1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Camshaft Position Sensor - Senzor Hall motor 1.6 ADP

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de vasileporav, 5 Feb 2009.

  1. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Din cate vad masina ta e din '97.Ca din cate stiu ar trebui sa ai bobina de inductie electronica si atunci nu-i valabila teoria.
     
  2. ionutpryvate

    ionutpryvate 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi A4 B5, din 96,1,6
    Nu este din 1997 este din 13.09.1996. Am gresit eu, are delcou. Saptamana viitoare o sa incerc sa vad faptul ca, daca misc de delcou si ajung la acele valori sa imi porneasca si mie masina mai usor.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2015
  3. Sidukaa

    Sidukaa 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 1.6 (AHL) 1996 Audi 2.0 TFSI (BWE) 2007
    Salut! Am pus diagnoza pe masina, am verificat motorul si mi-a aparut urmatoarea eroare:

    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    30-00 - Open or Short to Plus

    Ce trebuie sa fac? in cazul in care trebuie schimbat, cat de greu se schimba?
    Masina mea este 1.6L
     
  4. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Senzorul Hall la tipul tau de motor se gaseste in distribuitor,sau in termeni laici,delcou.Nefunctionarea acestui senzor face ca masina sa nu porneasca.Nu cred ca vei reusi sa schimbi efectiv doar senzorul,de obicei se schimba cu tot cu delcou.Dupa schimbare ai mare grija cu alinierea la semne,sau punerea la punct a motorului.
     
  5. distwau 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2015
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A3, 1.6 benzina, 1997
    Si eu am aceeasi problema 'Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)' cu senzorul ax cu came, masina nu imi mai pornea deloc, este in service si astazi imi inlocuieste senzorul, au ei pe stoc si ii fac proba. Cei de acolo mi-au zis ca au mai intalnit problema asta si la Golf 4 si l-au inlocuit si a functionat ok.

    Am sa revin cu detalii.
     
  6. jak 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4b5
    Va salut,
    Vreau sa va întreb și eu ceva: am citit atât de multe încât nu mai știu ce sa mai cred. Am un A4 B5 cod ADP 1.6 cu probleme la senzorul axa cu came și vreau sa întreb: dacă am eroarea 00515 întrerup sau scurt la + înseamnă că e defect senzorul sau trebuie sa aliniez delcou ?
    Țin sa precizez ca am pus vag-com ul cu motorul pornit iar acum puțin timp am schimbat luleaua și capacul delcoului iar distribuția este schimbata si este pusa la punct. Mașina pornește la sfert doar ca nu se accelerează, trag de ea pana urca în ture. Multumesc.
     
  7. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Aliniaza marcajele delcoului. Ai avansul mic. Daca era senzorul defect, nu mai pornea.
     
  8. jak 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4b5
    Ok...ms campary!!!
     
  9. vecgld 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2014
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 B5 1.6 1995
    Salut
    Am si eu o problema la motor 1.6 ADP 1995.Porneste un pic mai greu de cand a dat frigul dar de obicei nu prea face asa mari probleme.De ceva timp dupa ce porneste se tureaza singura intre 1500-3000 rot la relanti.Daca merg cu ea trage dar mai da in nas uneori.La o scanare a dat eroarea 00515camshaft position (hall).Am fost pe la vreo doi mecanici si mi-au zis ca e sarita distributia de pe punct,altii sa schimb delcoul cu totul,debitmetrul de aer defect...etc si tot asa.Aveti vreun sfat?Ms
     
  10. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    In legatura cu pornirea nu stiu ce sa spun... pot fi bujiile, sau senzorul hall... poate te ajuta un coleg mai mult.
    Dar in legatura cu turatul de nebuna, eu zic sa cureti clapeta si sa o adaptezi dupa ce ai curatat-o, si daca face tot asa... cauta un debitmetru de proba de la cineva sa nu arunci banii pe fereastra cumparand unul. E cea mai ieftina solutie pentru inceput. Bafta!
     
  11. vecgld 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2014
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 B5 1.6 1995
    Ms.
    De exemplu azi am pornito dupa vreo 3 zile.A pornit la sfert.Turometrul a stat la 1500 vreo 20 sec apoi a inceput 1500-3000 sa varieze.
     
  12. Constantin123

    Constantin123 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2016
    Locație:
    Dambovita
    Masina:
    a4 b8 avant,2.0tdi,2014
    Salut
    Am si eu o problema la motor 1.6 ADP 1997.De cand am dus-o la un mecanic care mi-a schimbat distributia mai nou mi se opreste motorul la relanti,in acceleratie nu are lag,relantiul sta de obicei la 850-860 rpm,dar cateodata scade brusc la 230 rpm brusc si cateodata chiar se opreste.Si in curbe,la stop daca scot pe liber la stop se opreste.am fost recent la alt mecanic mia pus vag comul si singura eroare a fost cica la hall sensor.am pus un filmultet,la sfarsit sa oprit singura.
    nu am apasat nici o pedala.
     
    Ultima editare: 21 Oct 2016
  13. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    E indicat sa mergi la mecanicul care ti-a schimbat distributia si sa-i ceri sa-ti alinieze marcajele distributiei cu cele ale distribuitorului (gratuit, trebuia sa faca asta la momentul schimbarii distributiei). Se poate face fara demontarea distributiei, in 15 - 20 minute. e nevoie de doua persoane, un cric, o surubelnita si o cheie de 13 mm. Se ridica une din rotile fata pe cric, se demonteaza, cu surubelnita, cele 2 cleme care fixeaza capacul superior al curelei de distributie si cele 2 cleme care fixeaza capacul distribuitorului (delcoului). Se scot capacele mentionate. Mecanicul urmareste marcajele distributiei, iar cea de-a doua persoana cupleaza treapta a 5-a de viteza si invarteste manual de roata suspendata, in sens orar, pana cand se aliniaza marcajele distributiei (exista semne pe fulia arborelui motor si pe capacul de plastic de sub ea, respectiv pe pinionul axului cu came si pe plasticul din spatele lui. Cand se aliniaza marcajele, se slabeste, cu cheia de 13, surubul de fixare al distribuitorului (la baza lui) si se roteste distribuitorul in stanga sau in dreapta pana cand linia mediana a lulelei se aliniaza cu semnul (crestatura) de pe corpul distribuitorului). Se trange surubul, se monteaza capacele si gata. Daca vrei sa fii mai catolic decat papa, pornesti motorul, il lasi sa se incalzeasca si pui vag-com pe el. Intri pe engine, measuring block si in campul 17 a treia casuta trebuie sa ai o valoare cuprinsa intre minus 3 si 3. Daca nu corespunde, cu motorul pornit, slabesti putin surubul de fixare al distribuitorului si rotesti de el foarte putin urmarind vag -com pana obtii valorile precizate. Procedura cu vag-com nu este obligatorie, masina merge sigur, fara eroare de senzor Hall, daca ce am explicat mai sus a fost facut corect.
     
    Constantin123 și lowlife apreciază asta.
  14. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Mai gandeste putin treaba cu miscatul delcoului. Asa se regleaza avansul. Tre scos delcoul din bloc si se repozitioneaza pe semn cu rotorul in dreptul plotului de la fisa pistonului 1 ( cu avansul reglat la 0 ) Si abea dupa treaba asta se regleaza avansul ( cu stroboscop)
     
  15. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Eu am gandit destul si am explicat ceea ce am gandit.
    Nu trebuie scos delcoul atata timp cat motorul porneste, dar merge neregulat si apare eroare de senzor Hall. Reglarea avansului cu stroboscopul se facea la Dacia. Eu am explicat procedura cu vag-com.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  16. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    In monentul cand sa schimbat distributia este foarte posibil ca mecanicul sa nu fi tinut cont de pozitia fuliei de la axul intermediar (cel ce invarte pompa de ulei si axul delcoui) si de aici vine buba sa miscat delcoul de la semn. Asta este motivul pentru care trebuie scos delcoul si repozitionat. P.S nu toti mecanici stiu ca motoarele astea au distribuitor de scanteie mecanic si tre sa tina cont de pozitia lui.
     
  17. Constantin123

    Constantin123 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2016
    Locație:
    Dambovita
    Masina:
    a4 b8 avant,2.0tdi,2014
    Am rezolvat,a fost repozitionat delcoul, si schimbat debitmetrul de aer(se pare ca era pe moarte).
     
  18. Mihai fireman 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2016
    Locație:
    Telega
    Masina:
    A4 ,1.6 adp 1996
    Am schimbat pompa de ulei iar aceasta a iesit mai greu ,acum porneste mai greu si imi da in nas uneori.Am A4 1.6 ADP cu pompa pe delcou.
     
  19. Daniel@Cristea 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4B5, ADP,1996
    Mda, ma simt dator sa vin cu un comentariu dar sa stiti ca aici chiar are dreptate. Eu mai aveam putin si schimbam si masina din cauza unui asa zis mecanic care chiar asta a facut, nu a tinut cont de rola care antreneaza pompa de ulei si implicit scanteia. Dupa multe cautari si toti senzorii schimbati am ajuns la postarea asta si ii multumesc lui "marcon" pt acest ajutor care cred eu ca este cel mai bun. Aveam probleme la pornire si trebuia sa.i dau mai multe chei pana se stabiliza relantiul. In mers , la rece mergea binisor, dupa c ativa km , 2-3,incepea nebunia,pur si simplu nu o puteam controla din acceleratie. Aveam fluctuatii foarte mari si intreruperi. Dadea in nas la accelerare, daca vroiam sa o tin la o anumita viteza nu aveam nici.o sansa,ori acceleram ori mergeam in frana de motor, dar dupa ce am citit postarea am zis sa verific. Am ridicat masina pe cric si am traso la punct, culmea era un dinte la rola mica mai spre dreapta decat ar fi fost normal. Nu am stiut pana atunci ca sub distribuitor este un surub care se poate slabi si asa se poate regla scanteia. Am reglat tot ca la carte iar acum motorul merge rotund si am scapat de toate problemele. Va urez bafta.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  20. jakkku 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2019
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4
    Salut baieti! Am citit, am citit si tot am citit si la sfarsit as avea si eu o intrebare ca am vazut unele comentarii care se bat cap in cap...senzorul la axa cu came, se poate schimba separat sau cu tot cu delcou? A4 B5 1.6 ADP.
    Multumesc!
     

Distribuie pagina asta