1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Electromotor - Alternator la A4 B8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 17 Mar 2009.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai cod pe baterie pentru BEM si este fabricata in saptamana 29 din 2009. I-a ajuns 7 ani si 4 luni. Degeaba imi arati poze, pe langa faptul ca le-ai atasat si stramb si ti le-am reatasat eu asa cum trebuie. Ti-am spus sa citesti topicul. Ne repetam inutil. Verifica daca ai BEM pe masina ca sa vezi exact daca ai nevoie sa codezi bateria (sa cumperi baterie ce are cod pentru BEM).
     
  2. tibivb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2013
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    Audi A4 B8 (8K2), 2.0 TDI, 2009
    Dupa ce am rascolit acest subiect si am discutat si cu un tehnician de la reprezentanta Skoda (mentionez ca se ocupa si de Audi), am ajuns sa am cateva neclaritati si as avea nevoie de cateva recomandari. In continuare aveti descrierea problemei.

    Masina a avut baterie cu management OE Moll, de 520 A (110Ah) din fabrica 2009. In iarna lui 2014 parea sa dea semne suicidale si in urma unei diagnoze am decis sa cumpar acelasi tip de baterie Moll, 520 (110Ah), care a fost codata la reprezentanta. In acest moment, cu vremea capricioasa, am avut masina cateva zile (~48 ore) nemiscata in doua randuri. La pornire mi se aprinde in bord semnul de baterie descarcata (Low battery charge: battery will be charged while driving) iar computerul de bord arata nivelul de incarcare 10%. Acest lucru s-a intamplat atat in aceasta dimineata cat si acum 2 zile cand la fel, a fost nemiscata vreo 2 zile. Pornirea se vede in filmare:

    Desi am parcurs cateva distante considerabile (25+km, 15km) pentru a isi modifica nivelul de incarcare, acest lucru nu s-a intamplat deloc iar bateria a ramas tot la 10%. De obicei acel nivel crestea macar 10-20% in majoritatea cazurilor. Prin decembrie a fost o situatie in care era pe la 60% si desi am facut un drum de 80km, nu s-a incarcat decat pana la 70% si scazut iar la 60%.

    Dupa o discutie cu un tehnician de la reprezentanta, mi s-a spus ca acea baterie nu o sa se mai incarce de la sine, pentru ca nu mai are putere, oricat as merge cu ea. Aceasta ar fi o problema comuna a bateriilor de pe Audi, care ajung in situatia de a nu mai putea fi resuscitate prin condus. Solutia este redresorul (special, nu ca la Dacie) pus in portbagaj. Este plauzibila aceasta situatie? Daca da, unde as putea sa fac acest lucru, cat dureaza (am nevoie de masina in aceasta perioada), cam cat costa?
    Dupa sugestiile de pe forum m-am decis sa merg la un electrician sa masoare tensiunea la bornele alternatorului si la cele ale bateriei. Voi face acest lucru zilele acestea. Pana revin cu un raspuns, ce imi sugerati? Credeti ca bateria e pe moarte (iar)?
     
    Ultima editare: 9 Ian 2017
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @sgabriel Patratul de pe borna - (minus) este modulul BEM.

    @tibivb Mai degraba alternatorul/regulatorul/cablaj.

    Evident, oricare din cele mentionate mai sus pot da simptomele descrise de tine.
    Primul pas este asa cum ai zis si tu, verificarea incarcarii atat la alternator cat si la bornele bateriei.
     
  4. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    tibivb vezi intai daca iti incarca alternatorul OK, si verifica daca nu ai pierdere pe cablul de la alternator la baterie. Dupa asta cred ca poti incerca un test al bateriei. S-ar putea sa fie bateria problema.
     
  5. sgabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 143cp 2010
    multumesc pentru raspunsuri. citisem tot topicul. intelesesem ca am BEM pe masina, ca imi trebuie baterie cu cod pe ea...dilema pornise de la faptul ca nu mai gasesc fix acelasi model e baterie. am gasit Moll 82095 la 740 lei. am vb direct la reprezentanta. are tehnologia EFB, pentru Start-Stop, chiar daca eu nu am pe masina, dar e singura care s-ar potrivi. mai e un model de varta de 100 ah, la 800 lei. o zi buna sa aveti!
     
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Orice baterie auto trebuie formatata (incarcata) minim 8 ore la un redresor adevarat. Pe masina avem si alti consumatori, in special iarna, care absorb ceva curent si pentru baterie nu prea mai ramane nimic.
    Temperatura exterioara negativa este un alt mare "dusman" al acumulatorilor.
     
  7. #Alexandru# 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi a4 b8,2.0d, 2008
    Salut! Acum trei luni mi-am luat un audi a4 b8, 2.0D, 2008 am avut consumatori pe ea si bateria a fost schimbata dar nu a fost codata, am mers la reprezentanta skoda si mi-au codat-o dar au gasit si consumatorul, era releul de la alternator care imi descarca bateria intr-o zi.Acum nu mai am consumatori pe dar cand e rece motorul prima invartire este slaba dupa care la 3-4 porneste,cand sunt -15° risc sa nu o mai pornesc deloc, am verificat bateria la test si este buna, alternatorul baga bine, am dat jos si electromotorul si este bun!!stie cineva cauza ca eu nu stiu ce sa-i mai fac....
     
    doctornd apreciază asta.
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  9. #Alexandru# 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi a4 b8,2.0d, 2008
    Multumesc! Nu citisem asta, o sa verific cu siguranta cablul!
     
  10. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Salut,
    Din pacate mi-a murit si mie bateria la masina dupa 6 ani de cand este bateria. As dori si eu cateva sugestii daca se poate. Precizez ca masina mea nu are start and stop si ma gandeam la urmatoarele baterii:
    - VARTA BLUE DYNAMIC 95 Ah 595402080
    - Auto BOSCH S4 95 Ah 0092S40130

    Eu acum pe masina am Originala Varta de 95Ah si curent de pornire de 760A.
    Ce baterie imi recomandati sa iau.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aia care o poti coda.
     
  12. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Corect dar care se poate coda :)
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Din ce spuneau colegii care au facut asta, poti coda Varta daca e de aceeasi capacitate cu cea originala, cu codurile vechi originale, deja existente care iti apar pe modul cand intri in meniu cu VCDS.
     
  14. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Da si aici este o problema de abia acum am obs, si anume dupa de am facut retrofit la CAN nu am schimbat codul bateriei si acum in can este cod de baterie 85Ah cu 4f . Trebuie sa schimb codul cu unul de 95Ah ma gandeam sa il pun pe cel de pe baterie dar ce am mai vazut pe afara ca la bateria varta blue au pus urmatorul cod 8k0915015E VAO 5954020800.
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
  16. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Eu am pe masina urmatoarea baterie doar ca nu gasesc codul BEM
     
  17. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Emil, uite aici, cred ca e exact aceeasi baterie pe care o am si eu. Au uitat sa lipeasca stickeru? :)
     
  18. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Multumesc :) la mine apare in istoric auto ca a fost schimbata in 2010 pe garantie deci clar nu au mai pus stickeru.Acum sa vedem ca mi-am comandat VARTA BLUE DYNAMIC 95 Ah 595402080 si sambata o monteaza si dupa aceea trebuie sa o codez.

    Ce este ciudat ca la mine bateria de pe masina este codata cu alt cod
     
  19. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Ce producator e ala JCB?
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tot Varta, este produsa de Johnson Controls Batteries.
     
    andyzaharia apreciază asta.

Distribuie pagina asta