1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii incandescente A6 C6 diesel - schimbare - martor bujii aprins in bord - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de andrei_hbi, 4 Apr 2009.

  1. giurgeaflorin

    giurgeaflorin 5th Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2012
    Locație:
    tecuci/italia
    Masina:
    fiat doblo 1.6 m jet 2011
    Eee,bravo! asta da o idee stralucita! Deci sa inteleg ca senzorii ii are pe fise?! si daca e asa,are ceva daca merg in continuare cu fisele incurcate?
     
  2. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    Nu are nimic daca sunt fisele incurcate. Poti merge linistit asa mult bine.
     
  3. giurgeaflorin

    giurgeaflorin 5th Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2012
    Locație:
    tecuci/italia
    Masina:
    fiat doblo 1.6 m jet 2011
    Ok,multumesc.
     
  4. Benilika 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A3 2.0 TFSI 200++HP an 2005 cod motor AXX
    Salutare ....
    Vad ca ati mai avut erori la bujia numarul 3 doar ca pe aici nu am vazut simptomele care le patesc eu. Atasez o parte din log:

    2 Faults Found:
    001651 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
    P0673 - 000 - Electrical Fault
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 237337 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.02.23
    Time: 09:27:10

    Problema la mine e ca am verificat fiecare bujie in parte si toate sunt bune doar ca eroarea imi persista pe VAG.
    Eroarea nu imi apare cand pornesc motorul ci imi apare in mers dupa 4 5 km de cand plec.
    Nu mai stiu ce sa fac nu mai am idei ... cum pot scapa de eroarea asta?
    Am apelat la mai multe forumuri dar nimic ...

    LE: in bord nu imi apare nici o spirala nici o eroare .. nu imi apare nimic doar cand o pun pe calculator imi apare...
     
  5. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Încearcă să verifici și circuitul de la unitatea de comandă a încălzirii până la bujii.
     
  6. Benilika 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A3 2.0 TFSI 200++HP an 2005 cod motor AXX
    la treaba asta ma gandeam si eu ... dar poate v-ati lovit voi de probleme asemanatoare si stiati exact ce ar putea fii...
    problema nush daca e chiar de acolo pentru ca eroarea nu imi apare cand pornesc masina ( pun contactul si bujiile se incalzesc ) ci imi apare in momentul in care motorul e pornit.
    Daca faci un log dupa 20 km apare ca in urma cu 2 3 km a dat iar eroare ...
    Intrebarea mea e : Cum dumnezeu mii se aprind bujiile in timp ce motorul functioneaza?
     
    Valentin Stefanescu apreciază asta.
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bujiile functioneaza in regim redus si cand motorul este pornit.
    Chiar daca ai verificat bujiile si se inrosesc, nu inseamna ca sunt si bune si merg in parametri normali. Din cauza asta este recomandata schimbarea bujiilor in intervalul 60-80.000.

    001651 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)

    Problema ta este ori bujia dusa ori fisa care numai face contact bine sau este ciupita. Sfatul meu este sa cumperi o bujie si sa verifici daca mai apare eroarea, la mine pe original au fost Beru, aprox. 50 ron.
     
  8. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Unde scrie ca bujiile functioneaza cu motorul pornit?
     
  9. Benilika 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A3 2.0 TFSI 200++HP an 2005 cod motor AXX
    @cata181 nu știu unde scrie dar eu îți pot confirma că așa este.
    Mie eroarea îmi apare în timp ce mașina merge ăsta înseamnă ca mașina mai aprinde bujiile și în timp ce merge. La asta mă gândeam și eu când colegul audi66 mi-ai zis.
    @audi66 Mersi mult de informație ... ideea e că am bujia deja cumpărată dar nu știam sigur dacă ele se activează sau nu în mers...
    Azi am dat jos fișa de la cilindrul 3 și am strâns - o puțin cu patentul și se pare ca nu a mai dat eroare ... mai fac mâine un loc cu motorul rece sa văd dacă îmi mai apare simptoma
     
  10. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    am inteles si eu ca bijiiile functioneaza si cu motorul pornit la motoarele noastre CR. o fi adevarat ori nu .... nustiu.
     
  11. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Le "aprinde" în timpul mersului, sau le testează?
    Asta ar fi o diferența majora.
    Calculatoarele mai fac din când în când câte o "prezenta" a tot ce au sub control...
    Pare ciudat, ca intr-un motor/cilindru pus de ore întregi la lucru, incins, sa mai aprinzi bujiile. Plus ca dacă vezi o bujie topită, de la un motor "normal" sa zicem, parca nu-ți mai vine sa crezi că ar suporta și o aprindere continua.
    În fine, o fi și așa...
     
  12. Benilika 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A3 2.0 TFSI 200++HP an 2005 cod motor AXX
    @G@bryel atunci cum de imi da eroare cand masina se misca?
    Nu imi apare eroarea cand pornesc sau opresc motorul ( taman atunci cand ar trebui sa le aprinda nu am eroare ) dar in timp ce motorul merge , masina se deplaseaza imi apare eroare...
    In timp ce fac testul cu VAG`comul imi arata la ce numar de km imi apare eroarea si imi apare cu 2 km inainte sa ajung la prietenul meu de imi testeaza masina.

    LE: azi o sa mai fac un test inainte sa pornesc masina si unul dupa ce fac vre`o 10 km ... daca si asa imi mai apare eroarea o sa schimb bujia si o sa ma rog sa fii fost bujia de vina si nu fisele.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bujiile incandescente functioneaza si dupa pornirea motorului pentru a reduce zgomotul și emisiile de fum ale motorului.
     
  14. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Glumești nu-i așa? Ce are sula cu prefectura?
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai bine așa... Și faza cum ca bujiile ajuta pornirea doar de la +5 grade în jos, mai este valabilă? Adică cum avem acum afară, caniculă, sa nu ajute la pornire, dar sa se aprindă în timpul mersului?
    Eu le-am văzut cum se încing, doar dacă nu le aprind la putere maxima, ca în rest, mă mir cum de nu se topesc. De fapt se și topesc câteodată...
    Cred ca se poate verifica dacă li se da curent în timpul mersului.
    Eroarile se mai dau și în urma unor verificări. Dacă ai un bec ars "pe spate", chiar daca nu-l aprinzi, calculatoarele ti-l "gasesc" și te și anunță.
    Dacă ar sta încinse, ca nu dau scântei doar când trebuie (ca la "celelalte"), la un motor și incins, cu motorina din zilele noastre (aproape ca benzina), cred ca ar da (si) detonatii, ar aprinde motorina de cum intra în cilindru.
    Am înțeles faza cu arderea mai completa, dar naiba știe ce inginerii au mai inventat astia....
     
    Ultima editare: 1 Aug 2014
  16. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Eu auzisem / citisem undeva ca bujiile s-ar aprinde cand se face regenerarea DPF, pentru cei care il au.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stii ceva ce eu nu stiu sau doar ma contrazici degeaba ?
     
  18. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Oarecum :sign_ot:. Nu te contrazic degeaba, numai ca vino cu argumente fondate, nu cu afirmatii de genul "stiu eu ca functioneaza bujiile si in mers". Imi pare rau ca nu pot sa te cred pe cuvant, dar afirmatia este ilogica din punctul meu de vedere. Sunt de acord ca ele sunt "verificate" ca si existenta de catre calculator, ca orice alta piesa monitorizata, ca si becurile de exemplu, dar nu pot sa cred ca ajuta la ardere. La presiunea si temperatura din interiorul pistonului si la ce intervale scurte exista intre injectiile de motorina in capul pistonului, iti dai seama ca ar trebui ca fiecare bujie sa aiba ECU-ul ei sa se aprinda in acele intervale; si pe deasupra ce super bujie sa fie aia la 50-100 de lei care sa se incalzesca atat de repede cu randamentul scontat? Si referitor la regenerare: temperatura nu creste in pistoane, ci pe evacuare, mai exact la nivelul catalizatorului si al DPF, datorita post-combustiei, proces in urma caruia se injecteaza motorina in afara intervalului de combustie(ca doar de aia se numeste post-combustie) se aprinde si arde, ridicand temperatura in DPF, ca sa arda cenusa depusa acolo. Ei, aici se naste intrebarea: se aprinde singura sau "ajutata" de bujii? Aici intr-adevar sper ca specialistii sa vina cu argumente pro sau contra. Nu vreau sa par Gica contra, sau ca nu vreau sa caut in detaliu despre chestiunile astea, dar pur si simplu nu am timpul fizic sa o fac, iar daca nu gasesc intelegere la voi, colegii de forum, sa fiti impacati ca I can live with that, adica pot sa imi vad de treaba in continuare indiferent daca bujiile mele functioneaza sau nu in timpul mersului. Si daca o sa descoper ziua cu 36 de ore o sa-mi fac timp pentru research. :) Multumesc anticipat pentru intelegere.
     
    nick68de apreciază asta.
  19. Benilika 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A3 2.0 TFSI 200++HP an 2005 cod motor AXX
    Deci:
    Schimbat bujie ... nu e bujia ... eroarea persista.
    Strans de fise cu un patent ... eroarea tot persista ...
    Verificat curent pe fisele de la bujie si vin 12 v dupa care scad usor pana la 2v cand nu mai da curent de loc.
    Nu mai am idei...
     
  20. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Mai uita-te o data la fise. Corespund la numere cu ordinea bujiilor ?
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Feb 2015

Distribuie pagina asta