1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Alternator - Electromotor la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de Bogdan.IS, 15 Dec 2009.

  1. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Nu porneste motorul !!! 1.6 Diesel

    A venit mosul mai devreme cu o problema serioasa . Ieri cand am dat sa pornesc masina , am descoperit ca nu avea destul curent pt pornire . am incercat , am incercat s-o pornesc dar degeaba . Am dus bateria la incarcat , am scos-o aseara , azi dimineata cand am pus-o pe masina , nici macar nu a invartit motorul ! Am chemat un prieten uc masina sa-mi dea curent , crezand ca iar s-a descarcat bateria , tot la fel facea , nu invartea DELOOC !
    ce poate fi ? eu banuiesc electromotorul ... ca in tinerea a mai fost "gadilat" de vreo 3 ori .
    multumesc
     
  2. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    pai o baterie descarcata total o ti la incarcat ~ 36 ore. cel putin asa scrie pe redresorul meu. si la diesel...iti cam trebuie curent la pornire, cel putin iarna...bujiile alea incandescente, demarorul...eu zic sa incerci cu alta baterie sanatoasa, daca nici asa nu vrea, verifica demarorul.

    eu l-am facut de la cap la coada, ca ma lasat si pe mine odata, dar inante sa ma lasa imi mai dadea semne...
     
  3. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Daca nici cu baterie noua sau "sanatoasa" cum zicea colegul nu porneste trebuie verificate si bujiile,insa cum face?invarte si nu o ia sau nu invarte deloc?daca nu invarte deloc nu pot fi nici bujiile,ramane electromotorul sua contactul,poate ai o problema din contact
     
  4. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    acuma nu mai invarte DELOC , contactul la mine e cu buton , invart cheia in pozitia 3 si pornesc dintr-un buton , numai ca butonul aia face clic-u care il face de obicei ...
     
  5. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    a venit dom'mecanic(tata) si am demontat electromotorul . inauntr-ul lui erau 2 carbuni desprinsi , si e posibil sa mai fie si alte probleme de natura electrica . cred ca am sa ma c^c in el si am sa iau unul nou.
     
  6. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    eu zic sa iei legatura cu maniacu V6 te va ajuta,mai ales ca e din iasi
     
  7. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    salutare.
    daca tot ai desfacut electromotorul schimba periile (carbunii), curata colectorul (lamelele de cupru de pe rotor), verifica bobina si bendixul, poti verifica si bujiile (le scoti afara si le verifici pe baterie pe rand. in 8-10 secunde tre sa fie incandescente) si daca invarte si nu porneste verifica (sau da impulsuri:whip: - ca sa nu fie blocata- cu un fir legat la + la baterie) si electrovalva de pe pompa de injectie (ziceai ca e diesel).
    bateria tre verificata si la lichid cu un densimetru sa aiba 1.28 densitate la acid, iar iarna chiar este indicat -daca bateria este putin mai batranioara- densitatea iarna sa fie 1,29-1,30. bateria mea a tinut 9 ani pe diesel cu "tratamentul" :doctor:descris mai sus (topla de 90 amperi -cu suportul de baterie modificat fiindca inainte era benzinar)
    sper sa te ajute...:tocktock::salute:
     
  8. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    daca acidul din baterie are densitatea 1,28 bateria trebuie tinuta pe redresor in functie de vati amperi are bateria si ce putere de incarcare are redresorul:ex. o baterie de 60 amperi cu un redresor care " baga" 5 amperi pe ora, trebuie tinuta la incarcat 12 ore. una de 90 de amp. cu un redresor ce incarca 5 amp/ora tre tinuta 18 ore. trebuie sa imparti amperajul bateriei la puterea de incarcare a redresorului. poti sa o tii si mai bine... daca nu fierbe... tare. sa nu uiti sa scoti capacele (6 buc.) de pe bacuri... spor la treaba.
     
  9. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    multumesc mult pentru indicatii :friends:
     
  10. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    azi am montat electromotorul , a schimbat ,dom' mecanic tata , carbunii toti 4 si bendixul . porneste masina instant . mai inainte se cacaia' , si mai facea si zgomot la pornire si pornea maine . acum sub 1 secunda porneste , nici nu apuc sa ii dau oleak de acceleratie sa stea pornita :p .

    Multumesc baieti pentru indicatii . De asta iubesc forumul acesta :friends:
     
  11. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Bravo..ai grija sa nu il strici iarasi:p
     
  12. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    cat sa chinuit sa dea demarorul jos?
     
  13. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    Depinde de indemanare! Prima data e mai greu. A doua oara merge mai repede ca ai experienta. A treia ...
    Iar daca-l dai jos de 2-3 ori pe zi...:jump:
     
  14. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    cand e rece afara...imi mai invarte cateodata in gol....dar dau de 2-3 ori si dupaia o ia bine. si am vreo 2 demaroare de audi 80...b2, care au fost pe motor de 1,6....si ma intrebam daca se potrivesc, ca nu vreau sa ma apuc sa ma chinui sa il dau pe ala jos, si apoi sa vad ca sunt mega diferite.
     
  15. rociprian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi 1994
    Salutari! Sunt nou pe forum si vin si eu cu o problema! Alternatorul nu mai incarca, a avut o periada in care incarca slab, iar intro seara din graba am pus bateria invers in suport lucru care l-a omorat cu totul! Aveti idee la ce sa ma astept? Masina porneste! Se merita reparat sau sa caut unul la sh?
     
  16. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    te-as fi ajutat eu cu un alternator de mercedes mai vechi , dar am aflat ca nu se potriveste sistemul de prindere la Audi :( .
     
  17. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    Salut bace. Problema la tine e cat se poate de "groasa si prezinta umflaturi":slapped:. Daca ai pus bateria cu bornele invers (greseala de copil la gradinita!!! Cum sa o pui invers? Unde este atentia? :keule:Sa-ti para bine ca nu ai luat fok!!!), tot ce e posibil sa fi ars releul si/sau diodele. Totul depinde de tine. Daca vrei sa ai un alternator "nou", mergi la un service care are un electrician bun, ti-l verifica si schimba "matele" defecte. Daca vrei sa ai un alternator vechi la SH in care s-ar putea sa bagi "mate noi"... TU ALEGI!!! Sfatul meu este sa-l verifici intai si sa-l dotezi cu ce trebuie... piese noi. Te va tine cel putin 2 ani.
    EX.: eu tot la 2 ani merg la Arad (100 km de mine) la un service in "FAT FRUMOS, nr. 11, la S.C. KURTY'S AUTO CENTER S.R.L. tel. 0257.274505" si-mi fac o capitala la electromotor si alternator... toamna, ca sa intru pe iarna OK. Sunt baieti seriosi (unguri) si lucreaza cu Bosch. In toamna la Audi 80 din 82 am verificat electromotorul care era brici <m-a costat doar demontat-montat> si alternatorul la care a trebuit schimbat releul cu periile si cei 2 rulmenti. Totul a costat 140 lei, inclusiv manopera.
    Trebuie sa ai grija la incarcarea alternatorului la bornele bateriei: trebuie sa fie intre 14,2 volti - minim si 14.5 volti maxim (NU AMPERI!!!) :no:... altfel bagi "brisca" in baterie. Incarcarea sub si peste aceste valori distruge bateria!!!Daca vrei sa ai sculele bune pe masina nu te uita la diferenta de pret intre vechi (SH) si piesele noi ce le "bagi" in alternatorul tau. Daca ai rotorul sau statorul "dus" ... atunci e alta treaba.
    Gandeste-te bine :tocktock:si... spor la treaba. "Rabdare si tutun!":thumbs-up::salute:
    Ovi.
     
  18. rociprian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi 1994
    E greu de dat jos de pe masina? Ca as vrea sa il demontez si sa ma duc numai cu el, ca nu ma pot plimba cu masina, mi-a expirat luna asta itp si asigurarea, si nu mai vreau alte surprize! Acum sa fim seriosi! Stiti cat m-am chinuit sa pun bornele alea invers? :))ok! Merci mult de ajutor! O sa va tin la curent cu ce am gasit in el!
     
  19. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    Salut bace!
    DAAAA! Fii sigur ca stiu!
    Daca ai borne originale... teoretic nu poti sa le pui invers... DAR... sa nu uitam ca romanu' este perseverent si inventiv!!! Se chinuieste mult dar si reuseste sa... greseasca ... si apoi... "DA DOAMNE MINTEA ROMANULUI DE PE URMA!!!":confused: Macar sa inveti ceva (si altii:sos:) din gafa aceasta. Judeca intai de 10 ori si... taie odata!
    Bun! hai sa fim seriosi.
    Stii cum arata un alternator? 99% e ca si cel de dacie. Are un sistem de prindere (brat intarit si mai gros cu gaura prin el -trece un surub lung prin gaura) si un sistem de intindere a curelei (o gaura de surub) ce culiseaza pe intinzator. Desfaci cele 2 (sau 3 -depinde de model) suruburi (unul sau doua la prindere si unul la intinzator), dupa ce e slabita cureaua alternatorului, aproape iti cade in brate... (alternatorul nu altcineva...:p). lasand gluma la o parte... in 20 minute nu ai ce lucra. De fapt la toate modelele e acelasi lucru. La unele tipuri lucrezi pe sus, sub capota, iar la alte tipuri lucrezi sub masina. Depinde unde este pus alternatorul. Sa fii atent ce suruburi desfaci si de unde ca sa le sti pune la final pe fiecare la locul lui, sa nu mai ai alte surprize!!! La sfarsit, cand il montezi la loc, sa nu uiti sa intinzi cureaua (nu exagerat) si sa strangi suruburile... nu de alta, da sa nu-l pierzi...;):nunu:!
    No hai bace, spor la trebuta!:beerchug:
    Ovi
    AAAA era sa uit!!! Sa nu uiti tu sa-ti faci ITP-ul. Amenda costa scump... dar e viata ta la mijlok! TU HOTARASTI!!!
     
  20. adumitrachy

    adumitrachy 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B3
    Sunt curios, totusi masina a pornit cu bornele puse invers? Eu cand am fost sa imi iau masina din Germania, am pus bornele invers la baterie (de, aveam dacie innainte :D) ) si i-am ars o siguranta, atat, nimic in plus.
     

Distribuie pagina asta