1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Catalizator la A3 8L

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de vlad_te, 6 Ian 2009.

  1. vlad_te

    vlad_te 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 1.8T
    salut,

    am catalizatorul ars, daca il scot si las masina fara o perioada,
    in afara faptului ca nu trec ITP-ul in cond legale si ca poluez :Flush:, masina
    si ca mai creste zgomotul (chestii minore), pot avea alte probleme de natura
    tehnica??? multumesc
     
  2. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    ar putea aparea chestii minore.
    prima data te vei trezi in bord cu martorul check engine aprins, care constata ca la sonda lambda de dupa Kat ajung gaze prea multe la o temperatura ridicata.
    ce se poate strica:
    1) sonda 2 (in unele cazuri pica si sonda 1)
    2) MAF-ul (Debitmetrul de aer)
    3) Bobinele se pot arde

    dar astea sunt cazuri...nu spun ca ceva din cele de mai sus se vor strica cu siguranta, dar cam la asta te poti astepta.
    iti recomand sa nu montezi sonda lambda 2 inapoi pe traseu, pt ca risti sa o strici si costa destul de mult.
    daca doresti s-o montezi incearca sa cauti sa pui un NON Fouler, adik un fel de piulita mai mare care iti va indeparta capatul sondei cu cca 6 cm de zona de foc , pe traseul de evacuare)

    SAU, este posibil sa nu ti se intample nimic daca nu mergi foarte mult timp asa.
     
  3. vlad_te

    vlad_te 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 1.8T
    ai perfecta dreptate, tocmai asta este problema,
    ca sonda lamda am schimbat-o odata,
    la fel si sonda de temperatura,
    si ma gandeam sa scot catalizatorul in speranta ca
    nu se mai ard a doua oara.

    multumesc pt ajutor.:(:(:(
     
  4. adrian.M

    adrian.M 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    -
    catalizator original vs catalizator universal

    Din pacate, martorul motor care imi era aprins in bord este de la catalizator care trebuie inlocuit. Din parerile adunate pana acum, am inteles ca nu e neaparat sa-mi cumpar un catalizator original (care e cam scump..de la 1800 ron in sus) pentru ca si un catalizator universal isi face treaba, dar nu stiu cat de bine...Am vazut mai multe preturi pe internet si la amici, si cu 260 ron si cu 370 de ron, oricum pe la suma asta (care mi se pare mica). Am ramas programat pe maine la un service ce se ocupa cu esapamente si catalizatoare si ma costa unul 720ron cu tot cu montaj. Voi ce ma sfatuiti: e ok un catalizator universal sau sunt bani aruncati si voi ajunge tot la cel original?
    Astept raspunsuri cat mai repede. Multumesc.
     
  5. cabrio_xx

    cabrio_xx 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2009
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 b8 s-line,audi b4 cabrio
    eu am pe b4 universal si merge bine si cele universale sunt si mai bune si mai proaste.nush ce sa zic ii alegerea ta :)
     
  6. Night Ryder

    Night Ryder 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 1.8T
    cam cu cantec treaba si eu am trecut prin aceeasi enigma universal vs oe si am ales sh am gasit chiar pe forum un coleg care avea unul de vanzare si era aproape nou. lucrez in lumea pieselor auto si cand am constatat ca trebuie sa schimb catalizatorul am untrebat si eu prin stg prin dr si am constatat ca .....mare dilema. e la risc ...eu personal iti recomand sa cauti unul original sh pt ca chiar daca e folosit tot e mai de calitate decat unul de producator. e o mare dilema .hai sa vedem ce mai spun si altiii:readit:
     
  7. adrian.M

    adrian.M 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    -
    Imi poti spune te rog care e riscul reprezentat de un catalizator universal ?
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Oct 2012
  8. cosminpl 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8L, 1.6 AEH
    Am vazut multe anunturi cu catalizatoare universale MagnaFlow, dar pareri nu prea multe. Este cineva care si-a montat sau stie exact cum se procedeaza? Am vazut ca cele universale trebuiesc sudate in locul celui original, ce va fi taiat si dat jos, dar sonda lamda - unde se monteaza?
     
  9. comep 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2014
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a3, 1.6, 2002
    imi puteti spuen va rog ce dimensiune ar trebui sa aiba un catalizator universal care sa se potriveasca pe audi a3, 2002, 1.6 benzina. Cel de la care am luat masina a scos catalizatorul si nu imi permit sa imi iau unul nou original deci ma gandesc la unul universal si sa il sudez in loc de cel vechi. A mai facut cineva asta sa imi dea o parere sau un pret ceva ?
     
  10. comep 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2014
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a3, 1.6, 2002
    Imi poate spune cineeva daca se poate pune un catalizator de la un golf 4 la un audi a3? adica daca se potriveste ? Multumesc.
     
  11. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Se potriveste sigur daca e de la Golf 4 cu motor 1,6 8 valve 102 cp cum sunt si pe A3 1,6 (cod motor AVU si BFQ). Motoarele astea s-au mai montat si pe Skoda Octavia, VW Bora, Jetta, New Beetle.

    Daca este vorba de celelalte motorizari de Golf 4 (1.6 16v, 1.4, 1.8, etc) nu cred sa-ti fie bun catalizatorul pt ca in general difera in functie de motor, an fabricatie, norma EURO, etc. (Nici de la A3 8v de 101 cp nu cred ca ar fi tocmai ok pt masina ta, dar nu bag mana in foc ca n-ar fi bun...).

    Pana la urma poti pune orice catalizator, dar pot apare unele probleme in privinta functionarii corecte a motorului si poti avea surprize cu poluarea cand faci ITP-ul.
     
    Ultima editare: 5 Oct 2014

Distribuie pagina asta