1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bateria auto - Alternator - Electromotor la A3 8P - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de lucian324, 4 Dec 2008.

  1. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Pe mine tocmai m-a lasat iar bateria. Ce naiba se intampla?!
    Deci, am cumparat actuala Varta Silver in Octombrie 2017, asta dupa ce fosta Varta Blue m-a lasat dupa pornirea repetata pe care am facut-o dupa montarea navigatiei.
    Am zis ca era frig si ca i-a venit timpul (desi avea doar 4 ani), asa ca am luat-o pe cea noua.

    Cea noua a mers excelent, din pacate tot cu porniri mai rare, pentru ca merg pe jos spre munca, iar masina apuc sa o scot in weekenduri, insa s-a descurcat ok, pana astazi.
    Astazi, masina nu a mai vrut sa porneasca. Se aude cum incearca sa porneasca vreo secunda, dupa care moare.

    Ultima oara cand am testat bateria veche, nu aveam consumatori iar curentul alternatorului era de 14.4v, deci in parametrii.
    Din pacate era destul de tarziu asa ca am plecat la munca. Cand ma intorc, o sa pun iar un ampermetru in serie sa vad daca am consumatori "noi", dupa care o sa masor bateria sa vad ce voltaj are, dupa care o sa testez si voltajul oferit de alternator.

    Altceva pot sa ii mai fac? idei?
    Ma gandesc ca daca aveam niste consumatori care imi terminau bateria cum au facut (poate) cu cea veche, nu se intampla dupa 6 luni.
    Singurul lucru notabil care s-a intamplat la masina in ultima luna, a fost sa se defecteze camera de marcharierre, camera care este legata impreuna cu stergatorul spate, pe siguranta separata de 3v, slot care porneste doar la cheie.
    Deci daca ar da un scurt, siguranta ar sari, iar cu motorul oprit, nu consuma curent deloc.

    Exista varianta sa pice bateria asa, dupa 6 luni?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Garantie.
     
  3. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Camera de marchariere ar trebui sa o legi pe becul de mers inapoi (sau daca ai navigatie pe firele dedicate)
    Daca nu ai consumatori nu ar fi normal sa iti goleasca bateria. Nemtii din cate se stie s-au cam smecherit putin cu Varta, cica le tin la ei in magazin pana expira termenul dupa care le trimit la noi in Romania
    Nu stiu daca ati intalnit dar eu am intalnit baterii fara eticheta cu termenul. Sa nu fi nimerit si tu una dintre acele baterii. Cel mai bine e cum a zis colegul, avand garantie sa te duci inapoi cu ea.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ca ai stantat anul fabricatiei pe una din borne.
     
  5. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Ok, am fost sa dau niste curent. Am facut niste masuratori inainte sa dau curent si au rezultat urmatoarele:

    - consumatori in standby -> 0mA
    - voltaj baterie -> 11.0v

    Dupa ce am dat curent vreo 5 minute, am scos firele si am masurat voltajul alternatorului -> 13.96v
    Am venit cu ea la munca, drum de vreo 6km facut intr-o ora (Bucuresti, hehe), si am masurat iar cu ea stinsa.

    - consumatori in standby -> 0.10mA
    - voltaj baterie -> 12.4v

    Am scos si sigurantele de la casetofon si antena radio de la tabloul de sigurante din compartimentul motor, asta ca sa elimin o posibila cauza si ca sa pot pleca cu ea de aici.
    Ideea este ca nu stiu ce anume imi consuma acei 0.10mA, pt ca erau toate usile inchise si cheia scoasa din contact. Nici un fel de lumina aprinsa.
    Poate sa fie de la inchiderea centralizata?

    In fine, 0.10mA sunt ultima problema. Chiar si asa, inseamna 1A consumat la 10ore, deci 70A la 700h la un calcul tampit si simplu. Trebuia sa ma tina mai mult de 3 zile :D
    Sper sa nu fie totusi bateria. Este fabricata in iunie 2017 din cate imi aduc aminte. Am cumparat-o in Octombrie, deci relativ abia fabricata.

    Am incercat sa leg camera pe bec, dar functioneaza doar cu motorul oprit. Odata ce pornesc motorul, pierd imaginea. Dupa documentare, am inteles ca se intampla din cauza CANBUS-ului care prin PWM scade voltajul la 80% si camera nu mai primeste cat trebuie. Din pacate nu a ramas decat sa trag un fir nou catre ea.
    Din fericire, a mers o perioada pana n-a mai mers. Banuiesc ca din cauza ca odata pornit motorul, camera se aprinde si functioneaza cat e masina pornita, lucru care probabil ii dauneaza.
    Din nefericire, s-a stricat :D
    Din fericire, am castigat una noua :D si cand o veni, o leg la un releu care o sa rezolve problemele astea.
     
  6. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    consumul de 10 mA ar fi normal, si la mine este tot cam asa, nu mai ai ceva functii care pornesc dupa o anumita perioada cand este masina oprita?
    la releu ai grija ca releele contin bobine si deranjeaza modulele, poti pune o dioda in paralel pe bobina si nu mai e problema.
     
  7. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Yep, am pus un 1n4007. Deja am pregatit releul, doar sa-l montez cand imi vine camera noua si putina caldura, ca momentan inghet de frig.
    Nu am absolut nici o functie care sa porneasca in plus.

    Am o camera de filmat conectata la sigurante, care porneste odata cu masina si are 0v cand masina este oprita.
    Am navigatia noua care are adaptorul canbus alimentat continuu, dar care nu functioneaza cu masina oprita. Probabil adaptorul can o blocheaza sa porneasca.
    Am subwooferul care este alimentat din cablul + al fostului amplificator din portbagaj, iar cablul de semnal este cablul albastru din casetofon, care porneste doar odata cu masina.
    Alarma n-am, senzori aditionali nu am, chiar nu stiu ce ar putea fi.

    E foarte suspect, mai ales ca n-am avut nici o problema din Octombrie pana acum.
    Miercuri, joi si vineri am fost cu ea la munca. Sambata am dat o fuga scurta prin Metro, iar Duminica, Luni si Marti nu am atins masina. Deci a stat doar 3 zile degeaba, timp in care bateria s-a facut muci :)).

    Am mai dat niste masuratori inainte sa plec cu ea de la munca.
    Deci, cand am ajuns la munca azi, bateria avea 12.4v (fix dupa ce am oprit-o).
    Dupa 3 ore cand am vrut sa plec spre casa, bateria avea 12.24v (deci dupa 3 ore de stat degeaba).
    Am facut in jur de 20 de minute pana acasa, iar dupa ce am oprit-o, aveam 12.5v.

    Mentionez ca am scos sigurantele de la tot ce putea sa afecteze (camera marcharierre, casetofon auto, antena).
    Sunt valori normale?
     
  8. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    La baterie fiind masina oprita sunt valori destul de normale zic eu.
    Asa e si la mine, la mine inainte era problema cu alternatorul care abia incarca 11.2v in turatie dar dupa masuratori la tine e ok. Singura treaba ce ramane este bateria care a pierdut ciudat capacitatea. Incearca sa pui un bec auto de ala incandescent de 55w ar fi cam echivalent 4.6A. Ar trebui bateria sa tina becul ala aprins undeva la vreo 5 ore minim. Daca nu tine cel mai bine e sa duci bateria inapoi la garantie pentru ca si-a pierdut capacitatea si nu e vina ta.
     
  9. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Calcule noi.
    Azi dimineata am masurat bateria si aveam 11.9v. A pornit din prima fara sa sughita, ceea ce e ciudat.
    Inca odata, am facut o masurare a alternatorului.
    14.1 -> fara consumatori
    13.9 -> doar cu incalzirea in masina si lumini.
    13.6 -> cu totul pornit (lumini, incalzire pe 26g, ventilator la jumatate, dezaburire luneta)

    N-ar trebui sa fie totusi 14.4v ? credeam ca e o tensiune standard, si cu cat e mai mica, cu atat incarca bateria mai prost. Sau calculez eu prost?

    Una peste alta, am scos-o din masina si am bagat-o pe redresor. Din pacate nu pot sa o tin decat 8h (pt ca sunt la munca), dar sa speram ca o sa fie de ajuns.
     
  10. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Din cate au spus colegii 14v e o tensiune normala de incarcare la motoarele astea mai noi
     
    Fallen apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O incarcare ideala este de 14.3-14.4.
    Cum masina ta are 12 ani, alternatorul banuiesc ca nu este nou, cablajul banuiesc ca nu este nou, etc.
    Nu mai aveti pretentia sa aveti valori de masini noi.

    Lasa masina in pace ca nu are nimic, incarcarea ta e foarte ok.
     
    Fallen apreciază asta.
  12. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am inteles, va multumesc frumos.
    Din pacate astazi am treaba, asa ca ii dau ceva timp pana maine ca sa vedem ce discharge isi face bateria.
    O voi masura maine dimineata sa vad ce valoare are, dupa 2 zile de stat. Fingers crossed :aggressive:
     
  13. underc0ver

    underc0ver 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A3 8P - 2004 - 2.0 TDI ( BKD ) 140 CP
    Revin cu o problema care persista de ceva vreme si tot incerc sa gasesc cauze, schimb piese in prostie si fara rezultat: este vorba de cresterea turatiei la relanti.
    Am ajuns in momentul in care accept sfaturile oricui si iau toate ipotezele ca si cauze...dar se pare ca in cazul asta o sa ajung sa schimb toate piesele in motor si rezultatul sa fie 0.
    Astazi, cautand pe youtube clipuri cu motoare care au probleme similare am gasit asta:

    ...am luat legatura cu persoana care a postat clipul si mi-a spus ca 100% cresterea turatiei este din cauza alternatorului care se pare ca nu incarca bateria cu un voltaj suficient. La n verificari alternatorul meu are valori de incarcare intre 13.6-13,9V in functie de situatie (consumatori 0 sau cu consumatori)
    Acest punct de vedere mi se pare plauzibil si tind sa cred ca poate fi o cauza reala deoarece in momentul in care am pus bateria noua pe masina (acum cca 6 luni, motorul a mers linistit aproximativ o saptamana dupa care a revenit la vechile naravuri).
    Acum intrebarea mea este: care sunt valorile de incarcare pe care trebuie sa le aiba un alternator ok dpdv tehnic?
     
  14. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Cu un vcds in 3 min afli cat incarca si daca e load managment activ
     
    underc0ver apreciază asta.
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    underc0ver eu cared ca tie tie iti place sa cheltui bani sau esti masochist. :) La 60 km se afla niste "baieti destepti" cu VCDS care sigur te pot ajuta. Cauta in aria de prestari servicii.
     
    underc0ver apreciază asta.
  16. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Nu tare cred sa fie de la alternator, am observat si la mine aceasi oscilatie doar ca la mine nu e atata de accentuata, eu credeam ca e normal, am schimbat bateria care s-a dovedit sa nu fie problema, iara la alternator in afara de carcasa inferioara totul e nou, adica rotor, colector, punte, regulator, stator, rulmenti, totul este nou in el, singura treaba ce s-a schimbat, oscilatiile luminilor nu sunt atat de deranjante, adica abia se observa oscilatia luminiilor.
    Eu totusi cred ca multe probleme la motoarele astea s-ar rezolva din soft, poate ma insel dar din cate am inteles si alternatorul ar fi comandat tot de soft cat sa incarce.
    In concluzie nu are rost sa schimbi alternatorul daca nu are alte probleme, pe pielea mea nu am scapat de problema.
    Uneori am impresia ca softul pentru aceasta masina a fost facut la repezeala, avand problema si cu pornirea grea la cald si cu mai multe treburi.
     
  17. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Ai inlocuit rotor si stator ? Pune alternatorul pe un banc de probe si dupa poti daca e bun sau nu.
     
  18. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Pe langa ca piesele sunt nou noute le-am verificat si absolut toate piesele se incadreaza in valoriile date de producator, fiecare dioda din punte am verificato si sunt ok, valoarea rotorului este ok, valoarea bobinelor din stator sunt ok, rulmentii sunt noi, regulator nou hüco, rola curea noua inna, colector rotor nou, mai exact in afara de carcasa inferioara totul este nou.
    Ca verificare am folosit o baterie aproape coplet descarcata de 75ah ca sarcina, rezultatul alternatorului la aproximativ 2000 de ture a fost o incarcare cu tensiunea de 14.128v.
    Atata timp cat absolut toate componentele nu ies din toleranta data de producator nu cred ca poate avea o alta problema.
    Rola am schimbat-o din cauza crichetului care a inceput sa scartaie, care aveti probleme cu scartaitul, rolele la alternator nu sunt din alea normale, au un crichet in ele si acela incepe sa scartaie insuportabil.
    Stiu ca ar fi fost bine sa il pun si pe banc de proba, nu am putut sa il duc din cauza ca am nevoie de masina zi de zi si este distanta pana la primul atelier care il poate testa.
    Oricum la o sarcina de baterie descarcata de 75Ah ar trage din alternator cel putin un 500A, daca i-am dat cam 2000 de ture si a tinut tensiunea la peste 14v eu zic ca e ok, daca nu era in regula la 500A cam scadea tensiunea...poate si sub 11v.
     
  19. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Regulatorul huco nu merge pe alternator valeo .
    Alternatoru se probeaza pe banc ,pe masina nu ai cum sa vezi cati amp incarca si la ce turatii

    La valeo colectorul se pune exact ca cel din fabrica ,daca inversezi polaritatile NU mai merge bine
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce cauti cu regulator Huco ? De ce nu ai pus Bosch sau Valeo (in functie de ce alternator ai pe masina) ?
     

Distribuie pagina asta