1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caseta Directie - Curea - Pompa Servodirectie la B3 - B4 (80 - 90) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Dj Topi, 1 Ian 2008.

  1. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    schema hidraulica A volanului

    Audi 80 tdi 1.9 B4 un furtun tot iasa din chestia aia de fier si curge uleiul pe acolo .. daca incerc sa insurubez furtunul la loc iese inapoi din cauza presiunii , pot sa-l scot de tot furtunul si apoi sa-l bag la loc ca sa scap de presiune? sau nu e bine sa primeasca aer pe acolo? si in ce mod se scoate aerul de acea sistema in caz ca a inghitit?
     
  2. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    Am observat altceva .. deasupra furtunului principal mai am un furtun mai gros.. cred ca toate sunt asa.. si s-a spart furtunul ala dinauntru .. e greu de gasit astfel de furtunuri ? si de schimbat?
     
  3. daniel80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    Tu chiar te astepti sa iti dea cineva ceva sfaturi?:laugh:Pe bune da si tu ceva detalii. "Iese un furtun din chestia aia metalica.....etc etc" .Ce naiba
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Vorbeste concis in primu lrand si apoi te ajuta lumea. EU cam am inteles ce vrei sa spui dar astept sa explici mai clar ( eventual pune o poza).;)
     
  5. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    "sistema" ????? ... poate "schema" :think:
     
  6. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    ok , m-am informat mai bine ... acest furtun e cam greu de gasit .. nu se fabrica , si daca e de gasit gasesc doar la mana a doua si costa in jur de 100 euro... Din cate am observat , pe portiunea furtunului de presiune in sistema hidraulica a volanului sunt doua furtunuri .. ala din mijloc fiind cel principal iar cel deasupra fiind cel de sustinere in timpul presiunii.
    Asa deci furtunul din interior cred ca e defect pentru ca atunci cand invart de volan , uleiul imi iese pe langa furtunul de sustinere...
    Vroiam sa stiu daca aceste furtunuri se pot repara , si cat de bine sunt reparate ( cat mai poate fi folosit dupa reparatie? ).


    Multumesc... sper ca am fost destul de clar.. o sa atasez si o poza.
     
  7. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Se repara la cei care se ocupa cu instalatii hidraulice si in general este destul de ieftin dar trebuie sa il demontezi si sa te duci cu el pentru ca partile metalice raman, se sertizeaza pe ele furtun nou. De asemea ai grija sa cumperi si garniturile din cupru pentru ca cele vechi nu o sa mai etanseze bine (sunt foarte ieftine si se gasesc tot acolo). Cine stiu ca face asa ceva in Bucuresti si am vazut ca are sediu si in Timisoara sunt cei de la hansa-flex ( repara si furtunuri pt instalatii de aer conditionat pt. cei interesati ). Presiunea maxima pe furtunul de presiune (care merge de la pompa la caseta de directie) este de 100 bar la aceste modele, in caz ca te vor intreba. Furtunul mai gros care intra in pompa este cel de alimentare cu lichid de servo din rezervor si pe acel furtun nu este presiune. Lichidul de servo intra in pompa gravitational, datorita diferentei de nivel intre rezervor si pompa.

    Ceea ce vezi tu pe exterior este termoizolatia din neopren, care are rolul sa protejeze furtunul de caldura degajata de motor. In general exista o brida metalica la jumatatea sa pentru fixare. Acel tip de furtun este facut din 2 bucati... in dreptul bridei exista o piesa metalica pe care se realizeaza fixarea iar de acea piesa sunt fixate prin sertizare capetele furtunurilor care merg spre pompa si respectiv spre caseta de directie. Din exterior pare ca este o singura bucata de furtun din cauza izolatiei de neopren dar daca il strangi cu degetele o sa simti piesa metalica din interior.

    Succes !
     
    Ultima editare: 30 Iul 2009
  8. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    Multumesc mult :) tot nu stiu ce sa fac.. sa-l repar sau sa dau 100 euro pe unul la mana a doua :( cred ca o sa incerc sa-l repar ca o sa ma coste mai putin .. sa vedem cat ma tine.
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu merita 100 de euro la mana a doua, este prea mult. Eu unul mai mult de 100 de ron nu as da. S-ar putea sa inceapa sa curga chiar dupa ce il vei monta. Daca il repari pe cel vechi ai garantia ca o sa mai tina 10 ani cu siguranta.
     
  10. zlaty

    zlaty 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2008
    Locație:
    dr.tr.severin
    Masina:
    audi 100 2,5 TDI Motor AAT 116CP
    Am si eu o problema asemanatoare cu directia,de cand am schimbat uleiul imi merge mai greu directia.Uleiul este special pt asa ceva (G00 2000), dar imi curge si ceva ulei pe caseta de directie ca am burduful spart.Poate fi aia cauza de imi merge greu,sau poate fi si din curea ca mi se pare mie ca e cam slaba?
    Dati-mi si mie va rog un rasp daca stiti careva care ar fi problema.
    multumesc....
     
    Ultima editare: 16 Sep 2009
  11. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Uleiul curge pentru ca simeringul nu mai etanseaza. Burduful acela are rolul de protectie impotriva prafului si a mizeriei care s-ar putea depunde pe tija pistonului (cremaliera). Burduful se deterioreaza din cauza uleiului care scapa pe la simerig si intr-ul final se rupe. Practic ai 2 variante, fie cumperi alta caseta de directie de la dezmembrari (noua este in jur de 1500 ron si calitatea ... cam lasa de dorit fiind niste producatori oarecum necunoscuti,cel putin ce am gasit eu cand am cautat) sau o desfaci pe a ta si ii schimbi simeringurile (se gasesc kituri de reparatie). Cel mai bine este sa cumperi un kit de raparatie si sa o repari pe cea veche pentru ca una de la dezmembrari chiar daca e in stare buna nu o sa tina foarte mult, simeringurile avand deja >15 ani.
     
  12. cosminb 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    Audi 80 , 1.6TD , 1991
    Volanul nu revine

    Sal...am o problema cu volanul.....am un audi 80 1.6 TD din 91....volanul merge foarte usor ....dar cand virez si las volanul din mana acesta nu revine la pozitie...sunt sigur ca servo merge ....vre-o idee de ce se intampla asta?

    Multumesc,
     
  13. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Refa geometria rotilor. Unghiurile de fuga sunt ok ?
     
  14. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Volanul este in pozitie dreapta?
     
  15. nello

    nello 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    suedia
    Masina:
    vw golf country
    geometria rotilor(unghiul de fugå) si problema se rezolvå
     
  16. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    si eu cred ca cu un reglaj de directie se rezolva problema.poti sa verifici si rulmentii de sarcina sa nu fie intepeniti:)
     
  17. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    pai asta nu insemna sa ia si greu de volan?
     
  18. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    dap,asta ar insemna sa ia greu de volan,etc.un reglaj costa in jurul a 50 ron dar....oricum la b3-ul meu nu m-au blestemat aia ca m-am dus la ei dupa ce in prealabil am sch capetele de bara si totul se desfacea usor.daca nu,te arde la bani si primesti:haudrauf:fa unghiurile si revino cu concluzii.:hi:
     
  19. Bogdan205 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.8T AEB / Audi A2 1.4 TDI AMF
    Caseta directie la B3 - B4 (80 -90) - probleme diverse si rezolvari

    Buna ziua

    Am si eu o dilema in privinta schimbatului unei casete de directie.
    Cea de pe masina a inceput sa isi dea sfarsitul, pierderi de ulei ,inceput de joc etc.

    Intrebearea mea este urmatoarea :

    Ce este mai convenabil din punt de vedere al costurilor dar si al sigurantei ?

    Avand in vedere ca o caseta noua pleaca de la 500 ron pana la 1500 ron ( la cea de 500 ma indoiesc de calitatea ei :) ), iar una second hand facuta de audi pe deoparte raportul calitate pret este mult mai bun dar in privinta sigurantei ramane tot una second.

    Dumneavoastra ce ati alege noua sau second ???

    Multumesc
     
  20. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Ideal ar fi una noua, de origine.
    Te poti orienta si la una noua de producator, dar, totusi, sa fie un producator cunoscut si de incredere.
    Eu as cauta una sh, de origine, dar trebuie verificata inainte de a o pune pe masina si puse garnituri si semeringuri noi.
     

Distribuie pagina asta