1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Axe Came - Tacheti si Culbutori la motor 2.5 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Proaudi, 25 Noi 2007.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E expirat link-ul.
     
  2. cta1979

    cta1979 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6, 2.5tdi, 180cp, 2003, AKE
    Un link valabil pentru kit axe complet la un pret decent stie cineva?
     
  3. Cosmin.c 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 AKE, 2.5TDI, 2002
    Probleme axe cu came

    Salutare. Sunt posesorul unui audi A6 2.5 TDI 180 cp, model 2002 noiembrie.
    Masina am primit-o la 170.000 km, o am din 2009. Pana anul trecut nu am avut probleme cu ea, pana cand in decembrie 2014 au picat axele cu came la 253.000 km. Mentionez ca am schimbat toate piesele ce erau de schimbat noi.
    Nu am facut decat 15.000 km cu ea de cand am schimbat axele si se aude un tacanit la motor in partea dreapta cum deschizi capota. Parca tot mai tare se aude. Interesant este ca dimineata cand motorul este rece nu se aude absolut nimic, merge perfect cum nu a mers niciodata, iar cand se incalzeste motorul incepe sa se auda acel tacanit...cam 2 minute dureaza pana incepe sa se auda. Care poate fi cauza acestui tacanit din moment ce am axe, tacheti, culbutori etc absolut toate piesele noi. Ii posibil sa se fi blocat tacheti? Are rost sa desfac dinou motorul?
     
  4. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Posibil ca un tachet sa nu se mai amorseze bine, si acuma intrebarea e ce piese ai folosit cand ai facut motorul ca si piesele noi pot fi ele noi dar nu si de calitate.
    Ideal in momentul care ai problema asta cu axele sa faci conversia la un set de chiuloase care au culbutorii cu role.
    Un set de chiuloase complete si revizuite de pe unu din codurile motor care nu mai au problema cu axele te vor duce la acelasi pret ca un set complet de piese necesare reparatiei.
    Cel mai ieftin set este undeva la 2400lei si nu te v-a tine mult,la banii astia personal cred ca te lipesti de chiuloase.
    Am cumparat motor BAU complet fara accesorii cu 750e(masina avand 180000km reali cu carte servis,doar ca era dauna totala si a ajuns sa fie dezmembrata)
    Daca vei cumpara un kit de axe culbutori si tacheti de top pretul te v-a speria insa te vor duce 200000km.

    Roaga un mecanic iscusit sa vada ce tzacane , la AKE stiu ca sunt alfel tachetii sunt ca de pe motoarele ale caror cod motor incepe cu B dar daca te interesezi si se potrivesc de pe AKN te pot ajuta (donatie) cred ca vreo 10 sigur mai am intr-o punga
     
    Ultima editare: 21 Mai 2015
  5. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    sunt la fel si la akn si ake.am schimbat eu zilele trecute la masina mea.de fapt tot kitul e la fel...
     
  6. Cosmin.c 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 AKE, 2.5TDI, 2002
    Azi merg cu masina la mecanic sa vad ce problema are, intre timp am schimbat uleiul , in loc de 5w30 am bagat 10w40 si nu mai tacane asa tare. Azi desface dinou motorul sa vada care e problema. Daca am nevoie de vreun tachet te contactez, multumesc mult.
     
  7. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    Am dat de belea mare, la semafor a inceput sa tacane motorul, l-am oprit si dus la stanga la mecanic. In seara asta m-a sunat mecanicul ca a desfacut capacul la axele cu came pe partea stanga ,cea cu volanul, si a gasit 5 culbutori sariti .Problema e ca a gasit doar 4 culbutori si unul ar fi cazut in motor. Ce pot face ?
    trebuie sa desfac sa caut culbutorul lipsa?
    trebuie sa inlocuiesc toti culbutorii cu unii noi ? stie cineva ce pret au?
    montarea lor cum se face ca chiuloasa e inclinata vreo 45 de grade ?
    axul cu came prezinta urme de uzura dar este intreg.
    ma gandeam sa iau o chiuloasa de la dezmembrari montata gata cu axe si culbutori?
    ce ma sfatuiti sa fac ? motor AKN, 2,5 DIN 2001
     
  8. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,C6,2.0tfsi 2010
    Cauza probelemelor la exele cu came si tacheti este pompa de ulei, degeaba refaci partea de axe cu came si tacheti.
    Tachetul hidraulic nu se mai incarca cu ulei de aceea incepe sa bata.
    Nefiind presiune de ulei apare si o uzura excesiva a arborelui cu came.
    Imi e greu sa cred ca a sarit un tachet si a ajuns in motor (pe unde?)
     
    kojak13 apreciază asta.
  9. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    A dat axul jos si a gasit pe cel lipsa, am cumparat culbutori noi pe care i-a montat dar dupa ce a pornit a sarit iar primul culbutor. Care sa fie cauza ?
     
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Deoarece nu s-a incarcat cu ulei. Pune sa iti masoare presiunea la ulei.
     
  11. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    S-a uitat și cică ar fi o supapa ruptă.....
     
  12. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    O supapa ruptă, una topita..... Alt motor cu siguranță
     
  13. crisanda78 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    A6 2.5 2001
    Am schimbat chiulasa, un piston cu biela, garnitura de chiulasa, merge bine, am deja 1.000 km facuti.
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Uhuuu.multe aventuri pe aici de cand am intrat ultima data.
    Mare atentie ce kituri pentru chiulase folositi pentru ca desi noi....pica foarte repede.
    Eu personal am pus mana pe un BAU ieri la 230euro...absolut cu toate accesoriile pe el.
    Chiulasele sunt deja dezechipate si axele verificate...urmeaza toti culbutorii-rola inlocuiti(am gasit unul sarit si probabil nici proprietarul nu stia de el).
    Apoi urmeaza conversia la mine (a se nota ca chiulasele mele inca sunt in parametrii).
    Dar pur si simplu vreau sa ma scap de grija cea mai mare a unui AKN...tachetii-axele cu came.
     
  15. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Stie cineva la conversia chiulaselor din akn in bau ce fel de garnituri chiulasa se folosesc? Etka da 3 coduri...iar dilema e foarte mare.
     
  16. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    mare_hotz nu difera cu nimic, cele 3 coduri se refera la grosime respectiv 1,10 - 1,15 - 1,20 mm. Daca faci planeitate la chiulase alegi grosimea in functie de cat s-a rectificat. Suruburile de chiulasa sunt diferite.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Multumesc de raspuns.. intre timp il descurcasem.
    Si tot intre timp am amanat operatiunea...se pare ca doar motorina a fost extrem de proasta...5 zile mai tarziu si 80-100km dupa realimentare masina si.a revenit.
    Totusi peste cateva zile trantesc chiulasele de Bau sus sa nu le mai duc grija
     
  18. SALAMANDRA ALBASTRA

    SALAMANDRA ALBASTRA 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2005, motor BLB
    Patanie !
    Personal m-am confruntat cu o defectiune...atipica, conform explicatiei mecanicului. Anume : axa cu came are capetele cu orificii tehnologice, acoperite de producator cu... nituri pop. Iar la mine unul a sarit ! Si nu s-a "strecurat" spre baia de ulei, unde putea sta nestingherit, ci a ajuns intre cureaua de distributie si pinion, generand un pas al curelei. Si desincronizarea motorului ! Nu pot descrie cum se comporta motorul : nu accelera, se oprea, etc. A fost lung calvarul asteptarii, fiind informat ca e posibil sa trebuiasca un al ax cu came, etc. Dar finalul a fost fericit, cel putin deocamdata : cele doua orificii tehnologice au fost astupate cu puncte de sudura iar motorul readus la punct. Din fericire fara afectarea curelei de distributie sau a motorului.
    In esenta, sper sa exploatati informatia.
     
  19. aalex67

    aalex67 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2012
    Locație:
    strasbourg
    Masina:
    Audi A4 2.5 tdi quatro 180 cp
    Salut,
    Azi am desfacut capacul la axe, am gasit doi culbutori sariti, cei de pe partea stinga din dreptul injectorului cu fir. In partea dreapta nu am desfacut. Ce credeti asta sa fie cauza, motorul nu se accelera si scotea foarte mult fum ?

    P.S.:

    Ca sa-i schimb exista vreo posibilitate sa nu dau axu jos ? Multumesc
     
    FlorinP87 apreciază asta.
  20. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu se post interveni fara a lua axele cu came sus, si daca se intervine se schimba toata linia cu una noua....adica umbli la o chiulasa,pregatesti ,12tacheti ,12 culbutoti, 12 pastile culbutori.
    Axele daca au uzura mai mare de 1mm le schimbi neaparat.
    Nu incerca orice altceva,eu le-am incercat pe toate tot desfacand pe motoarele astea si pina nu vei pune totul nou,nu vei avea pace cu motorul ala.
     
    kojak13 și Gabitzu apreciază asta.

Distribuie pagina asta