1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caldura in masina - caloriferul din bord la A3 8V - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8V (2012 - prezent)' creată de merlinboy, 8 Oct 2019.

  1. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    Problema des intalnita la grupul VAG, infundarea = colmatarea caloriferului de caldura din bord:

     
  2. Razvan A 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2020
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3 8V Sedan 2l CRBC 150cp 2014 S-tronic
    Salut. Am si eu un Audi A3 8V, 2014. Am si eu cam aceeasi problema, masina nu mai baga caldura, apa se ridca in 90 grade, sta la 90 grade. Mecanicul mi-a zis ca ar fi infundat caloriferul de caldura. O chestie ciudata ce se intampla este ca imi da antigelul pe la supraplin afara si nu conteaza ca este vara sau iarna. Daca este infundat caloriferul din cauza asta sa imi dea antigeul afara?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Verifica tot ce este de verificat, pompa de apa (si cea secundara/auxiliara), calorifer, traseu, etc.
    Daca totul este in regula te indrepti catre chiulasa si/sau garnitura de chiulasa.
     
  4. Razvan A 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2020
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3 8V Sedan 2l CRBC 150cp 2014 S-tronic
    Pompa de apa a fost verificata, chiulasa sau garnitura eu zic ca nu este de vina pentru ca in vasul de expansiune nu face bule deloc. S-a facut o mica spalare cu jetul, a bagat 2 saptamani caldura si lichidul a stat intre minim si maxim cum ar trebui. Ideea este ca nu prea stiu si nu am gasit cum sa dau plasticul jos sa ajung la calorifer. Trebuie sa desfac consola centrala si mansonul de la cutia de viteze ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Baga apa de la furtun pe racordurile caloriferului sa vezi daca are flux. Asa te convingi daca e infundat sau nu.
    Nu stiu la A3 8V dar presimt ca trebuie demontat 3/4 din interior ori bordul dat jos sa inlocuiesti caloriferul.
     
  6. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    La service Audi, mi-au spus ca pentru schimbat caloriferul la A3 8V an 2015, trebuie demontat bordul. Factura a fost pe masura, manopera de 3 ori mai mult decat pretul caloriferului.
     
  7. bogdan121

    bogdan121 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 TDI Quattro, A3 8V 2.0 TDI
    Salut,
    Aceasi problema am avut si eu cu recent cumparatul A3 8V 2013 2.0 TDI. Citisem pe forumuri internationale de aceasta problema si se pare ca e des intalnita la generatia asta (inclusiv Golf, Skoda, Passat, etc). In consecinta am verificat daca masina baga caldura si binenteles sufla doar aer rece, furtunul de sus era fierbinte si cel de jos era rece. Am comandat radiator = caloriferul pentru caldura din habitaclu (750 lei original sau 350 lei Nissens) l-am montat si problema a disparut
    Se pare ca nu mai exista deloc presiune in sistemul de racire, lucru care exista inainte si bineinteles acum baga caldura.
    Radiatorul / Caloriferul se monteaza relativ usor, se demonteaza plasticul de sub volan si se scoate consola centrala.
     
  8. Emil1968

    Emil1968 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3, 1968, 2016
    Salut,
    Legat de aceasta problemă să vă spun ce am pățit la masina mea un Audi A3 8V, 2.0 tdi an 2016. Veneam pe autostrada A2 către Bucuresti și în apropiere de Podul de la Cernavodă s-a aprins becul rosu temperatura apa. Am oprit, am văzut ca nu mai am lichid în borcan, am completat cu antigel și niște apa (aveam un bidon) și am reușit sa ajung la stația de taxare de la Fetesti. Ridicat capota, borcan gol, cauza, ștuț rupt la ,,returul" de întrare în calorifer (foto). Luat mașina cu platforma pana la București (800 lei). Înlocuit piesa (foto) și zic ca am rezolvat problema, dar nu, dupa o luna, o zi mai răcoroasă (alaltăieri noapte) am dat pe caldura.
    Nimic, doar rece. Acum trag concluzia: calorifer înfundat, creste presiunea pe acel ,,retur" subdimensionat fata de furtunurile întrare și ieșire calorifer, fiind foarte fierbinte se alungeste și se rupe. Am incercat să blochez acea gaura și furtunul dar presiunea era destul de mare și scapa printr-o gaurica pe care in acel moment nu o vedeam. Deci, daca pleci la un drum mai lung verifica sa mearga tot pe masina. Iarna trecuta a mers caldura din plin, cui ii trece prin minte ca o sa i se infunde caloriferul in jumatate de an. Si din ce cauza asa repede ? Inafara de calorifer înfundat trebuie sa ma documentez chiar și cu ajutorul vostru cum pot sa desfac acea masca (consola centrala) care este foarte lunga de la pedalier ca să pot umbla la calorifer.
    Mulțumesc.

    20220828_180503.jpg 20220828_223852.jpg IMG-20220829-WA0011.jpg 20220828_191928.jpg
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Imi cam vine greu sa cred ca la o masina de 6 ani s-a infundat caloriferul.

    Totusi, verifica-l.
     
  10. Emil1968

    Emil1968 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3, 1968, 2016
    Furtunul care intra în calorifer este cald și se apasă greu iar cel de ieșire este rece și se apasă ușor. Mai este vreo electro vana la calorifer ? Nu stiu. Dupa mine pompa face presiune pe tur pentru ca nu iese din calorifer și trimite pe acel furtunas subțire în borcan. Poate fi altceva. O părere dacă se poate. Erori, nu sunt.
    Poate ma ajuta cineva cu un tutorial sa il pot demonta. Încă ceva, lichidul pentru racire ajunge foarte repede la 90 grade.
    Mulțumesc.
     
  11. Emil1968

    Emil1968 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3, 1968, 2016
    Salutare,
    Am revenit cu un update la caloriferul înfundat. Am decis să fac o curățare a caloriferului ... două furtunuri, pompă de putere mică și soluție de curățat instalația de răcire. Am conectat aceste două furtunuri în compartimentul motor (la intrare habitaclu) din video atașat se vede care este debitul care trece prin calorifer. După mai multe ore de încercări în ambele sensuri de injectare a soluției de decalcifiere rezultatul a fost zero. Așa că am decis să înlocuiesc caloriferul. Pentru o persoană îndemânatică nu este greu de desfăcut consola și de extras caloriferul, partea de care m-am lovit au fost mici abateri de cota la gulerul de conectare a conductelor la caloriferul cel nou. La caloriferului pe care l-am achiziționat, indiferent de garniturile pe care le punem, colierele nu strângeau pentru o etanșare bună. Intr-un final am reușit cu un colier original și cu unul din pachetul caloriferului. Am adăugat antigel în instalație, am conectat consola pentru a putea porni motorul și cu el desfăcut am ridicat temperatura până la 95° să văd dacă are ceva pierderi, totul a fost ok. Am reinstalat consola definitiv bineînțeles invers decât le-am demontat și lucrarea a fost un succes. Acasă, in caloriferul înfundat i-am pus oțet și ușor ușor a început să iasă mizerie, calcar ... așa că cei care nu își permit să cumpere un calorifer nou și pot sta fără mașină câteva zile le recomand să încerce cu oțet prin procedeul descris mai devreme injectând în calorifer și circulândul la câteva ore lichidul până când debitul de intrare va fi același și la ieșire. Succes.

    https://youtube.com/channel/UC2Y57N2Vgz83pNenunmWavQ
     

Distribuie pagina asta