Bateria auto - Alternator - Electromotor la A3 8L - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de razvyrulz, 18 Oct 2012.

  1. alle_ares

    alle_ares 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3,1.6 8l AVU 2001
    Am luat o varta acuma ceva mai bine de 4 ani si vad ca de citeva zile,dimineatza,la frig,face figure la pornire.S-a masurat si nu imi "fura" nimeni current,alternatorul incarca,dar din 610EN mai am 480EN.Clar ca incepe sa dea semne de oboseala.Eu fac foarte multe drumuri scurte in oras,ca ...atita am nevoie de masina,rar fac extern.
    E varta silver dynamic de 63Ah toata capsata,deci banuiesc ca nu se mai poate "resuscita"
    Intrebarea mea este(in caz ca asta da ortu popi) : ce baterie recomandati?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Banner, Moll, Bosch, Varta.
     
  3. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Fabricantii de baterii auto recomanda incarcarea pe redresor a acumulatorilor la o perioada de 6 luni in cazul cand se foloseste masina preponderent pe drumuri scurte.
    Durata de viata de numai 4 ani pt o baterie de 63 Ah e anormal de scurta. Eu am pe masina (tot 1,6 benzina) baterie de 40 Ah/340 si desi mi-am facut griji ca ar fi prea slaba ma tine inca bine desi are peste 4 ani vechime (bateria asta era deja pe masina cand am adus-o din Germania, si in mod sigur avea ceva vechime inca de atunci). Eu folosesc A3-ul doar 6 luni pe an, in perioada rece, pe drumuri scurte zilnice, iar in perioada mai calda folosesc alta masina (veche de aprox 40 ani) la care de asemenea acumulatorul are peste 4 ani (de cand e la mine, si nu l-am luat de nou) desi este doar de 45 Ah/400 inca face fata cu brio la motor de 2000 cmc.

    Bateriile de care zic sunt facute de firme fara mare renume, si cu toate astea inca sunt ok. Banuiesc ca 'secretul longevitatii ' lor este re-incarcarea periodica...Am un redresor pe care il folosesc pt re-incarcat bateriile la masini macar odata pe an.
     
  4. alle_ares

    alle_ares 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3,1.6 8l AVU 2001
    sincer nu am puso la redresor niciodata
    mai fac din cind in cind drumuri mai lungi,gen 60km si 60 intors cind mai merg la pescuit sau la shopping in mures.
    asta cred ca imi va fi invatatura de minte sa imi iau un redresor si sa o incarc la citeva luni
    mersi
     
  5. alle_ares

    alle_ares 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3,1.6 8l AVU 2001
    am luat o alta baterie ,la fel ca cea de dinainte : Varta silver dynamic 63Ah 610EN.350ron
    tot la 4 luni o sa o bag la incarcat....sper sa tina mai mult
     
  6. alle_ares

    alle_ares 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3,1.6 8l AVU 2001
    am schimbat bateria,care dupa un control la tester si zicea ca replace battery...si tot imi porneste greu dimineata la prima cheie.in rest,pe tot parcursul zilei,porneste bine,dar dimineata la prima cheie o ia mult mai greu
     
  7. Vlad Ciobotaru 1st Gear Member

    Înscris:
    Joi
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 8L
    Salut,
    Am citit cele 3 pagini de comentarii in speranta ca voi gasi pe cineva cu o problema asemanatoare cu a mea, dar nu am gasit raspuns.
    Asa ca, daca ma puteti sfatui, asta este problema cu care ma confrunt:
    - Am schimbat bateria in luna octombrie dupa ce intr-o dimineata nu mai aveam curent, m`am gandit ca e veche, am luat una noua, specifica tipului de masina si motor (audi a3 2001, 1,9 TDI, motorul de 131 CP);
    - a funtionat bine o perioada, iar acum o luna, in mers, s-a aprins martorul galben de baterie (nu stiam ce`i, am tras pe dreapta si nu a mai pornit);
    - i`am dat curent de de la alta masina, am plecat (cu martorul aprins in continuare) spre un service, pe drum s-a oprit din nou si iar i`am dat curent (nu avea deloc incarcare), cand am ajuns la service si am verificat bateria avea incarcare, mecanicul mi`a spus ca nu are ce sa`i faca si ca merge, cand nu mai merge sa ma intorc;
    - cateva zile mai tarziu a cedat din nou (in mers s-a aprins martorul galbe de baterie) si am fugit direct la service;
    - a verificat incarcarea, care nu exista, a scos alternatorul care era defect, l`am inlocuit cu unul nou (sau reconditionat, nu m`am lamurit care din doua) si a mers, vreo 300 de Km;
    - dupa un timp iar mi s`a aprins martorul galben, cu masina pornita si putin curent in baterie mi s`a spus (la acelasi service) ca nu are incarcare si ca e dus releul, desi e nou, am facut programare, am pus baterie in casa pe redresor si m`am intos la service a doua zi, cand IAR avea incarcare.
    - am verificat fire de masa (cum scria cineva mai sus);


    Mentionez ca doar in mers am avut problema cu incarcarea, la pornire dimineata, chiar si la frig, porneste usor.
    Am oprit-o, de fata cu mecanicii si electricianul, cu toate consumabilele (farurui, radio, aer) si a pornit usor (avea incarcare).
    Am schimbat in vara cutia de vietze, de pe automat pe manual.

    Ce ar putea cauza lipsa de incarcare periodica?
    Cu alternator si baterie noua pica incarcarea din mers.

    Apreciez orice sfat sau idee care ma va ajuta sa gasesc o rezolvare.

    Multumesc.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Cablurile de masa le-a verificat si curatat ?
    De obicei fac figuri la cald/rece daca sunt corodate sau puscate.
    De alternatorul si releul pus esti sigur ca sunt ce trebuie si ca functioneaza corect ?
     
  9. Vlad Ciobotaru 1st Gear Member

    Înscris:
    Joi
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 8L
    Cablurile au fost scoase si curatate iar alternatorul si releul au fost cumparate dupa scpecificatii.
    De exemplu: ieri nu aveam incarcare deloc, masa era ok, am scos bateria, am pus-o la incarcat, azi dimineata am montat-o pe masina si m-am dus la service unde a verificat din nou incarcarea si avea. Ma programasem pentru a schimba releul de incarcare, asta creadeau ei ca e problema, in schimb azi aveam incarcare, cu toti consumatorii aprinsi si porniti aveam incarcare.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Pai cam astea sunt simptomele unui releu defect, incarca aleator.
    Aia de la service ce asteapta, sa vada ei ca numai incarca ? Au impresia ca ii minti si ca iti place sa stai cu masina prin service ?
    Regulator cumperi obligatoriu Valeo sau bosch in functie de ce alternator ai pe masina, nu alte chinezarii low-cost dupa specificatii.

    Alternatorul a fost schimbat cu tot cu fulie sau ai luat-o de pe alternatorul vechi ?
    Cureaua de accesorii, role, intinzator, le-au verificat ?
     
  11. Vlad Ciobotaru 1st Gear Member

    Înscris:
    Joi
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 8L
    Alternatorul a venit complet, cureaua de accesorii, rolele si restul au fost verificae si erau ok.

    Am sa vorbesc sa schimbe releul de incarcare de pe alternator, ca este in garantie si il schimba gratuit.

    Daca rezolv cu asta, am sa revin cu un raspuns in zilele urmatoare.
     

Distribuie pagina asta