1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A3, 2.0 TDI, 2003

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de Adrian_Redmann, 10 Noi 2015.

  1. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Salut,

    De 2 saptamani sunt posesorul lui Audi A3, fabricat in noiembrie 2003. Motorul este un BKD.
    Masina a rulat 205.000 de km in Germania, iar din 2013 a rulat in Romania. In prezent are 226.000 km. Fostul propietar a folosit-o ca masina de duminica, iar masina a stat mai mult in curte. A avut taxa platita si a fost intretinuta destul de bine.

    M-am hotarat sa o cumpar imediat dupa ce am auzit ca are nevoie de o masina mai mare.

    Din lista de dotari:

    - Oglinzi electrice si incalzite
    - Scaune cu reglaj electric, incalzite
    - Cruise control
    - Climatronic cu 2 zone
    - Sistem audio Concert cu subwoofer
    - Pachet lumini ambientale
    - Volan imbracat in piele
    - Sistem de incalzire
    - Navigatie

    Masina are un pachet exterior S-Line si o suspensie aftermarket H&R, cu -35 mm. Jantele sunt de 17" cu cauciucuri de iarna 225/45/17 (in imagini sunt cauciucuri de vara, 225/50/17 Dunlop).

    Inainte sa o cumpar masina a suferit urmatoarele interventii:

    - Service complet filtre si ulei
    - Schimb de kit de ambreiaj si volanta
    - Schimb kit de distributie si pompa de apa
    - EGR nou
    - Debitmetru nou

    Motorul are seria de chiulasa A, dar pana acum nu au fost probleme cu pierderi de lichid de racire, spuma in vasul de expansiune sau altceva legat de acest aspect. Am observat ca are o fluctuatie de 50 rmp +- si tremura puternic cand se incalzeste bine motorul, mai ales la interminabilele cozi la semafoarele din Bucuresti. La rece totul este perfect, nu fluctueaza nimic, nu vibreaza, porneste foarte usor la prima cheie si la cald si rece. Motorul trage foarte bine si consumul este bun (4,7 exterior, 7.1 oras). As vrea totusi sa schimb suportii motorului si sa ii fac un update de soft, sperand ca o sa rezolv problema.

    In rest am observat (impreuna cu mecanicul) ca tot ce tine de suspensie este in regula, nu ar fi nimic de inlocuit pe termen mediu.

    La interior as vrea sa schimb manerul interior de pe usa din dreapta (a crapat materialul) si as vrea sa rezolv si problemele cu scaunele care se rabateaza greu. Mai am o problema si cu motorul de la clima, care scoate niste sunete (ca de greierasi, un scartait scurt si ascutit). As vrea sa-l schimb cu unul nou.

    La exterior as vrea sa sablez jantele si sa le vopsesc electrostatic si sa retusez zgarieturile de pe bare. Sunt cateva semne (probabil din parcare) pe care as vrea sa le rezolv. In rest toate panourile sunt drepte si curate. Ma gandesc sa fac asta la primavara.

    O sa revin cu alte imagini.
     
    Ultima editare: 10 Noi 2015
    Dragos Sorin apreciază asta.
  2. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Bun venit! masina arata bine, rotunda, la linie! se vede ca e circulata si intretinuta in Germania
     
  3. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Multumesc.

    O sa încerc sa am cat mai mare grija de ea, e un model care imi place foarte mult. Ca orice masina are si ea probleme ei, nu este o masina noua, dar vreau sa le rezolv cat mai repede. Ma gândesc sa aman lista cu problemele estetice exterioare pentru primăvara, între timp as vrea sa ma concentrez pe cele care țin de mecanica.

    As vrea sa rezolv problemele legate de tremuratul la cald, in staționare si oscilațiile la ralanti. Ma gândesc sa schimb discurile de frâna cu unele striate si un set mai bun de plăcute de frâna. Ar mai fi si ventilatorul de la clima...care vad ca produce zgomote din ce in ce mai puternice. Sunt curios daca este vorba doar de motor sau si de alte componente. Am observat, mai nou, ca pe lângă acel sunet de greiere, la pornire se aude si un fâsâit, ca o pierdere de aer. Sunt curios de la ce ar putea sa fie.
     
  4. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Legat de discurile de frana, nu cred ca are rost sa iei discuri cu striatii si placute mai bune FerodoDS2500 spre exemplu...atat timp cat masina este folosita exlcusiv pe strada. Orice disc simplu de calitate isi va face treaba cu un set de placute standard.

    Fasaitul ala de care spui ar trebui sa se auda si in sarcina, ascult-o atent intr-un pasaj sau parcare subterana. Daca fasaie si in sarcina e posibil sa ai vreun furtun de admisie crapat/fisurat.
     
  5. M4D4L1N

    M4D4L1N 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    Audi A6 C5 / 1.9TDI - AVF / 2003
    La cauciucurile de vara ai balonul mai mare (50) fata de cele de iarna (45)?
     
  6. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Ma gândeam la o mica îmbunătățire la sistemul de frânare, la niște discuri care de răcesc mai eficient decât cele standard, atâta tot. Vreau sa folosesc piese cat mai bune, de calitate.

    O sa vad cum este cu instalația de climatizare, deja ma uit după piese, imi fac niște calcule. Trebuie sa fac totuși o vizita la mecanic, sa-i pună un diagnostic final.

    Mădălin,

    Cauciucurile de vara sunt pe 50, dar nu imi plac, arată ca niște gogoși. Acum i-am pus in set Continental de iarna pe 45, arată mult mai bine. La primăvara, după ce o sa sablez si vopsesc jantele, ma gândesc la un set bun de cauciucuri de vara, tot pe 45.
     
  7. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Eficienta unor discuri cu ventilare mai buna se va simti doar pe o pista sau pe un drum virajat mers in forta accelerari puternice si franari la fel de puternice, cum ar fi drumul Valenii de Munte - Cheia - Brasov :)
    Daca ai de gand sa faci asa ceva, da merita investitia
     
  8. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Nu vreau sa fac asta neaparat. Ce mărci imi recomandați pentru discuri si plăcute? Vreau sa montez numai piese de calitate.

    In alta ordine de idei, am observat ca de cand am alimentat cu motorina MaxxMotion de la OMV, nu imi mai fluctuează ralanti-ul(cum s-a întâmplat pana acum), chiar daca motorul ajunge la temperatura normala de funcționare. In schimb se mai simt trepidații in interior, dar nu atat de puternice. Sa aibă o legătura atat de mare cu tipul de combustibil folosit?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cauta Zimmermann, au un raport bun pret/calitate. Pentru placute mergi tot pe Zimmerman daca gasesti vreo oferta la pachet cu discurile, sau ATE Ceramic.
     
  10. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Merci pentru recomandare. Probabil ca la primavara o sa le schimb. Mecanicul mi-a zis ca discurile de pe masina mai merg cel putin un an, dar ma gandesc la o schimbare.

    Intre timp am schimbat si numarul de imatriculare. Sper sa il schimb din nou la anul cu unul de Bucuresti.

    M-am hotarat ca tot ce tine de detailing exterior (inclusiv jante) sa fie facut dupa trecerea iernii. In schimb mai sunt mici lucruri de rezolvat la interior:

    Am de schimbat si manerul crapat de la usa din stanga. Nu am un cod pentru aceasta piesa. Nu stiu daca sa cumpar o piesa de la dezmembrari sau sa merg pe una noua. Nu stiu cat de mare este diferenta dintre cele doua. Voi ce imi recomandati?

    Mai am unele probleme cu butoanele de la CD-player, unde vopseaua cauciucata a cedat. Sunt oameni din Bucuresti care reconditioneaza asa ceva? Nu sunt atat de mari problemele dar ma deranjeaza. Am mai vazut ca pe net se mai vad si stickere care se aplica direct, dar nu stiu daca sunt ok calitativ, daca au aceiasi culoare si textura.

    Am mai observat ca a butonul de deschidere al portbagajului nu mai merge. Cred ca o sa cumpar unul nou, aveti cumva un cod de produs pentru el?

    In rest pot sa spun ca sunt destul de multumit de masina, tinuta de drum este impecabila. Motorul functioneaza foarte bine, am observat ca nu mai fluctueaza ralanti-ul dupa ce am alimentat cu MaxxMotion de la OMV, in schimb se mai simt trepidatii in interior (nu foarte mari). Sper ca o sa se rezolve cand o sa schimb suportii motorului.
     
  11. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Am ocazia sa cumpar un set de jante de A4 S-Line la un pret foarte bun. Jantele sunt intr-o stare foarte buna (una dintre ele are o mica zgarietura pe o spita).
    Am facut rapid doua simulari in Photoshop (in una dintre imagini este un setul vechi de cauciucuri, pe 50). Ce parere aveti?

    Jantele sunt cele din poza cu A4-ul negru.
     
    Ultima editare: 18 Noi 2015
    Mocanu apreciază asta.
  12. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Modelul a fost unul din preferatele mele si da bine pe orice Audi.
    Dezavantajul, ca sa zic asa, e ca dupa ce le montezi, discurile de frana vor parea mici, avand spatiu mare intre spite
     
  13. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Intre timp m-am hotarat sa caut alte jante..si am gasit. Este vorba de un set RH ZW2 17" 8,5J. Jantele sunt intr-o stare foarte buna, dar o sa le bag oricum la reconditionat. Vreau sa le polisez buzele si sa vopsesc interiorul in culoarea masinii.
    Am facut si o mic Photoshop cu o masina de pe net (mai joasa decat a mea). O sa pastrez acest set de jante pentru sezonul cald, decocamdata mergem cu cele stock.

    audia3.jpg ZW2.jpg
     
  14. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Felicitari pentru achizitie :) probabil cand vor fi si buzele polishate o sa capete alt aspect ! :icon_thumright:
     
  15. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Multumesc. Ca reper ar fi cele din poza de mai jos. Vreau sa le polishez pana la oglinda. Nu sunt inca foarte hotarat daca sa vopsesc electrostatic in culoarea masinii sau sa aleg o nuanta mai inchisa ex. gunmetal grey mat sau lucios (imaginea modificata de mai jos)
    Ma bucur ca le-am gasit in starea asta, buzele sunt neatinse, suruburile sunt intr-o stare foarte buna. Oalele sunt si ele intr-o stare foarte buna.

    Avantajul este ca pot sa le fac oricand mai late. Trebuie doar sa schimb buzele cu unele mai mari, dar cred ca 8,5" sunt suficienti.

    Screen Shot 2016-01-25 at 11.58.35.png
    gunmetal.jpg
     
  16. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Astăzi am facut o proba cu jantele pe masina. Am observat ca pe fata o sa am nevoie de niște distanțiere undeva pe la 10-15mm. Jantele sunt mai late decat cele standard si ating in etrieri si amortizoare. Tot aceste distanțiere ma obliga sa cumpăr si un set de prezoanele mai lungi.

    image.jpeg
     
  17. alexclipea

    alexclipea Bronze Member

    Înscris:
    22 Apr 2015
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    A3 8L, 1.8T AUQ, 2001
    Foarte bine arata! cu distantiere o sa vina si mai bine :)
     
  18. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Multumesc pentru aprecieri.

    Pana sa montez jantele m-am hotarat sa dau o fuga pana la mecanic...sa mai rezolv una-alta.

    Am reusit sa schimb discurile de fata + placute. Am optat pentru un set TRW complet. Discurile de pe spate le-am mai lasat sa se mai uzeze (poate le vine randul la toamna). Am mai schimbat suportul de jos al motorului (2 tampoane mici + brat) si am incercat sa rezolv problema legata de tremurat.

    Inainte de a incepe lucrarile am verificat cablajele de la injectoare si am pus masina pe tester (Bosch) sa vedem cum functioneaza injectoarele. La ralanti, acestea aveau valori foarte apropiate de 0, (cea mai mare de 0,07). Am avut doua erori: o bujie arsa (pistonul 1) si o problema la capsula vacumatica de la racitorul EGR. Pentru ca stiam ca exista pierderi mici de lichid de racire, am schimbat racitorul EGR cu totul, cu gandul ca rezolv si aceasta mica problema.Inainte am verificat tot ce inseamna furtune si coliere si am constatat ca nu sunt urme de pierderi de lichid.

    Dupa aceasta operatiune am desfacut si EGR-ul din partea din fata a motorului si l-am curatat pana la luciul metalic. Oricum nu am gasit depuneri mari. Pentru ca am desfacut EGR-ul....am curatat si galeria de admisie. Mecanicul a descoperit ca tachetii erau foarte stransi...si i-a reglat cum trebuie. A schimbat si bujia cu probleme, am mai facut si alte verificari si pare ca am ajuns la capat de lista. Totul este ok.

    Am revenit mai tarziu la tester si nu s-a mai descoperit nicio problema...dar dupa ce am pornit motorul si l-am lasat sa se incalzeasca, am constatat ca a inceput sa trepideze din nou....parca nu la fel de puternic. La rece nu se intampla nimic. Mecanicul nu isi explica fenomenul. Nici eu nu inteleg foarte clar ce se intampla, pare totusi sa fie o problema de alimentare pentru ca daca maresti turatia la ralanti cu 50-100 de ture nu mai trepideaza. Am tot citit pe formuri si multi se plang de aceasta problema. Eu ma mai gandesc la O-ringurile de la injectoare+suruburi si la o versiune mai noua de soft + marit un pic ralantiul. Pe tester acesta varia intre 840 si 861 la cald (lichid de racire la 90 de grade). Problema este ca mecanicul a "abandonat" acest challenge si nu stiu unde sa merg mai departe. Ma gandesc sa dau o fuga pana la Midocar sa ii puna un diagnostic, sau sa-i schimbe softul...sau ceva....orice.

    In mers...masina se comporta mai bine, pare ca este mai sensibila la acceleratii si mai silentioasa, parca trage si mai bine.

    Cum imi recomandati sa procedez mai departe? Aveti recomandari de mecanici care chiar stiu despre ce este vorba?

    Multumesc,

    Adrian
     
  19. Adrian_Redmann

    Adrian_Redmann 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Coupe, 2.0 BKD, 2004, 200+CP, 439NM
    Setup de vara.

    Am reconditionat complet jantele RH la baietii la de Expert Wheels. Au fost vopsite in camp electostatic si full polish pe "buze". Pe langa asta am achizitionat si un set de distantiere Simoni Racing +12 mm si cauciucuri Nexen N Fera Su1 225x45 .

    Am avut si interventii asupra motorului. Am schimbat oringurile si suruburile de la injectoare. Am refacut reglajul si am verificat si distributia. Pe langa asta a fost inlocuit si un burduf de planetara si o bieleta de la directie.
    Acum urmeaza sa refac geometria rotilor si sa imi reincarc cu freon sistemul de climatizare.

    In interior a fost inlocuit manerul rupt de la usa din stanga, cu unul nou. Am inlocuit si cablul de la scaunul din dreapta, nu culisa in momentul in care era actionat manerul + alte mici reparatii si retusuri.

    Ramane sa vad ce versiune de soft are masina. Mecanicul crede ca este unul custom si puterea motorului este undeva la 170 de cai. Trebuie sa verific.

    IMG_3255.JPG IMG_3250.JPG
    IMG_3245.JPG
    IMG_3235.JPG IMG_3238.JPG
     
    Cosmin ZKG, Chriss_Deejay și alexclipea apreciază asta.
  20. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Arata foarte bine :icon_thumright:

    Jantele au fost reconditionate corespunzator ? Din poze arata foarte bine, dar mai distorsioneaza realitatea :)
     

Distribuie pagina asta