1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caldura in masina A6 C5 - caloriferul din masina - incalzirea suplimentara cu rezistenta electrica

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nucugheri, 29 Oct 2012.

  1. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Am rezolvat punctul 2 si acum am caldura in masina. Am deconectat cele doua furtune si am facut circuit cu o pompa cu care scot de obicei apa din beci, am lasat sa mearga 2 ore cu o solutie calciumremove2 timp de 2 ore si 2 ore cu otet concentratie 9%.
    La capatul returului am pus un tifon fin insa dupa aceste 4 ore nu era nimic pe tifon si nici in ligheanul cu pompa nu era sediment depus, foarte ciudat, poate ce a scos de acolo s-a si dizolat in acea solutie de curatat pentru ca apa la prima clatire devenise un pic albicioasa.
    Insa conteaza rezultatul acum am caldura chiar daca tot nu am inteles cum regleaza climatronicul meu aceasta caldura tinand cont ca nu gasesc nici cum acele doua butoiase. Ma gandesc ca din fluxul de aer rece combinat cu cald s-ar putea face o reglare a temperaturii altfel nu pricep. Mentionez ca daca dau LO in stanga si HI in dreapta pe ventilatia din stanga e aer foarte rece, pe cea din dreapta foarte cald iar pe cele doua guri din centru e undeva la mijloc (23* C).

    IMG_20191019_095926.jpg IMG_20191019_105207.jpg IMG_20191019_105159.jpg IMG_20191019_110643.jpg
     
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Acum ca ai rezolvat punctul 2, sa nu te sperie daca revin simptomele, oarecum sunt normale cat timp nu ai curatat instalatia completa. Acum vei vedea daca o sa ai probleme si pe viitor, unii au altii nu, depinde cat de curat e sistemul. Pentru reglajul temperaturii urmareste acest video.

     
    Ultima editare: 27 Oct 2019
  3. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc TalosCosmin pentru video. Radiatorul o sa il inlocuiesc cat de curand cu unul nissens , nu e scump si am vazut un tutorial cum se schimba pe la pedalier. La mine acea valva nu exista , ar trebui sa fie pana in radiatorul de incalzire sau si dupa el ca sa controleze debitul de apa calda din el, inseamna ca temperatura se controleaza prin mixul de aer rece cu cald asa cum se vede in ultiuma parte din clip. La modelul meu cu motor AJM s-au montat din fabrica incalzire stationara (webasto) , probabil sa compenseze cumva acest sistem.
     
    Hamer apreciază asta.
  4. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Salutare Radu. As vrea sa vad si eu filmuletul ala cu schimbarea la heatcore pe la pedalier. Pui te rog linku-ul ? Multam.
     
  5. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut Hamer.
    Scuze ca postez asa tarziu raspunsul, sper ca inca te ajuta.



    Eu l-am inlocuit pe al meu cu unul marca Nissens care a costa 130 lei si pana acum e ok. Foloseste o pereche de manusi din cauciuc mai gros, eu am avut chirurgicale si nu m-a ajutat deloc, mi-am facut cateva zgarieturi foarte urate. Cel mai greu e sa tragi conducta veche, cea de jos deoarece dupa atata timp era lipita. Dar cu rabdare si sange am reusit. Bafta
     
    Hamer apreciază asta.
  6. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Mulțumesc. Mă va ajuta cu siguranță. Sper ca și la modelul meu să fie la fel.
     
  7. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Salutare tuturor. Dețin un audi a6c5 motor 2,5 163cp din 2004.sa încep povestea mea. Am citit tot ce e de citit pe aici. Ventilatorul merge ok,caloriferul din habitaclu se încălzește foarte bine,motorașele se aud că funcționează și răspund la comenzile date. Problema este că vine căldura foarte slab. Am constata cand pun pe auto sus la parbriz vine aer rece iar pe lateral și pe mijloc vine mai cald. Întrebarea mea este,sa fie infundata tubulatura de vine căldura cum trebuie? Se poate sufla cu o baterie de aer pe tubulatura?va rog să mă ajutați.Mentionez că după 100 și ceva de km tot așa vine căldura foarte slab
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Imposibil sa ai tubulatura infundata, are un diametru destul de generos si nu vad cu ce s-ar infunda.

    Ai facut un Output Test pe Auto HVAC ?
     
  9. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Nu am nicio eroare.intrebarea mea este,e ok că în partea de sus la parbriz sa vina aer rece și pe lateral și mijloc ceva aer mai cald? Când este pus pe mod auto.

    Azi am desfăcut capacul de la pedale iar caloriferul este foarte cald aproape fierbinte.am desfăcut și acea rezistenta de langa ventilatorul de sub torpedou și vine aer foarte tare.ma întreb,de ce nu ajunge acel aer la gurile de aerisire și nu vine cald?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru si datorita faptului, clapeta de pe carcasa aerotermei. Eu nu te-am intrebat daca ai erori.
    Intrebarea mea a fost alta, care are direct legatura cu problema ta.

    Ma refer la testul pentru alinierea clapetelor. Pe carcasa aerotermei ai niste clapete responsabile de distribuirea aerului, inclusiv fluxului rece/cald.
    Verifica sa nu ai vreo tija sarita si motorasul sa actioneze in gol.
     
  11. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Daca te referi la alinierea clapetelor, da s-a făcut. Daca te referi la acele clapete de sub filtru de polen funcționează. După acea rezistenta de langa ventilator mai spre mijlocul mașini sunt vreo 3 sau 4 motorașe pe care le-am urmărit azi. In funcție de comanda data se miscau clapetele. Ce trebuie sa mai urmăresc atâta timp cât caloriferul este foarte cald .
     
  12. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Am desfăcut iar capacul de sub capota și ambele furtunuri sunt fierbinți și caloriferul din interior la fel este, foarte fierbinte.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai caloriferul cald dar caldura nu ajunge la gurile de ventilatie, e clar ca problema este la aeroterma sau pe carcasa acesteia, clapete, motorase, etc.

    Daca aeroterma creste/scade in intensitate in functie de cum reglezi tu viteza ventilatorului din climatronic, aceasta functioneaza corect.

    Ce poti sa faci este sa demontezi tubulatura de pe carcasa aerotermei si sa dai drumul la caldura maxim, daca iese cald, problema e la tubulatura.
    Daca nu iese cald, ti-ai dat seama singur unde e problema.
     
  14. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Salut.am o nelămurire,când faci output test apeși pe butonul start și îl lași să își facă treaba?sau trebuie să apeși pe acel buton start/next până la finalizarea testului.la cine am făcut testul cred că nu se pricepe.ma puteți ajuta cu un sfat?că am eu VCDS și îl pot face și eu daca mă puteți ajuta cu un rasp.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici pe acest forum nu intrebam cum utilizam VCDS-ul pentru ca asta inseamna ca putem sa provocam probleme ulterioare. Iti spun baloanele ajutatoare din fiecare casuta ce sa faci si cum sa procedezi. Mergi la profesionisti care stiu sa utilizeze VCDS-ul.
    Pe si in acest topic nu discutam despre VCDS si clapetele/voletii/flapsurile/motorasele sistemului AC din bord.

    In plus cand ai probleme cu, (virgula) caldura in masina NU este de utilizat VCDS-ul pentru ca NU ai ce sa faci cu VCDS-ul.
    Se schimba caloriferul din bord direct si fara intrebari cu unul nou original sau in cel mai rau caz altul marca DENSO si NU alta marca (deoarece, la alte marci de calorifer AM, sunt probleme cu tevile acelea doua care sunt prea mici si nu trec suficient de mult prin panoul de foc catre compartimentul motor) si se schimba = inlocuiesc toate O-ringurile (garniturile) de pe tevile de aluminiu (cele din masina si din compartimentul motor) ce se cumpara originale obligatoriu.

    Tot intrebi pe forum ce sa faci si iti da cu virgula. Schimba caloriferul ala din bord, schimba termostatul cu unul nou si original, curata instalatia inainte de a schimba caloriferul adica demontezi caloriferul vechi si te folosesti de niste tevi sau reductii facute la strung si folosesti niste furtunuri pentru a avea acces mai usor cand faci spalarea instalatiei. S-a mai scris asta pe forum de zeci de ori dar nu cititi nimic, din pacate.

    Chiar in acesta pagina ai poze explicite despre cum faci spalarea instalatiei. Scoti si caloriferul din masina iar intre cele doua conducte faci o legatura si asa apa recircula pentru spalare.
     
  16. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Din păcate am citit tot ce era de citit aici.am spus și mă repet iar,conductele sunt foarte calde la fel și caloriferul din interior este foarte cald.ventilatorul merge foarte ok.isi schimba turația când dai + -...motorașele merg toate.chiar mai devreme le-am verificat.si totuși nu vine căldura cum trebuie este foarte anemica.mai mult de atât când dau pe căldură pe aerisirile de pe mijloc și lateral vine mai cald dai în partea de sus la parbriz e mai rece.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand nu ai caldura suficienta in masina in 99% problema este din cauza caloriferului infundat, termostat ramas deschis, sau instalatiei, prin care circula lichidul de racire, infundate. Chiar daca NU functioneaza sistemul AC, in masina trebuie sa fie cald pentru ca ai aeroterma = un ventilator care disperseaza aerul cald in masina. Ca iese pe sus, pe centru, pe jos, NU are importanta, important este ca aerul cald este dispersat in masina = habitaclu. Asa functioneaza toate masinile de zeci si sute de ani de cand s-au inventat. Sunt masini fara AC care au doar calorifere pentru caldura si atat. Daca nu intelegi aceste minime principii mecanice si de functionare a unui motor termic acest forum NU face obiectul explicatiilor pe aceasta tema. Mergi la un profesionist la care tu nu ai ajuns.

    Ma repet ce am mai mentionat pe acest forum de cateva ori pentru ca sa invatati:
     
  18. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Apa trece prin calorifer pentru că am pus pompa și furtune cu apă și oțet. Caloriferul este fierbinte la fel și conductele care intră și ies. Problema asta cu înfundatul se elimina. Posibil alte cauze, tubulatura înfundată sau clapete care nu funcționează chiar daca am făcut output test și e fara erori pe VCDS.
     
  19. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Salut, intampin probleme cu incalzirea si sunt 99% sigur ca acestea se datoreaza caloriferului.
    Rugamintea mea este daca ma poti ajuta cu codul pentru caloriferul DENSO pe care il recomanzi, momentan eu nu am gasit decat DENSO DRR02001 pe site-ul lor dar arata diferit decat ceea ce ma asteptam. Eventual codul O.E. pentru O-RING-uri ar fi bine venit ca tot le-ai adus in discutie.
    Pe site-urile de piese auto sunt disponibile NISSENS, NRF si VALEO, am intrebat si mecanicul iar el mi-a recomandat sa-l schimb cu NISSENS desi citisem si in alta parte ca unii cumparatori au avut surprize cu ele (pierderi de antigel) - nici eu nu stiu ce sa mai cred.
    Doresc sa ma apuc eu sa-l schimb urgent pe la pedalier, cert este ca la cat de frig este acum afara nu-mi prea surade ideea sa muncesc de 2 ori la acelasi lucru daca primul incepe sa curga sau tevile / o-ring-urile nu etanseaza perfect si apar ceva pierderi in habitaclu.

    Multumesc frumos pentru sfaturi / recomandari.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Avem topic special unde ceri, pe baza seriei de sasiu, codulOE si cel echivalent pe baza codului OE. Daca ai codul OE afli imediat codul Denso.
    Sau desfaci/demontezi si pe baza codului de piesa iti cumperi calorifer marca Denso. Cumperi obligatoriu O-ringuri noi daca noul calorifer marca Denso nu vine cu ele. Revii si spui cum ai rezolvat si atat.
     

Distribuie pagina asta