1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bateria auto la A6 C5 - discutii diverse - sfaturi achizitie - etc. ...

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de X, 26 Feb 2009.

  1. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Salutare, am o intrebare destul de banala dar care tine de o procedura - nu mai stiu care borna se da jos prima ca sa nu faca flama sau scurt circuit(era o regula veche...). As dori sa stiu ce mai trebuie facut atunci cand dai jos bateria pt ca sa nu fie probleme - in sensul sa imi apara pe bord una si alta. Va rog ca in masura posibilullui sa imi spuneti tot ce stiti. Multumesc anticipat.
     
  2. Cumnatu

    Cumnatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Chrysler 300M; 3.5L; 2003 + A3 2.oTDI DSG S-line 2004
    Intai dai minusul jos intotdeauna !
     
  3. mirceaA6

    mirceaA6 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 2003
    mai depinde uite eu cand mi-am schimbat-o am legat fire direct de pe bateria veche pe bateria noua si tot timpul am avut tensiune pe masina asta pentru a nu aparea vreo eroare pe masina sau pentru magazie. e putin cam incurcata treaba dar nu dureaza mult.;)
     
  4. Cumnatu

    Cumnatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Chrysler 300M; 3.5L; 2003 + A3 2.oTDI DSG S-line 2004
    Cum sa apara ma eroare cand dai jos bateria ?
    Pai resetul la calculator cum dai ?
    Scoti o anumita rezistenta sau decuplezi bateria nu ?
    Uneori faci asta tocmai ca sa dispara anumite erori si daca sunt doar erori de soft nu vor mai aparea.

    Ai inteles gresit comportamentul masinii cand nu mai are curent. E ca un calculator de casa, se reseteaza si nici pe departe nu se defecteaza.
     
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Demontat Bateria

    Salut!
    Azi mi-am schimbat bateria la agregat (nu mai pornea la rece dupa ce a stat nefolosita 2 luni).
    Vazandu-ti post-ul dimineata, l-am intrebat pe smecherila asta de la magazinul de baterii daca are vreo importanta care borna se demonteaza/monteaza prima.
    Cand a auzit, a inceput sa rada, zicand ca n-are importanta.
    Cand l-am vazut, i-am zis sa faca o proba pe a mea: a decuplat intai +ul si l-a pus inapoi(masina a mers perfect), dupa care a cuplat +ul la loc si a decuplat -ul, montandu-l ulterior la loc (iar a mers perfect).
    Dupa ce am testat demontajul, am schimbat bateria si l-am pus sa imi cupleze intai -ul dupa care +ul si invers, intai +ul si apoi -ul (de fiecare data a mers fara probleme).
    Nu s-a intamplat nimic, nici calculatorul nu s-a ars, nici scantei nu a facut, doar s-au resetat ceasul si data, ultimul consum instant/mediu/durata voiajului (lucru firesc).
    Mai zicea smecherila ca daca vrei sa nu ti se reseteze nimic la masina, poti schimba acumulatorul cu motorul pornit (cica cei mai multi prefera asa).
    Dupa ce a terminat interventia, i-a verificat instalatia electrica (in vederea acordarii garantiei) si totul mergea perfect.
    A, sa nu uit, e vb de un A6 C5.
    Spor la treaba!
     
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Dupa ce am testat practic importanta ordinii cuplarii/decuplarii bornelor si am constatat ca practic nu exista, revin si-ti citez din certificatul de garantie al bateriei:

    "Demontare:
    *Opriti motorul autovehiculului atunci cand lucrati la instalatia alectrica sau la acumulator.
    *Desprindeti mai intai cablul de minus de pe baterie. In acest moment se sterg toate datele stocate in memoria temporara a aparaturii electronice de bord (computer de bord, codul antifurt al aparatului de radio). Valorile respective vor trebui reintroduse in memoria electronica.
    *Apoi desprindeti cablul de plus.
    Montare:
    *Mai intai conectati cablul de plus, apoi cablul de minus."

    :hi:
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2012
  7. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    In primul rand, multumesc pentru ajutorul acordat! Am apreciat asta.:friends: Cu toate astea, tin sa mentionez ca manevra am facut-o deja la 1 ora dupa ce am postat, pt ca nu mai aveam rabdare si trebuia sa desfund scurgerile de la baterie si aveam nevoie de lumina. In legatura cu smekeria cu bornele, teoretic, poti sa dai jos bornele cum vrei - atentie insa, este o vorba de la cei mai vechi in meserie ca intai se da jos borna + si apoi - pt ca sa nu cumva sa atingi de caroserie si sa faci masa si apoi scurt. Eu stiu pt ca de acum 10 ani de cand am dat jos prima oara bateria mi s-a atras atentia asupra acestui aspect, insa nu mai stiam care borna trebuia data jos prima. INCA CEVA - am vazut ca ai zis ceva de dat jos bateria in timp ce motorul functioneaza - !!! NICIODATA NU SE DA JOS BATERIA CAND MOTORUL E PORNIT - e o gainarie pe care multi o fac ca si impinsul masinii cand te lasa bateria !!! Explicatia : cand dai jos bateria cand motorul merge, alternatorul nu are ce incarca si risti sa strici anumite parti ale lui. La fel, cand impingi o masina cu curea de distributie, in principiu ca si la datul jos al bateriei, nu pateste nimic, DAR exista riscul foaaarte mare sa se rupa cureaua si atunci chiar ca ai pus-o pt ca dai motorul peste cap. P.S. - Multumesc inca o data pentru gest!
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Ian 2012
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    in legatura cu scosul bateriei cu motorul pornit nu stiu daca se mai aplica.
    ramasesem odata la opel fara baterie si pe solenza lui taica-meu de la servici nu aveam codul de la casetofon.
    am zis ca o pornesc, scot bateria si o pun cea de opel sa se incarce.
    in momentul cand am scos prima borna la baterie a murit tot(motor, casetofon, tot)
    in ce priveste masinile impinse...este riscul ca in momentul in care dai motorul peste cap sa sara cureaua de distributie si eventual sa se decaleze. socul fiind prea puternic in viteza a 2-a, un mecanic recomandase pentru un papuc diesel de la taica-meu de la munca sa il porneasca in a 4-a. fiind masina pe firma nu ma interesa subiectul, insa la a mea nu as face asa ceva. cand ramai fara baterie si vrei sa o impingi de unde ia curent pompa de motorina pentru a porni?
     
  9. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Desigur, acum depinde de la caz la caz, dar ziceam de principiu. Sunt de acord mai ales cu ultima fraza, si in general ca sa pornesti impins o masina din cele noi aparute cu computer de bord,pompe,etc, trebuie pus contactul exact inainte de a incerca pornirea.Oricum, nu e prea elegant, e si riscant si toate pt ce? pt 1-2 ore de pus bateria pe redreson cat sa prinda un pic de viata???!!! Parca e mai simpla metoda clasica zic eu....
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Ian 2012
  10. Cumnatu

    Cumnatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Chrysler 300M; 3.5L; 2003 + A3 2.oTDI DSG S-line 2004
    Intotdeauna si in toate manualele de la toate masinile si de la toate bateriile o sa scrie ca se da intai MINUSUl jos pentru ca daca dai plusul primul si din greseala il atingi de orice parte care e fier, vei face scurt si 99% sigur ceva ceva vei arde.
    Pentru ca minusul e aproape peste tot pe la masina.
    Si deci trebuie sa te asiguri ca nici motorul nici caroseria samd nu au minus.
    Atunci orice ai atinge cu plusul nu va fi nici o problema pentru ca nu are cu ce sa faca scurt !
    E atat de simplu principiul !
    Evident ca daca esti atent nu are nimic daca dai plusul intai jos.
    Dar pentru a evita orice situatie neplacuta se da minusul jos primul.
     
  11. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Hemi!

    Pai e simplu, ca orice lucru la care te pricepi.
    Daca n-ai habar... cauti pe net pana iti pica bateria si te ia somnu'.
    Off topic: zi-mi si mie doua vorbe despre HEMI; tot aud de el la americance, prin ce se remarca intre alte motoare? Care-i treaba cu el, de ce-l vrea toata lumea?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2012
  12. Cumnatu

    Cumnatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Chrysler 300M; 3.5L; 2003 + A3 2.oTDI DSG S-line 2004
    E cel mai rau motor simplu aspirat ever, zic multi !
    Pe romaneste : trage ca la balamuc. Tine cont , aspirat simplu, 0 turbina 0 compresor.
    SI asta pentru ca prin felul in care e construit camera de aerdere este mai mare fata de alte modele. Mi-e greu sa iti explic cunostintele mele de mecanica fiind limitate, poate te ajuta wikipedia.
    Oricum daca zici americana zici Nascar si daca zici Nascar zici Hemi.
    E un motor care iti da un sentiment ciudat cand trage si trage si trage de la 1200 ture pana la 7000. Asta ti-o zic din experienta proprie.
    Uita-te la cele 2 videoclipuri de pe acest link http://www.dodge.com/en/2009/challenger/gallery/ ( NEAPATRAT cu sunetul la maxim ) .
    Pe mine unul se zbarleste pielea cand ma uit !
     
    Ultima editare: 27 Feb 2009
  13. cornelaudi99 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2010
    Locație:
    calimanesti
    Masina:
    audi a6 2000
    baterie a6

    acum 4 zile am schimbat ambreajul si distributia la un A6 (cu toate curelele)2.5 din 200
    cand o pornesc imi apare un mare 'semnu exclamarii' ,si aseara am mi`a aparut bateria pe bord si imi sta la 12v ,trebuie sa schimb bateria,alternatorul...sau nu mi`au schimbat aia bine curelele la alternator si nu mai incarca?
    daca ma puteti ajuta ar fi ideal,
    va multumesc
     
  14. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Verifica la alternator sa nu fi uitat sa puna vreun fir la loc ... cureaua daca sarea nu aveai servodirectie ... sau ti-ai ,,schimbat'' si alternatorul cu unul ,,bun'' ... ca la noi se practica.
     
  15. no battery
     
    Sorin baciu apreciază asta.
  16. cornelaudi99 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2010
    Locație:
    calimanesti
    Masina:
    audi a6 2000
    mi s`a spus ca sunt carbunii de la alternator,am dus`o la service si azi o iau,am sa revin cu reply daca totul e ok,
    multumesc pentru ajutor
     
  17. esil

    esil 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2009
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi A6 , 1.9 TDI . 2003
    Sautare domnilor,
    Am si eu o problema , imi apare dar nu tot timpul un semn al exclamarii incadrat intr un cerc , cu paranteze rotunde in ambele parti.Are cineva idee de la ce sa fie?Am fost la vreo 2 mesteri au spus ca lichidu de frana , s a completat e ok, m am intors ca iar aparea, au scos senzoru de la lichid, iar apare , au dat vina pe lichidu de servodirectie , completat schimbat iar apare.:)S a mai confruntat cineva cu asa ceva?
     
  18. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Fai o scanare cu vag-com si vezi exact ce iti zice. Asa ii cel mai simplu.
     
  19. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    semnul ala nu iti indica neaparat o problema la frane.el e asociat cu mai multe elemente ale masinii.cum ti-a spus si colegul fa-i o scanare si posteaz-o aici.si apropo incearca-i sa-i eviti pe aia de ti-au schimbat lichidul de frana si servo ca sunt ageamii precis..bafta!
     
  20. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    din cate imi amintesc eu,semnul exclamarii,incadrat de doua paranteze e semnul ce indica nivelul placutelor ajuns pe minim,mai face cateva figuri vreo cateva zile pana se roade de tot firul de la placute.
     

Distribuie pagina asta