1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiptuning / Resoftare / Modificare motor Aspirat Benzina - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de CIPRIOTTU, 19 Sep 2007.

  1. CIPRIOTTU

    CIPRIOTTU 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Zalau, Salaj
    Masina:
    Audi A 3, 8 L, 1.6 75kw
    Am vazut ca s-a mai discutat pe tema asat, dar era vorba de un Turbodiesel de 90 de CP, Al meu e benzina de 1.6 102 CP, si ce ma deranjeaza pe mine e ca masina nu are cuplu bun decat de la 3000 de ture in sus, stiu eu as vrea sa traga bine si la turatii mai joase, nu vreau sa fac din ea racheta si nici sa-i omor motoru cred ca 15-20 CP ar fi destul. Care ar fi pasii?
     
  2. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    La motoarele aspirate, e putin mai dificil cu resoftarea... adica nu e cine stie ce. Va fi probabil o diferenta de ~ 10%. Daca vrei totusi sa simti ceva, ar trebui sa faci mai multe modificari.

    1. un filtru de aer (recomand CDA de la BMC, dar e cam scump)

    2. Evacuare. Avand in vedere ca nu ai turbo, ai putea sa faci destul de usor niste "serpi" custom made. Sigur, daca ai mai multi bani, poti cumpara ceva gata facut de la un fabricant de renume.

    3. alte injectoare (dar trebuie neaaparat soft pentru asta)

    Sunt si alte modificari, cum ar fi un kit turbo, dar sunt destul de costisitoare... oricum peste 1500-2000 de euro, si chiar si asa, asta implica si alte chestii, cum ar fi :
    -alte pistoane (unele forjate)
    -alte biele
    -turbina trebuie racita, deci modificarea traseului de ulei (trebuie sa circule ulei prin turbine)
    etc, etc etc...

    Acum, depinde cati bani ai, si ce esti pregatit sa faci
     
  3. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Asta ma intereseaza si pe mine, cam cat obtii dintr-un filtru sport si o toba sport :huh:
    Si spunemi si mie ce sunt serpii aia ....
     
  4. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    din toba finala (doar atat) nu castigi mare lucru. pentru a vedea ceva imbunatatiri, trebuie sa schimbi tot traseul.... Daca faci asta, poti sa castici cam 5 cai ...

    Filtrul, daca il schimbi cu cel CDA (poti verifica si pe situl lor, unde sunt teste dyno cu si fara filtru CDA) poti castiga inca vreo 5 cai

    Serpisorii, sunt galeria de evacuare, partea lipita de motor. La masina stock, galeria de evacuare este destul de mica/gatuita. Serpisorii ajuta la o evacuare mai rapida a gazelor arse, si in combinatie cu admisia (filtrul CDA de care am vb mai sus) ajuta la un raspuns mai rapid si mai eficient, astfel reusind sa castigi putere(in timp mai scurt)

    Considera ca ai nasul infundat (filtrul stoc) deci respiri mai greu. Cei care au un "nas" ( :) ) mai mare, si desfundat, inspira mai usor si mai lejer.

    La serpisori & evacuare, incearca sa vezi cum respiri doar pe nas (orificii mai mici ale evacuarii) si incearca sa vezi cu expiri pe gura (evacuare sport)

    Cam asta ar fi , intr-un mod foarte copilaresc, explicatia pentru evacuare si admisie :)
     
  5. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Copilaresc sau nu dar e foarte explicit, merci mooolt. :footy:

    Ramane sa vad daca merita sa fac modificarile astea pt cca. 10 caluti.
     
  6. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Eu recomand un setup mai complet care da 35 cai in plus:)
    -Resoftare custom din nou
    -inductie de tip aspirator care ia aer proaspat din fata cu filtru K&N
    -ax cu came performant
    -Lucrare la chiuloasa
    *lucrare la chiuloasa in cale ind/ex (photo 1)
    *lucrare la chiuloasa marirea compresie ratio
    -Full sistem de evacuare(evacuare chiulasei se construieste in legatura de datelor axului cu came(uite-te la poza2)
    -Clunch sistem mai usor de aluminiu (turatia mai rapida)
    -Regulator presiunei de banzina
    Setupul respectiv este testat ti transforma motorasul cumintel 1.6 8v la un motor puternic si agressive
     
  7. CIPRIOTTU

    CIPRIOTTU 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Zalau, Salaj
    Masina:
    Audi A 3, 8 L, 1.6 75kw
    Am vazut si pe un site romanesc de tuning si ziceau aia ca la vreo 500 si ceva de euro iti mai adauga vreo 12 cai si inca 15 nm, iar la ce preturi imi ziceti voi, si plus bataia de cap mai bine vand masina, mai pun 1500-2000 de euro si imi iau un TDI sau un 1.8 T si tot acolo is. La evacuare sport sincer m-am gandit si eu, dar la drum lung e cam obositor sunetul, in schimb as putea demonta catalizatorul (am auzit ca se simte la motor) si il remontez cand ma duc la RAR. Oricum va tin la curent si merci mult la toti pt. indicatii.:salute:
     
  8. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Asa cred si eu ca pentru cata putere obtii e cam mare deranjul, plus costurile.
     
  9. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Zgomotul se limmiteaza cu o toba finala de calitate bine proiectata.Zgomot nu seamna putere si putere nu seana zgomot neaparat;)
     
  10. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    Tuning la motoare pe benzina

    Am deschis acest thread in speranta ca ma puteti ajuta intr-un fel sau altul. Vreau sa aduc mici modificari motorului meu si as vrea sa incep prin schimbarea sistemului de admisie a aerului.
    As vrea sa stiu de unde il pot cumpara, cam cat ma costa, si daca imi trebuie vreo omologare (desi nu cred).
    Am un audi 80 b4 , motor de 2.0, injectie monopunct benzina de 90 CP. Pe internet am observat ca preturile sunt de la 100Eur pana la 2xxEur, dar nu am gasit pentru acest motor. Va rog daca aveti vreo idee sau aveti cunostinta de acest subiect dati un reply!
    Va multumesc anticipat.
     
  11. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    :crying:Nimeni? chiar nimeni? :crying::crying:
     
  12. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
  13. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    Pe site-ul lor nu am gasit nimic pentru 80. M-am uitat inainte sa deschid thread-ul. Sper sa-mi dea un raspuns favorabil.
     
  14. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Intra la ei pe site si cauta dupa modelul de masina, am gasit eu tabelul asta, vezi care t-i se potriveste
    http://www.bmcairfilter.com/VisModel.asp
     
    Ultima editare: 6 Dec 2007
  15. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
  16. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    Merci mult . O sa achizitionez unul cat de curand(daca nu apar probleme). Merci pentru cercetare!
     
  17. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    Ma gandeam la varianta asta: http://www.bmcairfilter.com/infoVAS.asp
    Modelul asta inteleg ca este universal, pentru ca aparela mai toate modele auto pe care le-am verificat. Micule, daca citesti asta da si u o parere ca am vazut ca ti-ai verificat si u pretul unui CDA. Merci mult Cristi231077. aaa..era sa uit: ce implica montarea unui astfel de sistem? Cumva si schimbarea debimetrului?
     
  18. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Cu placere ..... :) sper sa ne prezinti cat mai repede modificarile :icon_thumright:
     
  19. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    esti sigur ca vrei sa mergi pe un filtru de aer sport?
    adica...te lasi dus de "praf" ?
    nu stiu, parerea mea ca pt o masina de zi cu zi folosita in bucuresti e cam nasol cu praful. desi iarna e ok..dar vara e un haos total. si asta pentru ce? pt 3 cai putere? eu sunt de parere ca nu are rost sa-ti imbacsesti motorul cu asa ceva.
    mai bine apelezi la o evacuare si o remapare pentru inceput. castigi mult mai bine iar riscurile sunt minime.
     
  20. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Nu-ti recomand folosirea unui filtru sport din urmatoarele motive:
    1. praf
    2. castigul de putere nu va fi pe masura asteptarilor tale pentru ca, constructorul a prevazut din fabrica raportul optim aer/benzina. Tu ai injectie monopunct dupa codul tau motor ABT asa ca daca vrei sa ii dai mai mult aer automat trebuie sa ii dai si mai multa benzina. Cum ai sa faci tu raportul asta sa fie optim? Te bagi sa modifici injectia?

    Daca chiar vrei sa-ti faci masina rapida, ori o faci mai usoara ori ii pui un motor mai puternic. Daca ai fi avut motorul ABK cu injectie multipunct asa cum am eu i-ai fi putut mari puterea de la 115 la 138 de cai printr-o modificare soft a ECU. Oricum pe mine nu ma incanta ideea.
     

Distribuie pagina asta