1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Azot sau Aer in roti - exista diferente sau este doar o mare minciuna de marketing ?

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de cristi231077, 8 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Ce parere aveti de umflarea rotilor cu azot ??? :think:
    Eu am tot gasit informatii cum ca ar fi mult mai bun decat aerul, singurul dezavantaj fiind pretul si faptul ca se gaseste cam greu.
    Prin Bucuresti am inteles ca este ..... ati pus careva asa ceva in roti ?????

    Cum e ????
     
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    m-am interesat si eu de asa ceva,am auzit ca ii ok,nu mai trebe umflate rotile degraba,insa te scutura destul de tare cand treci peste denivelari.am inteles ca este undeva pe soseaua fundeni,costa 2 lei ,4x2lei,dar in alte locuri e si mai scump
     
  3. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

    Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
    Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

    Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
     
    Ultima editare: 17 Ian 2009
  4. IonutIT 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2003 1.9 TDI/100CP
    Sa fiu foarte scurt si la obiect: aerul atmosferic DEJA are in el vreo 78-79% azot; tu cand bagi azot (presupus pur) in cauciuc, bagi deja peste o atmosfera de aer... pentru ca nu-ti videaza nimeni cauciucul inainte! Deci, in cel mai bun caz iti cresti concentratia de azot cu cateva procente. Plus ca daca vei avea nevoie sa mai umfli/dezumfli cauciucurile datorita incarcaturii mai mari sau mai mici de pe masina, va trebui teoretic sa te duci mereu la vulcanizare cu azot. Bine, azotul are avantajele sale incontestabile (printre care cel mai important este faptul ca are un coeficient de dilatare cu temperatura scazut), dar mi se pare MULT!! mai important mai degraba sa ne spuna cineva de unde cumparam un manometru precis, sau sa aflam cat mai exact ce presiune trebuie sa bagam in roti.
     
  5. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Practicand umflarea rotilor cu azot se reduce concentratia de oxigen de la 21 la 10% la o umflare (a se retine acest procent) la ~5% la a doua, la ~2.5% la a treia si la 1.25% la a patra.
    Daca va uitati pe specificatiile aparatelor folosite in vulcanizari se spune clar ca operatiunea de umflare a rotii se considera incheiata cand puritatea azotului este de peste 98.5% !
     
  6. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Un test foarte foarte simplu:

    Masina mea are azot in cauciucuri, si masina prietenei, are aer ...

    Pe timpul verii, presiunea in cauciucurile mele (2,2 atm) a ramas aceeasi oricat de mult am mers/incins rotile.

    In aceeasi vara :) cauciucurile de la masina prietenei mele, in momentul in care am mers mai mult cu masina, aveau din 2 atmosfere aproape 3 atmosfere. Dupa o saptamana, maxim doua, presiunea a ramas undeva pe la 2,4-2,4 atmosfere.Diferenta e foarte mare...

    Nush ce sa zic... voi ce ziceti? Testul l-am facut pur si simplu din curiozitate, ca si voi.

    P.S. La vulcanizarea din fundeni, costa 4 lei de roate.... 4x4 e 16 RON toata masina.
     
  7. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    daca tot am skimbat jantele le masina (cam prin luna august) am zis sa'mi bag si eu azot in roti (10 roni / roata), deocamdata nu mi se pare o modificare in bine :( pot doar sa spun ca nu se mai incalzesc cauciugurile, dar nu'mi place:sadlike:

    nu mai aud acel scartait al rotilor in curbe, la 120 >> 140 km/h :( Am tot incercat sa intru tare pe viraje si nimic:uhm: .. imi placea inainte de a intra pe o curba destul de stransa, sa dau muzica mai incet si sa deskid putin geamul :).. sa aud acel scartait al rotilor pe tot parcursul curbei, dar si cu teama de vreo explozie la vreo roata :scared2::keule:

    oricum probabil ca azotul o fi bun, dar nu iti mai da satisfactia condusului sportiv - parerea mea


    numai bine
     
  8. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Nu stiu.... zic si eu .... parerea mea este ca daca nu mai auzi scartaitul, inseamna ca nu mai derapeaza...ceea ce e de bine... adica e siguranta (aderenta) mai mare ... nu ?
     
  9. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Da. Cu siguranta ca e mai bine sa ai azot in roti. Mai ales vara. Numai bine
     
  10. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Presiune corecta in anvelope?

    Dupa care din datele de presiune corecta in anvelope va raportati? Spre exemplu, la o anvelopa 235/40/R18 XL, presiunea maxima posibila in cazul mentionat,data de producatori, este de 3,4 bar si cea ideala si recomandata este de 3,1 bar, adica cam cu 10% mai mica decat cea maxima posibila....(o ecuatie care merge foarte bine de fiecare data si coincide cu recomandarile producatorilor de anvelope ...)
    Problema mea este, DUPA CARE PRESIUNE RECOMANDATA VA LUATI, CEA DE CARE AM ZIS MAI SUS (a producatorilor de anvelope), SAU CEA SCRISA IN TABELUL DE PE PORTIERA MASINII, DE FABRICANTUL EI ???
    In cazul meu, si nu numai, diferentele sunt foarte mari... De exemplu, la dimensiunea mai sus mentionata, in loc de 3,1, eu pe portiera am trecut 2,4 bar si 2,7 bar in cazul in care masina este incarcata.... deci diferenta variaza intre 30% si 15% fata de ce zic ceilalti, ceea ce e foarte mult!!!
    DECI CUM PROCEDAM CORECT???:sos: MERCI!
     
    Ultima editare: 25 Oct 2008
  11. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Eu iau de bune datele de pe interiorul capacului de la rezervor ....
     
  12. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Subscriu la ce a zis "deocamdata".
     
  13. Ovy

    Ovy 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    cica "earth"
    Masina:
    A4-B8 2.0TDI multitronic
    Eu m-am ghidat dupa presiunea inscrisa in tabelul de pe portiera masinii si personal consider ca este mai bine sa ai o presiune mai mica, mai ales pe drumurile din Romania si mai ales ca vine iarna.
     
  14. xaby69

    xaby69 Gold Member

    Înscris:
    16 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 2.0i
    daca ai presiune mai mica se uzeaza anvelopele pe margini, iar daca ai presiune mare se uzeaza mijlocul anvelopelor! In concluzie anvelopele trebuiesc astfel umflate, incat uzura sa fie simetrica!

    in final fiecare isi umfla anvelopele dupa cum considera!
     
  15. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Este cineva sigur ca e mai bine asa decat ce zic cei care fabrica anvelopele??Daca ar putea sa argumenteze ca sa avem o idee mai precisa, ar fi f bine...

    Mda...oricum, cred ca mai bine ne luam pana la urma dupa datele date de producatorul masinii (pe portiere, capac, etc...), nu al anvelopelor...mai ales daca tinem seama si de conditia drumurilor de la noi, e bine sa avem o presiune ceva mai mica... Merci.
     
  16. Ovy

    Ovy 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    cica "earth"
    Masina:
    A4-B8 2.0TDI multitronic
    Nu am gasit un raspuns care sa fie documentat din surse sigure, dar hai sa incercam sa privim problema ta din punct de vedere logic (acesta este al meu): producatorii anvelopelor dau presiunile maxime ale produselor lor si cele de utilizare normala (dupa cum ai spus si tu cu aproximativ 10% mai mici dar, din punctul meu de vedere tot maxime), dar fara a sti pe ce autovehicule vor fi folosite. Aici intervine producatorul autovehicolului, care in functie de mai multe criterii (momentan imi vine in minte doar greutatea masinii, dar sunt sigur ca sunt mult mai multe) stabileste presiunea optima a anvelopei care sa fie folosita cu autovehicolul sau.
    De aceea eu zic ca ar fi cel mai indicat ca lumea sa se ghideze dupa ceea ce spune producatorul automobilului care utilizeaza acele anvelope, dar este doar o parere personala.
     
  17. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Subscriu! Producatorul masinii stie si ce suspensii are, si ce cuplu pe roata, si probabil a testat si aderenta si franarea la diferite presiuni si multe alte chestii pe care cel ce fabrica anvelopa nu le cunoaste.
     
  18. Miti Bucur

    Miti Bucur Gold Member

    Înscris:
    23 Iun 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    AUDI
    :) Saftul meu este sa utilizati presiuni recomandate de producator tinand cont de dimensiunea anvelopei si gradul de incarcare al masinii (sarcina utila). Aceste recomandari sunt efectuate tinand cont de distributia maselor pe punti, si tinuta ideala de drum!
    Exceptiile se aplica anvelopelor speciale (iarna cu tinte, vara slik, etc.) moment in care trebuie tinut cont de specificatiile producatorului de anvelope.

    Observatii:
    - Nu este de neglijat nici calitatea aerului / azot (absenta desecatoarelor din instalatiile de aer comprimat poate genera condens in exces in anvelope...)
    - manometrele de la benzinarii nu sunt un exemplu de calibrare la metrologie...
    - manometrele uzate din unele vulcanizari de cartier...
     
  19. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Si eu fac la fel :meeting:
     
  20. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Miti , te referi la sfaturile date de producatorul anvelopelor sau al masinii, ca nu se intelege exact...? Oricum, dupa tot ce s-a zis, cred ca cel mai bine este dupa ceea ce zice PRODCATOTRUL AUTOVEHICULULUI !:o:
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta