1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Electromotor - Alternator la A4 B8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 17 Mar 2009.

  1. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Eu cred ca treaba cu bateria codata este doar marketing. Am avut 5 ani o batetie Fiamm, care nu avea cod. In Februarie am schimbat-o cu Varta originala, de la reprezentanta, plus codare. Acum pe VCDS imi indica 70% SOC, iar in MMI 100%. Diferenza la pornire este mica intre aceasta noua si vechia baterie, dar in ritmul asta nu cred ca apuca 5 ani ca cealalta. Daca aveti problema cu descarcarea sau erori, cauzele sunt in alta parte... nu din cauza ca nu este originala sau necodata, ci din cauza puterii.
     
  2. auditm 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 2007 2 L TDI BRE
    Daca e cum spui,ma intreb de ce au mai pus cei de la Audi modulul de management al bateriei...nu era suficient un releu de incarcare ca la Dacie?
     
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Din cauza ca multe module functionaeza doar cu un anumit voltaj. Cand scade tensiunea, va apar stocate anumite erori. Asa zisul BEM ar trebuii sa ajute electronica sa dea de acord cu bateria, dar dupa o vreme, nu o face.
     
  4. auditm 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 2007 2 L TDI BRE
    Deci dupa o vreme sa inteleg ca putem pune orice baterie si va functiona la fel ca inainte cu bateria cu BEM Code?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai inteles gresit. Nu mai discutam despre asta atat timp cat ne repetam aiurea si inutil cu aceleasi lucruri. Multumesc.
     
    Ultima editare: 30 Apr 2017
    TranceBorder apreciază asta.
  6. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    De cateva saptamani ma confrunt si eu cu o problema in legatura cu partea de incarcare baterie/ alternator/unitate de management si nu stiu ce sa mai cred. Nu pot sa mi explic exact de unde este problema!

    In iarna am schimbat bateria care a fost pe masina (Banner 8k0 915 105 K) cu o marca Mach parca a fost si asta, o avem prin beci si am zis sa o folosesc pana trec la ceva ca lumea.

    In urma cu aproape doua luni am ales sa cumpar o baterie foarte buna la 900 lei (MOLL cod 81095) tehnologie AGM/ start stop, cam varful de gama de la ei. Am facut asta nestiind ca am unitate de management pe masina (pentru ca imi lipseste cutia aceea neagra din portbagaj din stanga bateriei) si de altfel prima data cand nu cumpar baterie originala la masina mea. Ar fi trebuit sa cumpar baterie originala cu codul 000 915 105CE - 92Ah/520A la pretul de 290e, in reprezentanta - 420e.

    Ulterior cand au aparut problemele am mers la tester si am descoperit ca acel cod de baterie originala pe care ar fi trebuit sa o cumpar, se gaseste deja introdus si de aici am tras concluzia ca trebuia baterie originala cu cod, cam tarziu , bateria cea noua era pe masina. La mine in modulul 19 este varianta cu Protocol /CAN.

    Am zis ca tin bateria asta pana se duce si ulterior o sa cumpar originala cu codul corespunzator. Dar problema la care as vrea sa mi raspunda cineva care se pricepe este alta, pentru ca vreau sa plec la un drum mai lung si nu stiu ce sa fac. Imi este teama sa nu raman cu masina in pana.

    Pe volmetrul care se gaseste in meniul ascuns imi arata fluctuatii mari pe incarcarea bateriei: 12,6v / 13,4 - uneori 14,5 cat imi arata inainte in mod constant. Am constatat in mers de ex pe autostrada cu piciorul pe acceleratie sau pilot automat sta numai in 12.7V (practic masina merge pe baterie) apoi daca las masina in frana de motor arata 14,5V. Accelerez scade la 12,6v / 13,4 si nu urca deloc la 14,5. Frana de motor arata 14,5V. Deja mi am format un stil de condus ca sa pot incarca bateria. La relanti uneori baga 14,5 - mai mult la prima pornire din ziua respectiva. Dupa o perioada sta din nou in 12,7v sau in cel mai bun caz 13,4v.

    Nivelul bateriei il gasesc dupa o zi pe alta la 50%. Merg cu ea , o incarc la 100% apoi a doua zi din nou 50%. Asta inteleg ca ar fi de la faptul ca bateria nu este codata.

    Am verificat cablurile pe sub masina. Nu par deloc sa fie in neregula.
    Am masurat incarcarea sub masina la alternator. Arata 13.4v iar in meniul ascuns la fel. Deci ce indica meniul ascuns este exact ce scoate si alternatorul.

    In concluzia am decis sa schimb regulatorul de tensiune din alternator. Pret 107e pe original. Cel vechi, am constatat ulterior ca avea putina uzura la carbuni.
    Regulator schimbat apoi masurat la alternator curentul de incarcare , indica 13,4V.

    Acum probabil ca urmeaza schimbare alternator - 480e. Insa nu as vrea sa l schimb degeaba si pe acesta.

    Intrebarea mea ar fi urmatoarea: Poate unitatea de management a bateriei sa conditioneze cumva alternatorul sa incarce un anumit voltaj? Si unde este situata aceasta unitate la masina mea ? Pentru ca in locul din stanga bateriei unde stiam eu ca ar trebui sa fie montata, nu este. Ca sa stiu ce sa schimb sau probabil ca o voi lua pe ghicite. Ma gandeam ca poate cumva a luat o razna si unitatea de management. Masina are relativ putini km si nu e normal sa apara probleme pe alternator, care se rezolva in cele mai multe dintre cazuri doar cu schimbarea regulatorului de tensiune, in prima faza.
    Consumatori peste noapte, calculatoare care nu intra in stand by nu sunt, am testat si asta.

    Am pus de test si bateria veche, cea originala care a fost pe masina din Germania sa probez daca cumva alternatorul isi revine la 14,5v constant. Rezultatul este acelasi, incarcare haotica.

    De cateva saptamani de cand am problema asta am mers in jur de 10 000km si tot asa cu ochii pe volmetru.
     
    Ultima editare: 29 Iun 2017
  7. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @11TUN Unitatea de management a bateriei este borna minus, dupa cum vezi are o cutiuta pe ea.
    Cele 2 fasii de cupru de pe colector in ce stare erau cand ai schimbat regulatorul ? Tocite, negre ?

    8K0 915 105 K - 92 Ah, cod ce nu se mai gaseste si are echivalenta 000 915 105 CE (OE vine Varta).
    Aftermarket, nu gasesti Varta AGM de 92 Ah, doar de 95 Ah.

    Acum, tu ai pus Moll 81095 care este de 95 Ah. Ti se pare ok sa ai codare de 92 (Varta) si baterie de 95 (Moll) ?

    Pentru bateriile de 95 Ah, codul este 000 915 105 DK VA0 300910A1UQ. Incearca sa folosesti codarea asta si vezi ce se intampla.
     
  9. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Codarea care se afla pe masina este de baterie Moll din cate se vede (MLA). M am gandit si la varianta ca a fost baterie de 92Ah ,iar eu am pus de 95Ah.

    La A6 am avut la fel borna minus ,iar cand am schimbat bateria cu una originala nu am gasit canalul 61 ca sa o pot coda. Insa a mers ok masina baga 14,5v constant si nici cand bateria veche era pe duca nu aveam fluctuatii pe volmetru, doar nu mai pornea la doua zile. Nu cred ca unitatea de management este chestia aia mica de pe borna minus.

    Regulatorul l am schimbat la un servis specializat in alternatoare si s a uitat baiatul acela cand a demontat si la starea alternatorului. Cat a putut sa vada, mai mult la pipait si s a folosit de o oglinda, pentru ca spatiul e foarte stramt la B8, alternatorul fiind montat tot in parte de jos. Chiar m a chemat in canal sa mi arate. A zis ca nu are santuri pe rotor. Normal are uzura dar nu cat sa para suspect.. Carbunii vechi erau putin tociti. Daca puteam sa demontez alternatorul destul de usor mergeam demult cu el la verificat. Ca sa dai alternatorul jos la un B8 de 3,0 trebuie sa demontezi multe inclusiv tampon motor dreapta, un balamuc intreg.

    O sa incerc sa bag codurile de mai sus sa vad daca se schimba ceva. Daca as sti sigur ca e din baterie cumpar una originala si termin balciul si cred ca asta ar trebui sa fac daca tot am gresit o aici. In Bucuresti mers bara la bara aveam si 12.4v , am zis ca acolo raman cu masina.

    Cand am pus bateria asta Moll volmetrul a bagat 14.5v o perioada, nu au fost probleme. Acum de cateva saptamani a luat o razana. Nu trebuia totusi imediat cand am pus baterie necodata sa faca figuri? Nu inteleg cum de a mers ok o luna apoi o ia razna. Sper sa fie din baterie.

    Mersi mult pentru coduri. O sa merg zilele asta sa le bag .
     
  10. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Verifica incarcarea/cat scoate la bornele alternatorului cu aparat de masura si apoi la bornele bateriei.
    DACA stii ca, releul de incarcare e ok/puntea de diode la fel, verifica daca tine ambreiajul fuliei de pe alternator.
    De multe ori ambreiajul"patineaza"de aici si incarcarea defectuasa/in trepte.
     
  11. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Am verificat incarcarea si la alternator si la baterie.
    Acum am mers cu masina si baga 14.5v dar nu va ramane asa. In timp scade si incepe sa bage mai putin.
    Nu imi permit sa dau alternatorul jos numai ca sa fac un test. Mai bine il schimb direct. Cred ca o sa incerc mai intai cu schimbarea bateriei.
     
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    E doar alegerea ta ce/cum faci!!
     
  13. Madalin1989

    Madalin1989 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,CAHA,2009
    Incearca si cu o baterie originala si vezi daca mai ai problemele astea.Ceva de genul am avut si eu,dar am luat baterie originala cu cod bem si nu am mai avut nicio problema.
     
  14. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Deja nu stiu ce sa mai cred. Am impresia ca masina asta se repara singura! :))

    De joi de cand am deschis subiectul pana duminica dimineata, alternatorul a bagat numai intre 14.1v - 14.5v. Am facut 1000 km in acest timp. Nu a mai coborat la 12.7 cum avea obiceiul.

    Astazi dupa doua zile de stationare in garaj nivelul bateriei pe MMi este 100%. Am scos masina in curte pentru aspirat, detailing cateva ore, usi deschise, pornit ventilatia auxiliara pt dezaburit geamuri , diversi consumatori. De obicei scadea si la 10%. Acum nimic, totul este ok 100% pe Mmi. Pornita la relanti ajungea si la 14.6v.

    Sper sa ramana asa si in urmatoarele saptamani. Oricum problema nu o vad rezolvata. Ma astept oricand sa o ia razna din nou.
     
  15. dreiutz

    dreiutz 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2014
    Locație:
    Luxemburg
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0 TDI DETA 2016
    Asta suna a contact imperfect pe undeva. Cand face, cand nu face. Nu prea cred in autorepair :-)
     
  16. marian344

    marian344 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi Q3 - 2.0 TDI-2016 -110KW- CUVC / Audi A4 B6 Cabrio 1,8T 120 kw-BFB
    Salutare. Dupa o scanare am o eroare , am facut si scanare si poza la acumulatorul ce il am pe masina. Rog putin ajutor si indrumare din partea voastra .Multumesc

    IMG_3732.JPG IMG_3735.JPG IMG_3736.JPG IMG_3737.JPG IMG_3728.JPG IMG_3729.JPG
     
  17. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Masoara cat incarca si daca incarcarea e ok schimbi bateria!!
     
  18. marian344

    marian344 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi Q3 - 2.0 TDI-2016 -110KW- CUVC / Audi A4 B6 Cabrio 1,8T 120 kw-BFB
    romy.b sa inteleg ca e cam dusa bateria? banuiesc ca este cea cu care a iesit din fabrica
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu e imposibil. Dar prima data fa niste masuratori : cat incarca cu motorul pornit, la bornele bateriei si la borna alternator+masa, ce valoare ai la baterie inainte de pornire (dupa 24 h repaus), ce valoare ai la bornele de sub capota, si cu motorul pornit si fara.
    Abia apoi dupa ce vezi rezultatele poti lua o decizie.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bateria este fabricatie 2009, cred ca ar fi cazul sa o schimbe.
     

Distribuie pagina asta