1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi Drive Select la A4 B8 - Instalare buton si/sau activare buton ADS

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de george, 10 Iul 2012.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. george

    george Gold Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    [quattro] - A4 B8.5 2013 & Q5 8R 2017
    GunX Cum e cu Audi Drive Select ? Ce diferente simti ?
    Ti-ai instalat si butonul sau doar din soft ?
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Apr 2014
    ForTeen apreciază asta.
  2. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    Mi-am instalat si eu cioaca, si rezultatul este o diferenta foarte mare intre confort (setarea stock de pana acum) si dynamic. Am facut mai intai o resoftare de la 170 la 200 de cai, dar acest lucru nu e fost nici pe departe atat de "wow".

    Chiar si cu cei 200 de cai noi, masina accelera in continuare incetisor, treptat, cu o anumita intarziere (voita, din cate imi dau seama acuma) pentru a nu deranja pasagerii, pt a nu-i smuci sau brusca prin masina.

    Am montat si butonul, am inteles ca are un calculator in el (nu e doar un buton are si un ditamai circuitul pe spate) pt ca doar din soft e frectie cu apa de ploaie si e mai mult placebo.

    Diferentele sunt enorme, motorul e isterizat, acum masina reactioneaza MULT mai prompt la pedala, parca foloseste toti caii brusc, țâșnesc toti instant ca din prastie, te da cu capul de geamuri prin masina, e perfect :D

    http://www.iamaudi.com/audi-drive-select-technology/

    In modul dynamic, de acest lucru nu se mai tine cont. Motorul devine isteric, toata masina parca turbeaza, raspunsul la pedala este instant, orice apasare acum are un raspuns violent si in sfarsit senzatia este de TDI PD. Spre deosebire de chip unde la prima tura esti doar mai zambitor asa, dupa instalarea ADS, primul testdrive te lasa cu gura cascata.

    Chiar daca nu ai suspensia adaptiva, merita, volanul de asemenea se intrareste la viteza, progresiv.
    M-a costat 650ron toata treaba, 250 butonul si 400 manopera de codare.

    Sunt curios ce face mai exact modul dynamic la motor, cum de-l face sa fie asa agresiv? Puterea nu creste, am testat timpul 80-120 si este acelasi. Fiabilitatea are de suferit daca exagerezi si conduci in el toata ziua? :)

    Daca stie cineva exact ce modificari in harta parametrilor de motor au loc, era fain daca se putea face resoftarea(chipul) doar pe modul dynamic, in rest masina sa aibe caii stock. E posibil asa ceva, sa schimbi in calculatorul butonului sau unde sunt trecute valorile pt dynamic si restul de setari? Ar fi o idee f tare. Multumesc
     
  3. robertnrm 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2008
    Locație:
    București / Pitești
    Masina:
    Audi Q5 8R FL, CGLC, 2014
    Detalii

    Pe langa achizitia butonului, este nevoie si de cablaj sau cablajul exista?
    Operatiunea de codare ai efectuat-o in reprezentata si ce impune mai exact? rescrierea softului motorului sau doar o simpla activare a meniului ce exista deja ascuns?
    Multumesc.
     
  4. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    Montajul s-a facut la cineva care se ocupa cu asa ceva si a mai facut si la alte masini. S-a si cablat ceva, dar nu stiu exact. Nu s-a umblat la softul motor, s-au facut doar niste codari, optiunea exista deja si se numeste "charisma", in rest s-a jucat cu setarea de bitul X si Y pe acolo prin interfata de configurare - e destul de dificil, eu am fost dupa ce altcineva s-a chinuit putin mai mult inaintea mea si a facut mai multe drumuri pana i-a dat total de cap (nu ii mergea volanul, butonul nu se ilumina corect din prima etc) - venind pe poteca deja batatorita de un prieten, la mine a fost totul ok din start.

    Optiunea nu adauga cai, masina are aceleasi performante ca si secunde la suta. Este mai prompt raspunsul pedalei, mai agresiva, nu mai te "menajeaza" cand dai in ea, da tot ce poate direct.
     
  5. strumfyspm Guest

    Salut,

    Am reusit si eu sa instalez ADS-ul. E suuper!

    Mai are rost sa re-mapaze masina?
     
  6. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    Da, sunt lucruri diferite, ADS nu umbla la putere ca remaparea, ci la timpul de raspuns al pedalei de acceleratie.
     
  7. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Imi explicati si mie fratilor cum e posibil ca masina sa se comporte ca si cand ar fi turbata pe modului dynamic, dar totusi sa nu existe diferente intre 0-100 sau crestere de putere? Am inteles ca raspunsul e mai rapid la pedala dar asta nu se poate explica fizic daca nu ar fi o imbunatatire a timpilor 0-100, sau macar 0-50 nu? Va rog sa ma iluminati si pe mine ca ma bate gandul sa fac si eu o investitie de genul :))
     
  8. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    0-100 este o masuratoare extrem de inexacta. Depinde prea mult de sofer, cum pleaca de pe loc, la ce rpm schimba viteza, in cat timp schimba viteza samd. Aceiasi masina la doi oameni diferiti APROAPE INTOTDEAUNA va da timpi diferiti. Este aiurea de comparat. In plus, este inutil, 0-100 nu este o "proba" cu care masina se intalneste in viata reala niciodata (cu exceptia celor manelisti care fac liniute la semafor).

    Eu am masurat 80-120 in vit 4-a cu masina, dar accelerand de la 70 si oprindu-ma pe la 130 si cronometrand numai "perioada" cand acul se afla in intervalul cu pricina. In felul acesta repriza 80-120 este indepedenta de sofer, iar masina a pus deja jos puterea, a incarcat turbina, a trimis deja toti caii disponibili la roata cand acul atinge cifra 80, indiferent daca esti pe dynamic sau confort. Diferenta si factorul de "wow" se intampla inainte, cand incepi sa "ii dai". Dupa doua-trei secunde de la blana, comportamentul masinii este la fel, in schimb cand vrei sa depasesti, senzatia cand iesi din spatele celui din fata ta este de "țâșnire". Multi soferi apreciau ca foste TDI-PD se infigeau la 130 de cai mult mai prompt decat CR-urile noi de 170. Deci puterea nu este totul :)

    Daca masori din momentul in care ai dat blana, ADS-ul cu engine-ul pe dynamic mai mult ca sigur va scoate un timp mai bun cu cel putin o secunda. Si eu vreau sa stiu exact ce face, daca tine turbina in presiune, daca schimba valorile de avans, cum face de cuplul este parca total altul. Parca pe confort are o "protectie" ca ocupantii sa perceapa cat mai lina orice manevra. Am intrebat si eu mai sus, insa aici pe forum nu avem specialisti, oameni sunt doar soferi pasionati, la fel de nepriceputi ca si noi. Cel mult putem sa ne dam cu parerea. Eu vreau sa stiu daca nu cumva circuland mult pe dynamic, consumi ulei, uzezi volanta mai tare etc. E clar ca tragi mult mai tare de motor.

    Masina pe dynamic te smuceste. Raspunde ca benzina aspirata, efectiv instant, la apasat pedala si nu mai are nici un pic de intarziere sau "crescendo" la accelerare (care pe confort pare treptata). Sunetul de la motor este un pic diferit, dar s-ar putea sa fie si placebo. Pedala de acceleratie pare "tare" pt ca orice ciupire a ei are efect, desi nu se intareste efectiv. De ex blana in a 6-a la 2000rpm, pe dynamic chiar se simte imediat, in timp ce pe confort trebuie sa stai putin pana sa incepi sa realizezi ca ai inceput sa accelerezi. Nu stiu sa explic asta. Dar este altfel si cel putin parerea celor care si-au pus este unanima, nu este o conspiratie, la ~650 RON eu zic ca merita + bordul care arata mult mai bine/complet asa :)

    O curiozitate personala la fel de similara la mine este cum de doua masini de greutati identice, una avand cuplu de 160Nm si alta de 320Nm, dar de puteri identice, accelereaza in exact acelasi timp. Desi in una ti se pare ca turezi motorul degeaba iar in alta iti rupe ceafa. Puse una langa alta ambele masini stau lipite ca in oglinda. Si eu vreau o iluminare :)
     
    Ultima editare: 30 Iul 2012
  9. strumfyspm Guest

    30Km in bucuresti cu ADS pe confort la ora 15:00 consum mediu de 7.5%

    aproximativ acceasi distanta/drum/ora in Bucuresti inainte de a avea ADS-ul instalat, consum de 9.5%.

    A mai observat cineva diferenta asta????
     
  10. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    eu pariez ca nu are legatura, mai degraba cand o treci si o vezi aprinsa pe confort nu mai "dai" in ea pt ca iti activezi si un "switch" psihic asupra stilului de condus... mai ales ca masina in mod normal fara ADS sau cu ADS pe confort, cam "cere" talpa la modul inconstient din cauza ca reactioneaza greu, esti tentat sa crezi ca nu se misca asa prompt cum ti-ai dor din cauza de prea putina motorina in injectoare...
     
  11. strumfyspm Guest

    Sincer, singura diferenta ce am observat intre confort/dynamic si fara ADS:

    - fara ADS daca vroiam sa o calc avea un delay pana cand incepea sa fuga;
    - confort: nu simt nici o smuceala, ceea ce simt: e o accelerare frumoasa a unui motor diesel, calma.
    - sport te cam baga in scaun, un cuplu mai puternic, zvacnire mai bruta, directie mult mai precisa.

    Acuma ramane sa fac un consum Bucuresti-Focsani pe confort....sunt curios.

    Am sa anunt dar te rog, doar daca poti, sa te uiti si tu la consum pe dynamic si confort....
     
  12. solver 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2008
    Locație:
    DE
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2015
    Presupun ca doar cei cu servotronic pot sa activeze optiunea. Eu de exemplu am vrut sa o activez doar din vag com si nu am gasit canalele respective. Adica erau "not reachable". Voi aveti servotronic?
     
  13. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    Da.

    Stie cineva algoritmul dupa care ADS-ul comuta cand este pus in AUTO din confort pe dynamic singur? In functie de turatia motorului, de apasarea pedalei sau ce....
     
  14. strumfyspm Guest

    GunX, asta e functia Auto? Sau e o parere?
     
  15. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    nu inteleg intrebarea, daca poti sa reformulezi mai clar...
     
  16. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Functia auto este legata de mai multi senzori, cel mai important fiind un senzor de accelerare laterala. Prin el se citeste stilul de mers si cand vede ca ai chef de aventura, intareste automat suspensiile. La fel si la pedala, daca te vede accelerand ca nebunul, mareste si el timpul de reactie.
     
  17. strumfyspm Guest

    Am inteles, merci.

    GunX, intelesesem asa: functia Auto citeste automat daca mergi usor: trece pe confort si daca ai chef sa o calci trece pe dymanic (totul automat).

    Dar am acuma am inteles. Multam mult!
     
  18. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    daca se monteaza butoanele de ADS in stanga, trebuie cumparat si alt buton de ESP Off pentru relocarea lui in partea dreapta ?
    are cineva partnumberele si wiring diagrams pentru montajul ADS ?
    multumesc
     
  19. noname00 5th Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 3.0TDI 240CP
    Da, daca vrei neaparat sa-l pui in stanga, trebuie alt buton esp (si ce mai ai acolo, perdeluta, senzori parcare)
     
  20. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    sa inteleg ca exista atunci si pentru montare in stanga si pentru dreapta ?
    stiu ca la audi piesele si part numberele sunt in ETKA. pentru wiring diagram ce program exista ? multumesc
     
    George@ apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta