1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Blocul de electrovalve pentru clima la Audi A6 C6 - amplasare - demontare si inlocuire

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de drid, 23 Apr 2009.

  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Na, ca a făcut și a mea "aroganța" de a baga aer cald pe gura de ventilație din stânga.
    Am oprit clima, am repornit-o și si-a revenit. Pentru o perioada. Mi-a mai făcut de vreo doua ori, apoi m-a "lasat" să ajung acasă pe răcoare.
    Clar, trebuie sa trec la curațirea electrovalvelor.
    Vreau sa va întreb, ce soluții mai știți care sa elimine calamina? As evita metoda mecanica pe cât posibil. La fiarele de călcat, fierbatoare, se recomanda oțetul.
    Oare sa le pun în apa fierbinte cu soluție pentru detartrat mașinile de cafea?
    Ce credeți că ar merge?
     
  2. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Gabi eu de exemplu le-am polishat cu pasla si pasta pentru polish. Eu asta muncesc, fac polish la inox in cantitati industriale:yahoo::rockwoot::rockwoot:. Cauta si tu pe cineva care are un motor electric unde poti pune o pasla circulara, dai cu pasta si inlatura toata calamina imediat.
     
  3. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ooooook,...pai cam am așa ceva... :)
    Am pasta de recondiționat și lustruit inox-ul, plus ca am și mașinărie la care pot pune chestii cu piatra abraziva sau pâslă.
    Un fel de șurubelnița electrică, altoită cu o bormasina, ca nu știu cum se cheamă. Are variator pentru viteză, are putere, în principiu da, sa știi că e o idee excelenta...
    Săptămâna asta poate reușesc să fac ceva...
    Merci.
     
  4. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Un sfat - nu trebuie sa insisti foarte tare cu pasta, risti sa se ia stratul de crom care are numai cativa microni. Valvele sunt din bronz si daca rozi cromatura se oxideaza in doua zile. Asa ca achtung ce faci.
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Am rezolvat-o si eu,...cred. :)
    Multumesc pentru asistenta, Auras...


    Am desfacut cele 6 suruburi. Sunt din aluminiu, asa ca pentru cei ce au de gand sa le scape pe sub conductele alea, sa-si puna din timp o ustensila, sau o ceva cu mastic in varf, ca sa le culeaga. :)
    Cand am ridicat cilindrii aia, carcasele bobinelor, nu am stiu ca pistonasele (poza 5 - postata de "psycho_mishu" la pag. 7) pot cadea, asa ca unul s-a dus pe sub conductele alea. Nu am bruscat, dar cand era la cativa centimetri mai sus, nefericitul a cazut. L-am luat cu un patent de ala, ascutit si lung dar, surpriza, uitamdu-ma la celalalt, am vazut ca trebuie sa mai recuperez si ... arculetul ce era pe el. Am avut noroc ca aveam o ruleta cu capatul magnetic si bagandu-l pe sub piesa aia de plastic (pentru ca nici in ruptul capului nu-l vedeam), l-a cules. Uff, am scapt.. :)
    Am scos si tablitele alea ce au acel ghidaj si am trecut la analizat. Se vede in poza 2 - "psycho_mishu", dar a iesit impreuna cu "mijlocul", ramanand ca cea din dreapta.
    Spre marea surpriza, aproape placuta, cilindrii erau curati, erau luciosi.
    Totusi aveau pe partea mai groasa, pe o parte, o pata de culoare neagra. Foarte putin era si pe partea mai subtire, unde erau arcurile.
    Le-am luat la sters, apoi la polisat. Pasta este pentru parti de inox, dar nu e foare abraziva, ca nu e ceva profi. Cu "masinaria" din dotare, la care am pus o tija ce are pasla in varf, am trecut la treaba. Cum nu erau foaste "murdare", cred ca se lua si manual, daca insistam.
    Au iesit "bec". Totusi, cand le puneai "in lumina", pe unde era pata negricioasa, erau un pic "mancate", dar foaaarte putin, imperceptibil daca nu cautai in mod special. In fine, au iesit bine. Din exces de zel, le-am super-sters si nu am mai pus mana pe ele, de frica sa nu las grasime. De fapt cam asa am facut cu toate piesele, dupa curatire.
    Am spers si ghidajele din acele placute, bagand un "fund" de spiral mic, invelit in hartie de polisat. Un fel de pasla subtire.
    Supapele ce au ramas in corpul piesei de pe masina, doar le-am scos si le-am sters. Erau curate, iar "scaunul" era lucios, impecabil. Tijele lor sunt din plastic, profil patrat, nu am avut ce sa le fac, erau OK.
    Am trecut la cilindri. Am scos bobinele (poza 3 - "psycho_mishu") si am sters corpurile la interior (poza 4 - "psycho_mishu"). Cilindrii de la interior (se vede unul la cea mai apropiata carcasa din poza 4), unde vin capetele groase ale pistonaselor, le-am sters cu tija de la o sububelnita cu cap interschimbabil, invelit in hartie de polisat. Tija surubelnitei a intrat aproape perfect, asa ca a sters foarte bine.
    Am vazut ca in capete acelor cilindri mici, unde vin capetele groase ale pistonaselor, aveau saibe de cupru. Se tineau initial de corpuri, din cauza antigelului. Deci atentie sa nu le pierdeti. Le-am ghidat la locul lor cu ajutorul unei surubelnite mici. Le-am bagat pe ea si au alunecat frumos la locul lor.
    Dupa ce am pus bobinele, ce sunt legate amadoua prin corpul contactului de plastic, am centrat cat de cat saibele, sa nu fie "fugite" in vreo parte si sa nu intre usor pistonasele, cand li se pun bobinele cu cilindrii in "cap".
    Am trecut la montat, am pus tablitele de ghidaj, prin care au iesit tijele de la supape, apoi le-am pus in cap pistonasele (partea mai subtire, cu arcurile pe ele), apoi peste acestea, bobinele cu tot cu cilindrii/carcasele lor.
    Am pus suruburile (atentie iar la ele, sa nu cada), le-am strans oarecum "in stea", am pus contactul isi...cam asta a fost.

    Am pornit masina si am lasat-o sa i se incalzeasca lichidul de racire, apoi am verificat cum da caldura, rece, pe diferite directii.
    Totul merge cum trebuie, sper sa mearga fara probeleme si de acum incolo.
    Apropo, sunt sanse sa curga antigel pe acolo ? Am sters bine piesa si apoi am mai verificat dupa cateva minute de mers si era OK. Surburile le-am strans corect, nu le-am forat, dar nici nu le-am lasat aiurea. De fapt, cand au ajuns la "capat", s-au oprit brusc. Oricum, o sa mai controlez.
    Sunt optimist, pentru ca nu am gasit depusa calamina. Se spunea pe aici ca asta ar fi principala cauza si cea mai intalnita si s-ar datora antigelului care ar intra nepermis pe nu-stiu-unde-si-cum.
    Nefiind asta cauza, sper sa nu mai am probleme. Macar o perioada. Lunga... :)
    Spor la treaba...

    Multumesc inca odata tuturor celor care au dat detalii, ca sa ne facem curaj sa facem operatiunea.

    (Timpul de lucru ? Pentru ca am lucrat in garaj, la lumina unei lampi cu leduri, frecandu-ma cand afara, cand inauntru, aproximativ o ora si jumatate. Ei, asta e, nu trageti acum "in pianist". :) )
     
    Ultima editare: 3 Sep 2014
  6. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Ce istorie....
     
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Frățică, eu as sterge-o dacă as mai putea... :)
    Am scris după mult timp aici, de pe calculator și...m-a furat peisajul. :D Mi- au fugit prea ușor și repede degetele pe taste.
    Am vrut sa detaliez niște chestii, de care mai mult ca sigur se vor lovi și alții și despre care nu prea s-a vorbit. Nu consider ca ar fi un tutorual, pentru ca nu am pus poze și nici explicațiile aferente, pas cu pas.
    Dacă e prea mare, moderatorul poate s-o șteargă...
     
    Ultima editare: 3 Sep 2014
  8. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Las-o asa ca este bine. Aviz amatorilor: nu strangeti prea tare suruburile ca o sa ramaneti cu capetele in mana. Se reteaza de zici ca nu este adevarat. Si sa vezi ce desfaci tot blocul de supape si dai la gauri sa scoti suruburile rupte...
    P.S. Si la desfacere exista riscul de rupere a surubului. Cand desfaceti, faceti-o cu grija, fara a forta...
     
    adrian73ran apreciază asta.
  9. John10 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2012
    Locație:
    dublin
    Masina:
    Audi A8, 3.0Tdi, 2004
    Aveti aici un video unde aste explicat cum se poate schimba sau repara blocul de electrovalve pentru clima la un audi a6 4f din 2005. Daca va uitati la comentari o sa vadeti ca utilizatorul Rod explica exact ca aici pe site dar acolo cel putin vedeti in video mai bine.

    http://www.youtube.com/embed/r2fW_XCAu1I

    Daca videoul nu merge incercati linkul: http://youtu.be/r2fW_XCAu1I
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Noi 2014
  10. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Si eu am probleme cu asta, pe 18 grade imi baga cald in partea stanga, daca dau pe 16 brusc rece (dar nu chiar de 16). Cred ca si pe dreapta la fel. As vrea sa curat blocul/valvele alea. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Noi 2014
  11. ariciutz 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6,2.0 TDI , 2005
    Am rupt doua suruburi si acum imi curge antigel.Ce este de facut ?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce suruburi ? Care ? Sunt 6-7.
     
  13. ariciutz 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6,2.0 TDI , 2005
    2 din cele 6, a ramas filetul. Am fost la un strungar si a rezolvat. Oricum cred ca trebuie alta electrovalva ca asta tot figuri face dar macar nu imi curge antigel si ma pot deplasa. Pentru cei ce fac aceasta operatiune ar fi super ok sa unga suruburile inainte sa le puna la loc si intra cum trebuie.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mar 2015
  14. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Am si eu o problema cu clima . Baga pe laterale si pe sus foarte cald, fierbinte si pe mijloc recisor atunci cand e ac ul pornit . Mi s. Spus ca e blocul de electrovalve . Apoi am constatat ca la treapta 12 nu mai baga cu putere ca odata. Baga destul de încet cu toate ca ventilatorul ala a fost schimbat . Ca o încununare a problemei, nici putinul aer produs nu e atatde rece pe cat ar trebui. La reprezentanta au zis ca blocul trebuie schimbat , ca nu merge reparat, ca se blochează la loc. Ma sperie ca pe langa blocul de electrovalve ar putea fi si ventilatorul si compresorul . Astept raspunsul vostru . Numai bine!!!
    PS: Când afara e frig si dau pe căldura baga frig, iar cand e foarte cald si dau pe ac baga foarte cald. La modul ca ornamentele se încing atat de tare pelaterale incat nu poti tine mana mai mult de 5 secunde.
     
    Ultima editare: 23 Apr 2015
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Raspuns demn de reprezentanta. Incearca intai curatarea blocului de valve. Citeste acest topic.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2015
  16. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Salutare! Am "reparat" blocul de electrovalve :) cabd am tras mufa au sărit toate piesele si n am mai gasit un arculet. Am zis sa le pun la loc fara arcul ramas ca sa am reper si sa cumpăr un alt arculet. Rezultatul e ca daca pornesc acul am frigider in masina, cum se expima un coleg mai sus . Acum nu prea baga caldura, dar e bine ca vine vara si nu mai mor de cald. Stie cineva de unde sa procur un arculet ?? Are cineva de vanzare de la un bloc vechi?? Tata voia sa schimbe blocul pt ca vine vara si murim de cald, dar pare ca l am reparat pana la toamna cand trebuie reparat ca vine frigul . :)) Sper sa gasesc arc . Astept raspuns! Numai bine!!
    Multumesc lui Cătălin pentru ajutor, chiar eram disperat!!
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa inteleg ca s-a rezolvat prin curatare ? Sau mai exact cum ai reparat blocul de valve ? :)
     
  18. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Am curatat toate piesele, dar pierzând un arculet, nu l-am pus nici pe celalalt pentru ca sper sa mai gasesc altul la fel si sa fac clima complet functională. Baga aer rece la greu cand pornesc AC-ul. Problema o sa fie la iarna, asta daca nu gasesc un arculet. Partea buna e ca tata voia sa schimbe blocul acum pentru a avea răcoare vara. E bine ca am mai amânat investitia. Poate ma ajuta cineva cu un arc. :(
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2015
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune o poza, i-ai dimensiunile si poate gasesti pe undeva.
     
  20. NonoGe

    NonoGe 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2015
    Locație:
    Săcele
    Masina:
    Audi A4 avant, 2,0 TDI, 2018, DEUA -Ex. A6, 3,0 TDI, BMK / A4 2,0 TDI, CAGA
    Buna. In primul rand multumiri tuturor celor care au avut initiativa de a ne expune cum se curata sistemul de electrovalve clima. Am ajuns si eu la necesitatea realizarii operatiunii. Cred ca rezultatul este pozitiv, testul a fost de 15 minute. Zilele urmatoare am sa fac drumuri foarte lungi si atunci se va confirma exact. O singura retinere am... in timpul operatiunii a curs destul de mult antigel. Comparativ cu pozele de aici la mine se manifesta cu destul de mult debit, chiar cu capacul de la vasul de expansiune scos si pus o laveta peste placa support. Sa fie o problema mai mare referitor la simeringul de etansare? Am pus lavete sub unitate si apoi am spalat bine cu apa dupa terminarea operatiei. Pentru a nu crea alte problem, la fisa electrica de sub unitate, am suflat in ultima faza cu aer comprimat. Am sa completez antigelul si sa stabilesc cantitatea ce a curs. Inca o data multumiri tuturor.
     
    Ultima editare: 29 Apr 2015

Distribuie pagina asta