1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujiile motor diesel la Audi 80 - 90 - 100 - Martorul Bujie preincalzire aprins - releu bujii

Discuție în 'Modele clasice' creată de cosminbaku, 17 Dec 2008.

  1. cosminbaku

    cosminbaku 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2008
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi 80 1.6 D jk
    Salut stie cineva cum unde se leaga la releu firul de la sonda de temperatura am vazut ca nu e legata la nimic si imi sta mult aprins semnu de bujii in bord chiar si cand e motoru cald si daca stie cineva cam cat e normall sa stea aprins becu de bujii la punerea contactului audi 80 d ,va multumesc!
     
  2. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Pe bara de cupru care alimenteaza bujiile ar trebui sa se lege 2 fire, unul mai gros si unul mai subtire. Vezi daca nu e intrerupt undeva ala subtire
     
  3. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    la iesirea din chiuloasa a furtunului care merge la radiator in partea de sus trebuie sa fie un bulb care la caldura nu mai lasa releul de la bujii sa cupleze
     
  4. yva85 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    rm Valcea
    Masina:
    Audi80 B4 1.9 TDI '93
    Bujii Incandescente audi 80 - 90 - 100 - (B3 B4) - schema functionare - probleme si rezolvari

    Se intampla ceva ciudat. Am un Audi 80 B4 1.9 TDI din 1993 si se intampla ceva ciudat. In mod normal la un motaor diesel becul de la bujiile incandescente se aprinde la orice pornire. In momentul in care temperatura depaseste 5-10 grade nu se mai aprinde becul de la bujii si porneste foarte greu(a doua sau a treia oara). In schimb acum ca e iarna si sunt afara sub -10 grade (locuiesc in zona de munte) mereu mi se aprinde becul la bujii si porneste FOARTE REPEDE. Care este problema??? Ma poate ajuta cineva? (P.S. Am verifivat bujiile in service si sunt bune):sos:
     
  5. 11MSC 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    audi a4 1.9 Tdi 131cp 2004
    salut
    din cate stiu eu exista un releu pt. pornire care declanseaza bujiile
    acolo s-ar putea sa ai un contat imperfect
    ori releul este pe duca
     
  6. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    la audi B4 asa este conceputa masina,becul la bujie se aprinde doar cand sunt sub 5 grade, cand afaar is peste 5 grade nu se mai aprinde becul,deci este normal ca ti se intampla asa,in schimb faptul ca la temperatura scazuta porneste mai usor ca la temperatura ridicata ma mira,daca nu erau bune bujiile incandescente nu iti pornea l afrig,cum zicea colegu mai sus probabil ai ceva contact imperfect la releul ce comanda bujiileMie imi pornea greu tot la audi B4 1,9 TDI din 93' dimineata la frig ,am schimbat bujiile si acuma porneste usor,toate 4 imi erau arse
     
    Ultima editare: 14 Ian 2009
  7. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    da asa e.la tdi nu se aprinde becul la bujii peste +5 grade.ca porneste mai greu e o alta problema,pote de la injectoare:)
     
  8. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Salutare tuturor!
    Deoarece toata vara motorul a pornit~la sfert~,nu am dat importanta faptului ca becul martor bujii statea aprins doar 1 secunda,dupa care se stingea!Am inteles ca asa e normal,releul intra in functiune doar sub 6*!
    OK,dar acum la -1*,la fel cand pun contactul,becul sta aprins pentru 1 secunda,dupa care se stinge.Releul probabil lucreaza,am rugat pe cineva sa-l asculte si dupa aprox. 6 sec. s-a auzit cum a decuplat!
    Ba mai mult,masina incepe sa porneasca din ce in ce mai greu,odata cu scaderea temperaturii de afara!
    Rugamintea mea este sa-mi spuneti care este releul pentru bujii ( din pozele pe care le atasez ),daca al meu este cel original-sau pentru acest tip de motor,si care poate fi motivul pentru care nu sta becul aprins,asa cum este normal?
    Dupa parerea mea,acesta este releul( va rog sa ma corectati daca gresesc si indicati in poza care ar putea fi)!
    Multumesc!
     
  9. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Da,acela e releul care comanda bujiile incandescente.
    Scoate conectorul (albastru) care intra in senzorul pentru temperatura apei,si vezi daca ramane aprins pentru mai mult timp martorul pentru bujii.Daca se intampla asa,trebuie schimbat senzorul de temperatura a lichidului de racire.
     
  10. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Senzorul de temperatura l-am schimbat prima data,datorita unei erori aparute pe vag-com! Culmea este ca nu s-a schimbat nimic de atunci,cu toate ca am schimbat si termostatul si antigelul!
    Oricum,multumesc mult,voi incerca si varianta asta de verificare!
    Conectorul albastru...din cate tin minte,este o singura mufa cu 2 pini(parca) care intra in senzor,cum fac,anulez cablul albastru???
     
  11. blanos_audiA8

    blanos_audiA8 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    bacau
    Masina:
    AUDI A8 2.5TDI
    El Greco Aceeasi problema o are si un prieten cu acelasi motor.Eu am tot 1z (pt naveta)si am incercat prin eliminare sa vedem cand nu mai cupleaza la mine(la mine functioneaza normal)si am scos si releul si mufa albastra de la apa si mufa alba de la apa aia cu mai multi pini si tot pune bujiile si nu am rezolvat nimic.Poate ne lumineaza cineva.Eu nu inteleg la mine de exemplu cum pune bujiile daca eu i-am scos si releul si toate mufele de la senzori apa????
     
  12. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Cred ca a intrat un virus in calculator si s-au schimbat rolurile intre senzori si piesele mecanice...
    Glumim noi,dar e data dracu~ treaba,mai ales acu pe frigul de afara!
    Dupa cum vad eu treaba,trebuie sa ma trezesc cu 1 ora inainte,sa ma chinui sa pornesc masina,dupa care sa astept pana cand se dezgheata geamurile ca sa pot circula...
    Si nu gasesc in orasul asta amarat un meserias cu vag-com,cu rabdare si cunostinte suficiente,pentru a-mi da un verdict clar si la obiect,sa nu ma mai chinui cu masina!
    Fara suparare,am avut multe marci de masini,mai noi sau vechi dar niciuna nu mi-a facut atatea probleme intr-un timp asa scurt !
    M-am saturat de cheltuit bani aiurea si sa nu am satisfactia de a conduce o masina care sa se comporte normal!
     
  13. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    @El Greco doar scoti conectorul afara, dupa care pui contactul si verifici daca s-a schimbat timpul de actionare al bujiilor.

    blanos_audiA8 Martorul cu "spirala galbena" nu indica numai faptul ca au cuplat bujiile cu incandescenta,ci si o posibila anomalie in functionarea motorului,sau stocarea unui DTC (cod de eroare).
     
  14. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    De acord,dar doar cand clipeste,dar la noi ori se aprinde normal ca la colegul nostru ori se aprinde pentru 1 sec.,ca la mine!
     
  15. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Asa e,fiindca ECU da comanda indiferent ca e prezent,sau nu,releul pentru bujii.
     
  16. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Pai daca ECU da comanda,de ce mai avem nevoie de releu?
     
  17. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    E o problema ce tine de electrica.Curentul absorbit la cuplarea bujiilor ar fi prea mare pentru a fi sustinut de catre cablajul imprimat al ECU,si se foloseste un montaj auxiliar (releu de curent mare,si cabluri cu sectiune mare).
     
  18. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    OK. Am reusit sa verific,dar acum sunt si mai tare in ceata!
    Am scos mufa de la senzor si becul la bujii din bord se aprinde pentru o secunda,da sa se stinga(o clipire scurta) dupa care sta aprins continuu pentru 7-8 sec.Acel clic care confirma intrarea in functiune a releului se aude dupa ce becul sta aprins a 2-a oara.
    Am scos senzorul vechi si l-am cuplat la mufa sa-i fac proba... bec aprins din prima pentru 3 sec.,dar fara sa se auda clicul de la releul de bujii!
    Am schimbat senzorii intre ei dar acelasi lucru,cu mufa cuplata becul din bord sta aprins 1-2 sec.,fara a se auzi releul!
    Am facut un scurt intre pinii din mufa si nici un semn,nici la becul din bord si nici la ceas!
    Bun,am depistat un alt senzor,cred,in aceeasi zona,pe traseul unde intra un furtun de la caloriferul interior in motor(este un capac din plastic negru in care intra furtunul si in care este montat si releul).Acesta este mai mare decat primul pe care l-am schimbat eu.
    Am facut un scurt la 2 pini (mufa are vreo 5-6) si acul ceasului de temperatura din bord a urcat la 120*!
    Cu aceasta mufa scoasa si cealalta introdusa in senzor nici o modificare la becul de bujii din bord!
    Am incercat sa fac o poza la senzorul mai mare,poate imi spune cineva ce rol are si daca nu cumva trebuie schimbat si acesta?
    Multumesc!
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Nu imi dau seama din foto la ce senzor faci referire.Masina are cumva clima?
    Nu stiu cat de relevant ar fi dar,totusi,verifica fiecare bujie cu incandescenta in parte,cu un multimetru.
     
  20. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Masina are clima manuala!Senzorul despre care vorbesc este situat in spatele motorului,cum privesti din fata masinii,acolo unde intra unul dintre furtunele subtiri de la caloriferul din interior!
    Bujiile le-am masurat eu pe masina(nu am o cheie sa le demontez) si toate au valori intre 1,2-1,5. Bun,nu sunt sigur daca le-am masurat bine ,nu ma pricep la partea electrica,dar m-am inspirat dintr-un post de pe forum!
    La verificarea cu firul de plus de pe baterie,toate fac scanteie dar foarte slaba,si parca mai tin eu minte ca la alte masini scanteia era mai puternica cand bujia era buna!
    Oricum le voi schimba cat de curand!
    Multumesc!
     

Distribuie pagina asta