:
     
    Kosmyn_aurel89 și DrLexic apreciază asta.
  15. Costin_

    Costin_ 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,2.0 tfsi, 2008
    Salutare,

    As vrea sa schimb si eu cam tot ce tine de suspensie la A6 C6 Avant BPJ, WAUZZZ4F47N067453.
    Masina a devenit cam rigida si cam galagioasa fata de cum era inainte, ii pusesem gandul asta de ceva timp oricum.
    Si ca totul sa se alinieze perfect la ultima partida de pescuit am reusit performanta sa rup o spira la arcul de pe stanga spate si am zis ca este un semn :)
    Va rog, daca imi puteti recomanda ce firma sa folosesc sau daca aveti ceva coduri in baza VIN-ului.

    Va multumesc,
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Arcuri Lesjofors (la arcurile spate sa iei si flansele inferioare/superioare).
    Amortizoare Sachs, Monroe, Bilstein sau KYB.
    Flanse amortizoare Lemforder sau Sachs (in cutie tot Lemforder gasesti).
    Protectii de praf preferabil acelasi brand cu amortizoarele.

    Pentru coduri, ai topic dedicat.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    A montat cineva de curand amortizoare Monroe ?
    Stiu doar ca mai nou sunt majoritatea Made in Poland.
    Ma intereseaza in special modelul OESpectrum, nu Reflex.
    Oricum, amortizoarele OEM de pe C6 (pentru 1BE si 1BV, cele visinii) sunt facute de Monroe si as merge tot pe acest brand, fiind cele OE.

    Pe C6 3.0TDI Facelift cu 1BE optiunile sunt foarte limitate.
    Sachs si Bilstein nu au echivalenta pe cod OE decat pentru puntea fata, eu vrand sa le schimb fata/spate cu acelasi producator.

    Exista KYB (Kayaba) de care tot mai multa lume se plange si Monroe, ca brand-uri “cunoscute”.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se pare ca tot eu o sa revin cu un feedback dupa montaj.

    Pentru puntea spate le-am pregatit deja.
    Pentru puntea fata mai am de asteptat suruburile de la prinderea bratelor superioare pe fuzeta.
    Totodata vor fi inlocuite bucsele de pe bratele inferioare, unde se prinde amortizorul.

    upload_2022-2-24_12-51-49.jpeg
    upload_2022-2-24_12-52-19.jpeg
    upload_2022-2-24_12-53-0.jpeg
     
    DrLexic, Andi Man și TalosCosmin apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-am mai avut stare.

    Ca si comparatie, au exact lungimea Bilstein-urilor B4. Ca si grosime, sunt cu 2mm mai subtiri.

    Vad ca au mai fost inlocuite in trecut, varianta romaneasca, amortizoare noi + flanse si protectii praf vechi (originale).

    Feedback, am mers doar 20m, din garaj pana in parcarea externa.

    In seara asta au ajuns suruburile asteptate si probabil in weekend le voi monta si pe puntea fata.
    upload_2022-2-24_19-5-21.jpeg
    upload_2022-2-24_19-5-54.jpeg
    upload_2022-2-24_19-6-23.jpeg
    upload_2022-2-24_19-6-58.jpeg
     
    DrLexic apreciază asta.
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Am montat si amortizoarele pe fata.

    Monroe-urile au aceeasi lungime, talerul pe care vine fixat arcul este pus la aceeasi inaltime, in schimb au tija mai lunga cu circa 2cm (asta daca am reusit sa ridic complet tija vechiului amortizor OE deoarece la ambele ramanea blocata in pozitia compresat).

    La fel ca si cele de pe puntea spate, sunt cu 2-3mm mai subtiri decat amortizoarele OE.

    Aveam si o discrepanta de inaltime intre HUB si aripa atat pe puntea fata cat si pe puntea spate, probabil din cauza vechilor amortizoare blocate/curse.

    Per total, ma declar multumit de alegerea facuta, cel putin pentru moment.
    Amortizeaza foarte bine, directia a devenit mult mai precisa, a disparut senzatia de instabilitate la viteze ridicate.

    Daca tin 2-3 ani, merita toti banii.

    upload_2022-3-5_10-47-36.jpeg
    upload_2022-3-5_10-48-23.jpeg
     

Distribuie pagina asta