Va multumesc mult am rezolvat probelema, am scapat motorul nu este calat nush cum am scapat.....nu am senzor pe baia de ulei poate daia nu mi s a aprins becul....dar acum am o prob se pare ca bate un cuzinet.....ticaie asa cat de grav poate fii? si pentru motor si ca banii?
Cuzinetii nu au cum sa ticaie.. Cel mai probabil ar fi vreun tachet hidraulic. Revenind la baie, eu am spart-o in Grecia, am chemat platforma, iar grecul mi-a urcat-o sus cu motorul pornit. Totul a durat 10 secunde si nu a fost absolut nicio problema, nu s-a intamplat nimic. Asa cum spunea si colegul de mai sus, ramane o pelicula de ulei in interiorul motorului, nu dispare asa, din senin.
Este posibil sa nu mai fi pornit si din cauza ca motoarele pe benzina (cel putin 1.6 AKL) au tacheti hidraulici, adica compensatori. Acestia lucreaza pe baza de presiune de ulei. Odata ce nu ai mai avut ulei, cred ca nu au mai opus rezistenta necesara, astfel nu s-a creat compresie. Este o parere. Si da, tacanitul se aude de la un compensator, care in urma accidentului, a lucrat fara ulei. Eu am pati cu tacanitul la Audi a3 1.6 care l-am avut. Atunci a fost vorba de ulei se pare de proasta calitate, desi era Magnatec 5w40. La recomandarea mecanicului meu, i-am pus un aditiv si am scapat de problema. Mi-a zis ca a ramas blocat si poate sa isi revina. asta a si facut. Apropo, ticaie si cand e rece, sau numai dupa ce se incalzeste motorul?
Tachetul hidraulic se comportă ca un tachet mecanic. Îl apasă cama şi el transmite mişcarea supapei. Doar dilatările funcţionale sunt compensate prin presiune de ulei.
Tachetii hidraulici sunt efectiv niste pistonase care compenseaza jocul dintre cama si capul supapei .Acest lucru este posibil datorita arcului din interior care favorizeaza absorbtia de ulei iar cota la care ajunge in presiune este mentinuta de o supapa cu bila unisens.Ca sa verifici un tachet hidraulic care a functionat se preseaza acesta progresiv pana cand se scurge tot uleiul din interior,odata golit arcul pistonasului trebuie sa impinga imediat dupa ce-l comprimi cu mana.Atat e de verificat...deci golit ceea ce duraza si comprimat de mai multe ori arcul.suapapa trebuie sa se descarce greu iar arcul trebuie sa impinga pistonasul pana la capat de cursa.Cei care se golesc imediat sau arcurile nu imping pana la capat si ferm sunt defecti.Atentiel si la ce ulei iese de cele mai multe ori mizeria depusa ori obtureaza canalul de umplere ori blocheaza supapa pe deschis de aceea la golire eu folosesc o carpa curata si recuperez uleiul sa vad ce contine.Montajul tachetilor pe motor se face cu ei goliti,iar reumplerea lor cu motorul la relanti...si de multe ori e nevoie de mai multe porniri opriri pana se incarca toti.
Compensarea jocurilor dintre supapă şi camă fără să fie nevoie de repetate reglaje, nu este singurul beneficiu adus de aceşti tacheţi. Ei au prin construcţie o zonă de minimă rezistenţă, o cavernă. În cazul ruperii accidentale a curelei de distribuţie, acea zonă se striveşte la lovirea supapelor de către pistoane, evitându-se spargerea pistonului, îndoirea supapelor sau ruperea axei cu came.
Salut baieti. In wek asta am reusit si eu la padure sa sparg baia de ulei intr-un fier ascuns de iarba. Acum am comandat piesele dar nu stiu daca sunt instare sa desfac singur baia de ulei sa o schimb sau sa ma duc la service. Eu am un A3 8l 1,6 benzina daca a mai desfacut cineva va rog sa ma ajutati cu informatii pls.
Sfatul meu este sa desfaci baia si sa o inlocuiesti la un atelier specializat. Baia de Ulei noua se etanseaza ulterior cu un silicon special cu intarire rapida care se gaseste excusiv in reteaua Porsche si are codul D 176 404 A2. Costa in jur de 80 lei tubul. Poate ti se va parea mult dar asta este cea mai buna solutie de etansare indiferent de ce ti-ar spune altcineva ca ai putea sa folosesti altceva ca sa etansezi. Nu te gandi sa pui silicon rosu sau negru de la 2+2 pentru ca sunt o porcarie ieftina si care, acele silicoane de la 2+2, iti vor crea probleme ulterior. Nici macar Wurth sau Loctite nu fac solutii de etansare atat de bune cum este cea originala de la Porsche. O zi buna
Iiti multumesc mult de tot eu am desfacut-o singur. Am avut silicon din asta de care zici tu si a fost totul ok. Daca ai un crichet cu prelungitor si o inelara de 16 faci totul foarte simplu. Trebuie sa ai multa rabdare ca ai de desfacut vreo 20 de suruburi. Mult noroc daca va apucati.
Si eu la schimb de ulei am strans busonul la loc si simteam ca nu mai strange. Este din aluminiu baia si ai sansa sa rupi filetul. Am lasat-o asa si am vazut ca scapa ulei cite o picatura zilnic. Am scos busonul si i-am pus o garnitura de cauciuc in locul celei de cupru. A functionat si nu mai curge. Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Adica asa cum am corectat acest mesaj.
In prima faza am vrut sa dau eu baia jos si sa fac toata operatiunea , dar mi-a fost teama ca nu reusesc sa duc totul pana la capat. Am fost la un service mai de cartier, mi-a dat baia de ulei jos, a duso la un strungar (un nenea cu care mai colaborau) , au montato si asta a fost tot. Acum am acel "surub" de la logan . De atunci si pana acum nu am mai avut nici o problema.
Salut. Am vazut ca ai avut o problema asemanatoare cu a mea. si eu am pornit motorul si s-a oprit singur. Am sudat baia de ulei, am pus ulei in motor si nu vrea sa imi porneasca. Vroiam sa te intreb daca trebuie resetata eroarea cu vag sau pur si simplu ti-a pornit usor. Cand dau la automat nu scoate nici un sunet suspect, in schimb am incercat sa o trag si se aude zici ca am un ciocan in motor. Bineinteles nu a pornit nici trasa. Cand am dat baia jos inca mai avea cam 300ml de ulei in baie iar componentele inca mai aveau o pelicula de ulei destul de consistenta.