1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiptunning la motoare cu cutii automate

Discuție în 'Motor' creată de cristi231077, 8 Mai 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Bocanelu

    Bocanelu 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2008
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI multitronic 7 trepte
    Salut baieti. Avand in vedere topicul si situatia in care m-am aflat am sa postez si eu aici.

    Am cumparat masina in mai 2008, avea 49.000 de KM. Motorul resoftat si adaugati cca 30 bhp (chiptuningul a fost facut la Brasov). Dupa 3 luni de utilizare si 15.000 km mi s-a aprins martorul de la cutie in bord(banda rosu a selectorului din bor a inceput sa clipeasca). Am pus masina pe tester mi-a dat o eroare (F125 si ABS) iar cei de la Cybernet Autocenter Bacau mi-au spus ca e calculatorul de la cutie. Au curatat mufele si tot mi-a dat eroare. Am schmbat calculatorul de la cutie si uleiul si acum e ok. Mentionaez ca am "birjarit" masina in cei 15.000 de km. Cei de la service insa mi-au spus ca nu are nicio legatura cu faptul ca motorul a fost resoftat si ca acest calculator de la cutie putea sa pice oricand sau niciodata. Va las pe voi sa trageti concluziile.
     
  2. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    Si eu sunt de parere ca, calculatorul cutiei nu are nimik in comun cu softarea. Eu la deteriorarea cutiei ma refer la ambreiajele interne, convertorul de cuplu, etc. Deocamdata inca nu m-am hotarat sa fac chip tuning insa din informatiile de piata am inteles ca as castiga "safe" cel putin 35 de cai si 80-85 nm. Acum mai urmeaza sa mai citesc in stanga in dreapta.
     
  3. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Este ideal 30 PS, nici prea mult nici prea putin, Iar diferenta se simte bine de tot!
     
  4. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    superchips

    multumesc lui Nadir pe aceasta cale pentru ca azi mi-a pus softul de la superchips pe masina mea A4 B7. de la 163 de cai am ajuns la 193. diferenta este foarte mare acum. ajunge la 200 mult mai rpd, consumul este putin mai mic si... am cutie automata. multi se feresc de soft la masinile cu cutie automata. s-a pus limita la cuplu si nu ar trebui sa dauneze.

    Superchips... Be driven!
     
  5. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    resoftarea nu are nici o legatura cu cutia de viteza.Cutia stock manuala sau nu rezista apro 40kgr trq .Nicio masina stock nu ajunge la atita putere numai cu o resoftare
    O cutia de motor TDI rezista si mai mult apro 50kgr
     
    Ultima editare: 5 Dec 2008
  6. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Georgekey, cred ca exprimarea lui Kostas nu a fost prea clara. Majoritatea spun ca sunt probleme cu softul la masinile cu cutii automate dar de fapt NU este vorba de cutia propriu zisa ci de ambreiaj. Da asa s-a obisnuit lumea sa spuna ca "nu tine cutia"...de fapt "nu tine ambreiajul". Iar la cutiile automate problema era sa faci un soft care sa nu-ti dea peste cap ambreiajul (sa inceapa sa patineze, sau altele) pentru ca situatia este mai delicata in acest caz.
     
  7. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    Rapier mai bine ca tine nu puteam sa o zic :salute:
     
  8. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    N-am auzit de ambreiaj la cutie automatica pana acum. Poate ne dai niste detalii. Cat despre limitarea de cuplu la cutia automatica...poate ne spui la ce valoare a fost limitat si in ce scop?Eventual poate chiar masori valoarea aia sa vezi daca nu cumva ai fost pacalit:) Confirm faptul ca o cutie automatica este mult mai rezistenta la cuplu decat una manuala...vezi ca exemplu RS6 4.2 biturbo care s-a fabricat exclusiv cu cutie automatica tocmai din acest motiv:)Si nu este singurul exemplu de acest gen.
     
  9. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    rs6 are o cutie tiptronic, iar eu am multitronic la masina A4 B7. rs6 nou are s-tronic dar nu conteaza. sincer m-am lasat pe mana celor de la superchips. daca vrei detalii intreaba-i pe ei. www.superchips.co.uk . eu nu stiu ce sa iti spun. si daca nu ma insel cutia dsg are ambreiaj. dublu chiar.
     
  10. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Aici vorbeam despre cutii automatice din ce am citit, nu despre DSG. Cutiile automatice, prin principiul lor de functionare pot rezista la aplicarea unui cuplu motor sensibil mai mare decat cutiile manuale. Cutia tiptronic este o astfel de cutie. Nu acelasi lucru as putea spune despre cutia multitronic, care, dupa cum spun multi tuneri, de prin Anglia chiar, ca sa-i citez: "they brake like matches". Multi stiu, putini cunosc. Mare grija in acest caz;)
     
  11. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    eu nu contrazic faptul ca multitronicul pica mai repede decat un tiptronic. din cate am auzit si citit stiu ca pica doarte des multronicul in 6 rapoarte. eu am generatia noua in 7 rapoarte. va pica si ea intr-o zi. sper ca nu la mine.
     
  12. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Ambele sunt la fel de sensibile insa daca o exploatezi cu f mare atentie este posibil sa te duca suficient de mult cat sa nu pice la tine;)
     
  13. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Daca vorbim de DSG nu exista problema numai cu o resoftare !!!
    Ambreiazul stock rezista destul plecind de la idea ca limitam torciune motorului la turatia media (periculoasa)3-4500rp.In general transmitia acolo sufera de torciune .Dar trebuie specialistul care resofteaza ECU sa cunoasca bine hartele si sa stie fffffffbine ce face (pentru asta prefer refoftare custom ptc aleg eu cateva parametri;))
    Ca sa imaginezi tu ce vreau sa spun :TT-ul meu cu Big turbo cu aprox 370hp
    motor si 43kgr torsciune circula fara probleme cu set ambreiaj STOCK.
    Subliniez STOCK!!!!!!!Cind am resoftat ECU am setat asa si am tras (vorba zice)trorciuneam mai sus la 4500.Asa am si mai multa putere si in aceeasi timp circul linistit.
    Dupa ce pun set ambreiaj sachs organic + diferential blocand quaifee
    modific softul iar dau mai multa presiune de la 3500rp
    si vai de lume.
    In general ambreiajul stock daca este in starea buna nu are probleme dar conteaza soferul si omul care resofteaza.

    Discutia respectiva nu mai exista sa icheiat de acum 5 ani ,cititi la vortex de acum 5-6 nu stiu citi ani si aflati , abreiaj stock de starea buna NU se afecteaza cu o simpla resoftare(=+8kgr torque) de ECU
    Gata
     
  14. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    eu sper sa duca ceva vreme cutia la mine. folosesc acei cai doar in depasiri in afara orasului. eu de fel sunt linistit si nu ma iau cu nimeni si nici nu fac liniute. nu imi sta in fire. tot timpul cand vreau sa fac asta ma gandesc cat costa reparatia la multitronic si imi piere cheful de calcat blana.
     
    LEOPTM apreciază asta.
  15. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Te rog frumos se poate sa explici mai bine despre multitronic,ce ai citit ........etc.






    ps. am gresit inainte cu <<<torciune>> am vrut sa spun CUPLU scuzati!!
     
  16. katalinu

    katalinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    ABT
    Ok, deci se da un motor AYM 2.5 v6 155cp + multitronic 01J 6rapoarte 2002 (una din cele 3 generatii prezente pana in 2004, aceasta fiind a 2-a, dupa cea montata pe A6 2000-2001 cu multe probleme). Dupa ce m-am obisnuit cu cutia in primul rand, fiind prima masina cu multi, acum se simte, jenant chiar, nevoia unei puteri mai mari, astfel ca i-am pus gand rau de un upgrade in ECU. Din cate stiu, cutia mea suporta 310nm cuplu maxim, iar o varianta pentru mine ar fi un up de putere cu limitare de cuplu.
    Astept pareri de la cei care au aplicat ceva pe motor dar avand cutie multitronic, daca nu generatie mai veche macar pe astea noi.
    Din cate am citit pe forum, singurul care a trecut prin ce trec eu acum este Kostas, cu care in mod sigur voi avea o discutie mai lunga vis-a-vis de cei de la superchips&co.:icon_thumright:
    :beerchug: salutare si Sarbatori Fericite !!!
     
  17. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Chiptuningul se recomanda la orice fel de cutie de viteze.
    Este foarte important ca sa fie facut de persoane autorizate ce detin cunostinte, eventual sa stie si ceva mecanica si cum arata piesele ansamblul motopropulsor, dar nu numai.

    După optimizarea calculatorului (ECU) vehiculul dumneavoastră in mod normal va consuma mai puţin combustibil daca metineti acelaşi mod de condus – date exacte nu pot fi furnizate datorita diversitatii modelelor existente.

    Când va setam vehiculul nu depasim parametri de funcţionare normali ai motorului si a componentelor adiţionale furnizate de producător. Mentinand un stil de condus normal nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.

    In mod cert nu vor exista efecte secundare nedorite in exploatarea de zi cu zi si nici la verificarile tehnice periodice. Calculatorul nu va semnaliza erori iar modificarea sa nu va fi vizibila din exterior. De asemenea nu vor exista probleme in timpul functionarii zilnice nici in conditii de temperatura scazuta sau ridicata.

    Vom calcula combustia ideala pentru motor si vom optimiza cuplul motor. Diverşi parametrii, cum ar fi cantitatea de combustibil injectata, schimbarea presiunii, timpul de injecţie si alţii vor fi de asemenea optimizaţi.

    In general prin chiptuning se intelege imbunatatirea performantelor motorului prin cresterea cuplului. Aceasta insemnand ca motorul va avea o putere mai mare când veţi avea nevoie, cum ar fi atunci când depasiti o alta maşina sau in accelerare.

    Niciodată pana acum nu a fost posibila o imbunatatire atât de drastica a performantelor motorului raportata la o operaţie cu costuri aşa de reduse precum chip tuning.


    Ar trebuii sa fac o înregistrare legala după chip tuning ?

    In principiu, orice imbunatatire a performantei ar trebuii înregistrata daca depaseste 5% din performantele iniţiale, altfel licentata de operare expira ca de altfel si poliţa de asigurare.
    Vor exista costuri adiţionale legate de compania de asigurări?

    Imbunatatirea performantelor implica inregistrarea legala si taxe aditionale pentru asigurare.
    De toate acestea fiind responsabil propietarul.
    Este tuning-ul vizibil din exterior?

    Nu. Dar, puterea motorului este măsurabila pe stand-uri de testare sau verificarea noilor parametri. Nu poate fi detectabil la nivelul calculatorului si nici nu poate fi probata cu sistemul de diagnosticare standard.


    Autovehiculul se va încălzi mai uşor dacat înainte?

    Temperatura uleiului va fi mai mare (numai sub sarcina maxima). De exemplu la un Audi A4 TDI temperatura va creste in condiţiile menţionate mai sus doar cu 8 grade.


    Chip Tuning-ul va scădea durata de viata a autoturismului ?

    Când facem modificări asupra autoturismului dvs. nu depasim parametrii de funcţionare normali ai motorului si a componentelor fabricantului. In condiţiile unei exploatări normale nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.


    De ce fabricantul nu optimizează el insusi autovehiculul ?

    Fabricantul produce autovehiculul pentru piaţa globala. In alte tari capacitatea cilindrica nu corespunde cu normele Europene. De asemenea rularea autovehiculului la altitudini ridicate afectează combustia in mod negativ. Totuşi aceste aspecte nu se aplica in Europa. Aici, contează diversitatea motoarelor ce echipează autovehiculele. După ce autovehiculul este fabricat poate fi testat pe standu-l ce masoara puterea si puterea acestuia poate fi crescută. Deci aici este toleranta oferita de către producător, plus optimizarea facuta pe fiecare exemplar in parte. Fabricantul nu poate face o optimizare perfecta pentru ca se face manual si ar dura cateva ore in medie la fiecare autovehicul si cum Dacia ajunsese la peste 300 auto pe zi la Pitesti ...
    Sunt nevoit sa-mi schimb sistemul de frânare datorita creşterii performantelor ?

    Agenţia de inspecţia tehnica garantează 20% mai multa putere decât cel mai puternic motor pe platforma respectiva.


    Exista excepţii privind transmisia automata ?

    Nu. Vehiculele cu transmisie automata sunt echipate cu alt ECU, dar creşterile de performanta nu sunt afectate. Transmisia automata va fi modificata de noi.


    Acest proces este reversibil ?

    Configuraţia de fabrica este întotdeauna salvata si poate fi programata in ECU oricând. Binienteles procesul poate fi reversibil oricând.

    Si transmisile automate au ambreiaje de frictiune in lichid.
    Sunt complexe si sensibile, cuplul prost etajat si ungerea defectuasa sunt dusmani aprigi.
     
  18. claudiu88 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    audi q7 2009
    vreau sa-mi pun si eu chip-tuning pe un audi q7 2008 3.0tdi 240 de cai si cuplu de 550
    ce cutie am pe masina? s-tronic sau tiptronic? masina e s-line si cu padele de schimbat viteza pe volan ...daca are vreo legatura cu tipul de cutie
    si inca o intrebare....o sa scoata fum?
     
  19. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Sunt ambele variante de cutie tiptronic si s-tronic pe acest Q7, dar nu conteaza prea mult. Oricum asta e grija noastra cand facem softul nu a propietarului si nu implica costuri suplimentare.
    Pentru acest model de 239-240cp sunt putini care-l fac pe bune.
    Este cu EDC17 si ...
    Audi Q7 3.0 TDI 239PS
    Serie ------------------------------------------------RacingCode
    Capacitate Cilindrica 2967 cm³

    Performanţa 240 PS (176 kw) -------------------------280 PS (206 kw)

    Cuplu motor 550 Nm -------------------------------------650 Nm

    Cuplu maxim la (rpm) 2000 U/min ------------------------2000 U/min

    V max 210 km/h ------------------------------------------225 km/h

    eliminare limitator V max nu

    0 la 100 8,5 s ------------------------------------------------7,6 s

    Consum l/100 km 9,9 l ----------------------------------------9,8 l
     
  20. claudiu88 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    audi q7 2009
    mai era inca o intrebare...daca scoate fum? :)
    si limitatoru de viteza de ce nu se scoate?
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta