1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

ASR - EDS - ESP la A4 B5 - montare ulterioara - ce implica - diverse probleme

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Samy., 26 Mai 2010.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Atunci e din partea electronica a pompei . Ambele sunt duse incearca cu alta pompa si vezi ce zice
     
  2. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am mai cautat intre timp si se pare ca la modelul acesta, Bosch 5.3 sunt destul de comune problemele pe parte electrica.
    Am gasit un document de la Hyundai unde e descrisa si partea electronica a pompei si cred ca ma risc sa o repar.

    Din pacate nu dispun de o a treia pompa, acum o folosesc pe cea cu care a venit masina, cea cu AB.
     
  3. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Nu cred ca poti sa o repari e capsulata partea electronica si in interior este pus un gel peste circuit . Eu am desfacut partea electronica si circuitele sunt fffoatrte fine plus ca are in ea o punte de legatura care are niste conexiuni foarte fine (cat un fir de par) iar puncele de legatura sunt si ele foarte mici. O pompa de abs buna e cam 100/150 de lei sh si o poti lua la proba. Pui mufa in ea si vezi daca se stinge becu si daca te poti conecta cu vagul la ea daca e buna o iei daca nu cauti alta.
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    O intrebare foarte importanta, care pentru tine ar parea fara sens: ai montate xenoane after market?
     
  5. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    @Ionut lucian Tot pe proba am luat-o si pe aia, dar am pus contactul doar o data. Acuma stiu si o sa pun de mai multe ori. Ironia a facut sa am vag la mine dar fara laptop.
    Ca si pret, am dat aproape 50€, iar la o cautare rapida pe olx sunt la 300 lei majoritatea si fara posibilitatea de proba.
    Despre reparat cred ca ma bag..sunt obișnuit cu lucrul SMT/SMD.

    @ovidiutm Farurile sunt OEM cu proiector si reglaj electric. Becurile sunt Osram Nightbreaker Unlimited și Forch Eco (pe proiectoare nu mai retin).
    Stiu la ce te referi...xenoanele AM pot introduce in instalație diverse perturbații (armonici, modificari ale frecventei etc).
     
  6. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Am rezolvat pompa. Erau dezlipite cele 2 fire de Al despre care se mai gasesc informații pe internet.
    Lipirea celor 2 fire a fost relativ simpla pentru mine si am folosit letcon cu diferite varfuri, flux, cositor/fludor cu Pb si diverse ustensile. E nevoie ca minim letconul sa fie de calitate; eu folosesc Ersa, Dremel si JBC.

    Doar ca din neatenție/graba/un tremurat usor am rupt si un fir de Au care se topeste daca se incearca lipirea lui.
    Am eliminat firul complet, am facut un strat de cositor pe pad-uri si am pus o "liță" de Cu. Asta am făcut sub microscop, fiind foarte mic spatiul si toate cele.

    Atașez o poza facuta la 8x zoom unde se pot observa cele 2 fire de Al lipite si unul din pad-uri pregatite cu cositor pentru înlocuirea firului de Au.
    Este de preferat si recomandat ca reparatia sa fie sigilata cu un silicon asemănător celui gasit, in speta silicon GSM folosit la lipirea sticlei de LCD.

    LE: Pentru o schimbare mai usoara, pierdere mai mica de lichid si eliminarea baltii de sub masina, recomand scoaterea lichidului de frana din vas. Cu 2 surubelnite drepte nu foarte late se scoate cu atentie sita din vas si apoi cu o seringa si un furtun, se scoate tot lichidul. Aveti nevoie de furtun pentru ca sub sita se afla un plutitor cu picior de ghidaj. In vas sunt aproximativ 300 ml care se pot arunca daca lichidul nu a fost schimbat in ultimii 2 ani.
    La completare e nevoie cam de 500 ml si aerisire prin metoda dorită.
     
    Ultima editare: 22 Apr 2017
  7. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    A reusit cineva sa monteze pompa cu ASR?
    Am facut rost de o pompa cu H, o citeste masina dar am eroare la senzorul spate dreapta. Senzor care e bun de altfel.
    In schemele din prima pagina apar diferente la cablaj la 2 senzori si consider ca de aici apare eroarea.
    O sa incerc sa aflu diferentele si sa modific pinout-ul in mufa, dar m-ar ajuta 2 scheme din Elsa, una pentru pompa 8E0614111H si una pentru 8E0614111AB /B.

    Multumesc!
     
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Am nevoie de putin ajutor, va rog. Am modificat pinout-ul mufei pentru pompa ABS, EDS si ASR, citeste toti senzorii, iar ABS-ul functioneaza.
    Intampin probleme la conectarea pompei cu ECU si cluster deoarece masina mea ca si iesire din linia de productie este a doua saptamana din decembrie 97, iar in acte 98.
    In plus, in Elsa schema imi arata pentru 97 mufa albastra si galbena cu 26 pini pentru cluster, dar eu am albastra si verde. Pentru 98 arata albastra si verde, dar cu 32 pini.

    In paginile precedente, pinul 10 din pompa trebuie sa mearga in pinul 11 mufa verde. In Elsa pinul 10 din pompa ajunge in pinul 5 mufa galbena (verde), dar doar pentru modele cu ABS cu EDL sau ABS cu EDL si TCS.
    Pentru ABS, EDS si ASR, pinul 21 din pompa merge in pinul 11 mufa albastra, 30 din pompa in pinul 3 mufa galbena (verde). Butonul imi este clar cum trebuie legat.

    Pinul 13 din pompa il trag direct in pinul 7 mufa galbena cutia ECU?
    Pinul 27 din pompa il trag direct in pinul 9 mufa galbena cutia ECU?
    Pinul 28 din pompa in pinul 1 mufa portocalie stalp A sau pin 9 mufa maro stalp A?

    Multumesc!
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Pana la urma a fost nevoie de schema pentru 98, am incurcat eu mufele la cluster. Partea finala a schemei este la fel cu 97.
    Pompa comunica cu cluster-ul, vede toti senzorii, switch-ul de la pedala de frana, butonul de ASR, ABS functioneaza etc.

    Doar ca nu am gasit unde sa leg pinii 13, 27 si eventual 28. Daca merg in mufa T10z pin 7 e gol, iar in T10z pin 9 e ceva fir ce are legatura cu tempomatul.
    Din acest motiv nu exista comunicare intre pompa si ECU, iar becul de ASR este aprins permanent in cluster.

    Daca ma poate ajuta cineva in acest sens,,
     
  10. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Va salut,
    Am un A4 B5 din 10/1996 si din ce am inteles din discuțiile din aceasta arie ca sa am ASR si EDS ar trebui să sa fie codul pompei ABS cu litera B la final. M-am uitat la pompa si nu am văzut sa fie scris AB sau B la final. Atasez 2 poze, poate ma lămuriți voi daca are sau nu, EDS sau ASR. Multumesc.
     
  11. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Dau un up aici.

    Din cate am citit, am inteles ca un modul cu ABS simplu, se se poate inlocui cu unul care are si EDS fara alte batai de cap.
    Legat de ASR, inca nu am gasit nimic concludent care sa arate cum trecem de la ABS simplu la ASR. Stie cineva ceva in acest sens?

    Eu am un A4 B5 1.6 ALZ din 2001 (fabricat la sf. lui 2000)
    Pompa mea are acest cod 8E0614111AM Sa inteleg ca e echivalentul lui AB, adica cea cu ABS simplu?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, AM a fost eliminat si inlocuit cu AN.

    upload_2018-1-27_17-23-40.png
     
    paul14 și Sido apreciază asta.
  13. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Îți mulțumesc.


    Legat de upgrade-ul la asr, ceva detalii?
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Doar ce e scris in topicul acesta, pe care am impresia ca nu l-ai citit tot.
     
  15. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Nu o sa gasesti informatii legate de trecerea la ASR pentru ca nu l-a reusit nimeni sau nu este comunicat.

    Pe langa pompa cu ASR si cablaj, ai nevoie de un ECU motor sau soft care sa stie ca are aceasta optiune. Verifica in ETKA daca ECU-l tau suporta ASR sau gasesti un altul compatibil.

    Pentru 1.6 benzina nu iti este suficienta o pompa cu ABS+EDS? Ai de tras un singur fir si aia daca vrei.. Eu am simtit nevoia de ASR doar dupa ce am crescut considerabil puterea motorului.
     
    Sido apreciază asta.
  16. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Ai habar dacă în afară de acestea mai este nevoie de ceva?

    Posibil să nu-mi fie necesar, dar din dorință și curiozitate, voiam să pun așa ceva și pe mașina mea.

    Îți mulțumesc mult pentru mesaj.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @paul14 Nu o sa gaseasca asa ceva in ETKA.
    Informatiile despre ECU sunt foarte vagi, norma EURO si codul motor, cam atat.
     
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Cu programul in sine nu am ajuns sa lucrez, m-am tot folosit de "variantele" on-line, iar pe realoem am gasit asta, informativ. Sunt mult mai multe coduri in functie de variante, dar nu am vazut sa fie trecut si ALZ-ul.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tot ce am gasit sunt codurile PR.

    upload_2018-1-29_22-47-5.png
     
  20. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    coco_catalin, ovidiutm și TalosCosmin apreciază asta.

Distribuie pagina asta