1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie Auto - Electromotor - Alternator la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de MOSU S-LINE, 12 Feb 2010.

  1. kojak13

    kojak13 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 2011
    incearca sa vezi periile de la alternator in ce stare sunt.Poate sunt uzate. Vezi si starea rotorului
    Iti recomand atelierul Uncas Nicu din Baicului http://www.alternator-electromotor.info/
    Oamenii sunt buni in ceea ce fac acolo
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fara suparare, dar tu ai citit postul meu ? :) Am scris clar ca am schimbat regulatorul (in regulator sunt periile/carbunii), rotorul este ok.
    Inainte sa schimb regulatorul aveam martorul bateriei aprins in bord, dupa schimbarea regulatorului s-a stins dar am ramas cu erorile de mai sus si o incarcare slaba.
     
    doryan23 apreciază asta.
  3. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    Astazi, de curiozitate, am verificat si eu incarcarea la audili meu. 14,1v la borna alternatorului si 13,9v era pe baterie.
    Eu cred ca este ok, nu?
    @audi66 Tu cred ca ai alta problema la alternator de nu-ti incarca cum trebuie. Ai verificat bobina rotorului si bobinele de pe stator? S-ar putea sa mai fie si noul regulator defect. Putin probabil dar nu imposibil.
     
    kojak13 apreciază asta.
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai incarcarea ok, stai linistit.

    Alea nu le-am verificat ca n-am dat alternatorul jos de pe masina. Tocmai am sunat la cei de unde am luat regulatorul si astept sa primesc altul.
     
  5. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    Eu totusi inclin sa cred ca este regulatorul vinovat. Daca sunt probleme la bobinele de la rotor sau stator, ar trebui sa ai becul aprins in bord.
    Degeaba schimbi unitatea BEM. Daca unitatea avea vreo problema trebuia sa ai la alternator 14,...v si la baterie mai putin.
    Acum eu mai zic o prostie, nu stiu cat se poate adeveri sau nu: sa nu ai vreo problema la BEM si in momentul cand pornesti motorul sa arda vreo dioda de la releul de incarcare.
     
    kojak13 apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai nu il schimb degeaba ca am unul ratacit prin garaj. :)
    Situatia este cam asa, mi s-a aprins martorul bateriei in mers si a refuzat sa se mai stinga. Am pus VCDS, aveam 02252 - Generator (012 - Electrical Fault), am banuit carbunii, asadar am cumparat alt regulator Valeo, la fel ca cel vechi. Intr-adevar carbunii erau praf. In momentul in care am schimbat regulatorul, martorul bateriei din bord s-a stins dar nu imi incarca bateria cum trebuie si am ramas cu erorile de mai sus.
    Din cate am inteles, regulatorul trimite un semnal catre BEM, maine trag un fir separat de la alternator catre pin 8 din BEM sa nu cumva sa am probleme cu acel fir, sa fie intrerupt, etc.
     
  7. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    Chiar sunt curios care este defectul de nu ai incarcarea ok.
    Problema este ca tu nu ai nici la alternator tensiunea ok pentru incarcare.
     
    kojak13 și audi66 apreciază asta.
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Chiar la asta ma gandeam acum, daca alternatorul meu nu incarca ok, nu stiu de ce ma mai chinui sa ii dau de cap cu eroarea. :)
    Dar nu ma simt eu impacat, de ce inainte nu o aveam si acum numai scap de ea. Am gasit un alternator din 2008 cu 70€, cred ca sar pe el.
     
  9. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ieri, dupa un drum de 100 km, am oprit masina. Bun, bateria sigur s-a incarcat complet dupa un drum ca asta. Dupa 2 ore de stat in parcare, aveam pe mmi 10% si avertizare cand pun contactul "Battery low". Niciun consumator nu a fost lasat pornit, pentru ca stiu sa opresc tot cand ma dau jos din masina. Pana acum nu am avut probleme.
    M-am dus putin cu ea, s-a incarcat la 100%, dupa 3 ore de stat aceeasi poveste. M-am dus pana la un service sa verific starea bateriei, si in 10 km cat am mers pana acolo, a incarcat doar 50%. Alternatorul frigea din ce ziceau aia acolo, au masurat cu un aparat (dupa ce am pornit motorul), si ziceau ca poate sa fie de la alternator, ca nu incarca peste 14.. erau niste valori acolo sub 14. Zicea ca imediat ce pornesc motorul, tre sa incarce ok alternatorul. Am tinut-o la 2000 rpm putin, si abia atunci trecuse de 14.
    Voltajul bateriei initial era de 13.7 - 13.8.
    Le-am zis sa masoare cumva si curentul in "repaus", cu totul oprit, sa vada daca mai ramane vreun calculator pornit sau ceva, dar nu stiu de ce nu au masurat sau au zis ca nu pot face cu ce aveau ei.
    De la ce ar putea sa imi pice bateria asa brusc, dupa 2-3 ore de stat?
    UMB nu am.
    O sa mai verific si azi sa vad cum e, dupa o zi de stat.
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Adica nu aveau ei un multimetru… :)
    La un service…
    Efectiv NU STIU,…nu ca nu au cu ce.
    Trebuia sa-i intrebi ce iti trebuie si cum se face. Probabil ca-ti spuneau ca trebuie echipament special. In fine, poate chiar nu au avut…

    Sa stii ca o incarcare ca lumea doar prin alternator, nu e ceva durabil, ca sa-i spun asa. Pateam la fel, mergeam toata ziua, lasam masina OK, iar dupa 4 - 5 zile gaseam bateria 10 % sau chiar "moarta" complet.
    O incarcare ca lumea a bateriei, se face pe redresor. Dupa o "sedinta" pe un astfel de aparat, se vade diferenta.
    Asta daca o sa fie problema de la baterie.
    Consumatori poti sa ai porniti, chiar daca inchizi tu manual ce poti.
    Incearca sa masori consumul dupa ce opresti masina, imediat si la vreo ora. Lasa portbagajul deschis, dar incuiata yala si lasa multimetru cuplat, ca sa nu-i provoci interventii, sa se trezeasca eventuali consumatori.
    Eventual, dupa cateva decuplari ale bateriei, sa se "deblocheze" si consumatorul care nu vrea sa doarma.
    Eu mai suspectez si asta la mine, de si-a revenit in mod inexplicabil.
    Vezi cu bornele, cand le iei de pe baterie incepi cu "minusul", iar la pus incepi cu "plusul".
    Mai ai de vazut borna care face masa pe caroserie, ca a mai fost gasita oxidata, in fine, mergi pe "traseu", alternator, baterie, etc.
     
    Ultima editare: 22 Mar 2016
    kojak13 și Roger25 apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca iti incarca 13.7-13.8v la ralanti, alternatorul nu are nici o problema.
    Verifica daca borna plus de sub capota frige.
    Ai 3 variante :
    -alternatorul numai incarca corect
    -bateria numai tine curent in ea
    -unul din cablurile de masa sau plus corodat
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -

    Cum era de asteptat, regulatorul nou era defect, cu toate ca nu era unul universal, ci unul dedicat inscriptionat Valeo, 1:1 cu originalul.
    Acum am incarcarea 14.3v la alternator si bornele din fata si 14.1-14.2V la baterie.

    Deci, cei care aveti probleme cu carbunii (tociti, sparti, etc.), schimbati doar carbunii din regulator, nu cumparati altul ca riscati sa patiti ce am patit eu. :)
    Trebuie sa dispuneti de un pistol/ciocan de lipit pentru a schimba carbunii, dar nu este mare inginerie.
     
  13. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    @audi66 Deci????? Probabilitatea era de 0,1% ca noul regulator sa fie defect. Si exact asa a fost. Ma bucur ca ti-ai rezovat problema.
     
    kojak13 apreciază asta.
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, chiar la mine s-a nimerit. :)
    Oricum, l-am luat de pe eBay si urmeaza sa primesc altul zilele astea.
    Am inlocuit alternatorul cu totul, al meu avea rulmentii dusi (am observat cand l-am demontat) si partea de sus a rotorului nu stiu cat mai tinea pana ajungea la plastic. Asta nu era o problema, ca am un kit de reconditionare ce cuprinde 2 rulmenti, carbuni si rotor dar am gasit un alternator aproape nou la 50€ si nu merita sa il reconditionez pe al meu.
    Asadar am ramas si cu un kit de reconditionare si cu un regulator nou. :)

    Regulatorul ce il cumparasem dadea eroare de comunicare atat pe alternatorul vechi, cat si pe cel care l-am montat acum. Nu stiu ce poate fi defect exact in el. Anyway, a ajuns la gunoi.
     
    marianu apreciază asta.
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Legat de postul de mai sus, cred ca totusi am lasat xenoanele aprinse, desi pe moment eram 100% sigur ca nu am facut-o.
    Acum dupa 3 zile nepornita, e 100%.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu ai cum sa uiti xenonul aprins decat daca ai lasat masina cu contactul pus. In momentul in care iei contactul sau scoti cheia raman doar pozitiile aprinse.
    Dar cum ai zis ca ai stat 2 ore in parcare, presupun ca ai scos cheia din contact, deci xenonul iese din discutie.
     
  17. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Observand efervescenta cu care colegii au facut tot felul de masuratori electrice, plus ceea ce a scris colegul audi66, am zis sa iau multimetrul si sa masor si eu ceva tensiuni cu motorul pornit, doar din pura curiozitate. Rezultatul socant : 13.4V la bornele bateriei, 13.5V intre plusul bateriei si masa masinii si 14V intre borna de plus din fata (foarte fierbinte, dealtfel) si masa. Problema s-a rezolvat rapid cu ajutorul unui ciocan si a unui dorn bont am "prelucrat" zona (acoperita cu varnis rosu) in care cablul este sertizat in borna din fata. Instantaneu tensiunea la bornele bateriei a crescut la 13.96V, iar cablul de plus s-a racit rapid si asa a ramas chiar dupa o plimbare de 30 min. Incep sa inteleg de ce a pierdut atata capacitate bateria, intr-un singur an...
     
    Ultima editare: 24 Mar 2016
    Marian Lamasanu apreciază asta.
  18. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pozitiile, ma rog.. da :)
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mihai daca te bagi sub masina si cureti borna de pe alternator, borna care duce pe electromotor si borna de pe lonjeron o sa iti mai creasca putin incarcarea.
    Eu am curatat cele de mai sus (la toate capetele) cand aveam regulatorul "nou" si mai crescuse incarcarea.


    Roger, trebuie sa ai bateria praf sa ajunga la 10% si avertizare in bord pentru 2 ore de uitat pozitiile.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Mar 2016
  20. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Maine cred ca voi face si lucrurile astea, daca am ceva timp. Foarte lung cablul asta de plus, cu multe imbinari si conexiuni...Sansele sa ai ceva cadere de tensiune pe ele, sunt foarte mari, la o anumita varsta a masinii.
     

Distribuie pagina asta