1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Electromotor - Alternator la A4 B8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 17 Mar 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum adica nu o poti coda ca nu are asa ceva ?
    Tu codezi pe partea software, nu codezi bateria fizic. Deci nu conteaza ce baterie pui daca e de aceeasi capacitate. Nici Varta, Bosch, Mol, etc. aftermarket nu vin cu, codurile necesare stantate pe ele, doar bateriile OE.
    Daca iti arata datele de la vechea baterie inseamna ca ti-a ramas codarea originala, poti incerca o recodare cu datele existente dar presimt ca nu o sa rezolvi mare lucru.
    Intai verifici incarcarea atat la rece cat si la cald, la alternator si la bornele bateriei.
    Dupa ce revii cu valorile, continuam discutia.
     
  2. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Klaau Klau eu cred ca sunt doua variante:
    1. Cabluri sau alternator defect, trebuie sa verifici incarcarea in fata si apoi in spate. Daca in fata e sub 14.7V atunci e alternatorul. Hai sa zicem ca e ok si 14.6 sau 14.5V. Apoi vezi cat ajunge in spate la baterie, nu ar trebui sa pierzi mult, cam 0.1 cel mult 0.2 mai putin decat in fata. Daca piezi mai mult atunci sunt cablurile.
    2. Daca incarcarea e in regula adica ai 14.5 sau mai mult in spate atunci e codarea. A intrat calculatorul in protectie deoarece bateria a scazut sub 10% si pt. a scoate protectia trebuie pus un cod de la alta baterie pt. ca codul pe care il ai acum e marcat ca baterie consumata. Dupa ce pui alt cod stergi erorile alea multe si ar trebui sa fie totul ok.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Calculatorul nu intra in nici o protectie, am mai zis asta.
    Singurul lucru care il face este sa anuleze anumiti consumatori in momentul in care bateria este prea slaba, pentru a rezerva curent sa porneasca masina.

    Codul e marcat ca baterie consumata si trebuie alt cod ? SF-uri ...
     
  4. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    A fost verificat totul si e in parametrii... 14,5 si in fata si la borne. Deci treaba e ca trebuie sa iau alta baterie cu parametrii memorati deja de calculator sau, varianta mai scumpa, o baterie cu cod. Corect? Si multzam pt raspunsuri!
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ideal era sa iei o Varta si sa o codezi cu datele existente, practic re-codezi.
    Incarcarea ai masurat-o la rece ? Daca ai probleme de cablaj, aceste se vor manifeste de cele mai multe ori la cald.
    Daca problema iti apare numai la cald, pe langa cablaj as verifica si electromotorul (chiar daca invarte ok cand nu porneste masina). Are o bucsa de cupru in capat care se toceste, facand joc in ax si probleme la cald.
     
  6. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    Am fost saptaman trecuta la 2 electricieni care au verificat electromotor, alternator, potentialul bateriei si incarcarea atat la rece cat si la cald. Totul e ok. Se pare ca bateria se descarca in mers (nu peste noapte - nu sunt consumatori "secreti") din cauza consumatorilor multi- ca daca e frig ai faruri, incalzire radio, etc. Masina porneste perfect chiar daca e rece dar cu cabluri de la alta masina. Am avut bateria pe redresor 24 de ore. Am mers o saptamana si apoi iar probleme. Acum am o baterie de 100Ah (am scris gresit 110 in primul post) pentru care daca as gasi un cod undeva poate s-ar rezolva. Daca nu, singura variana ar fi sa cumpar o alta baterie Varta (cum bine zici) cu cod dar nu stiu la ce amperaj. Deja ma dispera, mai incepe si scoala cel mic si voi avea nevoie de masina.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai nu ai sa gasesti cod pentru 100 ah deoarece pe B8 s-au pus baterii de 95, 105 si 110ah (bineinteles, si mai mici).
     
  8. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Exista posibilitatea ca problema sa fie fix de la asta. Probabil ca masina ta ca majoritatea A4 are management de incarcare. Exista si fara dar cele mai multe au asa ceva. Tu ai pus baterie de 100 si calculatorul crede ca ai de 110 (sau cat o fi codat in calculator) si nu stie ce sa faca. E ca si cum cineva ti-ar da o galeata de 10 litri ca sa umpli o cada de 110 litri insa robinetul toarna de fiecare data 11 litri si curge de fix 10 ori. Nu o sa reusesti sa umpli cada.
    Evident ca e doar o analogie care nu stiu daca este foarte sugestiva insa calculatorul nu lucreaza in parametri stabiliti si rezultatul il vezi.
    Din pacate bateria ta care a fost descarcata complet de mai multe ori nu cred ca mai are viata multa in ea. Bateriile de masina sunt facute sa stea incarcate si la descarcare completa se cam strica.
    Era bine daca luai de prima data baterie cu EXACT aceeasi capacitate ca cea originala (sau ce e codat in calculatorul masinii). Eu asa am facut si totul e ok. Acum decat sa faci alte experimente mai bine cumpara una cu cod si o codezi si asta este.
     
    Ultima editare: 3 Ian 2017
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu chiar, cel mai bine cere fisierul PDF in topicul Vin Decoder, asa vede sigur cu ce baterie a iesit masina din fabrica.
    Pe unele masini mai slab dotate au fost puse baterii mai mici, gen 92, 95ah.
     
  10. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    Hopa..aici m-am pierdut. Care Vin Decoder, unde? Am incercat cu mecanicul sa aflu cu VCDS-ul ce amperaj a avut bateria anterioara dar nu reusesc sa descopar decat codul anterior ala cu 11 cifre apoi 3 litere ale furniz si iar 10 cifre. Amperajul nu-l vad dar oricum, daca zici ca s-au pus doar de 95, 105 si 110...e clar ca bateria mea de 100 iese din calcul.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. stelco1968 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2016
    Locație:
    Norvegia
    Masina:
    Audi A4 B8 2008 CAGA , Audi A3 8P 2008 BSE
    Buna seara,
    Dupa o noapte putin mai friguroasa cu temperaturi de aproximativ minus 2-3 grade am observat ca sistemul de management al bateriei mi-a dezactivat incalzirea in scaune. Ar trebui sa.mi fac griji in privinta bateriei?
    Mentionez ca nu am probleme cu pornirea dar nici temperaturi joase nu am prins in cea de-a doua iarna de cand am masina asta.
    Nu as vrea sa ma gandesc ce s-ar intampla la temperaturile din Romania.

    Multumesc de ajutor.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca este bateria originala a masinii, e inceputul sfarsitului. :)
     
  14. stelco1968 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2016
    Locație:
    Norvegia
    Masina:
    Audi A4 B8 2008 CAGA , Audi A3 8P 2008 BSE
    Multumesc frumos de raspuns @audi66.
    Da este bateria originala si in bord am 92000km . Voi pregati una noua inainte de iarna viitoare
     
  15. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    Am revenit. Am PDF-ul (merci audi66 ) dar nu stiu unde sa ma uit sa stiu daca imi trebuie baterie codata sau daca am managementul bateriei. Am mai fost la un baiat istet si a verificat cu un VCDS 15.7 - deci o varianta mai recenta si mi-a zis ca nu am modulul 61 deci nu am managementul bateriei. Am pus intre timp o Varta de 110 (fara cod) sa vad cu se comporta. Pun aici PDF-urile poate ma mai lamuriti putin daca am sau nu acest management si daca imi trebuie intradevar o baterie codata.
     
  16. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    Voi tot nu pricepeti ca pe A4 B8 NU EXISTA modulul 61 ca pe A6, managementul se face prin Can Gateway 19.
     
    Rovanpera Ionut și sandumbogdan apreciază asta.
  17. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Asa este, nici la mine nu intra pe modulul 61 desi apare disponibil pe VCDS. Insa tot ce tine de baterie este pe modulul 19.
     
  18. sgabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 143cp 2010
    Ultima editare: 8 Ian 2017
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca ai functia Start-Stop pe masina iti trebuie obligatoriu o baterie AGM. Citeste integral acest topic si integral topicul din aria A6 C6. Ce scrie acolo se aplica si la tine daca ai BEM pe masina. Nu ma intreba ce inseamna BEM si AGM. Poti cumpara orice marca de baterie cu anumite caracteristci care le afli dupa ce citesti acest topic integral si celalalt topic. O zi buna
     
  20. sgabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 143cp 2010
    Nu am functia de Start-Stop.

    IMG_0956.JPG IMG_0957.JPG IMG_0958.JPG
     

Distribuie pagina asta