1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caseta Directie - Curea - Pompa Servodirectie la B3 - B4 (80 - 90) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Dj Topi, 1 Ian 2008.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    La 80 este diferit sistemul fata de 100. El nu are decat un burduf care se schimba destul de usor, nu trebuie sa desfaca decat cateva suruburi care sunt intr-o pozitie cam incomoda. Nu are nici o treaba cu capetele de bara. Problema este ca acel burduf se distruge datorita lichidului de servodirectie ce scapa pe la simerigul casetei de directie care este uzat in cele mai multe cazuri. Lichidul se acumuleaza in burduf si il distruge in timp. Daca sunt pierderi mari de lichid atunci trebuie demontata caseta de directie, operatie destul de complicata, mai ales daca masina are si ABS.
     
    Ultima editare: 31 Mai 2014
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Poti sa-mi pui o schema cu suruburile ? Multumesc
     
  3. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu iti trebuie schema, sunt doua suruburi cu hexagon de 17 (parca) langa burduf. Capul suruburilor este spre panoul ignifug si sunt stranse destul de tare. Apoi ai 2 piulite care fixeaza bieletele dar din ce imi aduc aminte schimbarea burdufului se poate face fara a le demonta. Daca este plin de lichid de servodirectie pe acolo inseamna ca iti trebuie alta caseta sau cel putin kit de reparatie.
     
  4. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    Pentru XTREAMER...Omule deschide ochii mari si baga la cap ce-ti spun. Sa ajungi la suruburile hexagon de 17 se procedeaza astfel: Se da jos bateria iar pe fundul suportului de baterie este un capac pe care prin impingere de jos in sus o sa iasa si vei avea acces usor la suruburi, pozitionandu-le prin rotirea volanului dedesubtul gaurii capacului. Pe urma scoti intai piulitele nu surubul, deoarece si surubul este infiletat in placa de prindere a capetelor de bara, rolul piulitelor este de a asigura ca surubul nu se desface in timp de la vibratii, etc. Numai asa ajungi sa scapi de burduful crapat si inlocuirea lui cu unul nou fara al rupe. La montare si montarea/demontarea suruburilor, spatiul fiind destul de stramt iti va fi foarte greu daca nu scoti acel capac de sub baterie. Cu prelungitor si tubulara de 17 se desfac e usor suruburile dar numai dupa ce ai scos piulitele care sunt infiletate in suruburi. Deci ai inteles ?

    PS: Aceasta operatie mie mi-a luat 1 ora, nu uita sa pui la loc si colierulde inox al burdufului.:)
     
  5. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Colegul Old School are dreptate, de piulitele contra am uitat iar capul suruburilor (pozitia 3 in imagini) este in sus nu inspre panoul ignifug cum am spus eu. Cred ca am umblat ultima pe acolo acum mai bine de 5 ani. Filetul din ce imi aduc aminte este in cremaliera casetei de directie, piesa din tabla de 5mm (pozitia 2 in imagini) care face legatura intre caseta si bietele parca nu are gauri filetate. Daca vrei sa ai mai mult loc poti scoate complet piesa nr. 2 prin demontarea piulitelor care fixeaza bieletele de directie. Astea sunt piulitele la care m-am referit in postul anterior. Probabil ca si bucsile din capatul bieletelor sunt uzate, este o ocazie buna sa verifici in ce stare sunt.
     
  6. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Multumesc mult de sfaturi. Sa-l conving pe finantator/mecanic (2 in 1 :D ) sa se apuce de treaba.
     
  7. sebysyto 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi 80 b3 1991, 1.6 TD
    Salutare, am si eu un Audi 80 b3 1.6 td, si am o problema cu volanul , imi merge foarte greu cand trag de el stanga/dreapta, si cateodata se mai aude si cate un "scartait" din spatele volanului. iar problema este ca nu stiu sigur daca are servo sau nu (nu stiu cum arata si unde se afla), si daca are servo ce as putea face ca sa mearga volanul mai usor si sa nu mai scartaie. Masina este a lui tata si cum el nu are timp de masina, incerc eu sa aflu anumite defecte. Sunt slab informat, am cautat si poze sa imi dau seama care este servo si daca am, si nu am gasit. Cine stie cum pt rezolva problema sa-mi raspunda. Multumesc anticipat.
     
  8. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Fa o poza doua cu partea de motor si pune o aici sa vedem daca are au ba ; daca are , problemele pot fi din pompa / ulei neschimbat etc
     
  9. sebysyto 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi 80 b3 1991, 1.6 TD
    mda, am aflat nu am, acolo am servo-frana. Dar tot se aude un scartait in spatele volanului.. de la ce sa fie?
     
  10. binisor

    binisor 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi 80 b2 an '85 1.6 TD 70 CP
    Salutare tuturor!

    am si eu o problema am achizitionat o caseta servo de b4,

    caseta este in stare foarte buna,fara jocuri sau scurgeri masive de lichid

    o singura exceptie avea burduful de la cremaliera rupt si am constatat ca s-a rup in urma pierderii de lichid pe la axul cremalierei
    mentionez ca axul nu are gram de joc si este oglinda arata perfect.
    caseta nu am montat-o pe masina si dupa ce am scos buduful am vazut ca are o siguranta care cred eu ca ar tine semeringurile.

    intrebarea mea la cine se pricepe sau a mai desfacut o caseta, se pot schimba semeringurile de la cremaliera daca scot acea siguranta, fara sa mai demontez si altceva?

    eu as vrea sa comand acele semeringuri ,am vazut pe o schema ca ar fi doua din ce am inteles eu, nu stiu daca mai trebuie si altceva si sa rezolv treaba sa nu mai am probleme cu supurarea de lichid si ruperea burdufului.

    Sper sa fi explicat destul de bine problema.

    salut si bafta tuturor!
     
  11. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Jocul apare in cremaliera, se uzeaza dintii din partea centrala.
    Ca sa scoti acel simering trebuie sa demontezi caseta, adica sa indepartezi cremaliera. Exista un kit de reparatie pentru caseta de directie, codul este 8A1498020 care contine toate piesele necesare (simeringuri si oringuri) plus o piesa din plastic care comprima simeringul pentru a putea monta cremaliera la loc. Procedura de reparatie este in manualul de service de B3 sau B4. Manualul in engleza (Bentley) il am in tara dar ti-am gasit asta:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/72036801/Audi/servolenkung-rep-8c.pdf
    Este in germana dar iti dai seama din poze.
    Cred ca este sa mai simplu sa o reconditionezi la tipul ala de la Targoviste, parca se numeste trami. Cauta pe net.
     
  12. binisor

    binisor 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi 80 b2 an '85 1.6 TD 70 CP
    ok mesi mult alex sa vad ce fac oricum trebuie sa rezolv chestia cu pierderea de la cremaliera, ca altfel cumpar burduf nou degeaba ca se va rupe din nou din cauza uleiului si plus de asta vreau cand o montez sa fie toate rezolvate ca sa nu stau sa tot demontez caseta de pe masina mereu.
    ai idee cam ce pret are kitul acesta de reparatie?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Kit-ul costa ≈260 ron la reprezentanta.
     
  14. maciupiciu18

    maciupiciu18 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2011
    Locație:
    siret
    Masina:
    audi A6 2010 3.0 quattro tdi
    Probleme servo

    Buna seara.am observat mergand prin oras ca se aude ceva cand virez din volan stanga dreapta .
    Se aude ca un vajait. Foarte urat
    Precizez ca in bazinas uleiul se face spumos deasupra.
    Cand este motorul rece nu se prea aude .cand incepe sa se incalzeasca incepe vajaiala.
    Si in cand merg drept cu frana de motor si in sens giratoriu se simte si in volan ceva ciudat sise ingreuneaza volanul.
    Am schimbat distributie toate rolele curelele.(contitech,inna)
    Va aplic un video sa auziti si voi .
    Va rog sa imi dati un sfat sa nu incep sa schimb pompa,sau caseta .
    Nu curge ulei de nicaieri.
     
  15. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Uleiul servo a fost schimbat vreodata ?
    De inceput se incepe cu uleiul apoi pompa .
     
  16. Sebastian quattro 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2016
    Locație:
    OLT
    Masina:
    audi 80 2.0 E, ABK, 85 kw/115cp, 1992
    Salutare! Va rog frumos sa ma ajutati in masura in care se poate. Intrebarea mea va fi 90% similara cu cele existente deja, dar pentru a imi iesi din pareri trebuie sa o pun.
    Am un Audi 80 din 1992,2.0 benzina. Scartaie foarte puternic cand virez stanga sau dreapta...din ce am citit pana acum pe forum am vazut ca 2 ar putea fi variantele: caseta de directie sau pompa de servo-directie.
    Mentionez ca scartaie si cu masina pe loc(cel mai rau), si la 50 km/h si la 100km/h etc. iar volanul se invarte foarte greu. Ce ar putea fi mai exact?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pompa de servo.
     
  18. Sebastian quattro 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2016
    Locație:
    OLT
    Masina:
    audi 80 2.0 E, ABK, 85 kw/115cp, 1992
  19. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    M-am pus si eu, dupa mai multi ani de cand am vazut ca mi spart burduful de la caseta de directie, sa-l schimb. Am intampinat ceva greutati, le-am depasit cu bine, dar am o intrebare: se poate strica/modifica unghiul de fuga de la simpla schimbare a burdufului? l-am facut in urma cu nici 2 luni, trebuie sa-l refac?
    Multumec.
     
  20. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Citeste cu o pagina in spate.
    Nu trebuie refacuta geometria rotilor.
     

Distribuie pagina asta