1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B8 Avant '14

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de Andi Man, 1 Dec 2019.

  1. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Salut,
    Va prezint si eu batrana mea gri, a fost achizitionata in 2016 noiembrie la 149k km si momentan are 240k km.
    Cand am cautat masina am vrut neaparat avant, scaune sport, piele semi/piele si geamuri fumurii (avand un copil pe vine).

    Masina:

    [​IMG]
    • Audi A4 B8
    • An model 2014
    • Motor: CJCD Diesel 2.0L 110 kW/150 Cai
    • Transmisie: Multitronic NYM
    • Un singur propietar, achizitionata din germania
    Lista de optiuni:
    • volan sport
    • scaune sport alcantara/piele
    • Bluetooth
    • MMI3g basic
    • AAL (audi adaptive light)
    • gemuri fumurii spate
    • navigatie
    • system audio basic (8 difuzoare)
    • packet audi business
    Lista de optiuni nu este una impresionanta dar a fost indeajuns pentru mine.

    Pana acum la masina am facut:

    - schimburile normale de ulei, filtre pentru motor si transimise(nu la 60k ci la 40k km);
    - schimbat kitul de distributie
    - Inlocuit placute de frana spate/fata si discuri fata;
    - Inlocuit volanul cu unul sport cu piele perforata si padele(cam inutile pe un CVT dar asa a venit volanul)

    [​IMG]

    - Inlocuit becuri xenon cu X-tremeVision gen2 D3S Philips 35W (sunt extrem de multumit de becuri)
    - Schimbat capacul de la baia de ulei a diferentialului, pierdea ulei
    - Inlocuit abreiajul de la compresorul A/C (am avut o intamplare neplacuta cu Nurvil Audi Ramnicu Valcea cand am fost la ei ca sa fac operatia asta, pentru curiosi pot sa dezvolt. Ca sa rezum, au spus ca nu pot sa desfaca abreiajul si ca trebuie sa schimb compresorul cu totul :undwech:) .
    - Modificari VCDS: dipping rear-view mirror, memory holding for start/stop button; MMI green menu enable, enable paddle shifting
    - upgrade la sistemul audio (insonorizare, difuzoare 8+1, amplificator si DSP).
    Toate piesele folosite au fost OEM, nu sunt fan aftermarket cand vine vorba de motor si consumabile. La suspensie, parbriz si bucsaraie sunt mai flexibil :)

    Urmeaza:
    Schimbul de ulei si filtru pentru multitronic.

    Cam toate lucrarile la masina au fost facute de mine, fiind pasionat si mai ales ca lucrez in domeniu.
    Momentan masina e in Suedia, unde lucrez, si cred ca am cu ea vreo 10 drumuri de Romania-Suedia vreo, 2.400 Km intr-o singura directie. Urmeaza sa mai fac unul anul asta, finalul lui Decembrie.
     
    dvr, seba18, asusx51r și încă o persoană apreciază asta.
  2. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    O sa prezint in detaliu upgrade-ul facut la sistemul audio, pentru colegii care vor sa faca operatia asta.

    Totul a durat destul de mult, am inceput anul trecut prin vara si am terminan in urma cu o luna. Cred ca documentarea si cercetarea au durat cam 4-5 luni (nu prea exista documentatie pentru cei ce au facut upgrade de la sistemul basic cu 8 difuzoare).

    1. In vara anului trecut am inceput prin a schimba tweeter-ele din bord cu difuzoare Audison Av 3.0 si am insonorizar usile si portbagajul.
    [​IMG]
    Difuzoarele au intrat perfect in spatiul din bord si nu am avut nevioe de inele adaptoare. Pentru a le fixa am folosit aceleasi suruburi.

    2. Anul acesta, tot in vara, am cumparat difuzoare Audions AP8 pentru usile fata si Audison AV 6.5 pentru usile spate + inele adaptoare pentru ele:
    Inele fata
    Inele spate
    (Scuze daca este conisderat ca facand publicitate, pot sa inlocuiesc link-urile cu numele produsului, daca este nevoie)

    Din pacate nu am poze de la instalare, singurul lucru de mentionat e ca a trebuit sa tai mufa de la difuzoarele vechi ca sa le pot conecta pe cele noi.

    3. Prin august, inca fiind nemultumit de sunet, am inceput sa caut variante pentru a instala un subwoofer. Am cumparat o incinta de la Hertz, Hertz Dieci DBX 25, am legat-o la radio in porbagaj cu o conexiune T, dar cum era de asteptat (nu pentru mine la momentul respectiv) radioul nu facea fata.
    Am achizitionat si un amplificator de la Rockford R150 de watt pe care in momentul cand am vrut sa-l instalez am reusit sa-l ard. Nu vreau sa intru in detalii, sa spunem ca am fost prea entuziasmat pentru nivelul de cunostiinte pe care le detineam la momentul respectiv.
    Dupa asta mi-am, zis ca ar fi o idee "buna" sa mai investesc inca 1500 de euro pe componente mai scumpe :blink:, vazand sucessul pe care l-am avut cu primul amplificator :arco:. Dar acum am masurat de 10 ori si am taiat o data.

    Timp de doua luni m-am documentat si am cautat ce se potriveste cel mai bine fara sa necesite prea multe modificari fata de echiparea din fabrica.
    Am cumparat:
    - Amplificator/DSP de la MATCH PP-86DSP impreuna cu un cablu adaptor pentru audi MATCH PP-VAG 2.6
    - Amplificator Helix G-Two folosit in mod bridge (putere 400W RMS)

    Pe langa cele doua amplificatoare am mai achizitionat 2 Audison AV1.1 si un subwoofer Audison AV10 + incinta si alte accesorii pentru instalare (cabluri, conectori oem, etc)

    Am inceput prin a trage fire de la boxele din bord pana in portbagaj.
    [​IMG]
    montarea tweeter-elor in dreptul oglinziilor retrovizoare si tragerea firelor prin usa, pana la portbagaj. Am folosit conectori OEM (male, female) ca sa ma leg la mufele din stalpul A.
    A trebuit sa gauresc capacul de la oglinzi ca sa montez tweeter-ele
    [​IMG]

    Cam asa arata restul operatiei stanga plus dreapta:
    [​IMG][​IMG]
    Noile cabluri au fost trase dealungul traseului cablajului OEM, legandule cu bride de plastic de acesta.

    Am mutat radio-ul stock in portbagaj si in locului lui am montat subwooferul. A trebuit sa scot carligul de remorcare pentru a muta radioul.
    [​IMG][​IMG]

    Montarea amplificatoarelor a durat putin mai mult timp, stiam unde vreau sa le montez dar nu si cum. Am decis sa le montez pe capacul baterieri, fabricand un support din plastic expandat.
    [​IMG]
    Cam asa arata dupa ce am legat si firele:
    [​IMG]

    Rezultatul final:
    [​IMG]

    Dupa operatia de montare, sistemul a fost tunat (setare gain, time-alignment, setare banda de frecventa pentru fiecare difuzor in parte)
    De curand am cumparat si o extensie bluetooth pentu DSP, destul de scumpa dar sunetul este mult mai clar fata de intrarea high-level de la radioul stock.

    Pentru cei ce doresc mai multa claritate in sunet, se poate opta pentru o interfata MOST de exemplu Helix SDMI25 care se foloseste de interfata optica care intra in radio, si o transforma in conexiune Toslink.

    Un mic demo cu sistemul:

     
    Ultima editare: 1 Dec 2019
    DonDoneL, rotitza, smurff și alți 13 apreciază asta.
  3. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    ohoooo...frumos pachet. dar parcă prea orientat spre bass
     
  4. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Mersi. Nu neaparat, am montat si un potentiometru la amplificatorul subwooferului, iti cam sar plamanii daca stai pe bancheta din spate cu bassul la maxim, :) dar in general subwooferul e tinut pe minim. Aduce mai multa claritate in zona joasa a benzii de frecventa.
    Ce-i drept, nici filmuletele nu redau destul de bine, trebuie experimentat pe viu.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  5. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Am bifat astazi si schimbul de ulei la multitronic si am schimbat parbrizul cu unul marca FUYAO (pret 500 cu tot cu montaj).
    IMG_20200107_095840.jpg

    Uleiul la cutie il schimb la 40.000 km. Maine ma asteapta un drum de 2.400 Km. Anul trecut am facut 4 schimburi de ulei la motor, poate bat recordul anul acesta.
     
    smurff și lowlife apreciază asta.
  6. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Aseara am mai petrecut ceva timp sa tunez sistemul audio, rezultatele mai jos:


    Din cauza ca am ales locurile de instalare din fabrica pentru difuzoare, am ceva anulari in sistem acum.
    Cel mai rau e la difuzorul de medii din bord, din partea dreapta, dar per total sunt foarte multumit.
    Difuzoarele de joase din usi isi fac treaba de minune si coboara pana la 40 de Hz subwooferul din portbagj e folosit la nivel minim din cauza asta sau in functie de melodie.

    Masuratorile si corectiile aplicate, pentru curiosi:
    Stanga mid (rosu inainte de EQ, verde dupa EQ):
    upload_2020-11-2_12-40-30.png

    Dreapta mid (albastru- ininte de EQ, portocaliu-dupa EQ)
    upload_2020-11-2_12-42-7.png

    Dreapta inalte (maro - inainte de EQ, albastru - dupa EQ)
    upload_2020-11-2_12-43-48.png

    Stanga inalte (Mov - inainte de EQ, Verde - dupa EQ)
    upload_2020-11-2_12-45-11.png

    Stanga mid-bass (Rosu - inainte de EQ, Mov - dupa EQ)
    upload_2020-11-2_12-46-46.png

    Dreapta mid-bas (Albastru - ininte de EQ, Verde - dupa EQ)
    upload_2020-11-2_12-55-2.png

    Sistemul integrat se prezinta astfel( nu apare aici subwooferul):
    upload_2020-11-2_12-57-16.png

    Integrarea de la 200 la 400 de Hz mai trebuie imbunatatita, dar pentru 5 ore de munca sunt multumit.
    Asta cred ca e a 7 varianta de setare aplicata sistemului :).
     
    Ultima editare: 2 Noi 2020
    rotitza, Chriss_Deejay, smurff și alți 3 apreciază asta.
  7. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    268.000 de km si dupa 2 ani fara lucrari majore, vacanta mi-am petrecut-o lucrand la masina.

    Am avut de schimbat:
    - o planetara pe stanga (OE)
    - placute de frane si discuri fata+spate
    - inlocuit lichid de frana
    - inlocuit condensator si radiator intercooler (asta l-am schimbat ca nu-mi placea cum arata)
    - un ornament inferior la bara fata

    [​IMG]
    [​IMG]

    Imagini din timpul luptei

    [​IMG]

    Mai am de schimbat inainte de iarna:
    - termostatele si lichidul de racire
    - bujiile incandescente

    In vreo 2000 de km urmeaza o revizie completa ulei si toate filtrele.
    Mai planific o inlocuire completa la partea de suspensie si brate undeva prin vara, am tot monitorizat surubul de la bratele superioare si i-am dat cu degripant si o sa continui sa ii dau pana atunci, ca sa nu ma astept la surprize majore.
     
    lowlife și Bogdan20cj apreciază asta.
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu i-am dat 2 luni zilnic cu degripant inainte sa inlocuiesc tot kit-ul de brate si tot mi-a trebuit un dorn Beta, un ciocan de 5 kg si 2 ore sa il scot.
     
    lowlife și MRR apreciază asta.
  9. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Ca idee am desfacut ambele suruburi putin sa vad daca se invart si se invarteau :). Dar pana ajung la ele sa le schimb o sa mai treaca ceva timp, asa ca nu se stie cum o sa fie atunci.

    Astazi am schimbat si termostatul de pe blocul motor si lichidul de racire.
    Am vaut numai complicatii. Loc stramt, suruburi scapate ce mai, o distractie totala:banghead:. Dar in final, am pus totul la loc si am bifat si lucrarea asta ca terminata :arco:.

    Astept bujiile si dupa o sa fie pregatita de iarna.
     
    cogdao apreciază asta.
  10. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Astazi la 267000 km am schimbat bujiile incadescente.
    Nu stiu cand au fost schimbate ultima data dar erau BERU OEM. Ce e drept, de cand am masina, eu nu le-am schimbat. Asa ca am zis, mai bine sa previn decat sa repar cand se strica si sa imi caut alte belele daca se rup in bloc.
    IMG_20210911_122714.jpg

    Am instalat alte 4 Bosh OEM.
    IMG_20210911_122318.jpg

    Atunci cand am dat jos bara, am avut surpiza ca surubul de reglare al farului din dreapta sa se invarta in gol. Am profitat de ocazie si le-am schimbat pe toate la ambele faruri.
    Aceasta era piesa cu probleme
    IMG_0408JPG_598a0e2c-aea1-44b2-8f56-9f7c7ed93f15_1000x.jpg
     
    Ultima editare: 11 Sep 2021
    lowlife și smurff apreciază asta.
  11. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    2680.00 de km. Am facut si revizia completa, acum sa vina iarna. :cold:

    IMG_20210925_091740.jpg
     
  12. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Un mic update. Masina a primit nume de Suedia si am inceput sa strang piese pentru suspensie.

    IMG_20220211_165138.jpg
    IMG_20220211_201256.jpg

    Pe langa ce se vede mai sus, trebuie sa mai apara:
    • Brate superioare si pivoti inferiori.(TRW)
    • Amortizoare fata si spate OEM
    • Tampoane motor (Lemforder)
    • Suruburi si alte accesorii OEM.
    • Anvelope de vara pentru jante 245/40 R18 (Nu m-am decis la marca)
     
  13. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Intre timp au aparut si:
    • Brate superioare si pivoti inferiori.(TRW)
    • Tampoane motor (Lemforder)
    IMG_20220212_082854.jpg

    Au venit mai repede decat ma asteptam.
     
  14. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Au mai aparut niste piese

    - Blocul de comanda de la volan, am deci sa-l schimb pentru ca butonul de setare al vitezei ramanea blocat si am gasit eroarea pe vcds
    IMG_20220221_114505.jpg IMG_20220221_114513.jpg
    - tamponul de la cutia de viteze
    IMG_20220221_114538.jpg

    Mai trebuie sa cumpar bratul de la stergatorul lunetei, a zis al meu copil ca poate sa-l miste el... pana a facut poc si s-a rupt bratul.
     
  15. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Astazi au ajuns amortizoarele, suruburile de schimb si alte accesorii.

    IMG_20220306_111911.jpg

    Imi cam pare rau ca am luat amortizoare OEM, au fost 80 de euro in plus(per total 2 fata, 2 spate) fata de aftermarket.
    La cele de fata, unul dintre ele are o intarziere de 2 secunde, comparat cu celalalt, ca sa revin dupa ce a fost amorsat.

    IMG_20220306_111924.jpg

    Am mai comandat si niste scule sa ma ajute cu munca. O presa de rulmenti, o presa de arcuri si o trusa de schimbat pivoti.
    Am instalat rulmentii pe butuci cu ocazia venirii presei.

    IMG_20220306_171048.jpg
     
    Alin03 și lowlife apreciază asta.
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E Ridgid sau AEG pistolul ? :)
     
  17. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
  18. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Un mic update:

    Cand am vrut sa schimb bratul stergatorului, nu am reusit sub nici o forma sa-l scot de pe ax, asa ca a trebuit sa-l convig cu un extractor mic de pivoti.
    Din neatentie, am reusit sa distrug duza pe unde iese lichidul de spalare... :banghead:.
    Am comandata alta piesa SH si cu ocazia asta am antifonat si haionul.
    motor stergator spate.png

    Ca sa nu ma plictisesc am mai preasamblat din piese pentru suspensie, am pregatit amorizoarele din spate.
    IMG_20220328_192356.jpg

    Au aparut si arcurile din fata
    IMG_20220328_193710.jpg IMG_20220328_193717.jpg

    Desi nu luasem in considerare, trebuie sa trec si volanta pe lista de lucru
    IMG_20220328_193200.jpg IMG_20220328_193215.jpg IMG_20220328_193255.jpg
     
    lowlife apreciază asta.
  19. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    277000km
    Amortizoarele de la haion si-au dat duhul. Ieri am pus altele.

    IMG_20220409_104454.jpg

    E a doua oara cand le schimb, dar de data asta am zis sa vad cum reactioneaza si pe aftermartket.
    IMG_20220409_104503.jpg
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ce ai avut pe masina cu ce ai cumparat sunt fix aceleasi doar ca nu are sigla si codul de piesa VW-Audi inscriptionate pe cele noi montate.
    SBO = Stabilus este producatorul OE pentru amortizoarele capota si portbagaj/haion pentru majoritatea modelelor auto din grupul VAG. Bafta.
     

Distribuie pagina asta