1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ceasuri Bord / IC la A8 D3 - afisare martori luminosi - display - inlocuire IC - probleme diverse

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de Covaci Paul, 2 Iul 2012.

  1. Covaci Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    audi a8 4.0tdi 2004
    Buna seara,
    Am si eu o problema: am un audi A8 D3 4.0 tdi si zilele trecute mi s`a stricat bordul adica ceasurile imi erau in scurt. Acum am cumparat ceasuri dar merg cand si cand adica mi se face consola rosie. Acum am consola mare inainte aveam consola mica.
    Va rog daca stiti careva ce ar putea fi problema sa ma ajutati. Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Iul 2012
  2. Covaci Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    audi a8 4.0tdi 2004
    Ma poate ajuta cineva ? E nevoie de adaptare ?
     
  3. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Pune o poza cu ceasurile. Nu scrie cumva SAFE pe ecranul din mijloc ?
     
  4. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Trebuie codata cu vagul
     
    Stroe Constantin Marius apreciază asta.
  5. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Care este diferența între ceasurile cu consolă mare și cele cu consolă mică?

    Eu suspectez că am ceasurile "mânărite". La erorile care îmi apar la diagnoză (ceva de genul "intake manifold runner control - lower stop not reached"), ar trebui să mi se aprindă martorul "check engine" (știu asta de la A6). Dar eu nu am un astfel de martor, am făcut testul de ace/martori cu vag com și acel martor nu există.

    Oare nu îl au ceasurile de bord pt. A8, sau cineva a avut grijă de ledul cu pricina?
     
  6. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Cesurile cum zici tu cu consola mare au ecranul dintre ceasuri full (adica pe toata suprafatza din ceas in ceas) cel cu ecran mic au doar un dreptungi mai mic care nu se intinde pe toata suprafata din ceas in ceas cum este cel mare .
    Nu stiu daca m-am exprimat tocamai clar si specific denumirilor.
    Cel cu ecran mare are ceva functii in plus cum ar fi km/h si altele ..
    Nu exista ceasuri fara acel mator de check engine ..
    Daca la test nu ti-a aparut inseamna ca este sos ledul .. romanesti de astea..
    Se poate verifica desfacand complet ceasurile .
     
  7. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Am facut si eu rost de niste ceasuri cu ecran mare.
    Stie cineva unde as putea sa le montez?
    Am inteles ca vor intra in modul 'SAFE' (component protection), deci trebuie inlaturat cumva.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt colegi in Bucuresti (din pacate asta ma refer la distanta) care te pot ajuta. Bafta
     
  9. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Sau o reprezentanta care accepta scoaterea ..
     
  10. f l o r i n

    f l o r i n Bronze Member

    Înscris:
    9 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Passat,2.0TDI, 2010
    da nu este vorba de scoatere... ci de adaptarea lor cu ECU, scrierea cipurilor din chei....ca sa poti pornii motorul
     
  11. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    informații despre instrument cluster și component protection

    La A8 imobilizatorul este localizat separat, deci ceasurile de bord nu trebuie adaptate nici cu cheia, nici cu vreun alt "ECU". Trebuie codate și adaptate pe mașină, desigur, raportat la specificațiile acestea, gen parametrii reviziei, ai rezervorului etc. - adaptările posibile fiind următoarele:

    02 Interval Service
    03 Corectare consum
    04 Limbă
    17 Prezența ACC (Adaptive Cruise Control) (este necesar cod de acces pentru modificare)
    19 Adaptare oră și dată prin radio
    27 Caracteristici rezervor (Senzor 4 nivel combustibil)
    28 Caracteristici rezervor (Senzor 3 nivel combustibil)
    29 Caracteristici rezervor (Senzor 2 nivel combustibil)
    30 Caracteristici rezervor (Senzor 1 nivel combustibil)
    33 Caracteristici rezervor (Calibrare)
    35 Prag de viteză
    40 Km parcurși de la ultima revizie
    41 Timp scurs de la ultima revizie
    42 Km minimi până la revizie
    43 Km maximi până la revizie
    44 Timp maxim până la revizie
    45 Calitate ulei
    47 Parametri calamină
    48 Încărcare termică
    49 Timp minim până la revizie

    Ceasurile de bord intră "în protecție" mai degrabă decât alte module. Am văzut head unit-uri (calculator MMI) și magistrale de comunicare și diagnoză (CAN gateway) care nu au intrat în protecție când au fost mutate pe alte mașini, dar cu privire la ceasurile de bord, șansele sunt mult mai mari să intre în protecție.

    Când ceasurile de bord intră în protecție, mașina funcționează normal, cu următoarele mențiuni:
    1) singurul instrument funcțional al ceasurilor este kilometrajul, toate celelalte instrumente sunt fie inactive, fie active (martori) fără să aibă legătură cu situația reală (ex: martor ABS aprins);
    2) ca urmare a punctului anterior, singurul instrument la care se poate da testul de ace/lumini este, desigur, kilometrajul (asta dacă reușiți să-i dați testul);
    3) tot ca urmare a punctului nr. 1, martorul de la nivelul combustibilului nu mai funcționează, deci atenție la eventualele situații neplăcute în care mașina poate rămâne fără combustibil;
    4) dacă lăsați mașina pe contact, nu va mai apărea avertizarea de baterie slabă, și nu se vor mai stinge sistemele și calculatoarele pentru economisirea energiei (deci se poate ivi situația în care nu mai puteți porni motorul, mai ales pe vreme rece);
    5) iluminatul interior (luminile din habitaclu care se aprind când blocul de lumini nu este în poziția "off", deci când mașina este cel puțin "pe poziții") nu se mai aprinde, cu excepția luminilor din plafoniere;
    6) afișajul climatronicului nu se mai aprinde (de fapt, se aprinde dar nu este iluminat, iar pe timp de noapte nu se distinge), dar clima merge și acționarea rotițelor/butoanelor va apărea în continuare pe ecranul MMI;
    7) segmentul (ecranul) dintre ceasuri este aprins în roșu;
    8) este posibil să nu funcţioneze avertizarea privind centura de siguranță.

    Pentru a scoate ceasurile de bord din protecție (și în general, orice altă componentă), este necesar să mergeți la o reprezentanță. Atenție, unele reprezentanțe sunt reticente cu privire la această operațiune și s-ar putea să solicite un document de proveniență a componentei înlocuite.

    Dacă reprezentanța acceptă să scoată componenta din protecție, dar din diverse motive operațiunea eșuează, cu o eroare, solicitați-i operatorului să inițieze procedura de înlocuire a componentei cu pricina (să-i "spună" programului că a înlocuit-o), și protecția va fi înlăturată instant.

    Alternativă la varianta cu reprezentanța: interfața AVDI produsă de Abrites realizează scoaterea din component protection și "virginizarea" componentei, dar prețul este prohibitiv (cost interfață: aproximativ 800 euro, cost licență pentru scoaterea din component protection: 2000 - 2400 euro - licența, odată achiziționată, este permanentă).

    Dacă doriţi să înlocuiți ceasurile de bord cu unele second-hand, atenție la modelele care se vând: ceasurile trebuie alese după tipul de combustibil (diesel/benzină), pentru că unele instrumente nu vor funcționa corespunzător, mai ales turometrul (motarele pe benzină merg la alte turații).

    De asemenea, majoritatea cesurilor cu ecran "wide" au și suport pentru tempomat adaptiv (ACC sau Adaptive Cruise Control), dacă nu aveți instalat ACC pe mașină, veți avea în permanență o eroare atât în bord, cât și la diagnoză. Pentru a înlătura această eroare (mai ales în bord), trebuie modificată valoarea din canalul 17 (trebuie "adaptate" ceasurile conform listei de mai sus) din 1 în 0, dar atenție, anumite ceasuri vechi (pre-2005) nici măcar nu au canalul 17, deci fie instalați ACC pe mașină :D, fie rămâneți în permanență cu eroarea... fie căutați ceasuri cu ecran wide, dar fără suport pentru ACC.

    Încă o mențiune: toate ceasurile au ecranul mare ("wide"), dar cele cu ecran "mic" au o bucată de plastic cu un decupaj dreptunghiular, care acoperă parțial ecranul, lăsând doar partea centrală vizibilă. Înlăturarea ornamentului de plastic, desigur, nu va determina ceasurile de bord să afișeze informația pe tot ecranul, adică și pe partea descoperită, ca și când așa ar fi venit din fabrică... dar din păcate, nu există vreo modalitate de "resoftare" ca să activeze tot ecranul, deoarece electronica din interior este în mare parte diferită.

    Am postat aceste informații raportat la titlul topicului, și în speranța că vor fi utile cuiva.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Foarte utile informatiile, multumim !
    Ai uitat sa mentionezi, daca ceasurile provin de pe o masina ce figureaza in sistemul lor ca fiind dauna totala sau casata nici o reprezentanta nu iti va scoate Component Protection. Audi fiind contra dezmembrarii unei masini care nu mai este in functiune in scopul de a face profit.
     
  13. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Nu am știut asta. Este ciudat pt. că în principiu, o piesă second provine din dezmembrări, pentru că nimeni nu vinde, de exemplu, ceasurile de bord de pe propria mașină funcţională, fiindcă n-ar mai funcţiona fără ele.

    Dar este bine de ştiut.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    silkworm nu este nimic ciudat. Piesele, care vin de pe masini furate, declarate dauna totala (casate adica fara drept de circulatie pe drumurile publice sau care nu mai au voie sa fie inmatriculate. De exemplu in Germania o masina declarata dauna totala nu mai are voie sa circule pe drumurile publice adica sa fie inmatriculata) nu mai au voie sa fie comercializate in anumite tari (alea cu apa calda nu alea bananiere) si daca in sistem la Audi una din aceste masini este trecuta asa cum s-a mentionat, nu mai au voie sa modifice / scoata CP si este anuntata si politia daca piesele provin de pe o masina declarata furata.
    Asta se intampla inclusiv la noi in tara asa ca mare atentie la ce cumparati si de unde cumparati piese si ajungeti pe la reprezentanta. Piesele alea OK care provin din dezmembrari sunt de la masini care se dezmembreaza din alte motive decat cele mentionate anterior. Bafta.
     
    Ultima editare: 14 Sep 2015
    kojak13 apreciază asta.
  15. Marduk Von Dell

    Marduk Von Dell 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A8 D3 3.0i (ASN) an fabricație 2004
    Am si eu o intrebare: la un A8 din 2004 se pot schimba ceasutile de bord de la cele cu ecran dreptunghiular la cele cu ecranul mai mare?

    112_0908_22z+2009_audi_a8L_4_2_quattro+gauges.jpg
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, se pot schimba. Dupa montaj trebuie sa scoti Component Protection, ajustezi km din bord si sa il codezi dupa dotarile masinii tale.
     
  17. Marduk Von Dell

    Marduk Von Dell 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A8 D3 3.0i (ASN) an fabricație 2004
    Ok. Multumesc
     
  18. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Am si eu o intrebare, inainte sa schimb parbrizul din cand in cand nu se aprindea lumina ceasurilor cand se aprindeau farurile pe auto si mi se aprindea in bord eroare de la senzorul de lumina/ploaie. Daca puneam pozitia sau aprindeam farurile manual se aprindea fara probleme si lumina cesurilor. Am dat vina pe parbrizul care era spart din toate directiile si am asteptat sa il schimb sa vad daca se mai intampla asa. La schimbare nenea aia priceputi mi'au spus ca ei n'au schimbat niciodata si gelul la senzor desi i'am intrebat de mai multe ori daca e cazul. Dupa schimb o perioada a mers fara probleme, dar de la o vreme incepe sa faca iar. Tin sa precizez ca farurile se aprind, doar ceasurile nu. Am fost cu problema asta la un electrician, a pus testerul si mi'a spus sa schimb gelul.
    Poate fi doar de la asta de vreme ce incepuse sa faca problema dinainte de a schimba parbrizul? Eram un pic pe fuga si nu l'am mai intrebat ce coduri de eroare au fost stocate :(
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Gelul se schimba obligatoriu la inlocuirea parbrizului.
    Si da, problema ta poate fi din cauza gelului.
     
  20. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Mersi mult, o sa schimb gelul si vad dupa aceea daca persista problema.
     

Distribuie pagina asta