1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A6 C6 Avant 3.0TFSI - the white Beasty

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de mik15, 27 Noi 2018.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Azi am ajuns la punctul final in faza de demontare, intrucat mi-a ajuns si trusa de blocat axele cu came pentru tipul acesta de motor, m-am si apucat de treaba dupa treaba de zi, de aici incolo va urma operatiunea inversa si voi posta doar finalul, fericit sper :).

    Acum ca le-am scos ai am putut sa le presez imi dau seama ca sunt uzate fara nicio indoiala, era de asteptat doar, dar mai ales cel de pe partea soferului e foarte slab si putina rezistenta la presare. Evident pe masina contribuie si uleiul care intra in el si il amoreseaza, dar si fara el are si un sistem mecanic care ar trebui sa il tina tensionat, tocmai pe post de back up si pentru atunci cand se dezamorseaza sa tina totusi lantul intins si sa nu sara peste dinti la pornirea la rece sau cand cedeaza partea hidraulica.

    Bine sau rau, astea sunt motoarele, poate nu cum erau odinioara cand tinea lejer 4-500k km o distributie pe lant insa e cert ca anumite componente au o durata de viata redusa fata de modelele anterioare si asta e valabil la toate marcile. Partea buna este ca nu au crapat si nu s-au dezintegrat partile de plastic asftel incat sa duca la alte probleme mai grave sau chiar fatale pentru motor, asa ca asta pana la urma e o chestie de luat in calcul la o masina sh. La 3.0tdi am scapat de aceasta problema, desi acolo e atat de des intalnita chiar si la generatiile de dupa 2011 in sus, dar uite m-a prins aici :).

    Aici voi schimba ambele intinzatoare, patinele de ghidaj si bolturile care prind rotile dintate.
     
    Ultima editare: 18 Mar 2019
    Stefan, gabitza121, stefan550 și alți 6 apreciază asta.
  2. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    ...ffwd peste detalii si operatia s-a incheiat cu success si pacientul e alive and kicking :). Da, schimbarea celor 2 intinzatoare a rezolvat problema zgomotului de la pornire, desi cel vinovat era partea sofer insa fiind acolo merita schimbat si celalalt. Bine, pe principiul acesta poate ca intreaga distributie merita schimbata, daca aveam elevator sa pot da cutia jos o faceam, dar asta ramane poate de un proiect viitor cand voi avea sper si spatiul adecvat unde sa pun acel elevator.

    Bineinteles ca mi se pare ca merge mai bine motorul :), probabil e si placebo sau dat fiind faptul ca intinzatorul respectiv nu mai tinea bine presiunea era poate putin mai zgomotos, nu stiu, cert este ca sunt foarte multumit de rezultat. Am schimbat si garniturile capacelor axelor cu came, garnitura corpului filtrului de ulei si bine am facut pentru ca erau intarite. Cel mai bucuros am fost cand dupa ce am montat totul a luat-o la prima cheie fara erori in bord, astfel mi s-a confirmat faptul ca toate sunt bine montate la loc. Zic asta pentru ca am citit si povesti mai urate in care au reusit sa defazeze timing-ul motorului pentru ca nu au respectat procedura sau nu au fost suficienti de atenti.

    A primit si un set nou de bujii, cu siguranta si asta a ajutat in bine la mersul motorului.

    Nu e un DIY usor insa pentru cineva care lucreaza in mod frecvent la masina lui, atata timp cat are sculele necesare si documentatia adecvata, il poate face, nu inventam nimic doar aplicam ceea ce deja s-a facut si eventual imbunatatim procesul acolo unde se poate.

    WhatsApp Image 2019-03-20 at 9.53.27 PM.jpeg WhatsApp Image 2019-03-20 at 9.53.29 PM (2).jpeg WhatsApp Image 2019-03-20 at 9.53.29 PM (1).jpeg WhatsApp Image 2019-03-20 at 9.53.30 PM.jpeg

    Acum avem si numere definitve, sa o mai plimbam putin deci.
    WhatsApp Image 2019-03-22 at 9.42.59 PM.jpeg
     
    Gosmo, tavicosma, aleee și alți 18 apreciază asta.
  3. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Am mai mesterit una alta pe la ea, si anume am curatat corpul acceleratiei si supercharger bypass valve, care arata tot ca un corp de acceleratie, ambele trebuie curatate in mod periodic, ale mele apar in istoric ca au fost ultima data curatate cu vreo 30k km in urma, aveam o eroare intermitenta pe cel de la supercharger si un usor tremurat la ralanti care a disparut dupa operatiunea de curatare si recalibrare.

    I-am facut si o baie dupa ce 2 saptamani a zacut prin garaj desfacuta merita putin atentie. As vrea ca in viitorul apropiat sa fac si schimbul de ulei la cutie si diferentiale si poate o sesiune mai amanuntita de detailing, mai ales pe partea de exterior.

    Aaah, da, si avem in sfarsit numere definitive, respectand procedura legala a durat exact 3 luni inmatricularea, programarea la RAR a fost cea mai lunga, 2 luni, si apoi cea pentru numere definitive inca o luna aproape.

    Si o poza nu pentru cei cu inima slaba :). E consumul dupa vreo 2km de tarait in trafic, gen 5kmh, masina statuse parcata mai mult de 2h si se resetase short term fuel consumption, drum in rampa. Media de oras e pe la 15-16, totul depinde de cat de mult stai in trafic, spre deosebire de diesel la benzinar consumul stationar e mai mare, de aici si rezulta astfel de cifre, in niciun caz nu consuma 29% in oras :).

    Ca tot vorbim de diesel, zilele astea am si fostul meu Allroad la mine, ii fac cateva chestii, ideea este ca am mers iar cu ea si, desi nu ma asteptam, nu mai imi place, mi se pare mai zgomotoasa, felul in care schimba cutia mi se pare ciudat, nu e ca masina are ceva in neregula pe partea asta, nici nu a mers mult omul cu ea de cand a luat-o de la mine, doar cca 6k km in 6 luni, dar pur si simplu imi dau seama ca benzinarul e superior la multe capitole, mai putin consumul :). Iar comparatia asta live cu masini pe care le cunsoti atat de bine e priceless, ma dau jos din diesel si trec in benzinar si e mare diferenta si imi dau seama cat de misto e Otto.

    IMG_5905.JPG
     
    Ultima editare: 1 Apr 2019
    eKKoMan82, mihaicristian, cogdao și alți 11 apreciază asta.
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cred ca s-ar vedea bine numarul si fara suport, mai ales pe alb ;)
     
  5. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    nu am avut chef/timp, pe spate are lipit din fabrica o chestie neagra si e oleaca de munca s-o dezlipesc si sa curat iar peste ea nu pot lipi banda, dar va urma si aceea. Banuiesc ca la aceea te referi, pe fata nu pot fara suport ca arata ciudat, acolo am folosit banda dubla adeziva.
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Stiu ca are, dar se da jos "chestia" si ramane tabla curata .
     
  7. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    @mik15 :hubbahubba: arata incredibil bestiuta ta, imi place sa privesc pozele de fiecare data cand mai postezi cate ceva. Sa o "mani" cu drag!
    Referitor la consum eu sunt foarte amuzat fiindca la fel arata si la mine, cam acelasi regim de mers, media pe BC era 26-28 pe drumul meu obisnuit iar la pompa 25 daca nu ma abateam niciodata de la traseul meu (acasa-scoala-birou si retur).
     
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
  9. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    @Stefan - am un set luat, am incercat pe fata, nu mi-a placut pentru ca nu sta numarul lipit de suportul OEM al barii. Pe spate insa nu am incercat, o sa fac asta, si uitasem de ei daca nu imi aminteai :).
    @stefan550 - in astfel de trafic si 3.0d se ducea catre +20%, probabil si 2.0d bate peste 15%, nu-s masini sa te misti cu 5kmh. Pentru astfel de conditii mai bine iei bicicleta, scooter-ul, sau chiar pe jos daca distanta e ceva gen 2-3km si vremea ajuta.
     
    skiper, lowlife și stefan550 apreciază asta.
  10. Daniel989

    Daniel989 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2019
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    Audi A6 C5 4B 2004 2.5tdi BCZ Multitronic
    Superba
     
    smurff și mik15 apreciază asta.
  11. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Incet-incet faci si din asta o bijuterie! [emoji57]
    Imi place ca ai avut curaj sa te bagi la niste chestii mecanice complicate, eu unul mi-as fi prins urechile si ajungeam la mecanic sigur. [emoji16]

    Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
     
  12. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    A mai trecut 1 luna de zile in care masina a mai avut parte de unele lucruri, in primul rand am facut revizia cutiei prin inlocuirea filtrului si uleiului dar si a garniturii dintre mecatronic si cutie si a oringurilor de la mufa cablajului care intra in cutie.

    ochelar.jpg oring.jpg

    Cutia schimba la fel de bine ca si inainte, nu as putea spune ca am sesizat vreo imbunatatire. Au intrat 7L inapoi, asta din cauza ca am dat mecatronicul jos si am desfacut si conductele de racire sa se scurga mai mult ulei de pe circuit.
    1.jpg 3.jpg

    Apoi am scos-o la o plimbare care a insumat un total de 5500km facuti in 2 saptamani, evident mare parte din ei facuti in afara RO. Masina s-a comportat super bine, chiar si la partea de consum ma pot declara multumit, am reusit chiar sa fac 700km cu un plin(cca 65L bagati), si asta de 2 ori :). Media generala dupa acest tur a fost de 10.5, iar minimul scos pe o distanta de cca 250km a fost de 8.6.

    Am schimbat si uleiul in motor, am trecut iar la Mobil5w30 dupa ce incercasem Mobil0w40 care insa nu mi-a placut nici mie si nici motorului. Consumul de ulei dupa cei +5k km facuti a fost de cca 500gr.

    Cateva poze din timpul turului :)

    1.jpg 3.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg
    Si trimul de la IC negru lucios, arata asa de bine, culorile din bord par mult mai vii in contrast cu negru :)

    8.jpg
     
    ianculets, Gosmo, mirceacml și alți 22 apreciază asta.
  13. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    cat timp a trecut de cand nu am mai scris pe aici :) mare lucru nu i-am mai facut si nici km nu a prea adunat. Am pus distantierele de 10mm all around si am mai coborat suspensia cu inca vreo 15mm asa ca acum pe Dynamic e exact cum mi-o doream dar si o idee mai rigida, dar vine la pachet. I-am lipit si numarul spate cu banda dublu adeziva si am scapat de suportul acela, e un look mai clean asa. Nici poze nu i-am mai facut, e in continuare simpatica si inca o plac :)
     
    Andu333, stefan550, skiper și încă o persoană apreciază asta.
  14. tavicosma

    tavicosma Bronze Member

    Înscris:
    18 Aug 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 Avant 2011 3.0 TDI CCWA Quattro S-Tronic
    te gandesti sa o vinzi? parca o vazusem pe olx :D
     
  15. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    ma gandesc si la asta dar nici nu stiu ce sa mai iau, motoare pe benzina sunt putine dintre care sa alegi, diesel nu mai vreau, poate trec la electric :). Problema este ca nu apuc sa merg cu ea dar si cand o fac este o placere si atunci nu as da-o, pe de alta parte mereu a mai fost si alta masina pe langa cu care imi mai hranesc pasiunea de-a surubari insa timpul devine si mai pretios de acum incolo si nu voi mai avea asa timp pentru hobby, deci sunt intr-o dilema ce-i drept :).
     
    skiper, ianculets, tavicosma și alți 3 apreciază asta.
  16. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    ...un mic preview ca sa mentinem flacara aprinsa :). Din pacate are CP activ dar o rezolv azi sper si apoi sa configurez la ea ce lipseste.
     
    Andu333, gavryus, stefan550 și alți 5 apreciază asta.
  17. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Frumos preview!:cool: asteptam mai multe poze si detalii!:)
     
  18. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    dupa vreo cca 3 zile de butonat la ea am reusit in sfarsit azi sa o fac sa fie complet functionala si sa am toate functiile active. Unitatea provine de pe un Q5 2014, dar care fusese deja montata pe un C6 NFL, tipul de la care am luat-o ma asigurase ca va fi p&p, insa nu a fost deloc asa, el fiind doar un utilizator caruia i-o instalase altcineva habar nu avea despre ce vorbea :).

    A trebuit in primul rand inlaturat CP, operatiune pentru care multi cer mai mult decat reprezentanta, insa am reusit sa o fac offline copiind din eeprom informatia cruciala si apoi rescriind eeprom-ul noi unitati, din fericire la aceste unitati merge acest trick.

    Asta as putea spune ca a fost partea usoara, partea grea a fost configurarea functiilor pentru a le face active din green menu, intrucat nu am gasit nimic documentat si pentru ca difera de la masina la masina, asta a durat ore in sir de incercari. Desi am am avut doi prieteni cu C7 de unde sa ma inspir, am descoperit ca ambele aveau setari diferite in green menu acolo unde ma asteptam ca ambele sa fie la fel, una peste alta tot incercand si punand cap la cap diferite informatii gasite pe net am reusit sa o fac asa cum trebuie.

    Overall imi place ca arata mai bine interfata, are BT streaming, hartile au informatii mai multe, grafica e mai clara decat la 3G High insa ce mi se pare ciudat e ca la prima pornire dimineata ii ia cateva secunde bune sa booteze, parca cea veche o facea mai repede. Ca downsize e faptul ca butonul Car si Tel sunt inversate intre ele, adica apesi car si intri in Tel si invers, nu stiu daca este vreo solutie la aceasta problema.

    Categoric da un aer mai fresh interiorului si asta imi place :) .
     
    mihaicristian, boresque, asusx51r și alți 13 apreciază asta.
  19. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Da da..a iesit bine.
     
  20. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Intre timp am schimbat supercharger bypass valve, practic arata ca si cea a acceleratiei, problema cu cea veche era ca avea momente cand dadea eroare si atunci mergeam ca si cu un motor aspirat, no more boost si nu e fun deloc. Mecanic parea sa functioneze ok, electronic insa cred ca avea o buba, fie stergeam eroarea fie se reseta la urmatoare pornire, de asta si zic ca era o problema electrica/electronica. Masina arata la fel de bine ca si inainte, cel putin in ochii mei :).

    Btw, de dragul statisticii, media de consum pe ultimii cca 10k km este de 12.2, cu cca 2.5 litri mai mare fata de cea pe care o aveam la 3.0Tdi
     
    Yngtmr, Cosmin790, bobalex18 și alți 13 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta