1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ce uleiuri folosim

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de dorutzu, 18 Iun 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pennzoil

    Ce parere aveti de PENZOIL ? Am atasat o fisa tehnica la un ulei 5W40 pentru motoarele europene . Ceea ce m-a frapat este ca la rece are 74,5 ..cat are un 5W30 iar la cald are 13.1 . Sa nu mai vorbim de HTHS-ul care este ok. Da-ti si voi o parere.
     
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Pippo,eu am folosit castrol edge 5w 40 si nu-mi placea cum sunamotorul,era galagios,am trecut la Aral 10w 40,merge foarte fain motoru si mult mai silentios ca inainte..Am si eu tot 1,9 TDI AFN ca si tine
     
  3. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Tabel tehnic uleiuri

    Am adunat datele postate de mine in "uleiuri -Date tehnice" si le-am pus intr-un tabel. Am muncit pana azi-noapte la 4 dar cred ca a meritat si va este de folos. O sa-l pun si pe thereadul pe care l-am deschis dar astept un moderator sa-mi permita accesul pentru ca postul asta o sa se piarda si va fi greu de gasit. Dati si voi o parere. Daca mai aveti completari le astept.
     
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    super treaba jack, felicitari pt munca depusa. Tabelul asta valoreaza ceva, cu toate datele adunate la un loc, nu in zece locuri.
    Era bine, zic eu, daca treceai si despre repsol. Poate te ajuta ce am atasat si il completezi. Eventual si ceva date despre castrol magnatec 5w40
     
    Ultima editare: 8 Mai 2011
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    orice completare e bine venita. O sa-l completez in cel mai scurt timp
     
  6. jax 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B9 S-line, 2.0 TFSI (CYMC) 252 CP
    Ce-i place mai mult motorului? Cu care ulei toarce mai bine?
    - Mobile 1 ESP Formula 5W30
    - CASTROL MAGNATEC C3 5W-40

    Motor: 1.9 TDI PD AWX (2002)

    Multumesc anticipat
     
    Ultima editare: 10 Mai 2011
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pentru motorul tau Pumpe Duse iti trebuie norma VW 505 01 . Nu ti-as recomanda un ulei 5W30 din motive.....muuulte pe care le-am dezbatut. Citeste thereadul "uleiuri-date tehnice" la sectiunea de intretinere - diverse sau acest topic . Iti recomand 5W40 cu norma VW 505 01 sau un ulei special facut pentru acest tip de motor. Este la Motul un ulei specific VW 505 01 . Are si castrol...si aral...si mobil 1...insa cel de la Motul mi se pare cel mai ok.
     
  8. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    testat uleiul 5w30 Audi Longlife III, fara pierderi si consumul perfect pentru motor 6 drum lung / 8-9 in oras. Test facut pe 800km - 45L benzina.
    5w40 castrol mi-a ridicat consumul in ultimele 2 revizii ulei.
     
  9. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pai tocmai asta este si ideea unui Long Life 5W30 . Consum mai mic de carburant, se incalzeste motorul mai repede...etc...dar in schimb au umblat la protectia motorului au scazut vascozitatea de la 14 la un 5W40 la 11 la un 5W30 . Vascozitate scazuta=consum mai mic de carburant....cu 1 litru ...maxim 1,5 / 100 km dar motorul nu mai este asa de protejat la cald. Motoarele noi sunt facute special din proiecatare sa mearga cu un ulei subtire si cu HTHS mai mic....motorul tau insa....nu prea "inghite" acest regim prea bine. Fiecare dupa cum vrea sa mearga. Daca vrei sa mergi pe un consum redus cu 1-1,5 l / 100km mergi cu LL daca vrei protectie la cald mai buna mergi pe 5W40 .
     
  10. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    lasa ca nu cred ca ia foc :))

    Sa vad la vara ca sare peste 90, pana atunci ma incred in sistemul de racire sa protejeze motorul de caldura.
     
  11. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    pai ...sistemul de racire cu apa ...raceste numai o parte din motor. Cealalta parte este racita de ulei. Uleiul are si rol de a raci motorul. Nu ia foc...si nu are nimic in conditiile in care mergi normal . Este bun ca este mai subtire la rece si umple tachetii cu ulei imediat cum o pornesti. Te-as sfatui sa nu-l tii mai mult de 15.000 un Lolg Life si maxim 9000 un ulei sintetic conventional chiar daca este 5W30.
     
  12. Taz-Mania

    Taz-Mania 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 S-line quatro, 2.0 170 hp, 2007
    poate cineva sa-mi zica ce ulei este perfect pentru masina din semnatura?

    longlife sau comun

    merci
     
  13. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Peste 1000 de posturi si de fiecare data o luam de la capat doar pt ca nu vrem sa rasfoim...
     
  14. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    da, nu intentionez sa-l tin peste 15.000, defapt eu il schimb odata la 2 anotimpuri si nu fac decat vreo 7-8000 in timpul asta. E negru si ca apa dupa atatia kilometri in Romania.
    La noi in Ro totul e redus cu 50% inclusiv termeni de valabilitate, garantii sau norme. :)

    Un filtru de polen dupa 2 luni de iarna era Negru de l-am scos cu manusi.
     
  15. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    @Taz-Mania. Repet ce a zis Cristian S . S-a discutat de peste 100 de ori pe tema asta atat pe acest topic cat si la uleiuri folosite la motoare TDI . Special pentru uleiuri de motor eu personal am deschis un theread la sectiunea tehnica Audi .....> intretinere...> operatiuni intretinere diverse....> "uleiuri-date tehnice" Acolo am postat tabele....explicatii ....avantaje..dezavantaje uleiuri Long Life si conventionale....compozitie. Acum personal nu am timp dar daca nu te grabesti cand termin cu mutarea o sa detaliem ..dar nu pe forum ca aglomeram aiurea topicul. Pana atunci ...un pic de lectura nu strica pentru ca sa vorbim pe aceeasi lungime de unda data viitoare.
     
    Ultima editare: 16 Mai 2011
  16. exeron

    exeron 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2010
    Locație:
    arad
    Masina:
    80 avant 1.6 ada 1994
    salut as avea o intrebare ,ce consum de ulei este permis la un motor 1.6 ada
     
  17. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Desi problema este epuizata total:readit:l,motor benzina 170cp BPJ s-au BYK un 0w30 care reduce consumul si poluarea s-au un 5w30 ,care este la rece foarte putin mai vascos si ceva mai ieftin. Ulei comun nu se recomanda la acest model:).
     
  18. pazzo 5th Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2010
    Locație:
    italia reggio emilia
    Masina:
    a8 2006 3.0tdi stapanul inelelor
    Salut, la masina din semnatura a venit vremea sa ii fac schimbul de filtre si ulei. Motor ASB cu DPF 3.0TDI ?. Uleiul folosit e castrol edge longlife 5w30. Daca ii pun Mobil1 cu aceleasi caracteristici pot aparea probleme ?. E suficient sa il scot pe cel uzat si sa pun uleiul Mobil1 sau trebuie sa fac un flush inainte avand in vedere ca schimb marca ?.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Mai 2011
  19. Taz-Mania

    Taz-Mania 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 S-line quatro, 2.0 170 hp, 2007
    scuze la toti, dar ma grabeam foarte tare in ziua respectiva si nu apucam sa citesc toate paginile. Oricum, am rezolvat-o. Merci mult. Am bagat Mobil 1 ESP formula 5W30 (care nici la ora actuala nu stiu daca este long life sau nu....la service mi-au zis ca 10.000 km)
     
  20. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    @ PAZZO Nu este nevoie sa-i faci flush ..Eu personal nu recomand flush niciodata . Recomand spalarea manuala a motorului prin interior . Dar motorul tau mergand cu ulei low SAPS (adica este un ulei curat care nu lasa depuneri ) nici nu trebuie sa te gandesti sa speli motorul mai devreme de 200.000 km .....si poate nici atunci . Nu are nici o problema daca schimbi marca...amandoua marcile fal uleiul LL 5W30 cu parametrii asemanatori . Dar...de ce vrei sa-i pui Mobil ? Un ueli fabricat intr-o tara Vestica nu ai gasit ? Este adevarat ca Aradul este la Vest ....dar....eu nu i-as pune ulei facut la Arad sau in Turcia si imbuteliat in Romania.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta