1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Azot sau Aer in roti - exista diferente sau este doar o mare minciuna de marketing ?

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de cristi231077, 8 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    e benefic unei anvelope sa is se faca vacum in modul de mai sus ?
     
  2. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Tu întrebi pe bune, sau...?
    Aparatul ala de pus azot în anvelope o fi de fapt pentru umplut buteliie scafandrilor de mare adâncime și a fost "adaptat" pentru secțiunea auto?
    Numai dacă te gândești la asta, făcând abstracție de stresul imens la care este supusa in exploatarea (chiar si) normala o anvelopa, acest vacum e fix ... nimic, sa nu spun altfel.
    Toate aparatele astea sunt bine gandite, sa nu afecteze structura cauciucului in vreun fel, sa nu afecteze siguranta in exploatare.
    Nu e o "chinezarie", este un aparat dedicat, cam cât un dulap dublu metalic, italian daca nu ma înșel.
     
  3. bogdandmn 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C7 3.0 BiTdi
    :wtf::applaus::haha: asta e chiar buna!!! are simturi foarte bune, ca sa nu zic supranaturale...! azotul e un gaz inert, inodor, incolor si insipid!!!
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Apr 2013
  4. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, dovada ca nici eu nu-l simt. Am zis ca l- am simțit și Eu cumva? Neee...
    Ca azotul e cum e, corect ce- ai spus, dar ar fi o obiectie. Tu ce crezi ca am făcut după ce mi-a zis ala ca-l simte? Mi-am băgat nasul în furtun. Asta în speranța că poate aparaturile astea ii dai un miros..."industrial" și în viitor as putea sa-i prind pe cei care zic ca baga azot, dar de fapt, nu. Deocamdată nu pot sa spun ca o pot face.
    Adevărul e ca mai mult un miros de furtun am simtit, dar tipul dadea sa tuseasca.
    Nu știu, o fi având altceva, poate a devenit alergic, deocamdată nici el nu știe.
    Sa fii alergic la ceva nu tine de mirosul acelui " agent" ci doar de prezenta lui, asta e alt adevăr.
    Oricum, sa știi că și oxigenul din spital, provenit de la aparatura de productie, care vine pe instalație la măști, are un miros specific, în nici un caz nu e ca cel de "afara".
    Eu mă gândesc totuși la un tip de alergie... Nu ar avea de ce sa se "strambe"... Ochii totuși da, ii erau un pic injectati și nu de la bautura. Nici cafea nu bea. În fine, sper sa apară niște aparate minuscule, gen alea de măsurat presiunea, la care sa aprindă vreun led dacă dau peste azot.
    :)
     
    Ultima editare: 26 Apr 2013
  5. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    A venit vara,am schimbat si eu cauciucurile,pirelli noi,nu sunt DOT 13,dar au fost depozitate in conditii optime,si asa le-am gasit la pret bun,le-au umflat cu azot
    Prima impresie...ma duc in oras cineva in curba iese,imi taie calea,trag de volan,il ocolesc dar si derapez...zgomot nimic...hmmm ciudat,ma uit la cauciucuri ce-or avea ele de nici un scartait ,nimic...ma duc pun frana..nimic,si cam scutura,mai tare decat inainte,comparativ cu perioada de dinainte,cand si vara umflam cauciucurile doar cu aer,acum am zis hai sa incerc si acesta,ca tine in timp mai bine presiunea si nu se incalzesc asta era principalul motiv de convingere,dar fara scart si etc..parca nu mai vreau azot,oi fi eu old fashion ;)
     
  6. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Eu am pus 2,4 aer in anvelope 205/60/r15 si am facut un drum Bucuresti - Suceava. Am oprit in Bacau sa imi mai scad din presiune fiindca se simtea masina rigida. Vroiam 2.2 presiunea si spre uimirea mea in anvelope era presiune de 2.6, am ramas putin uimit. Am scazut la 2,2 si mi-am continuat drumul. Cand am ajuns la Suceava mi-am facut iara presiunea. Tot spre umirea mea aveam presiune 2,8 de la 2,2. Am scazut la 2,6 si am zis sa le las asa. Am ajuns in Bucuresti si am lasat masina o zi in parcare, apoi am zis sa fac iara presiunea. Cand m-am dus la vulcanizare presiunea era 2,2 (cea pe care mi-o doream). Este oare normal sa oscileze chiar asa presiunea din anvelope ? Daca trec pe azot o sa am o presiune stabila?
     
  7. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
  8. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Eu merg cu aer la 3.0 caci am pus BBSuri noi si mai bine imi pica rinichii decat sa se strambe jantele. Si asa imi par putin moi cauciucurile...Poate nu am bagat eu bine...Chiar o sa ma duc sa imi fac iar presiunea. E normal ca cele de pe spate sa se toceasca mult mai repede decat cele pe fata?
    Dupa experienta Bridgestoneurilor devenite slikuri cand cele de pe fata erau aproape cum le pusesem, am pus pe spate cu 7mm si pe fata cu 5
     
    Ultima editare: 3 Mai 2013
  9. remix

    remix Silver Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
    Avantajele utilizarii azotului in loc de aer - presiune roti

    Avantajele utilizarii azotului in loc de aer - presiune roti

    1. primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Presiunea din pneuri se pastreaza aproape constanta, ceea ce micsoreaza uzura caii de rulare.
    2. Micsoreaza riscul aparitiei exploziilor;
    3. prelungeste durata de viata a cauciucurilor;
    4. presiunea cu azot incetineste formarea de rugina pe jante pentru ca oxigenul nu este prezent in interiorul rotii.
    5. diminuarea vibratiilor si sunetelor rezultate de la contactul pneurilor cu carosabilul.
    6. verificarea presiunii se face la intervale mai mari de timp.
    7. cresterea stabilitatii autoturismului in timpul manevrarii in curbe.
    8. presiunea cu azot este indicata pentru vehiculele care stationeaza timp indelungat: remorci, rulote, etc.

    Sper sa va foloseasca informatia :)
    bafta!
     
  10. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Aerul are in compozitie 78% azot.
    Ce de avantaje pentru inca un procent infim de azot, ca doar n-or fi membri pe forum care cred ca au 100% azot in anvelope.
    N-o fi doar marketing pe paine?
     
    Ultima editare: 26 Apr 2014
    ***H2SO4*** apreciază asta.
  11. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Al naibi oxigen (21%)cate probleme creeaza .Nu mai bine il respiram....:D
     
  12. remix

    remix Silver Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
    Link util de Youtube aici
    :)
     
  13. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Prostii, nu foloseste la nimic.

    Bafta.
     
  14. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Nu uitati ca aerul are 79% azot....nu stiu ce importanta au cei 21% oxigen in ecuatie....
     
  15. florin_horvat1988

    florin_horvat1988 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2010
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A 4, 1.9 TDI, 116 CP, 2000 AVANT; A4, 1.9 TDI, 131 CP, 2005 AVANT; A6 2.0 TDI 177 CP CVT 2014 AVANT
    Bun, imi cer scuze, dar nu am putut sa ma abtin cand am citit ce s-a scris pe aici despre binefacerile azotului asupra cauciucului.
    Hai sa o luam pe rand.
    1. Presiunea ramane constanta la variatiile temperaturii:
    Fals. Legea lui Gay-Lussac arata ca: la volum constant, presiunea unui gaz creste(sau scade) pentru fiecare crestere(sau scadere) de 1 C, cu 1/273 din presiunea pe care o are gazul la 0 C.
    Asa, de exemplu, un gaz cu volumul de 273 ml la 0 C are volumul 273 ml la
    1 C(si aceeasi presiune), de 275 ml la 2 C, de 373 ml la 100 C etc.
    Daca se noteaza cu p0 presiunea gazului la 0 C, iar cu p1 presiunea gazului la temperatura t1, aceasta lege se poate scrie:
    p1=p0+p0/273* t1=p0((273+t1)/273).
    Rationand in modul aratat mai sus, se ajunge la relatia:
    p1/ p2= T1/ T2 sau p1/ T1= p2/T2.
    Deci, la volum constant, presiunea unei mase determinate de gaz variaza direct proportional cu temperatura absoluta.
    2. Am vazut ca s-a mai scris ca azotul raceste pneul, iar fals. Temperatura gazului din interiorul anvelopei creste in raport cu temperatura pneului, gazul fiind in contact direct cu pneul. Asa ca, vrei nu vrei, se incalzeste, implicit- creste presiunea. Sa nu imi spuneti acum ca la rotile cu aer se incalzeste numai oxigenul (care e cca. 21%, azotul fiind 78%), demontam si teoria asta:capacitatea calorica a oxigenului este 29.378 J/(mol*K), a azotului este 29.124 J/(mol*K). Diferenta este minuscula. azotul se incalzeste aproape la fel ca oxigenul.
    3. Nu trece prin pori: iar fals. Vorbim aici de molecule de gaz, si prin por eu inteleg ceva asa ca o intepatura de ac, prin care trece si azotul si oxigenul, bine mersi. S-a mai zis pe aici de osmoza, deja ma doare capul. Da, e posibil oxigenul avand molecula un pic mai mica sa ''treaca'' un pic mai repede decat azotul. In vreo 10 ani.
    4. Nu corodeaza janta si cauciucul pe interior. Adevarat, este inert chimic dar, cauciucul se uzeaza mult mai repede pe exterior decat pe interior, practic, sa imi arate si mie cineva un cauciuc care nu mai este bun pt ca s-a deteriorat pe interior. Janta, daca este de aluminiu (aliaj), aluminiu pe exterior oricum face un strat de oxid, asa ca prezenta oxigenului e vax, e deja oxidat. La cele metalice, daca metalul nu este tratat anticoroziune corespunzator oricum rugineste.
    5. Avioanele folosesc azot in pneuri. In urma unor studii s-a constatat ca pneurile avioanelor la aterizare ating temperaturi foarte ridicate, de aceea la constructia lor se foloseste un cauciuc special. Studiile au demonstrat ca in urma uncalzirii la anumite temperaturi se degaja ceva gaze volatile care in amestec cu oxigenul din interiorul pneului poate forma amestecuri explozive care pot detona la temperaturi de cca 300 grade. Cum masurile de siguranta in aviatie sunt drastice, pt evitarea unor astfel de situatii se baga azot in pneuri.
    6. Nu se comprima. Iar fals, ba se comprima al dracului de bine, ba transmite si vibratiile.

    Concluzie: Marketingul sa traiasca. Aruncam pe piata ''beneficiile azotului asupra pneurilor", de obtinut se obtine foarte usor, exista site moleculare care separa practic moleculele de azot de cele de oxigen, niste site moleculare bune asigura un azot cu puritatea de 98%, folosim asa ceva in industria chimica si sunt foarte ieftine. Iti mai trebuie un compresor si il bagi la butelii, asta e toata tehnologia.
    In schimb, la vulcanizare e pretul de 10 ori mai mare la azot decat la aer.
    Asa ca, din toata afacerea, cel mai castigat este nenea de la vulcanizare.
     
  16. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    BDquattro apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta