Best+of+Herbert+Breiteneders+Audi+quattro+Sport+S1 vizionati linku de mai sus e un film care imi place multtttt
Celebrele masini de Grupa B... super-puternice, extrem de rapide, insa greu de controlat. In '86, Henri Toivonen, cu o Lancia Delta S4 (comparabila cu S1-ul, ambele masini reprezentative pentru Grupa B), a reusit la Estoril, un timp ce l-ar fi clasat pe locul 6 la startul cursei de F1 din acelasi an, o performanta extraordinara pentru o astfel de masina. Din pacate, controlul dificil a dus la multe accidente grave, atat cu Audi, cat si cu Lancia, totul culminand cu decesul lui Toivonen, in Corsica, in '86, Grupa B fiind desfiintata la doar cateva ore... Insa, de ce sa nu recunosc, raman extrem de spectaculoase masinile din Grupa B, prin aspect, sunet, performante.
http://www.automarket.ro/stiri/video-10-minute-de-emotie-si-raliuri-cu-walter-rohrl-27068.html Walter Rohrl..dupa filmuletul asta mi-au dat lacrimile..mare campion.. Uitati-va la picioarele lui in timpul cursei.. Grupa B..monstri mecanici de peste 500/600 cp, fara nicio electronica, doar putere pura, supusa doar de maiestria pilotilor.. Masinile actuale din WRC sunt glumite pe linga alea de atunci.. Nu mai vorbim de clasa pilotilor..chiar Rohrl spune la un moment dat in film ca efectiv te luptai cu masina, orice greseala si erai afara..
chiar ca sunt glumite masinile de raliu de azi....tehnica asemanatoare cu cea a modelului de serie, partea de tehnica adica suspensia, caroseria, directia, motorul modificate in limite disponibile oricarui pasionat care are bani si vrea sasi transforme masina in propria masina de raliu. Senzational Audiul de grupa B, puterea nedeclarata depasea 600 de cai, greutate de doar 1090 de kg si nicio electronica...senzational jocul de picioare a lui Walter Rohrl si devotamentul fata de masina, o conduce de parca o cunoaste perfect, ii stie limitele de parca ar comunica cu masina. Nu degeaba e sofer de teste la Porsche....eu consider ca e cel mai bun sofer din lume dar asta e o parere personala. Cand te gandesti ca un sofer normal s-ar chinui pe probele alea speciale cu o masina normala la viteze mult mai mici...
..Si anul asta, in martie va participa ca pilot oficial Porsche la cursa de 24 ore de la Nurburgring, pe un Porsche 911 GT3 RS.. Are(doar)62 ani.. Si eu il consider cel mai mare pilot de raliu din istorie, ca si multi altii dealtfel.