1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caloriferul de caldura la B3 - B4 (80 - 90 - 100) - curge / este spart / infundat - cum il curatam /

Discuție în 'Modele clasice' creată de Manu, 28 Iul 2008.

  1. Manu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi 80 B4 1993
    Salut toti posesorii si iubitorii de "cerculete",de cateva zile a-m achizitionat si eu masinuta prezentata mai sus si tare a-s vrea daca cineva poate sa ma ajute cu un manual s-au macar o carte tehnica.A-m o problema .Radiatorul de incalzire spart si daca cineva poate sa-mi dea ceva informatii cum trebuie inlocuit.Multumesc anticipat.
     
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    Ce pot sa iti spun este cum se procedeaza la B3, pentru ca banuiesc ca este la fel. Caloriferul este din pacate una dintre cele mai inaccesibile piese ale acestei masini. Ca sa ajungi la el trebuie sa demontezi volanul, ceasurile si apoi tot bordul, cu galeriile de aer cu tot. Nu este dificil de demontat dar iti ia o gramada de timp si trebuie sa ai grija la tubulatura de ventilatie din plastic ( sa nu rupi urechile de prindere ).
    Ramane de vazut ce raspunsuri mai primesti de la cei cu B4.
     
  3. Manu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi 80 B4 1993
    audi B4

    Multumesc Alex pt informatie.Zilele acestea incerc sa intru in posesia altui radiator, ma inarmez cu rabdare si o sa incerc sa-l schimb.
     
  4. Manu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi 80 B4 1993
    "93, B4 avant,ABT2

    Azi a-m reusit sa pun nr. rosii si a-m miscato putin prin zona.Ce a-m observat:la debreere, turatia motorului coboara greoi si mi se pare ca temperatura la apa este prea mare,in jur de 100"C(sau poate nu-mi indica bine termometrul din bord),indicatorul de nivel combustibil cateodata indica si cateodata "pauza".Daca poate sa-mi spuna cineva ce temperatura normala de exploatare are acest tip de motor si ceva indicatii legate de problemele aparute.Sigur un manual m-ar scoate din ceata.Multumesc.:(
     
  5. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    ajutoooor! mi-am cumparat un audi 80b4 1,9tdi din '94 si pierde antigelul pe undeva prin bord! se strange jos in partea dreapta (la picioarele celui din dreapta). ce sa fie????:mad:
     
  6. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Antigel in bord?nu am mai auzit de asa ceva,de unde sa arsara antigelul in bord?
     
  7. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    sper sa nu spun vreo tampenie dar normal ar fi ca antigelul sa ajunga acolo doar prin caloriferul din interior
    verifica furtunele sau caloriferul. ceva este spart sau desprins
     
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    si eu stiam ca in bord e caloriferul de caldura.
    poate ai noroc numai la un colier slabit, daca nu e caloriferul, eventual un furtun spart. un calorifer e ~300 ron
     
  9. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Caloriferul se fixeaza vertical in partea din dreapta a aerotrermei si e fixat undeva cam pe mijlocul bordului.
    Problema este ca nu e deloc simplu sa-l schimbi ca ai mult de lucru sa dai bordul si aeroterma jos. Eu am facut asa ceva si pot sa zic ca iti trebuie timp si rabdare: aproximativ jumatate de zi pierduta.
    Iar ca sa scoti aeroterma trebuie sa slabesti si piulitele din zona in care intra furtunele alea 2 de circulare a apei in caroserie precum si piulita din carcasa de sub filtrul de polen! Nu va apucati sa trageti de aeroterma in masina ca o sa rupeti daca nu desfaceti piulitele alea.
     
    Ultima editare: 27 Sep 2008
  10. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    esti tare dorutzu!

    esti exact persoana care ar putea sa-mi spuna cate ceva despre acest lucru. eu am masina asta de numai 2 luni. m-am cam tapit cu ea, desi am fost EU personal in germania dupa ea. asa e cand nu te pricepi. cand am ajuns cu ea in tara au inceput sa apara si defectele.
    1. vitezometru defect (acul se ridica pana la 50 km/h si acolo ramane);
    2. ceasuri bord schimbate (sunt de benzinar - 7000 rot/min - );
    3. pierde antigel pe undeva prin bord;
    3. scoate fum;
    4. dupa unii nu lucreaza nici turbo.
    Vreau s-o iau in ordinea gravitatii cu reparatul: instalatia de caldura, vitezometru (ceasuri bord), etc.
    Daca nu te superi dorutzu poti sa-mi dai cateva amanunte despre felul in care se desface bordul si se poate ajunge la calorifer? Faptul ca are AC complica lucrurile? si la ce mod? MULTUMESC ANTICIPAT!
     
  11. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    FloRio

    uite ca se poate! cand e sa ai ghinion dai de maracini si in p....!:p
     
  12. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    aceeasi problema o am si eu (probabil)!

    si eu am un b4 din '94 si-mi pierde antigel pe undeva prin bord. probabil tot de la radiatorul de incalzire (calorifer). spune-mi te rog ai rezolvat problema? cum?
     
  13. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Eu am patit la vechiul VW Passat Variant GT 16V din 1992 chestia asta cu spartura in calorifer ... in mijlocul iernii ... am cumparat calorifer nou (cam 90 si ceva de roni acum 2 ierni) ... dar nimeni nu vroia sa mi-l schimbe ... era munca foarte multa (aproape o zi intreaga) si pretul nu-l putea umfla foarte mult ... asa ca am mers aproape o luna cu el spart ... 5 km pina la serviciu ... dadeam cu solutie de spalat geamurile pe interior si le stergeam pe toate cand ajungeam acolo pentru ca se depuneau vapori cu grasime de la antigel pe interiorul geamurilor ... veneam acasa 5 km ... repetam faza cu stersul geamurilor ... am sters geamuri intr-o luna mai mult decat orice aurolac ... sa nu mai spun ca in mers stateam cu toate geamurile intredeschise ca sa iasa aburul ... mai rau ca la sauna ... la semafor se uitau toti uimiti ... credeau ca am luat foc ...
    Intr-o zi cand nu mai am rezistat ... gaura din calorifer se marise si pierdeam multa apa si imi era frica sa nu calez motorul ... plus ca nu mai puteam respira de aburi de antigel ... ii simteam gustul antigelului pe trahee ... m-am decis sa-l schimb singur ... era un ger de crapau pietrele :cold: ... cel putin -10 gr.Celsius ... am luat o sticluta de tzuiculita :beerchug: ... imbracat gros dar lejer am coborat la masina ... mi-am luat sculele si m-am inchis cu ele in masina ...
    Se demonteaza in ordinea (aproximativa) asta: consola centrala incepand dinspre scaunele din spate catre fatza, volanul, cochiliile volanului, aerisirile laterale si cea centrala, ceasurile de bord, toate butoanele si tot ce se afla pe centrul bordului (radio, scrumiera, butoane, comenzi climatizare, etc), plansa de bord este prinsa pe caroserie undeva sub consola centrala si in capete (sant niste dopuri acolo care se scot si sub ele sant suruburile).
    Dupa ce ai dat plansa de bord jos o sa vezi tulumba de climatizare in toata splendoarea ei (este cam cat un sac de 50 kg plin). Este foarte important sa tii minte de unde desfaci fiecare surub ... mufele de curent sant facute de asa natura ca nu le poti incurca ... nu intra decat in locul care trebuie ...
    Deschizi capota de la motor si desfaci: cele doua furtune de la calorifer, cele doua tevi de la aerul conditionat (recuperezi garniturile o-ring, freonul se pierde ... sau poti merge inainte la cineva sa-l recuperezi), cele 3 piulite care se afla pe peretele dinspre cabina (ascunse in izolatia cu staniol) si inca 2 suruburi la gura pe unde trage aer in tulumba de climatizare (unde e si filtrul de polen daca ai) ... apoi se scoate toata tulumba afara ... o sa ramai surprins cat de mare este ...
    Eu am preferat sa o duc in casa, am demontat-o complet si am spalat cu apa fierbinte toate piesele de ziceai ca-s noi ... inclusiv ,,radiatorul'' de la aerul conditionat care era pe jumatate infundat cu pamant si frunze (masina nu era prevazuta cu filtru de polen) ... si toata tulumba era super jegoasa pe interior ...
    Toata treaba asta mi-a luat juma' de zi ...
    A doua zi am repus totul in ordine inversa ... izolare cu mastic pe unde trebuia, vaselina unde trebuia, etc. ... mi-a mai luat inca juma, de zi ... dar dupa aia aveam o caldura de se dezlipeau talpile de la pantofi ... si vara inghetai de frig de bine ce mergea aerul conditionat (am spalat si radiatoarele din fata cu wap-ul cu jet de apa) ...
    Satisfactia a fost pe masura muncii si inghetului suportat ... + ca am mai invatat ceva ... + ca am facut o economie bunicica in buget ...
    Si nu uita ... PUNE NUMAI ANTIGEL G12 sau G12+
    Deci ... la treaba !!! (mai ales ca inca e cald afara) ...
     
    Ultima editare: 27 Sep 2008
  14. cristi_

    cristi_ Banned

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    București
    Super buna explicatia !
    ai un stil aparte de a povesti (am sters geamuri intr-o luna mai mult decat orice aurolac ... sa nu mai spun ca in mers stateam cu toate geamurile intredeschise ca sa iasa aburul ... mai rau ca la sauna ... la semafor se uitau toti uimiti ... credeau ca am luat foc ...)! :):):):):):):):):):)
    Si inca ceva, ar trebui mutat theardul de la sectiunea noilor membri
     
    Ultima editare: 27 Sep 2008
  15. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Cred ca totusi trebuie mutat acest thread ;)
    Fara suparare :friends:
     
  16. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    Rallyman

    multumesc frumos pentru explicatii! sa traiesti 1000 de ani fara reparatii. si ... ai un stil!!! ai putea sa te apuci de scris.... :) vad ca sunt destui care au avut asemenea probleme si si le-au rezolvat singuri. incep sa prind curaj! cred ca ma voi apuca eu de ea.
     
  17. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    Totusi....

    dar oare caloriferul este asezat (se poate umbla la el) la fel la audi 80 ca si la pasat ??
     
  18. 80b4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    audi 80 B4 avant 1,9 tdi
    Dorutzu

    dorutzu, tu ai aceeasi masina ca si mine si ziceai ca ai avut aceeasi problema ! ai putea sa-mi dai si mie cateva amanunte despre cum se poate remedia beleaua mea ?? :anbet:
     
  19. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Facand parte din grupul VAG cred ca sant oarecum asemanatoare ... din cate stiu mecanica e identica ... numai ca la una pe motor are 4 cercuri si la cealalta semnul VW ...
    Oricum ai foarte mare grija la plasticarae ... e foarte fragila ... nu forta nimic ...
     
  20. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    De desfacut daca ai mana formata ai nevoie de 1 0ra. Daca faci operatiunea a 2-a oara i-ti ia un 45 minunte. Ideea e ca la urma sa nu mai ramana suruburi sau alte cleme. Atentie la pus inapoi cand bagati conductele caloriferului prin mansonul acela de cauciuc. e bine sa folosesti la etapa asta inca un om. Daca ai nevoie de sfaturi ( am trecut prin asta acu 2 ani ) da un PM. Bafta!
     

Distribuie pagina asta