1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bateria auto - Alternator - Electromotor la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de clau, 2 Dec 2007.

  1. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    Salutare,
    Mie mi-a murit alternatorul, stie careva cum se slabeste intinzatorul ca sa pot scoate alternatorul ?
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cu o cheie inelara daca e diesel, comprimi arcul pana e cureaua suficient de slaba sa poti scoate de pe o rola, ex la alternator.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  3. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    buna seara
    Am intampinat si eu o problema ciudata, pot sa spun ....
    Exemplu: porneam motorul(fara sa accelerez) tensiunea alternatorului pornea la ~11v ,daca porneam toate luminile scadea pe la 10,7 v.......daca "ciupeam" acceleratia putin peste 1500 rpm tensiunea alternatorului ajunge la 13,4 v(lumini pornite tot ralanti) , incepea un "huruit" si crestea consumul in ralanti de la 0.6 la 0.8 l/h.
    si inca o chestie...dimineata cand pornesc motorul,doar dimineata , scad rpm pt 1 sec,ca si cum motorul ar lua sarcina si dupa ce isi revin rpm, farurile cresc in intensitate.

    Sa inteleg ca alternatorul e gata ?
     
    Ultima editare: 26 Oct 2016
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fulia sau alternatorul.
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Si carbunii sunt terminati. Nu ai voie sa ai tensiunile alea. Daca nu ii schimbi, o sa schimbi si bateria cat de curand.
     
    Bejandecebal și Buta adrian apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Trebuie desfacut si verificat.
    Degeaba schimba carbunii daca fulia de cupru de pe rotor s-a tocit si a ajuns la plastic.
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca ajungea la plastic avea valori mici, gen 3v pe incarcare.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Depinde, dupa cum bine stii sunt 2 carbuni ce fac contact pe 2 suprafete.
    La mine doar 1 carbune tocise cuprul pana ajunsese la plastic (cel superior) si aveam incarcare de 10v. Bineinteles, martorul bateriei aprins in bord, se mai stingea aleator dar nu tinea mult minunea.

    Problema asta o rezolvi prin 2 modalitati :
    1. Iei un kit de reparatie ce contine rotorul de plastic invelit in cupru, cei 2 carbuni si cei 2 rulmenti si schimbi ce e distrus in alternatorul tau.
    2. Alt alternator, nou, sh sau reconditionat.

    Eu am luat si kit-ul de reparatie, dar la cata migaleala este sa dezmembrezi alternatorul, scos rulmentii, dezlipit, lipit, etc. Am preferat sa iau un alternator sh in care arata ca nou rotorul si carbunii.
     
  9. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Sincer nu cred ca sunt carbunii, mai degraba fulia .....cum se poate testa fulia ?....are ambreiaj pe acolo?
    zic asta pentru ca atunci cand tensiunea urca la 13.4v incepe sa se auda un huruit si se aude si mai tare cand virez pe loc.....
     
    Ultima editare: 26 Oct 2016
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Da, are ambreaj. Insa, eu imi mentin parerea.
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu cred ca se numește colector partea de cupru unde fac contact cărbunii. Fulia e aia unde merge cureaua. Dacă e uzat colectorul atunci nu mai merita reparat, costa prea mult. Sunt destule piese la dezmembrări acum și cu niște cărbuni noi și eventual rulmenți, dacă e cazul îți faci alternator bun.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  12. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    La mine facea numai zgomot , mai accentuat la viraj stanga de pe loc . Tensiunile erau bune . Depinde si cat a functionat cu problema asta .
    A fost uzata "fulia" = cuplaj cu ambreaj , la decelerare motor rotorul alternatorului nu este franat ci se roteste din inertie pana turatia lui scade la turatia motorului, cand este antrenat din nou . O inspectie vizuala : stare perii , colector, joc in rulmenti ar putea conduce la o concluzie preliminara . Demontarea este relativ usoara , numai pentru cuplaj trebuie o cheie speciala dubla , cea din interior tine fix rotorul si cea din exterior desfileteaza cuplajul . Facand zgomot este clar un defect mecanic dar nu exclude si probleme electrice - punte, regulator/releu .
     
  13. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Azi am demontat alternatorul de pe masina, am verificat : fulia functioneaza corect, joc la rulmenti foarte mic,carbunii mai au pana se tocesc,bucsele cupru sunt putin tocite dar nu a ajuns la plastic.....acum nu mai inteleg nimic deoarece atunci cand alternatorul "cupleaza" la pornire, motorul "da in greu" si scad rpm......imi dau seama de la intensetatea farurilor cand cupleaza alternatorul....
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In cazul asta vezi daca si unde fura curent, cureti bine si verifici toate cablurile de masa. Terminatia oricarui cablu de masa este o saiba capsata pe cablu, vezi sa nu se miste, trebuie sa stea teapana pe cablu.
    A 2-a varianta, vezi sa nu ai vreo rola/fulie blocata sau aproape blocata, caz in cate ingreuneaza toata sarcina curelei, fulia alternatorului nu se mai invarte la viteza care trebuie in acest caz.
    Verifica si intinzatorul sa nu fie dus, adica slab si numai tine cureaua intinsa pe role/fulii.
    In ultima faza nu vad alta solutie decat sa inlocuiesti regulatorul.
     
  15. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Am mai facut un test in dimineata asta si am facut niste poze....
    In ralantii am generator load destul de marefara faruri ,dezaburire pornite ,banuiesc ca e de la aux. heat pt ca se achimba niste valori cand apas pe econ ,acum asta nu este o problema ,enormal sa scada generator load cand accelerez?
    Si ma patesc atunci cand accelerez brusc cu farurile pornite si intervine ESP imi ia foarte mult din intensitatea luminilor.

    Am verificat toate rolele si se invarr destul de usor , inca nu am verificat masa.
     
    Ultima editare: 28 Oct 2016
  16. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    Faceati vorbire de un huruit .Ati rezolvat aceasta problema , de unde vine ?
    Cum ati testat cuplajul ? In sensul de mers fulia trebuie sa antreneze rotorul alternatorului .
    Cu fulia blocata , rotorul trebuie sa se invarta dar numai in sensul de mers al curelei auxiliare .
    Huruitul arata ceva , chiar un rulment care se gripeaza cand se incalzeste - ungere proasta , bila ciobita , fara sa aiba joc ...
     
  17. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Inca nu am descoperit dar eu banuiesc tot alternatorul
    Fulia se invarte decat in sensul de mers,am blocat alternatorul cu o surebelnita si am fortat fulia.Ce am descoperit pana acum e ca in sarcina alternatorul se invarte cu greutate(mai greu decat ar trebuii).
     
  18. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    Daca ati blocat rotorul si fulia se invarte in sensul de mers e cuplajul defect . Asta inseamna ca motorul /fulia se invarte dar rotorul "patineaza " si ramane in urma motorului la o anumita sarcina . Blocati fulia si nu trebuie sa puteti roti rotorul alternatorului in sensul invers de mers , iar cand o rotiti in sensul de mers trebuie sa antreneze rotorul ..
     
  19. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Buna seara
    deja devine din ce in ce mai serioasa problema cu alternatorul ,acum a inceput sa "palpaie" luminile scurta/lunga ,adica apar niste pulsatii de curent(ca si cum as da flash-uri)
    la anumite turatii, plus ca radioul a luat-o razna, ba se opreste - ba porneste
    Releul sau fulia este de vina?
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce te opreste sa masori incarcarea atat la ralanti cat si in turatie ?
     

Distribuie pagina asta