1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la Audi A1- modificare/inlocuire cu unele sport - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A1' creată de Bogdan-Petru, 4 Mar 2019.

  1. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Salutare,
    Aveti idee care ar fi producatorul /codul amortizoarelor pentru A1 1.6 tdi sau puteti face o recomandare in aceasta privinta ?
    Se pare ca dupa ce am schimbat toata fata- bucsi, bielete directie/antiruliu, capete bara, flanse etc nu pot scapa de un anumit troncanit. Logica imi spune ca cel mai probabil sunt amortizoarele..
    Multumesc anticipat
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand ceri coduri mentionezi tot: serie sasiu, cod motor, an fabricatie, model masina. Producatorul difera pentru ca fabrica are contract in functie de anumite criterii si se pot schimba furnizorii in fiecare an, de exemplu.
    Montezi marci consacrate pentru amortizoare, nu ai nevoie de o indrumarea pentru ce sa cumperi. Te duci cu seria de sasiu si mergi la magazin de piese auto unde iti alegi in functie de buget adica pentru ultimul drum sau ceva bun ca si marca. Stie vanzatorul ce sa iti recomande. Nu se comanda de pe net ci de la magazin pentru ca sa vezi daca este ceea ce trebuie si corespunde cu ce ai tu pe masina instalat ca si model.
     
  3. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Multumesc pt rabdare si scuze ca n-am precizat toate datele- gresala mea! Este vorba de un Audi A1 2012 (103k km), 2usi, 1.6tdi 90 cp (resoftat la 135) CAYB, seria WAUZZZ8XXCB048758. Cat despre marcile consacrate..am avut de-a face cu Monroe cand am montat pe Loganul lu' taica'miu si incepusera sa oboseasca si sa troncane in nici 5k km mai ales cele pe spate. Cu Kyb deasemenea, montate pe puntea spate la fosta mea masina- un Hyundai i10 din 2008, mai zgomotoase decat cele uzate, plus ca spatele devenise parca prea topaitor si rigid. Deci ar ramane teoretic sa-mi incerc norocul si cu Sachs. Poate am fost eu prea ghinionist, dar as fi preferat sa pun niste amortizoare cat mai silentioase si care sa dea comportamentul masinii cat mai apropiat posibil de cum l-a avut masina din fabrica (amortizoarele originale cred ca-s prea scumpe sa mi le pot permite), dar ma gandesc ca in cutia de "origine" trebuie sa fi fost un anumit model ori de la Monroe ori de la Sachs.. apoi piticii mei imi vor ridica alta dilema- in legatura cu arcurile stock ale masinii, in ce masura se vor imperechea optim cu amortizoarele aftermarket..
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Amortizoarele pentru suspensia 1BA (normala), 1BE (sport) si 1BV (S-Line) la multe modele de Audi (in special 2005-2008) sunt Monroe (scrie Made in Germany pe ele, nu Romania)

    La modelele mai noi, se jongleaza cu Monroe si Sachs.

    Eu am dat jos Monroe-urile OE si am pus Bilstein B4, sunt multumit de ele.
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exista si marci mai bune pentru amortizoare dar trebuie sa-ti "vinzi un rinichi". :) Toata discutia se rezuma la bani si atat, din pacate. Daca ai buget nelimitat (exista si categoria asta printre detinatorii de Audi) poti monta Ohlins, KW, Gabriel, Koni.
     
  6. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Aa, uite..buna idee cu Bilstein, nu i luasem in calcul. Stiu ca si ei fabrica in Romania la Sibiu daca nu ma insel. Oricum, nu ma gandeam sa-mi vand organele pentru un "Polo ceva mai ferchezuit" precum e A1-ul meu, cand oi avea un R 8 poate. :) Koni vad ca e "doar" 500 lei amortizorul pe spate, deci nu.Vad ca si Magneti Marelli (firma buna din ce stiu) vand amortizoare, pozitionate ca pret chiar peste Monroe, (330 lei) ceea ce ma surprinde. Deocamdata pe Monroe am gasit 3 amortizoare/coduri pe fata la preturi de 230, 250 (ambele normale, si nu stiu in ce s-ar diferentia constructiv/calitativ) si 500 (cele sport - pe care oricum nu le-as pune). Sachs la 200 lei pe fata. Bilstein pe fata la 200 si 500 (varianta sport probabil) .. deci, decizii, decizii..mda. Si cum sunt nascut vineri 13, parca vad ca iar fac alegerea cea mai "buna"...
     
  7. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Salutare,
    In caz ca intereseaza sau ajuta pe cineva, dupa ce am tot amanat astazi m-am hotarat sa demontez amortizoarele PE SPATE, sa vad starea lor si ce marca sunt.
    Sunt Monroe, au stantat codul 6RO 513 025 H, HAU21N15, Made in Belgium. Iar pe eticheta alba de pe amortizor se putea distingea codul *XXX MN2BBAB2N93* si 6RO 512 011 AB
    Amortizoarele inca par sa mai aiba ceva viata in ele dupa cei 106.000 km (teoretic reali).. dar tija nu mai urca cu mare voiosie ... ma gandesc ca e cazul sa le inlocuiesc.
    Am de ales intre Bilstein (B4 probabil) pe la 115 lei; Sachs la 150 lei; Monroe la 190 lei dar si 250 lei (OE Spectrum, in caz ca a folosit cineva poate stie mai multe ?). Ar mai fi Kyb (160 lei) si AL-KO (130 lei). Citisem pe undeva ca AL-KO ar fi fabricate doar in Germania si ar produce defapt amortizoarele B4 pentru Bilstein dar nu stiu ce sa zic.
    Nu stiu exact daca suspensia mea e standard sau sport. Ma gandesc ca ma vor lamuri cei de la magazinul de piese dupa seria caroseriei (WAUZZZ8XXCB048758- caroserie in 2 usi, poate cine se pricepe mi-ar putea spune) ?
     

Distribuie pagina asta