Buna seara tuturor Am avut o problema cu pornirea inainte de revelion, bateria fiind prea slaba. Am luat curent de la o alta masina si am reusit sa o pornesc, dupa care am facut cativa zeci de km si s-a incarcat suficient cat sa nu mai faca probleme. Avand in vedere ca trebuie sa fac un drum lung am decis sa inlocuiesc bateria. Cel de unde am cumparat bateria a montat-o pe cea noua folosind una de back-up pentru a nu vedea masina ca s-a schimbat bateria. Din pacate nu avea decat Bosch S5 70Ah 760A fara cod BEM, cea veche (originala) fiind aceasta: Nefiindu-mi foarte clar cum functioneaza noua baterie (necodata) fara sa dea erori am apelat la un prieten cu VCDS. Am incercat sa intru pe portul 61, dar nu s-a conectat (am dedus ca nu am BEM). Am intrat pe portul 19-CAN Gateway, canalul 04 si am gasit scris la valoarea veche cu spatii intre ele amperajul bateriei, producatorul bateriei si seria bateriei, dupa cum se vede aici Am rescris codul cu noul amperaj (70Ah), producatorul EXIDE (Bosch-ul nu era in lista de producatori afisata de VCDS) si seria de pe bateria veche cu ultima cifra modificata. Inainte de recodare am avut la SOC aproximativ 50% (nu mai tin minte), iar dupa 100%. Am verificat block-urile 18, 19 si dupa recodare si la Battery Ageing am 100%. Sper ca totul sa fie ok, sa nu am probleme pe drum cu noua baterie. Ce parere aveti, oare a reusit recodarea?