1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Carlig Remorcare si instalatia electrica cuplare Carlig la A6 C7

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Cosmin_pah, 11 Sep 2016.

  1. Cosmin_pah 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    A6 4G 2.0 2012
    Salut,
    Am un audi A6 C7 (4G) din 05.2012 - 2.0 TDI limuzina și as vrea sa pun carlig de remorcare. Am găsit mai multe modele și specifica ca sunt originale de audi A6 4G chiar motorul de 2 litri dar problema este ca am găsit mai multe și fiecare are alt cod. Mă poate ajuta cineva dacă se poate adapta sau de unde pot ști ce coduri de cârlig mi se potrivesc, dacă mai trebuie făcute adaptări sau doar se mufeaza ? Multumesc
     
  2. Rares Miu

    Rares Miu 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2016
    Locație:
    Tg-ju
    Masina:
    Audi A6 C7
    Salut,
    Si pe mine ma intereseaza subiectul si am aceleasi nelamuriri.
    Poate ne ajuta cineva ..

    Este un coleg pe forum,Catalin ,chiar el monteaza si se pricepe bine la instalatia electrica ,poate ne ajuta el cu un sfat.

    Stima.!
     
  3. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Salutare. Ce ati mai facut in legatura cu acest subiect?
     
  4. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Am cumparat un carlig de remorcare (modelul rabatabil, cred ca e de la Westfalia). Acum trebuie sa vad ce rezolvare gasesc pentru partea electrica. In cazul in care se achizitioneaza modulul original cu cod 4 G 8 907 383 (si o litera ceva in coada) stie careva acest modul la ce mufa ar trebui conectat? Exista precablarea pe toate modelele? Dupa ce ar trebui sa ma uit?
     
  5. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Ai 2 probleme:
    1 de compatibilitate- nu se va "pupa" partea hardware a carligului cu calculatorul original.
    Si a doua- nu stiu daca exista precablare pe masina ta. Nu sunt sigur deoarece am intalnit masini care aveau mufa rosie de carlig in cablaj. Este vorba de A4 nu A6. Eu pun asta pe seama faptului ca a avut carlig si a fost demontat inaintea vanzarii. Cel putin la mine asa a fost... Tot A6 am si eu. Poti cauta totusi in spate dreapta dupa o mufa rosie.
    Din punctul meu de vedere cel mai simplu este sa cumperi unul complet, mergi la cineva care se ocupa cu montaje/retrofit-uri si ai rezolvat.
     
  6. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Salut. Multumesc pentru raspuns.
    La Avant , tot in partea dreapta spate ar trebui sa se afle acest conector? M-am uitat scurt in seara asta dar nu am vazut nici un conector rosu. Cel putin nu in spatiul acela la care ai acces dupa ce deschizi capacul acela lateral. Tu il ai?Poti sa faci de rog o poza?
    Masina are foarte multe dotari si ma gandesc ca poate au pus si precablarea pentru acest modul. Sper sa gasesc si ceva util sa pot face conexiunea pentru acest modul. Suspensia este pe aer, si meniul MMI undeva am o setare pentru remorca. Probabil sa schimbe ceva in setarea suspensiei pentru spate atunci cand ai remorca atasata.

    Vad ca mai sunt in spatele capitonajului, spre fata masinii, deasupra pasajului rotii destul de multe cabluri si module.
    Incearca daca poti sa-mi detaliezi unde as putea sa gasesc acest conector.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    A6 C6 2.7 TDI (BPP) & 3.0 TDI (BMK) 2005
    In portbagaj, dupa capitonaj in partea dreapta. Acolo vine modulul OE instalat, deci si cablajul tot acolo ar trebui sa fie.

    upload_2018-3-14_22-44-42.png
     
  8. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    @cata181 Poti te rog sa-mi spui daca aceasta este mufa rosie despre care vorbeai?

    [​IMG][​IMG]

    Tu ai carlig de remorcare pe masina in prezent? Daca da, ce modul ai pentru partea electrica?
    Poti sa ne spui si noua cablurile de la mufele care intra in modul cam unde duc?
    Eu am reusit ieri sa montez carligul pe a mea. Urmeaza sa rezolv si cu partea electrica.
    Voi mai face un post separat in continuare in care incerc putin sa explic ce si cum am facut, Poate mai este de folos cuiva.
     

    Fișiere atașate:

  9. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Ieri mi-am luat inima in dinti ai m-am apucat de montat carligul pe care il aveam cumparat.
    Montarea am facut-o pe Audi A6 Avant S-line 2014.
    Codul de piesa este 4G0800491Q . (Am gasit prin anunturi si cu S in coada, nu am reusit sa-mi dau sema care ar fi diferenta intre ele). Cam asa arata ceea ce am cumparat eu.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Pentru montare este necesar bineinteles sa demontam bara spate si ulterior armatura care se inlocuieste cu carligul propriuzis.
    Pentru a demonta bara spate am scos cate 3 suruburi din pasajul rotilor spate.

    [​IMG]

    Apoi am scos 3 suruburi care tin bara din partea de jos, aproximativ central sub masina. Cu astea nu am poza dar sunt destul de usor de identificat.
    Mai este necesar de scos in fiecare pasaj de roata 3 piese din plastic , gen siguranta.

    [​IMG]

    Piesa e ca un fel de siguranta C care se agata in capul unui cui. Dar ca sa o scoateti fara sa o stricati trebuie prins cu un cleste spitz din zona unde am trasat eu pe desen cele 2 liniute strans si impins in directia indicata prin sageata rosie.
    Am demontat cele doua piese care se vad in poza (asta este la roata stanga spate) + 1 care se afla undeva in partea dreapta sus a pozei, inspre exteriorul masinii. Dupa demontarea acestora se va putea trage cat de cat de protectia aceasta care se afla in pasajul rotii pentru a declipsa bara de pe o "armatura" din plastic.
    Mai departe va fi necesar de demontat jumatatea dinspre exterior a triplei.

    Se declipseaza capacul negru dinspre interior. Este prins in 3 clipsuri. Se declipseaza usor cu o sububelnita mica incepand de sub tripla si mergand in sus.

    [​IMG] [​IMG]

    Dupa demontarea acestui capac se desfac cele 2 suruburi dupa care trebuie tras de tripla ca sa se "smulga" dintr-o articulatie sferica care se afla spre exteriorul ei. Conectorul este destul de usor de scos.

    Dupa inlaturarea triplei trebuie scos surubul ramas la vedere [​IMG] + pinul de plastic (lung de aprox 8-10cm) [​IMG]

    Dupa inlaturarea pinului trebuie deschisa un fel de balama spre exterior, care va elibera un punct de prindere al barei, folosind o surubelnita mica. Va fi necesar ulterior de declipsat bara din cele 3 clipsuri care se vad aici.

    In aceasta faza bara se mai tine doar in clipsuri. Destul de multe.
    Trebuie inceput si decplisat de la pasajele rotilor si avansat spre partea din spate. Partea asta mi s-a parut mie cea mai complicata si cu risc de "daune".
    [​IMG]

    Poza este facuta de sub masina la pasajul rotii de pe stanga spate. Bara se agata in "armatura" de plastic in cele doua locuri. Jos mai putin dar punctul de la mijloc agata bine si trebuie trasa bara. Aici este util faptul ca am demontat cele 3 piese din plastic de la semiaripa.

    Mai departe ar trebui inceput si tras destul de serios de bara avansand spre partea spate. Exista o sansa destul de mare ca "armatura din plastic" sa se smulga putin din prinderea ei pe masina. La mine asa s-a intamplat si iesise in afara aprox 8-10mm.

    Cam asa arata ceea ce numeste eu "armatura din plastic". Mie mi s-au stricat prinderile de la punctele 1 si 4. Am remediat, demontant piesa complet, taind partea patrata aproape de tot si prinzand apoi cu surub M4 cu cap imbus pus din exterior si cu saiba de cauciuc, saiba metalica mare si piulita la interior.
    Toate acele lamele care se vad imediat sub tabla masinii sunt clipsuri. Cand se ajunge in zona triplei trebuie tras putin spre exterior si mai mult spre spatele masinii, apoi se repeta operatiunea pe partea opusa.
    Partea centrala iese relativ usor. recomand de inceput si tras din partea stanga spre dreapta, intrucat cablajul pentru senzori iese din masina prin coltul dreapta spate.
    Eu mi-am pregatit in prealabil 3 bidoane din plastic pe care am sprijinit bara in momentul cand am desprins-o complet de masina.
    La conectorii de la senzorii de parcare trebuie impinsa piesa gri mica in directia scoaterii conetorilui aprox 4 mm iar apoi se strange partea din spate a conectorului in zona piesei gri si se trage.

    Pentru a putea uploada mai multe poze sunt nevoit sa fac un alt post
     

    Fișiere atașate:

    Tudor Virgil și borsy apreciază asta.
  10. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Cam asa arata in faza cand bara este desprinsa de pe masina.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    Armatura este prinsa in 4 suruburi la fiecare capat. Dintre acestea 1 necesita demontarea dinauntru (practic este o piulita care trebuie desfacuta)
    Asta inseamna: inlaturat placa din portbagaj. Atentie eu am stricat prinderea la a mea. Trebuie tras de sectiunea dinspre fata masinii, partea aceea fixa inspre spatele masinii (eu nu am stiut si am incercat pur si simplu s-o ridic in sus, crezand ca e cu scai ceva.). Apoi trebuie inlaturata roata de rezerva.
    Nu mai retin daca este necesar sau nu, dar eu am demontat piesa aceea din inox lunga care este imediat langa cheder.
    Asta are 3 suruburi cumva dedesubt in partea din fata iar apoi trebuie pur si simplu tras de ea si se declipseaza din 4 clipsuri.
    La mine 3 clipsuri au ramas pe caroserie dar apoi merg remontate la loc fara probleme.
    Mai departe am demontat si subwooferul (sigur este necesar) care este prins in 3 suruburi. Scoaterea lui de pe pozite este putin dificila dar merge scos fara a mai demonta altceva.
    Dupa aceste ar trebui sa gasiti ascunse dupa mocheta cate o piulita pe fiecare parte stg+dreapta.
    Se scoate armatura si apoi se introduce carligul in cele 2 canale.
    Gaurile pentru prinderea acestuia sunt ascunse cu niste adezivi la culoarea tablei, cam greu de localizat la repezeala.
    Eu am ales sa montez cate un surub cu piulita ca sa nu imi ramana gauri din masina spre exterior. (acolo unde s-a inlaturat armatura)
    Odata montat carligul, dupa ce am remediat problema fixarii corecte a celor 2 armaturi din plastic de langa pasajul rotilor montarea a fost destul de facila.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    In cazul meu, decuparea barei am facut-o dupa ce am montat-o pe masina, taind cate putin si incercat sa basculez carligul catre deschidere. Acum urmeaza sa rezolv cumva si cu partea electrica.

    Sper sa fie util cuiva materialul
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 17 Mar 2018
    Tudor Virgil, Master89 și borsy apreciază asta.
  11. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Da, aia este mufa. Va intra in modul alaturi de inca doua mufe. Mufa rosie este cu alimentarea si can-ul, mufa cealalta cu 12 pini (albastra) trebuie sa vina de la dispozitivul de release, iar mufa neagra cu 16 pini de la carlig.
     
  12. Gindanezul 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant, 2012
    Da da ma intereseaza si pe mine :)
    Super tutorial, multumim pentru efort.

    Si eu caut la dezmembrari, am gasit insa cu S si T in coada si m-am blocat.Acum vad ca e si cu Q chiar nu mai stiu ce sa zic. Am crezut ca S e de la sedan si T de la T model (avant)

    Mai studiez :)
     
  13. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Multumesc de raspuns.
    Poti te rog sa-mi scrii si ce cod de modul ai tu? Eventual ceva poze mai ales din partea cu conectori.
    Eu stiam ca pentru generatia noastra ar fi trebuit modulul cu cod 4G8907383B (in privinta literei din coada nu sunt sigur) la care eu am gasit ca si poza cu conectorii asta [​IMG] .
    Un alt modul similar pentru generatia 4F gasisem ca ar fi 4F0907383 pe care puneam eu speranta sa-l pot adapta pentru la generatia noastra. Iar acesta din urma ar fi aratat asa la conectori [​IMG]

    Marea mea nedumerire este de ce nici unul dintre ele nu are o mufa care sa para ca s-ar potrivi cu cea rosie din poza mea?
    adica asta... [​IMG]

    Imi face impresia ca cele 3 poze nu se pot vedea la marimea lor. Le atasez din nou

    modul generatia 4g.jpg
    modul generatia 4f.JPG

    poza conector pe masina.jpg
     
  14. Gindanezul 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant, 2012
    Cod 4G8907383 am vazut si eu pe un modul pentru carlig dar fara B la sfarsit
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    A6 C6 2.7 TDI (BPP) & 3.0 TDI (BMK) 2005
    @gl01bxg2003 Pentru masina ta iti trebuie 4G8 907 383 sau 4H0 907 383 C.

    4G8 907 383 B a fost pus din 2015+.
     
  16. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Revin cu update la "proiectul meu" .
    Am comandat un kit de instalare aftermarket de la Jaeger (germania) dedicat pentru masina mea. cod 21010521
    A venit cu instructiuni de instalare.
    Montarea efectiva am facut-o eu si a fost mai de durata fata de ce scria in manual.
    Am fost nevoit sa misc cam tot ce erau panouri cu sigurante in partea dreapta in portbagaj, si desi am lucrat cat se putea de delicat, cand am terminat montarea si am vrut sa fac proba, SOC SI GROAZA: masina era complet moarta. Incercand a pun contactul, nici ceasurile din bord nu mai afisau nimic, se aprindea doar butonul de airbag de pe bord si luminile de zi.
    S-a dovedit ca era un contact prost pe undeva rezultat in urma miscarii modulelor pe acolo.
    Dupa ce am remediat problema am constatat ca modulul pentru tractare functiona corect, dar odata conectat la masina imi apareau niste erori din care doua probleme erau mai imporante:
    1. Eroare suspense pneumatica, dar inca imi functiona corect si puteam sa ridic si sa cobor masina
    2. Nu mai functiona ACC si Brake Assist-ul

    Am incercat sa fac codarea pentru modulul de tractare, nu am prea avut succes cu nimic.
    Daca inlaturam modulul din instalatie, dispareau toate erorile.

    Am mai cautat pe cateva forumuri si gasisem un post al cuiva care scria ca activarea de astfel de module la masinile mai noi nu se poate face decat la dealeri (reprezentanta), online cu producatorul (Audi)

    Astfel ca am mers la un reprezentanta in Germania (care imi era mai la indemana) le-am povestit ce am facut si ce am nevoie sa imi remedieze.
    Au zis ca incearca sa rezolve dar nu stiu sigur daca va merge. Dupa vreo jumatate de ora si 55 euro mi-au dat masina zicand ca se pare ca a mers.
    Am pornit-o, si am vazut ca problema cu ACC-ul era inca activa. Partea cu suspensia activa disparuse.

    Am mers sa vorbesc cu ei, dar mi-au spus ca am fost instiintat ca nu este 100% sigur si ca nu pot sa faca mai mult, si ca daca ar fi fost modul original poate ar fi mers.

    Ajungand acasa am incercat sa pun testerul meu pe masina si am gasit bineinteles erori,
    Mai rau este acum ca daca scot modulul de pe masina, tot nu mai merge ACC-ul, ba mai mult apare si eroare de suspensie, care aparea initial doar cu modulul montat.
    Urmeaza sa merg la ei si sa ii rog sa mi-o faca inapoi cum a fost.

    Va intreb acum:
    Stiti prin Romania pe cineva foarte priceput in treburile astea cu codari module, la care sa pot merge eventual sa rezolv problema ?
    Multumesc
     
  17. eugen.filca

    eugen.filca 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2010
    Locație:
    resita
    Masina:
    audi A6 2.0 CNHA, 140 kw 2014
    Salut,
    Am un audi A6 C7 din 2014 si azi aveam nevoie sa leg și remorca.Nu imi functioneaza poziția și semnalizarea dreapta in rest totul funcționează imi arată pe bord becuri arse dar am verificat remorca la altcineva și totul funcționa. Precizez ca am mufa intermediara și are 7 pini iar din mufa de la cârlig sant 10 pini.Va rog un sfat.
     
  18. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    Cel mai probabil adaptorul pe care il folosesti are o mica defectiune. Ce ai tu pe carlig e cu mufa cu 13 pini. Nu cred ca exista cu 10.
    Incearca sa cuplezi o remorca care are direct mufa cu 13 sau probeaza un alt adaptor.
     
  19. eugen.filca

    eugen.filca 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2010
    Locație:
    resita
    Masina:
    audi A6 2.0 CNHA, 140 kw 2014
    Da, ai dreptate mufa e cu 13 pini pe cârlig. Am încercat 3 adaptoare aceiași problema. Nu am remorca care are mufa directa.
     
  20. gl01bxg2003

    gl01bxg2003 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    DK
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S-Line 2014 Cod motor CNHA, cod transmisie NYU
    In cazul asta nu cred ca e de la adaptor. Daca nu e nimic defect la modulul tau, ceea ce n-as crede, inseamna ca nu ajunge tensiune la priza ta la pinii pentru functiile respective de care ai scris tu.
    Daca este carlig rabatabil m-as gandi poate daca a fost rabatat de multe ori sa nu se fi intrerupt ceva fire.
    Ar trebui sa mergi la un electrician si sa verifici continuitatea cablajului de la mufa care iese din modul pana la priza ta cu 13 pini.
     

Distribuie pagina asta