1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Blocul de electrovalve pentru clima la Audi A6 C6 - amplasare - demontare si inlocuire

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de drid, 23 Apr 2009.

  1. ciuvete 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 1998
    4f1959617b
     
  2. adigirjoaba 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 / 2008 / 2.0 tdi
    Salut!
    Am o problrma cu clima care functioneaza anormal. Am aflat de la prietenii nostri ca este vorba despre un bloc de electrovalve care controleaza admisia aerului cald sau rece in habitaclu. Aceste valve trebuiesc curatate sau inlocuite dupa caz. |Ce nu am aflat este unde este situat acest bloc de electrovalve>la motor, in habitaclu?
    Daca cineva ma poate ajuta indicandu-mi unde se afla chiar si cu aproximatie mi-at fi de mare ajutor.
    Multumesc!
    Cu respect,
    Ady G. :)
     
  3. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    cum deschizi capota iei plasticul acela mare care acopera unde ii situat lichidul de frana. Si ii situat langa motorul de la ventilatorul de habitaclu.
     
  4. adigirjoaba 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 / 2008 / 2.0 tdi
    tucudean87 Mersi mult. Am descoperit si am si rezolvat problema.

    O zi buna!
     
  5. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Pai cum ai rezolvat?
    Curatat sau inlocuit?
    Daca le-ai curatat explica si pentru colegii care vor avea nevoie pe viitor.
     
  6. DANLO

    DANLO 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi A6 -2.7TDI Quattro -2006 / VW JETTA 1.9 TDI -105 CP -2007
    inlocuit sigur , ca de curatat nu prea mai merge mult
     
  7. DAN.TG-MURES

    DAN.TG-MURES Silver Member

    Înscris:
    1 Iun 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, 2005
    Eu l-am curatat acum 2 ani si inca nu am avut probleme.
     
  8. adigirjoaba 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 / 2008 / 2.0 tdi
    Scuze de intarziere dar am fost plecat. L-am curatat acum vreo 3 sapatamani si clima functioneaza acum perfect. Repet ca nu mergea deloc, baga aer cald la 15 minute de la pornirea motorului. Merita incercat inainte de a schimba piesa care am inteles ca este destul de scumpa pe original cam 1500 lei.

    :respekt:
     
  9. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Poti da mai multe detalii despre procedura?
    Trebuie desfacute, se curata acolo unde sunt, cum sau cu ce le-ai curatat etc
     
  10. adigirjoaba 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 / 2008 / 2.0 tdi
    Aceste electrovale sunt situate sub grila neagra din prelungirea parbrizului, sub capota. Sunt sub forma a 2 capsule metalice unite. Se desfac cele 3 suruburi si in interior este un cate un ax si cate un arc stanga-dreapta. Pe ele se observa depuneri de rugina si calamina sau calcar ceva de genul asta. Pentru curatare am utilizat o bucata de plastic mai tare ca sa indepartez depunerile de pe ax si arc si o solutie de curatat pentru carcasa electrovalvelor. Nu sfatuiesc sa utilizati şmirghel deoarece axul este polishat pentru a nu exista frecare si a etansa perfect si astfel se zgarie.
    Cam asta este tot ce am facut. L-am ansambat la loc si functioneza foarte bine pana acum.
    Succes!
     
  11. tipoval 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 TDI
    eu am 2 ani de cand l-am curatat si merge perfect si acum. cand l-am desfacut multi m-au injurat ca umblu cu reparatii cand piesa trebuie schimbata. in ceea ce priveste procedura, foarte bine descrisa mai sus mai am urmatoarele precizari, o sa curga foarte putin antigel si atentie la acele 6 suruburi mici de deasupra au tendinta de a se rupe, strangeti cu atentie.
    Bafta la aceasta operatiune simpla care va scuteste de cheltuieli inutile.
     
  12. Vladimir13

    Vladimir13 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 3.0 TDI 2006
    Are cineva chef sa-mi curete si mie si platesc ? Sunt din Bucuresti.

    Am un A6 2006.
     
  13. crd

    crd 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad, 3.0 TDI, 313 CP, 2013
    Am turbat de cald azi: am avut clima oprita vreo saptamana si cand am pornit-o azi mi-a bagat numai aer cald, cand de fapt AR FI TREBUIT SA-MI INGHETE SANGELE IN VINE!!!
    E cineva din Bucuresti care ma poate ajuta/asista cu operatiunea de curatare a electrovalvelor de la clima pt un A6 quattro 3.0??
    contra cost desigur!

    MERSI
     
  14. Scorpiono

    Scorpiono 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Q7, 2008, S-Line
    Sunt in service cu problema asta, la mine baga cald dupa 1h, si am facut greseala (zic acum) sa le comand. Mai ales ca de la Porsche Nord Bucuresti (vaiiii fugiti daca vreti sa nu va blestemati zilele asteptand o baterie amarata pe stoc, d'apai bloc de valve).

    E 8,5mil + manopera piesa.
     
  15. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Deci piesa se curata foarte usor si din cate vad in cele mai multe cazuri blocul de valve functioneaza foarte bine dupa curatare.
    Foarte important la curatare : pe cele doua axe dinauntru care au cate un arc pe ele se formeaza un strat de calcar sau nu stiu cum sa-i spun, foarte greu vizibil(la prima impresie cele doua axe par curate) , iar stratul ala se poate indeparta doar cu o bucata de plastic tare dar fin sau un cap de surubelnita lata iar capul invelit intr-o carpa ca sa nu sgariem axul(varianta asta am folosito eu). Deci foarte important este ca sa se dea jos stratul despre care vorbesc, din cauza stratului asta nu lucreza bine cele doua axe deoarece inauntru se formeaza un fel de camp magnetic iar cele doua axe nu reactioneaza bine datorita stratului depus.
     
    maciupiciu18 apreciază asta.
  16. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    Azi am fost acasa la un mecanic care lucreaza la Audi pt. cateva probleme printre care si blocul de electrovalve - nu a vrut sa curete, a zis ca el nu face carpeala, mi-a recomandat sa schimb piesa.

    A incercat sa imi explice cum se fac depunerile si de ce se nu imi recomanda curatarea (cica problema revine): sursa problemei este un semering (?), care dupa nshpe ore de functionare se cam duce, si lasa sa intre (?) antigel; reziduurile din el se depun pe ax; cureti axul, dar semeringul tot defect ramane si peste o perioada iar se face depunerea; semeringul nu se poate schimba separat...sper sa fi inteles bine, sa nu fi batut campii.

    in concluzie, maine imi voi curata eu axul; sper sa reusesc...mai ales ca achizitia masinii si cheltuielile de dupa achizitie (inmatriculare, asigurari, revizie, placute frana, cauciucuri) m-au cam lasat cu buzunarele goale.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2012
  17. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    am extras electrovalvele, am curatat axul, se curata destul de greu...in lipsa de idei si plictisit de frecat cu plasticul, am folosit o solutie pt scos zgarieturile din plastic - Xerapol (acrylic bla bla, am luat-o de la Cora cu alta ocazie cu 40 ron, de la raionul auto) - s-a curat bec.

    atentie cand scoateti/puneti suruburile, eu am scapat unul pe acolo si nu l-am mai gasit; merge bine si usor daca folositi o surubelnita cu cap potrivit (hexagonal cu niste muchii, n's cum ii zice, dar gasiti la MrBricolage)

    sa speram ca o sa tina carpeala!
     
  18. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    pana acum e bine, dar am facut doar 3 drumuri in oras, de 40-50 minute fiecare; desi nu a fost chiar cald afara, am tinut clima la 18 grade, ca sa vad daca baga cald :)
     
  19. Vladimir13

    Vladimir13 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 3.0 TDI 2006
    Am fost la service pentru curatare.

    Recomand celor care nu sunt asa priceputi sa nu se bage singuri, operatiunea nu este grea dar dureaza cam 30-45 minute daca este facuta de un mecanic.

    Ca un sfat inainte sa scoate furtunul de la piesa, dati capacul jos de la antigel, va curge mai putin.

    Tinand cont ca a venit frigul nu mai pot testa serios clima dar va tin la curent daca mai baga cald cand nu trebuie.
     
  20. Draqumort 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2010
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0TDI 2005
    Problema la climatronic...

    Buna ziua, poate ma poate ajuta cineva...
    Am un A6 din 2005 2.0 blb, climatronic cu afisaj. Face racoare, 50-100km, pana cand o ia razna si baga foc peste tot, mai putin pe la gurile centrale. Ce problema poate sa fie ? Senzori climatronic, servomotorase... Va rog sa-mi dati un sfat ca sa nu ma jupoaie aiurea prin service ! Uitasem, masina este NEAGRA !!!
     

Distribuie pagina asta