1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie Auto - Electromotor - Alternator la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de MOSU S-LINE, 12 Feb 2010.

  1. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Oricum diferența este clara intre o Varta Silver de 110 Ah si Varta OE, cea cu capac negru si cod marcat pe sticker. Mai mult ca sigur diferența este la rata de descărcare si inmagazinare a curentului in plăcile sau celulele acumulatorului. De aici si diferența de pret si de calitate intre cele doua tipuri de acumulatori.
    In paranteză este ca si cum ai pune acumulatori normali pe un electrocar/Electro stivuitor. Pare ca ton, dar de fapt rata de descărcat este mult mai rapida si durata de viată mult mai scurta.
     
    Justrobyn apreciază asta.
  2. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Revin cu noutăți: După ce m-am întors din concediu am dat fuga sa vad cum stă al meu A6. În cele 16 zile in care a stat cuminte în parcare cu prelata pe el, nimeni și nimic nu pare să-l fi deranjat. Nici măcar vreun consumator rebel. Nimic! Bateria arata 100%
    Pornire la sfert de cheie. Totul perfect.
    Concluzia pe care am tras-o este și cea enunțată mai sus. Acesta mașina este plina de minunate gadgeturi care sug curent la greu. De la sistemul audio la proiectoare care se aprind când o deschizi/ închizi, unități de management și control.....totul mănâncă curent. Toate bune și frumoase dacă acumulatorul este bun și exploatarea judicioasă. Judicioasă in accepțiunea celor de la Audi este sa nu faci picnic cu grătar și drili- drili sa freci ușile și închis deschisul din telecomandă sa ne vaza vecinii ce scula avem și cum ne luminează ea calea.....
    Acum, nu sunt fan Guță și Salam, dar am crescut în anii 70 cu week-enduri petrecute la pădure urmărind albumul duminical cu televizorul Sport alb-negru așezat pe botul mașinii și alimentat de la bornele bateriei. Cate glume cu Toma Caragiu am văzut, câte meciuri de tenis cu Țiriac și Năstase, Drumuri Europene sau desene cu Woody Woodpeaker.......uauuuu ce vremuri!
     
    Mihaela .G și mihaicristian apreciază asta.
  3. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare,

    Astazi am ajuns si eu la celebra problema, masina nu mai avea curent dupa un drum de Bucuresti - Galati - Retur . Am pornit masina cu cabluri de la alta masina , si am plecat repejor la service sa testez bateria . Bateria nu este cea originala asa am cumparat masina este un Bosch de 110Ah830. Am pus aparatul sa vad cat incarca alternatorul la bornele din fata aveam 14.8 iar cele din spate la baterie 14.6(poate ca era bateria descaracata rau). Am facut si acel test de baterie unde imi spune ca bateria este buna si trebuie sa fac un drum mai lung sa o incarc sau sa o pun pe redresor. Am citit acest post acum ce pot sa cred ori MMI-ul imi mananca bateria , ori codarea nu a fost facuta la inlocuirea bateriei. In 2013 luna a 5 este fabricata, conform pozei ?

    Sfaturi, cu ce sa incep?

    Multumesc
     
    mariano apreciază asta.
  4. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    încearcă să codezi întâi bateria. Adica mai bine zis sa păcălești BEM-il cu un cod care sa il faca sa creadă ca incaca o baterie Varta originala. Apoi daca efectul de descărcare persistă, masori tensiunea la borne in porbagaj simulând închiderea totala in repaus a vehicului si vezi care este rata de curent absorbit in circuit. Daca este mai mare de 500 mAh e mult si ai un consumator activ sau o neregula.
    oricum este un circuit calibrat si facut la sânge, pentru ca mie mi-a sesizat pe tester până si lampa suplimentară legată in paralel pe circuitul de iluminare al portbagajului.
    Adica, vreau sa spun ca este setat in calculatorul masinii valoarea fiecărui circuit in gol si in sarcina. Asta te ajuta dar pe de altă parte iti si da bătăi de cap.
     
    MrFler apreciază asta.
  5. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    la tester te referi la vag sau cel de baterie ?
     
  6. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    MrFler, vezi ca bateria ta este de 100ah (poza), nu de 110ah. E pe-apropape dar nu-i ceea ce trebuie. O codare pentru o baterie mai puternica (110ah), nu poate decat sa dauneze bateriei tale, in timp. Cu VCDS-ul poti vedea codarea bateriei din BEM dar si alti parametri (ex: SOC). Daca eziti sa-ti cumperi una noua si conforma,, cauta la cineva una pentru un test de o zi,doua.
     
  7. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    cand spun tester ma refer la vdcs - m-am dus sa pun masina pentru o eroare marunta si verificare de rutina inainte de concediu si mi-a aparut in sectiunea respectiva - faptul ca exista o problema la lumina din porbagaj. Fara sa mentionez eu nimic, despre acest aspect. M-a mirat acest lucru, caci am incercat sa lucrez cat mai curat in sensul ca nu am vrut sa bun smd-uri cunoscand faptul ca rezistenta interna a acestora poate semnaliza o neregula a sarcinii in circuit. Solutia pe care eu am crezut-o mai neinvaziva a fost sa pun pe circuitul de iluminare al porbagajului o alta lampa cu un bec de 5w, deci nu un consum exagerat. dar uite ca computerul a vazut si sesizat un consum mai mare decat normal.
    Dar atentie - acum vad vizualizand poza tu ai baterie de 100 ampei nu 110 - deci nu o poti imperechea - este clar ca lumina zilei. Problema la tine este de la cei 100 de amperi care nu intra in ecuatia computerului de gestionare a incarcarii bateriei.
    nu are rost sa te mai agiti cu alt test - BEM-ul tau nu regaseste algoritmul pentru baterie de 100, pentru simplu motiv ca nu este programat sa citeasca baterii cu valori mai mici.
     
    Ultima editare: 24 Sep 2017
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    MrFler mai clar: pe masina ta nu s-a montat din fabrica niciodata baterie de 100 Ah ci doar de 90 si 110. Ai o baterie prost cumparata si prost montata. Ai toate raspunsurile in topic si nu stiu de ce ai mai intrebat cand lucrul acesta mentionat de mine s-a tot repetat, in scris, in topic. Fa ce scrie in topic si nu o sa mai ai probleme cu incarcarea. Cumpara baterie originala pentru masina ta ce are cod obligatoriu ca sa o poti imperechea/coda cu masina.
     
    mariano apreciază asta.
  9. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare,

    Multumesc pentru raspunsuri si ajutor , Astazi am comandat o Varta Silver de 110AH astept sa ajunga si o voi inlocui pe cea de 100AH.

    Multumesc,
     
  10. Costin_

    Costin_ 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,2.0 tfsi, 2008
    Salut,
    A aparut o problema, bateria :)
    La recomandarea vanzatorului de tinichele am cumparat Moll 85Ah, sustinad sus si tare ca nu trebuie scrisa pe masina ..totul ok vreo 2 zile dar dupa ce masina a stationat aproape o saptamana bateria moarta.
    Vin cei de la service imi pun o alta baterie Moll de backup si o ia pe cea noua la incarcat sa vada ce si cum. s-a dovedit a fii un defect din fabrica si mi-au schimbat-o cu o Varta 100Ah..toate bune vreo 3 zile nepornita a plecat la sfert de cheie fara eroare de baterie slaba apoi iar a inceput distractia cu low battery.
    Am efectuat diagnoza si nu apare nimic ciudat despre alternator sau electromotor decat cele de baterie ca ar atinge pragul minim.
    Citesc pe forum ce si cum iar ma duc sa beau o cafea cu un prieten mecanic sa ii povestesc ce am facut la o cafea, ma injura scurt si imi spune sa bag masina pe stand sa scrie bateria ..toate bune eram fericit ca ma scapat de problema in sfarsit dar dupa vreo 2 zile apoi iar a inceput distractia cu low battery.
    De vreo luna tot asa o tin...low baterry, low battery cand stationeaza 1 zi sau doua, a facut tot felul de teste..luminile le tineam pe AUTO acum le dau pe pozitia de zero, am dat si luminile interioare pe zero...numai stiam ce sa ii fac.
    De vreo 4-5 zile merg zilnic cu masina si nu a mai dat nici un semn de low baterry, am verificat in meniu in fiecare diminea si imi arata dimineata 100% pana azi dimineata cand dau sa plec imi da eroare intru in meniu bateria 10%.
    Nu stiu ce sa ii mai fac, masina ruleaza impecabil, nu am alte probleme cu ea si e tare frustrant sa ai o masina care iti place sa te supere tocmai o mizerie de genul !
    Va rog frumos daca aveti un sfat sa imi spuneti ce sa ii fac.
     
  11. unrealist

    unrealist 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 2.0 tdi CGLC
    Salutare,

    Vreau sa va spun ca din 2012 am o baterie Varta Silver 100Ah. Am facut o mare grseala nestiind ca este necesara o codare, masina precedenta a mea fiind un Astra G care nici nu visa de asa ceva.
    Dupa cateva saptamani de chin in care nu stiam de ce dimineata raman cu 10%baterie am invatat sa o codez de pe site-uri din germania(nu stiam de clubaudi).
    Dupa multe codari de 95Ah fara succes am reusit aa “mint” calculatorul cu o codare de 110Ah de Varta(poza din atasament).

    De atunci o am asa si pot aa zic ca merge, dar trebuie sa fiu foarte atent cu ea cum zicea si colegul mariano, sa folosesc masina doar cand e pornita pentru ca daca o tin 5 minute cu portbagajul deschis raman fara baterie si nu mai porneste.

    Am incercat sa incarca bateria cu un redresor de la Lidl care pot sa zic ca imi incarca bateria cu SOC(State of charge) 100% care este cel mai important la bateria de A6, procentajul din MMI este oarecum irelevant, deoarece poti sa ai 100% in MMI si SOC(State of charge) 70% si astfel masina va porni, dar nu sa iti sara cheia din mana ca la SOC 100%

    Problema mea este alta, am observat ca pornita nu imi incarca mai mult se 13.9-14v(actual) in loc de 14.3(specific).
    Alta problema ar fi ca oricat as merge cu masina SOC-ul bateriei nu sare de 80%,maxim 90%, dar niciodata 100% ca pe redresor si de fapt cum ar trebui, deci clar nu mi-o incarca ca pe o baterie originala OEM.

    Am incercat si alte coduri dar care imi tineau SOC-ul la mai putin de 80%, deci conteaza mult si codarea.

    Aveti careva un cod pus pe o baterie aftermarket care sa va tina SOC-ul la 100% si sa incarce bateria la 14.3v cand masina este pornita?

    Eu tot tind sa cred ca se poate, doar cu un cod deja testat si garantat ca merge, codul meu va garantez ca va duce SOC-ul la maxim 90% si puteti folosi masina fara probleme dar cu atentie sa nu tinem lumini, usi etc deschise cand masina nu e pornita.

    Colegi, astept variantele voastre de coduri cu SOC-uri se 100% si incarcare de 14.3 pe baterie cu masina pornita
     
  12. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    SOC-ul la 100% nu o sa il ai in veci. Am "luptat" cu bateria mea aproape un an si nu am reusit sa il tin peste 90%. Cand schimbi codul, SOC-ul urca la 100% pentru cateva zile, dupa care scade iarasi, la cat tine bateria. Daca ai scaderi de tensiune in intervale mici de timp, bateria nu mai tine incarcarea, SOC-ul va scadea tot mai mult. Ca nu iti incarca peste 14V problema este alta... trebuie sa pornesti de la alternator, cabluri, unitatea de management, etc.

    La un moment dat am schimbat bateria cu una noua, din reprezentanta, codata corespunzator si dupa cateva zile SOC-ul a scazut la 70-80% si nu mai urca. Cu redresorul da, cu alternatorul nu reuseam sa o incarc cat consuma. Concluzia mea este ca sunt mai multi consumatori decat incarcarea, de aceea nu va tine curent in baterie si scade repede SOC-ul.
     
  13. unrealist

    unrealist 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 2.0 tdi CGLC
    Si cu bateria originala daca o lasi 5 minute cu portbagajul deschis sau usi sau pe avarii tot asa ramai fara baterie si se descarca ?
     
  14. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu. Tin toate usile deschise, radio pornit si dupa 30 de minute nici nu se simte scaderea de curent. Cu cea veche pateam ca voi. Pana curatam interiorul, abia mai pornea.
    In schimb se descarca usor daca nu umblam cu masina o saptamana. Avea manerele de la keyless defecte.
     
  15. tata11 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 c6 4F 2l 2006 BRE
    Salut,
    Am constatat ca ceva descarcă bateria, şi în urma log-ului sunt o grămadă de probleme de natură electrică
    Întrucât doi electricieni auto au zis pas vă rog să ma lămuriţi ce înseamnă log-ul. Mentionez că absolut toate lămpile de pe spate ( poziții, frână, marșarier, funcționează nu sunt arse). După refuzul celor doi am cumpărat o clonă vcsd şi am făcut testul. Mulţumesc anticipat.
     
  16. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    tata11, cred ca tot la un electrician vei ajunge... Trebuie verificat alternatorul plus conexiunile lui, in special la masa, legaturile cablajelor la masa (inclusiv minusul bateriei), vazut daca nu a ajuns apa sub bord sau in portbagaj dreapta, care sa fi oxidat contacte, pini din mufe ...
     
    tata11 apreciază asta.
  17. tata11 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 c6 4F 2l 2006 BRE
    Apă exclus ,mașina a fost în garaj, am să verific alternatorul plus cablurile si daca nu gasesc nimic am sa merg la Timișoara. Deocamdata am verificat bateria care e ok, restul doar dacă îmi dau ăstia concediu. În Arad nu știu electricieni (acum caut poate totuși).
     
  18. ionutbld 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 4F 2.0 TDI 140Hp
    "Ca nu iti incarca peste 14V problema este alta..."
    Si care zici tu ca ar fi problema ? Astazi eu am masurat 3 masini,2.0 TDI,A6 4F in portbagaj cu consumatori,13,73/13,78 respectiv 13,85,adica toate 3 masinile sunt stricate ?
    Stai ca-ti mai scriu ceva,am masurat si masina mea, si am cu consumatori, din portbagaj masurat,13,82 -deci 4 A6 4F au problema cu incarcarea ?
    Si daca vrei,iti mai spun ceva,daca maine ma duc cu cate o masina sa cumpar baterie sau ma duc si le pun asa frumos una langa alta ca la parc auto,cand imi masoara ala,sigur imi spune ca nu-mi va face certificat de garantie deoarece incarcarea nu este buna,bun,toate 4 masinile A6 4F nu vor primi certificat de garantie pentru ca...n-au incarcarea de 14, .. ?
    Ai citit ce a scris colegul audi66 in postul #1055 ?
    Voi sunteti setati,observ pe aspectul asta,daca nu are 14 V in spate.nu e bun,Ok,veniti cu argumente sau spuneti care e problema defapt.Multi posteaza dar n-au nici o legatura cu realitatea,nu mai vorbesc,sunt satul de electricieni care marea majoritate spun acelasi lucru : nu este de la baterie,sunt probleme cu incarcarea,exista consumatori,sau alte.Vrei sa-ti spun in paranteza ce mi-a facut mie un electrician ? Mi-a spus ca e bateria,am cumparat baterie.apoi mi-a spus ca e alternatorul,am cumparat alternator,apoi releu de incarcare,am luat releu de incarcare,si ? Incarcarea e la fel.Vrei sa continui ? Mi-a spus apoi ca e modulul bluetooth care consuma si trebuie scoasa mufa sau trebuie sa inlocuiesc unitatea.Sunt satul de electricieni.
    Acum revin la intrebarea pe care am pus-o mai sus : 4 masini marca A6 4F au problema cu incarcarea ? Mai sa fie,cum dracu ?
    Uite o dam si in comic.Am sa opresc un A6 din trafic,ii dau proprietarului o cafea pt deranj si il rog sa masoare si daca ii 13,9 de ex ? Eu ce concluzie trag ? Sau ii spun ca masina ii este defecta ? Cum marea majoritate,defapt 90 % spun asta si atat.
     
    Ultima editare: 4 Noi 2017
    Roger25 apreciază asta.
  19. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Am un detector de radar conectat la bricheta din spate, are functiunea de tester de tensiune, cu motorul oprit imi arata 12,10 - 12,40, cu motorul pornit imi arata 14,00 - 14-20v.
     
  20. Nicolae Mihai Gabriel

    Nicolae Mihai Gabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 ,2.0 , 2007
    Va salut , deranjez și eu cu o întrebare .. sper sa nu sune stupida dar am căutat pe prietenul tuturor -google și nu am găsit ceva clar .. pentru A6 C6 2.0 tdi bre ce baterie îmi puteți recomanda ? Va mulțumesc anticipat
     

Distribuie pagina asta