1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii si/sau Fise bujii - motoare benzina la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de augustinn, 31 Mai 2010.

  1. augustinn

    augustinn 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2010
    Locație:
    OSLO
    Masina:
    Audi A4 B5, 1998, 1.6
    Salutare,

    Am nevoie de un sfat : Vreau sa-mi schimb bujiile si sincer nu stiu ce tip ar fi cel mai bun pentru motorul meu. Abia dupa 50000 km mi-am dat seama ca nu le-am schimbat si acum cred ca trebuie sa le schimbt cat mai repede.
    Tot uitandu-ma pe net am vazut BOSCH SUPER 4 si NGK. Problema e ca nu stiu si nu gasesc o lista sa vad si eu daca pentru 1.6 e ok cu bosch super 4, am citit ca astea cu 4 lamele si platinate ar fi cele mai eficiente.

    i-mi cer scuze daca a mai fost discutat topicul dar am cautat si nu l-am gasit.
     
  2. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Intra pe http://www.autokarma.ro/catalog.php si cauta acolo dupa modelul masinii ce bujii au oamenii , in principiu nu prea e diferentza la motoarele mici 1,6 pana in 2 la bujii conteaza doar sa se potriveasca fizic si la filet in block si evident sa aiba distanta intre elctrod si baza recomadnata de producator .
    Eu am pus la a mea bosh super 4 si sunt multzumit de ele , daca vrei bujii cat mai apropiate de original potzi sa iei NGK cu 3 electrozi astea sunt cele cu care venea masina din germania cel putzin in cazul meu .
    Deasemenea in funtie de buget potzi sa iei iridium si platina care sunt cele mai bune pt ca nu apar asa usor depuneri pe ele
     
  3. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    NGK sunt foarte bune...
     
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Schimbare bujii A4 B5 1.8i

    Datorita lui mihai_urotiorc@ imi permit sa editez modul de schimbare a bujiilor la A4B5 1.8i . Modalitatea de schimbare poate fi aplicata cam tuturor benzinarelor.

    Azi am schimbat bujiile si vreau sa va spun pasii pt. efectuarea operatiunii.

    1. Motorul sa fie cald si borna plus de la baterie deconectata(atentie se deregleaza km de croaziera,ceasul si setariile casetofonului)

    2. Pe capacul de pe motor in partea stanga se afla doua lamele de prindere pe care trebuie sa le desfaceti,dupa care scoateti capacul.

    3. Incepeti cu cele doua fise pt. inlaturare...prindeti de capul fisei si trageti cu putere

    4. Luati un inbus de 5 si desfaceti cele 4 suruburi de la senzorul care acopera celelalte doua bujii (cele de pe margine sunt suruburi scurte iar cel din partea de sus a senzorului e mai lung)

    5.Dupa ce ati desfacut toate suruburiile trageti usor in sus de senzor (aveti grija sa nu trageti prea sus ca sa nu se rupa firele care vin la el:un fir de masa maro si o mufa)

    Atentie la senzorul de aprindere pentru ca cele 2 fise sunt turnate odata deteriorate fisele veti fi nevoiti sa cumparati si senzorul inclusiv.(valabil pentru o mare parte din 1.8i ADR)

    6.Luati o cheie de bujii de 16mm si incepeti de la cilindrul nr. 1,desfaceti o bujie pe care o inlocuiti si tot asa la nr 2-3-4,daca aveti o cheie dinamometrica strangeti bujiile cu 28 Nm,daca nu!...strangeti cu ''simt''.


    Recomandat folosirea unui spray antirugina pentru a preveni o eventuala rupere a filetului bujiei.
    Recomandat strangerea cu cheie dinamometrica 28 Nm, este o strangere usoara cam greu sa iasa la ''mana''.
    Ca sa va faceti o idee prezonul de la roata are intre
    110-120Nm

    7.Pentru remontarea fiselor intai montati la loc senzorul il strangeti dupa care puneti fisele pe cele 2 bujii(aveti grija cum le puneti fisele!!!sa fie fisa 1 la cilindrul 1 si fisa 2 la cilindrul 2 asta daca sunt numerotate )

    8.Capacul e mai usor de montat,doar il asezati pe motor si il prindeti cu cele 2 lamele.

    Eu am folosit dupa cum vedeti bujiile Bosch Super 4 care au costat 24 euro si de care sunt foarte multumit.


    P.S.: Nu-mi mai scoate fum alb :)

    Sper ca v-am fost de ajutor si va urez. Bafta tuturor care o sa-si schimbe BUJIILE !
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Apr 2014
    Orlando Giuca și melinda bente apreciază asta.
  5. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    Salutare!

    O mica intrebare daca se poate ...

    Consumul ridicat si pornirea grea sunt datorate bujiilor "duse"? Tare as vrea sa rezolv problemele astea, sper sa fie asta problema.

    Va multumesc!
     
  6. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Bujiile sunt partea a problemei , dar posibil sa mai fie si altceva , orcum schimba bujiile pt ca sunt relativ ieftine si vezi daca mai face , pana te apuci sa schimbi si alte componente
     
  7. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    Oricum mi se pare ca e si timpul sa le schimb( aproape 40 000 km de la ultima schimbare). Sper sa si revina masina dupa inlocuirea lor.

    Multumesc mult de raspunsul prompt!
     
  8. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    bujiile NGK BKUR6ET-10 (No 24) - sunt cele care vin pe producator... mi-am schimbat si eu acum cateva zile bujiile vechi (2 bosch + 2 champion) cu acestea si se cam observa diferenta...
     
  9. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    si cam ce pret au bujiile astea ?
     
  10. coswiu

    coswiu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 B5 1996
    Am un 1.6 si tot pe NGK am mers. Sunt ok. Observasem cand le-am schimbat ca motorul pornea mai usor.
     
  11. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    NGK BKUR6ET-10 sunt ~ 20 RON / bucata
     
  12. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    Am achizitionat azi bujiile in cauza si din curiozitate m-am uitat unde sunt pozitionate.

    Acum intrebarea ciudata vine: Trebuie data galeria de admisie jos sa le inlocuiesc?:-? (precizez ca am motor 1.6 ADP)
     
  13. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Cat te-au costat bujiile?
     
  14. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    La motorul meu ADR nu trebuie dat nimic jos doar capacul de plastic de la motor , si desfacut radiatorul mare care acopera bujiile 1 si 2
     
  15. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    30 de lei/bucata mi se pare un pret rezonabil.

    Si din cate am vazut din topicurile celor de la A3 8L ... se poate face si fara demontarea galeriei de admisie dar este foarte greu.
     
  16. xaby69

    xaby69 Gold Member

    Înscris:
    16 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 2.0i
    Ma bag in seama putin: se pot schimba bujiile fara sa demontezi galeria, dar o conditie minima ar fi sa ai "scula" potrivita!
     
  17. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    Cheie de bujii nu-i problema, ca am.

    O sa incerc zilele astea sa le schimb, sper fara evenimente neplacute :P
     
  18. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Daca reusesti fara sa dai jos galeria de admisie te rog sa ne prezinti si noua in cativa pasi cum ai facut.
     
  19. calleb_69

    calleb_69 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4, 1.6, 1996
    Am reusit sa le montez pana la urma, dar din pacate nu am facut poze :( (din lipsa de aparatura).

    Dar totusi o sa enumar pasii necesari demontarii si montarii bujiilor.

    1" - se scoate capacul de plastic ce acopera motorul, desfacandu-se cele doua suruburi/clipsuri (ce or fi ele).
    2" - se scot mufele de la injectoare (acest lucru nu este necesar, eu l-am facut doar pentru a-mi face loc de miscare)
    3" se scot fisele bujiilor (eu am preferat sa le scot cate una pe parcursul inlocuirii) <fisele sunt chiar in stanga injectoarelor! usor de identificat>
    4" - se desurubeaza bujia folosindu-se un degripant inainte (WD40) pentru a usura operatiunea.
    5" - se inlocuieste bujia si se insurubeaza.
    Apoi se urmeaza pasii 3, 2 si 1.

    Cam asta e tot. Sper sa fie folositoare informatiile.

    O zi buna!
     
  20. santino

    santino 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B6, 2.0i, 2002 ALT automata
    bujiile au ceva metalic in prelungire (intre fisa si bujie). cum le demontezi....tragi de ele...sau sunt cu filet?
     

Distribuie pagina asta