salut, am catalizatorul ars, daca il scot si las masina fara o perioada, in afara faptului ca nu trec ITP-ul in cond legale si ca poluez , masina si ca mai creste zgomotul (chestii minore), pot avea alte probleme de natura tehnica??? multumesc
ar putea aparea chestii minore. prima data te vei trezi in bord cu martorul check engine aprins, care constata ca la sonda lambda de dupa Kat ajung gaze prea multe la o temperatura ridicata. ce se poate strica: 1) sonda 2 (in unele cazuri pica si sonda 1) 2) MAF-ul (Debitmetrul de aer) 3) Bobinele se pot arde dar astea sunt cazuri...nu spun ca ceva din cele de mai sus se vor strica cu siguranta, dar cam la asta te poti astepta. iti recomand sa nu montezi sonda lambda 2 inapoi pe traseu, pt ca risti sa o strici si costa destul de mult. daca doresti s-o montezi incearca sa cauti sa pui un NON Fouler, adik un fel de piulita mai mare care iti va indeparta capatul sondei cu cca 6 cm de zona de foc , pe traseul de evacuare) SAU, este posibil sa nu ti se intample nimic daca nu mergi foarte mult timp asa.
ai perfecta dreptate, tocmai asta este problema, ca sonda lamda am schimbat-o odata, la fel si sonda de temperatura, si ma gandeam sa scot catalizatorul in speranta ca nu se mai ard a doua oara. multumesc pt ajutor.
catalizator original vs catalizator universal Din pacate, martorul motor care imi era aprins in bord este de la catalizator care trebuie inlocuit. Din parerile adunate pana acum, am inteles ca nu e neaparat sa-mi cumpar un catalizator original (care e cam scump..de la 1800 ron in sus) pentru ca si un catalizator universal isi face treaba, dar nu stiu cat de bine...Am vazut mai multe preturi pe internet si la amici, si cu 260 ron si cu 370 de ron, oricum pe la suma asta (care mi se pare mica). Am ramas programat pe maine la un service ce se ocupa cu esapamente si catalizatoare si ma costa unul 720ron cu tot cu montaj. Voi ce ma sfatuiti: e ok un catalizator universal sau sunt bani aruncati si voi ajunge tot la cel original? Astept raspunsuri cat mai repede. Multumesc.
eu am pe b4 universal si merge bine si cele universale sunt si mai bune si mai proaste.nush ce sa zic ii alegerea ta
cam cu cantec treaba si eu am trecut prin aceeasi enigma universal vs oe si am ales sh am gasit chiar pe forum un coleg care avea unul de vanzare si era aproape nou. lucrez in lumea pieselor auto si cand am constatat ca trebuie sa schimb catalizatorul am untrebat si eu prin stg prin dr si am constatat ca .....mare dilema. e la risc ...eu personal iti recomand sa cauti unul original sh pt ca chiar daca e folosit tot e mai de calitate decat unul de producator. e o mare dilema .hai sa vedem ce mai spun si altiii
Am vazut multe anunturi cu catalizatoare universale MagnaFlow, dar pareri nu prea multe. Este cineva care si-a montat sau stie exact cum se procedeaza? Am vazut ca cele universale trebuiesc sudate in locul celui original, ce va fi taiat si dat jos, dar sonda lamda - unde se monteaza?
imi puteti spuen va rog ce dimensiune ar trebui sa aiba un catalizator universal care sa se potriveasca pe audi a3, 2002, 1.6 benzina. Cel de la care am luat masina a scos catalizatorul si nu imi permit sa imi iau unul nou original deci ma gandesc la unul universal si sa il sudez in loc de cel vechi. A mai facut cineva asta sa imi dea o parere sau un pret ceva ?
Imi poate spune cineeva daca se poate pune un catalizator de la un golf 4 la un audi a3? adica daca se potriveste ? Multumesc.
Se potriveste sigur daca e de la Golf 4 cu motor 1,6 8 valve 102 cp cum sunt si pe A3 1,6 (cod motor AVU si BFQ). Motoarele astea s-au mai montat si pe Skoda Octavia, VW Bora, Jetta, New Beetle. Daca este vorba de celelalte motorizari de Golf 4 (1.6 16v, 1.4, 1.8, etc) nu cred sa-ti fie bun catalizatorul pt ca in general difera in functie de motor, an fabricatie, norma EURO, etc. (Nici de la A3 8v de 101 cp nu cred ca ar fi tocmai ok pt masina ta, dar nu bag mana in foc ca n-ar fi bun...). Pana la urma poti pune orice catalizator, dar pot apare unele probleme in privinta functionarii corecte a motorului si poti avea surprize cu poluarea cand faci ITP-ul.