In urma unei mici analize, publicam rezultatele studiului (thx 4 help ice_2k), deoarece intreaga treaba nu este prea bine/clar documentata in manual dupa parerea mea. La livrarea masinii trebuie sa primiti pe langa doua chei metalice mari (cu telecomanda) si una mica, de plastic. Aceasta se numeste cheia de rezerva. Ea este exact la fel cu partea metalica din cheia mare, pe care o puteti desface tinand apasat pe butonasul metalic de pe spatele telecomenzii si trageti spre exterior. Asta este solutia in cazul in care vi se termina bateria la o telecomanda intr-un moment prost si vreti sa descuiati masina mecanic, sau cand vi se blocheaza cheia in bord si nu mai puteti incuia masina. Scopul si functia cheii mici de plastic este de a fi luata in vacante sau deplasari lungi, ca si cheie de rezerva, mai mica si mai usor de pastrat undeva in siguranta, in alta parte decat cheia mare! (ex portofel). In cazul in care cheia metalica se pierde, este incuiata in portbagaj din greseala, este furata, cade in apa etc, cheia mica descuie masina fizic (incuietoare clasica), apoi este inserata intr-un adaptor mare tot din plastic. Acesta trebuie sa existe in torpedou, pe peretele acestuia in partea dreapta. Rezultatul este o cheie care poate porni masina la fel ca una normala. Adaptorul gol nu are nici o putere (cipul se pare ca se afla in cheitza mica de plastic) deci pastrarea lui in torpedou nu reprezinta nici un risc. De asemenea, cheia mica de plastic prezinta un risc mai mic in caz de furt, nu poti identifica masina ei in parcare asa usor ca la o telecomanda, daca nu stii ce-i cu ea si unde trebuie bagata, nu este foarte intuitiva procedura. Cheia cu ambele elemente de plastic nu prezinta limitari gen valet mode (cum este la bmw), veti avea doar cateva setari schimbate in bord, pentru ca masina este gandita sa stocheze in fiecare cheie diversi parametri de confort, clima, oglinzi, scaune etc pt cazul in care exista mai multi soferi, fiecare cu cheia lui, sa-si gaseasca preferintele individuale asa cum le-a lasat. Cine cumpara la mana a doua o masina, sa verifice sa nu aiba cumva in torpedou cheia de plastic completa (ambele piese de plastic clipsate), este un lucru foarte grav (usurati extrem de mult munca unui hot). La fel de grav este sa nu o primiti, asta ar insemna ca undeva exista la altcineva o alta cheie care poate descuia si porni masina Dvs. ATENTIE, la casco daca nu furnizati toate cheile in cazul unui furt, nu sunteti despagubit. In speranta ca v-au fost de folos aceste informatii, sarbatori fericite
Foarte bun topicul, felicitari pentru initiativa . Este un lucru important pentru cei care vor sa achizitioneze un B8. Cand am luat masina am stat cateva minute cu cheia de plastic si carcasa in mana pana sa-mi dau seama cum se baga una in alta si cum se foloseste. Noroc cu manualul unde arata cum intra una in alta. Eu am avut noroc ca vanzatorul a fost om serios si mi-a dat tot ce trebuie, ca altfel nici nu ma gandeam sa caut acea carcasa in torpedou.
Da, din pacate manualul nu specifica unde se tine una si unde se tine alta, ce se poate face cu fiecare si ce nu sau cum minimizezi riscurile in caz de furt/pierdere . Ramane sa te "prinzi" singur, el spune doar cum sa le combini ca sa pornesti motorul si sa nu le tii pe acelasi inel de chei cu cea principala
Bun... si daca altcineva are cheia de plastic, cum poate porni masina doar cu ea. Teoretic i-ar mai trebui si cheia falsa de plastic.. Este un fel de teoria conspiratiei. Nu traim intr-o lume de hoti Sau da...?!
pai daca vanzatorul de rea credinta a pastrat cheia de plastic, probabil a pastrat si adaptorul (ele vin impreuna). oricum, daca carcasa aia goala este chioara, se poate folosi oricare alta, cred. daca insa a fost de buna credinta dar a uitat sau a pierdut-o, nu e nici un stres. si asa, sansele sunt mici, clar, dar e vorba mai mult de confort psihic, la fel ca si pastratul cheii de rezerva complete (din ambele piese) in torpedou, asa cum am primit-o eu (m-am inchinat zdravan, omul era senin)
La mine nu a functionat Eu am incercat sa folosesc cheia de rezerva dar pur si simplu nu porneste masina.
a pierdut baiatul cheia de plastic,pt. a nu avea surprize care e varianta cea mai sigura pt. a nu avea probleme cu hotii si care ar fi rezolvarea,mersi pt. raspuns
Cheia mica de plastic se poate cumpara separat? Asta in cazul in care sa zicem ca cineva are carcasa de plastic insa nu are si cheia..
Eu in schimb am cheia de plastic, dar nu am carcasa din torpedou! Ori sa pierdut, ori cand a fost cumparata masina din germania proprietarul a uitat sa o dea, cine stie pe unde mai era si aia, a dat doar cheita de plastic! Ar fi bine de stiut daca se poate gasi pe undeva doar carcasa de plastic! Daca tot ai cheia se mai merita sa faci rost de carcasa aia, cheia mica cum zicea GunX are cip, cine nu o are aia e mai greu de facut rost! Adica ma refer cine mai il contacteaza pe vanzator? Putine sanse!
Cheia de rezerva din plastic La A4 B6 (8E5), aceeasi cheie din plastic, ajuta doar la inchiderea si deschiderea manuala a masinii. Se poate "pune contactul" dar nu trece si in pozitia de actionare a demarorului. Atat. Ma indoiesc ca la B8 face si altceva in plus. Cu prima ocazie, verific la un amic cu A4 B8.
La B8 acea cheie, impreuna cu carcasa aferenta, care are locul ei in torpedou, se comporta ca o cheie normala, adica poate si porni masina.