1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caloriferul de caldura la B3 - B4 (80 - 90 - 100) - curge / este spart / infundat - cum il curatam /

Discuție în 'Modele clasice' creată de Manu, 28 Iul 2008.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    1 tre sa dai bordul jos ca sa poti repara pirghia ce comuta de la cald la rece la tine e sigur sarita 2 ai doua radiatoare pentru ca 1 e de la aerul conditionat iar celelalt e de la caldura aa ca spor la traba.
     
  2. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    da, asa este, un radiator de aer conditionat si unul pentru apa. Prima data o sa incerc sa curat radiatorul cu un furtun cu apa, sa vad daca nu o fi infundat.
    Apoi am sa dau jos bordul si am sa verific voletii, nu?
    Am sa verific si radiatorul de AC daca tot desfac bordul si am sa incerc sa picur ulei pe cablurile de actionare.
    E bine ?
    cu stima

    p.s. e cineva din forumisti care chiar a desfacut bordul ?

    IN filmuletul pus mai sus nu arata decat operatiunile care se fac in interiorul masinii, nu arata nici o imagine despre ce se face in compartimentul motor. Acolo se scot furtunurile de la radiatoul de apa si aer conditionat ? si mai ce?
    Operatiunile astea le pot face singur sau impreuna cu altcineva, chiar daca nu sunt mecanic ? va muultumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Oct 2014
  3. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    nu va speriati chiar asa de tare, nu e o chestie de murit schimbarea caloriferului. Eu dupa ce m-am documentat, stiam fiecare surub si clema unde se afla am facut toata operatiunea(demontat,montat, test si apoi montat tot la loc) in aproximativ 5 ore fara nici o graba.
     
  4. nutzu74 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2009
    Locație:
    timis
    Masina:
    AUDI A4 1.9TDI 1998 AFN 110CP/audi 80 2.0e 1993 ABK 116cp
    pt a spala radiatorul de caldura nu trebiue dat jos . ridici capota ,in spatele motorului ai doua furtune care intra in bord tur si retur. dai colierele jos si bagi apa pe retur si invers daca nu curge e nevoie de otet sau solutie speciala (incearca) posibil este ceva la clapetele dun tubulatura
     
  5. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Salut, am dus masina la service ca sa repar caldura. , mecanicii mi-au zis ca pompa de apa era defecta si nu avea presiune sa bage apa calda in radiator si ca in acelasi timp si clapeta de caldura se bloca intro pozitie iar aeroterma este dezechilibrata si face zgomot. Nu stiu ce sa cred, nu eram acolo. multumesc si
    HELP !!
     
  6. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Daca iti era stricata pompa de apa , iti fierbea motorul .
     
  7. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Mi s-a spus ca pompa nu invartea suficient de puternic ca sa faca presiune in radiator. Apa ca sa circule prin radiatorul de caldura trebuie sa fie impinsa de pompa cu putere. Am mai citit pe net, cica se ma intampla ca pompa sa nu faca un circuit al apei foarte corect

    Este vorba de circuitul mic al apei in motor, adica prin radiatorul de caldura si motor, e posbil ca pompa sa nu mai aiba paletele corespunzatoare si atunci nu face circuitul apei mai bine si nu ajunge in radiator, este la fel ca atunci cand la centrala termica, iti merge pompa de apa, dar calorifeul este incalzit doar in partea superioara. Cu stima
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Noi 2014
  8. antonzoltan

    antonzoltan Bronze Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    Audi 80 B4, 1600 tip ADA, 1994
    Si eu am avut probleme cu radiatorul de caldura ,se incalzeau furtunele (tur si retur)dar caldura in masina nu aveam .Am bagat 2 litri de otet in radiatorul de caldura l-am lasat 3 ore apoi am bagat apa fierbinte si am pornit aeroterma surpriza a fost una placuta.Incearca si tu poate scapi fara sa mai dai bordul jos.Succes.
     
  9. pipera ion 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2014
    Locație:
    calarasi
    Masina:
    audi 80,1.8,91
    probleme cu caldura

    salut,am si eu o problema cu un audi 100 din 91,trebuie schimbat caloriferul de caldura si nu stiu cum pot sa il de montez.puteti sa ma ajutati cu un sfat.
    :keule: trebuie sa umblu si la bord sau numai afara unde se afla aeroterma?
     
    Ultima editare: 26 Noi 2014
  10. gicat 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2014
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi 80 b4 1994
    Salut! Am un b4 1 9 tdi din 94 si nu am caldura . poate sa ma ajute cineva ? Cum sau cu ce se poate inlocui buretele deteriorat de pe clapetele de dirijare a caldurii? Am schimbat termostatul si radiatorul cu altele noi, temperatura e la 90 C,robinetul functioneaza dar s-a deteriorat buretele de pe clapete. Cu ce fel de material durabil se poate inlocui ?
     
  11. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Eu am folosit un burete adeziv , pe o parte avea un adeziv al lui , care s-a aplicat foarte usor pe clape . Are un an si ceva de cand l-am schimbat , si se mentine .

    Ceva de genul acest, doar ca era mai lat .
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  13. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    asa cum am scris in postarile anterioare despre faptul ca nu am caldura, am rezolvat problema schimband radiatorul de caldura. Munca multa, inainte de lucrare e bine sa va documentati foarte bine despre fiecare pas. daca masina are aer conditionat e mai dificil pentru ca in plus ai si tevile de la radiatorul de AC care se vad sub baterie.
    Cam toti au sris pasii de urmat dar eu vreau sa punctez ce nu se vede sau ce nu s-a scris .
    demontati bateria
    ridicati bateria de la locul ei, ridicati fundul si veit avea acces la conductele de AC, apoi cu un inbus desfaceti surubul care strange tevile.
    -desfaceti piulitele cele 2 si furtunurile de pe radiatorul de caldura.
    - la interior, demontati tot ce este intre scaune si tubulatura care duce in spate la picioare
    - apoi demontati si chestia metalica care are un rol de legatura intre caroseria masinii si bord. chestia metalica este prinsa de caroserie cu un surub de o parte si de alta a consolei din mijloc, putin sub mocheta
    iar bordul este prins la randul lui cu 4 suruburi 2 pe o parte si 2 pe o parte;
    Alta chestie importanta: puteti scoate doar bordul fara tubulatura dar pentru asta trebuie scoasa consola centrala cu casetofon, butoane, bloc climatizare iar apoi trebuie scoase cele 4 suruburi care tin aceasta rama. cele 4 suruburi 2 sus le vedeti cand scoateti grilele de aerisire si 2 jos in colturi.
    Dupa ce ati scos rama o sa vedeti in fundal o piulita care trebuie desfacuta.
    apoi desurubati suruburile laterale din bord, cele 4 bucati. va recomand sa scoateti chederele si plasticul de la stalpi laterali delanga parbriz.
    Apoi pe plansa de bord aveti grilele de aerisire laterale. bagati mana pe sub bord si in dreptul lor o sa simitit la mana o siguranta din sarma care vine peste tubulatura de ventilatie, dati acea siguranta in laterala, adica ca si cum ai cobora din masina, spre acea directie.
    Apoi scoatei doar bordul ( of course ca inainte de asta ati scos si volanul.
    Alta chestie: avand plansa d ebord data jos trageti putin de tot blocul de climatizare si veti avea acces la radiatorul de caldura si puteti sa il scoateti fara sa mai trageti de toata tulumba) o sa va chinuiti sa o puneti la loc mai ales daca are aer conditionat.
    Cam asta este
    la demontat merge usor, la montat iti trebuie 2 oameni, unul cu mana de mecanic. cu stima
     
  14. jon58 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2014
    Locație:
    Albeni-Prigoria,Gorj
    Masina:
    Audi 80,B4,1984ccABK2,0E,an 1993
    schimbare calorifer A80,B4


    Va salut domnilor,
    Sunt incepator pe aici si cu putine cunosstinte de mecanica,am rugamintea daca se poate si nu deranjez,sa ma luminati putin si anume :
    1-Descrierea de mai sus este ptr masina A 80,B4 Avanti 1,9 TDI ? DEOARECE eu c am asa inteleg dar vreau insa sa fiu sigur ptr ca am aceasta problema,DACA DA la mine este si AC,
    2- SE POATE scoate caloriferul de caldura direct si inlocuii fara sa umblu la cel de AC? Sa nu mai demontez futunele acestuia de sub baterie
    3-Daca va fii nevoie sa inlocuiesc garnituri-burete,mastic, la imbinari- clapete, de cat mastic si burete ar fii nevoie,e bine sa l procur dinainte,DE BURETE este nevoie numai de benzi,cat de late?Daca stie cineva sigur, va rog frumos si va multumesc ptr intelegere si daca nu i prea mult a si dorii si un nr de tel de la domnul din Severin ,pe privat s au cum doreste d nealui .
     
  15. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Calorifer

    Buna ziua
    Am facut acesta ioperatiune, nu poti, trebuie sa demontezi totul.
    DAR
    in prima faza te rog sa iei in calcul o curatare a radiatorului de caldura, foarte serios vorbesc, eu caloriferul vechi l-am spart sa vad cat era de infundat si intr-adevar era infundat dar eu raman la ideea ca putea fi curatat. DEci ce trebuie sa faci?
    desfaci cele poua conducate/ furtune care intra in radiatorul de caldura si le pui cap in cap prin intermediul unei tevi, ca sa poti circula cu masina.
    Apoi in radiatorul de caldura bagi apa sub presiune de la robinet sau de la spalatorie( jet mai slab- nu foarte puternic), si lasi asa sa curga apa vreo 10 minute si vezi ce iese.
    Apoi bagi in radiator coc cola, nu cred ca intra mai mult de 2 litri, pui doupri la radiator si vezi sa fie temperatura mai mare de zero grade sa nu inghete cola in radiator, apoi speli din mour radiaotrul si vezi ce mizerie iese,
    apoi poti sa incerci din nou cu vreo 2 litri de otet numai in radiator.
    apoi bagi iar furtunul cu presiune si cureti vreo 10 minute, hai 5.
    Refaci legaturile cu furtunurile de la motor si eu cred ca vei avea caldura.
    Mizeria care am vazut-o in radiator cand l-am spart cu ciocanul e o mizerie care poate fi scoala daca clatesti bine bine de tot
    Mie imi pare rau ca am demontat bordul, dupa ce il demontezi nu stiu daca il mai poti face la fel la loc, toate cablurile si furtunurile.
    cu bine
     
  16. jon58 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2014
    Locație:
    Albeni-Prigoria,Gorj
    Masina:
    Audi 80,B4,1984ccABK2,0E,an 1993
    Ok,multumesc ptr sfat,l am suspendat deja deoarece imi dadea abur si fum,caldura face f bine,dar aburul si fumul cred ca este rezultatuil unei fisuri in el,asa ca am cumparat radiator nou,nu stiu daca la aeroterma imi trebuie mastic s au in alta parte si trebuie sa gasesc din acela moale, negru de obicei ,pana nu fac rost nu demontez ca altfel nu o mai pun la loc daca nu o fac cum este pe original s au ma rog, aproape....
     
  17. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Burete

    cauata burete autoadeziv, neaparat, rola si placi mari de burete autoadeziv.
     
  18. jon58 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2014
    Locație:
    Albeni-Prigoria,Gorj
    Masina:
    Audi 80,B4,1984ccABK2,0E,an 1993
    burete

    Multumesc Ignatius,am inceput sa le strang si astept caldura,nu mi este in clar daca mi trebuie mastic,nu mi amintesc exact dar la golf 2 cand am schimbat cred ca am folosit mastic pe la cateva imbinari
     
  19. ovidiu10 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2015
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    audi 100 c4 motor 2400cmc diesel an fabricatie 1992
    Salut...am o intrebare daca ma poate ajuta cineva...am un audi 100 c4 motor 2400 diesel din '92 si nu baga caldura cu toate ca furtunele care merg la radiatorul din bord sunt calde...se poate sa fie infundat radiatorul?
     
  20. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Radiatorul sau e blocata clapeta care comuta pe aer cald in habitaclu , pe rece .
     

Distribuie pagina asta